Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej -ul. Wyspowej w Lubaniu

Burmistrz Miasta Lubań ogłasza przetarg

  • Adres: 59-800 Lubań, ul. 7 Dywizji 14
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 6464400 , fax. 075 6464405
  • Data zamieszczenia: 2015-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Lubań
    ul. 7 Dywizji 14 14
    59-800 Lubań, woj. dolnośląskie
    tel. 075 6464400, fax. 075 6464405
    REGON: 00052606700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.luban.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej -ul. Wyspowej w Lubaniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa drogi gminnej -ul. Wyspowej w Lubaniu. 1) Przedmiot robót budowlanych Przedmiotem robót budowlanych jest przebudowa istniejących nawierzchni jezdni i chodników polegająca na wykonaniu nowej konstrukcji i nawierzchni bitumicznej jezdni, poprzez rozbiórkę istniejącej nawierzchni i wykonaniu nowych podbudów oraz przebudowa istniejących nawierzchni chodników na nowe konstrukcje z kostki betonowej brukowej na podbudowie z kruszywa łamanego. Przebudowie podlegają również wszystkie konstrukcje nawierzchni zjazdów na poszczególne nieruchomości zlokalizowane w ciągach chodnikowych na nową nawierzchnię z kostki betonowej brukowej. W ramach wykonanych robót budowlanych zostanie zapewnione właściwe odwodnienie powierzchniowe nowych nawierzchni poprzez zaprojektowane normatywne spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni, budowę ścieków przykrawężnikowych odprowadzających spływające wody opadowe i roztopowe do istniejących i projektowanych studzienek ściekowych wraz z regulacją wpustów ściekowych, podłączonych przykanalikami do istniejącej w ulicy kanalizacji deszczowej. Roboty budowlane będą prowadzone na terenie działek nr: 42, 43 (AM9 , Obr 3 Lubań). 2) Parametry przyjęte do projektowania drogi: - szerokość jezdni: 5,00m; - szerokość chodników: 1,25 ÷ 2,00m (do podmurówek/cokołów ogrodzeń poszczególnych nieruchomości lub obramowania z projektowanych obrzeży betonowych; - nawierzchnia jezdni: bitumiczna z betonu asfaltowego warstwa wyrównująco-profilująca (wiążąca) grubości 4cm, warstwa ścieralna SMA grubości 4cm; - nawierzchnia chodników i zjazdów z betonowej kostki brukowej na podbudowie z kruszywa łamanego; - odchylenie poprzeczne nawierzchni jezdni daszkowe 2%, na łuku jednostronne 2%, chodników jednostronne 2% w kierunku ścieku przykrawężnikowego - obramowanie nawierzchni jezdni z krawężników betonowych 15x30cm, na zjazdach i przejściach dla pieszych najazdowych 15x22cm, obramowanie chodników, zjazdów z obrzeży betonowych w wskazanych na rysunku PZT lokalizacjach. Początek przebudowy znajduje się w osi skrzyżowania ulicy Wyspowej z ulicą Różaną natomiast zakres robót na krawędzi jezdni ul. Różanej - drogi powiatowej. Koniec opracowania i zakres robót znajduję się w rejonie nieruchomości Wyspowa nr 11 tj. początek ścieżki z kostki betonowej brukowej - dojścia do kładki nad Młynówką. Zagospodarowanie terenu pasa drogowego dla głównych jego elementów pozostaje bez większych zmian przy założeniu ujednolicenia szerokości jezdni do 5,00m, co umożliwia przy wąskim pasie drogowym zaprojektowanie minimalnych szerokości chodników lub opasek utwardzonych poza krawężnikami. Projektuje się nową konstrukcję nawierzchni jezdni poprzez wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm o gr. 25cm, dwuwarstwowo oraz nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej o łącznej grubości 8cm. Istniejące chodniki podlegają przebudowie na chodniki o nawierzchni z kostki betonowej brukowej szarej, zjazdy z kostki czerwonej na podbudowie z kruszywa łamanego grubości 10cm w chodniku i 15cm pod zjazdami. Obramowanie chodników od strony zewnętrznej (strony zabudowy mieszkaniowej) w przeważającej długości będą stanowiły podmurówki ogrodzeń. W lokalizacjach ich braku zaprojektowano obrzeża betonowe 8x30cm.Nowym nawierzchniom zaprojektowano spadki poprzeczne: dla jezdni daszkowy i jednostronny 2%, dla chodników jednostronny 2% w kierunku ścieku przykrawężnikowego. Ze względu na dostosowanie nawierzchni chodnika i zjazdów do istniejących poziomów na poszczególnych posesjach dopuszcza się zastosowanie spadku poprzecznego chodnika w przedziale od 1,0% do 3,0%. Na odcinku od 0+031,65 km do końca opracowania zaprojektowano ścieki przykrawężnikowe. Ściek przykrawężnikowy zaprojektowano z kostki betonowej brukowej, szerokości 20cm. Dla sprawnego odbioru wód opadowych zaprojektowano dodatkowo cztery wpusty uliczne ze studzienkami podłączonymi przykanalikami do istniejącego kanału deszczowego. 3. Powierzchnia elementów podlegających przebudowie: - jezdnia bitumiczna = 1.557,35m2 - powierzchnia chodników = 632,92m2 - powierzchnia zjazdów = 300,20m2 - powierzchni wyspy utwardzonej kruszywem = 42,15m2 Długość zabudowanych elementów liniowych: - krawężniki betonowe najazdowe 15x22cm = 216,00m - krawężniki betonowe wystające 15x30cm = 442,67m - obrzeża betonowe = 350,56m - opornik = 11,10m - ściek przykrawężnikowy = 506,00m Długość odcinka ulicy w zakresie opracowania wynosi = 309,90m. 4) Przekroje poprzeczne - konstrukcyjne Konstrukcję nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów zaprojektowano na podstawie określonych: warunków gruntowo-wodnych podłoża nawierzchni oraz zasad projektowania konstrukcji nawierzchni zgodnie z załącznikiem nr 4 i 5 do rozp. MTiGM z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych , jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43, poz.430 z 1999 r.). Do projektowania konstrukcji nawierzchni przyjęto parametry jak dla dróg klasy L i D w strefie zamieszkania. Zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni: 1) jezdnia, pełna konstrukcja: - warstwa ścieralna SMA 0/11, grub. 4cm; - geosiatka do wzmacniania mas bitumicznych; - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC-0/16-W-35/50 ), grub. 4cm; - podbudowa dwuwarstwowa (15+10cm z kruszywem łamanym 0/31,5mm; grubości 25cm, stabilizowana mechanicznie; - podłoże z gruntu rodzimego splantowane i zagęszczone mechanicznie. 2) chodniki: - kostka betonowa brukowa, szara grubości 8cm, na podsypce piaskowej grub. 3cm; - podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm, stabilizowanego mechanicznie; grub. 10cm; - podłoże z gruntu rodzimego splantowane i zagęszczone mechanicznie. 3) zjazdy: - kostka betonowa brukowa, kolor grubości 8cm na podsypce piaskowej grub. 3cm; -podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm; stabilizowanego mechanicznie; grub. 15cm; - podłoże z gruntu rodzimego splantowane i zagęszczone mechanicznie. W celu wydłużenia trwałości nawierzchni bitumicznej zaprojektowano wykonanie wzmocnienia warstw asfaltowych geosiatką z włókna szklanego. Wzmocnienie należy wykonać na całej szerokości jezdni: Siatka wzmacniająca powinien spełniać wymagania: wytrzymałość na rozciąganie siatki w obu kierunkach nie mniej niż 50kN/m, wymiary oczek 40x40mm, odporność termiczna nie mniej niż 165°C, maksymalne wydłużenie przy zerwaniu 3%, wyrób powinien posiadać aprobatę techniczną i stosowne dopuszczenie do stosowania w budownictwie drogowym. 5) Obramowanie jezdni Nawierzchnię jezdni należy obramować krawężnikami betonowymi najazdowymi 15x22cm (zjazdy, przejścia dla pieszych) lub wystającymi 15x30cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,06m2. Ich zabudowę w planie i profilu należy dostosować do istniejących poziomów w sąsiedztwie pasa drogowego. Nową nawierzchnię jezdni i chodników należy wykonać uwzględniając istniejącą zabudowę, poziomy posesji, zjazdów na posesje, (wejścia, podjazdy) z uwzględnieniem również skrajni drogowej. Na przejściach dla pieszych maksymalne wyniesienie krawędzi może wynosić 2cm. Nawierzchnie chodników i zjazdów należy obramować obrzeżami betonowymi 8x30cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,04m2. 6) Roboty ziemne. W ramach robót ziemnych należy wykonać korytowanie pod nową konstrukcję nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów , wykopy liniowe pod zabudowę krawężników betonowych, obrzeży betonowych oraz regulację studzienek ściekowych i budowę lub przebudowę przykanalików. Po wykonaniu robót nawierzchniowych w jezdni i na chodnikach pozostały teren w ich sąsiedztwie należy uporządkować a tereny zielone obsiać trawą. 7) Odwodnienie. Odprowadzenia wód powierzchniowych z wszystkich utwardzonych nawierzchni zapewnia się poprzez zaprojektowane spadki poprzeczne i podłużne oraz zaprojektowane ścieki przykrawężnikowe z betonowej kostki brukowej, bezfazowej o szerokości 20cm, które należy zabudować na ławach betonowych z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,03m2. Wodę ze ścieków odprowadzono do istniejących i projektowanych (4 szt.) studzienek ściekowych a następnie przykanalikami PVC fi 200 do istniejącej kanalizacji deszczowej. Studzienki ściekowe - wpusty deszczowe należy regulować w pionie i planie dostosowując do nowych poziomów i lokalizacji krawężników/ścieków. W razie ujawnionego podczas korytowania złego stanu technicznego, przebudować w całości lub tylko zwieńczenia. Wszystkie studzienki należy oczyścić z osadu a przykanaliki przepłukać ciśnieniowo, jak również kanał główny kd?200 na całej długości do wylotu do Młynówki. 8) Roboty wykończeniowe. Wszystkie istniejące włazy kanałowe na studniach, wpusty deszczowe, skrzynki zaworowe i nakrywy studni teletechnicznych należy wyregulować do poziomu nowych nawierzchni. Po wykonaniu robót nawierzchniowych w jezdni i na chodnikach pozostały teren należy uporządkować. 9)Wykonawca winien uwzględnić wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną, między innymi związane z: a) zabezpieczeniem i oznakowaniem plac budowy, b) wykonaniem prób szczelności oraz niezbędnych pomiarów i badań,, c) obsługą inwestycji przez uprawnionego geodetę, d) wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, e) opracowaniem dokumentacji powykonawczej, f) wykonaniem wszelkich prac tymczasowych i pomocniczych poza tymi, dla których przewidziano odrębną pozycję w przedmiarze robót, g) uzyskaniem pozwoleń na zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej i ponoszeniem opłat z tego tytułu, h) opracowaniem projektu tymczasowej organizacji ruchu na drogach publicznych, i) powiadomieniem zarządców i właścicieli nieruchomości o planowanych terminach prowadzonych robót, j) przywróceniem terenu i pasów drogowych do stanu poprzedniego, potwierdzonych protokołami odbioru podpisanymi przez zarządców i właścicieli nieruchomości oraz zarządców dróg, k) zebrania, transportu i utylizacji odpadów, które powstaną w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, l) zapewnieniem dozoru mienia na terenie robót, m) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych i 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.umluban.dolnyslask.pl/index.php?idmp=23&r=r
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach