Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 151732C ul. Wspólnej w Kruszwicy od km 0+000 do km 0+208,52 (dz. nr 73/23, 106/64, 106/69, 106/72) i od km 0+000 do km 0+078,00 (dz. nr 106/138)

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2020-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 92350777000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 151732C ul. Wspólnej w Kruszwicy od km 0+000 do km 0+208,52 (dz. nr 73/23, 106/64, 106/69, 106/72) i od km 0+000 do km 0+078,00 (dz. nr 106/138)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny Słownik Zamówień: CPV 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu CPV 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg CPV 45231300-8 Roboty w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzenia ścieków Zamawiający: Gmina Kruszwica Termin realizacji zamówienia: do 30.06.2021r. 1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Wspólnej w Kruszwicy. Zakres zadania obejmuje:  wykonanie drogi gminnej  wykonanie jezdni drogi gminnej o szerokości 5,0 (odcinek C-D) oraz 5,5 m (odcinek A-B) o nawierzchni bitumicznej  wykonanie chodników o nawierzchni z kostki betonowej  wykonanie zjazdów do przyległych nieruchomości o nawierzchni z kostki betonowej  wycinkę kolidujących drzew i krzewów  wykonanie sieci kanalizacji deszczowej  wykonanie humusowania  wykonanie rur osłonowych dla zabezpieczania infrastruktury teletechnicznej i elektroenergetycznej  wykonanie kanału technologicznego w pasie drogowym drogi gminnej Stan istniejący – DROGA WEWNĘTRZNA (DZ. 106/69, 106/64, 73/23). W stanie istniejącym, w miejscu inwestycji znajduje się jezdnia drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działkach o numerach 106/69, 106/64, 73/23 i nawierzchni z kruszywa łamanego o szerokości 6,0m. W ciągu drogi zlokalizowane są zjazdy indywidualne do przyległych posesji. W km 0+082 znajduje się skrzyżowanie z drogą wewnętrzną położoną na działce o numerze 106/138. Po lewej stronie znajdują się latarnie oświetleniowe. Po prawej stronie jezdni wstępuje lokalne zadrzewienie lub zakrzewienie. Jezdnia drogi wewnętrznej w stanie istniejącym odwadniana jest poprzez spadki podłużne i poprzeczne na przyległe tereny. Droga wewnętrzna znajduje się w obszarze zabudowanym oznakowanym jako obszar zamieszkania na którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h. Stan istniejący – DROGA WEWNĘTRZNA (DZ. 106/138). W stanie istniejącym, w miejscu inwestycji znajduje się jezdnia drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce o numerze 106/138 i nawierzchni z kruszywa łamanego o szerokości 6,0 m. W ciągu drogi po stronie lewej (zgodnie z pikietażem odcinka projektowanego) znajduje się zatoka parkingowa (parkowanie prostopadłe do krawędzi jezdni) o nawierzchni z kostki betonowej oddzieloną od jezdni krawężnikiem betonowym najazdowym. Droga posiada oświetlenie uliczne. Początek projektowanej drogi wewnętrznej położony jest przy placu manewrowym oraz utwardzeniu terenu pod kontenery na odpady. Po prawej stronie znajduje się zjazd na parking. Jezdnia drogi wewnętrznej w stanie istniejącym odwadniana jest poprzez spadki podłużne i poprzeczne na przyległe tereny. Droga wewnętrzna znajduje się w obszarze zabudowanym oznakowanym jako obszar zamieszkania na którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h. W ramach opracowania w istniejącej nawierzchni na odcinku objętym opracowaniem wykonano odwierty na podstawie których stwierdzono grubość warstw konstrukcyjnych nawierzchni, ich rodzaj oraz występujący grunt stanowiący podłoże pod projektowanym obiektem budowlanym. Założenia grup nośności ustalono na podstawie wykonanych badań w wybranych punktach. Grunt sklasyfikowano jako G3. W przypadku natrafienia na etapie realizacji na lokalnie występujące warunki odmienne od założonych do projektowania należy zweryfikować przyjęte rozwiązania mając na uwadze przede wszystkim uzyskanie wymaganej nośności podłoża oraz zapewnienie warunku mrozoochronności konstrukcji. W kontekście projektowanej inwestycji, grunty rodzime można uznać za nośne, warunki gruntowe można klasyfikować do prostych. Dla planowanej inwestycji określono kategorię geotechniczną obiektu budowlanego jako pierwszą kategorię przy prostych warunkach gruntowych. Stan projektowany: Parametry techniczne:  klasa drogi: D  przekrój: drogowy 1x2  kategoria ruchu: KR1  prędkość projektowa: 30 km/h  szerokość jezdni: 5,0 – 5,5 m  szerokość chodnika: 2,0 m  pochylenie poprzeczne jezdni na prostej oraz na łukach: daszkowe 2% na odcinku A-B oraz jednostronne 2% na odcinku C-D Projekt przebudowy opracowano przy następujących założeniach:  wykonanie jezdni drogi gminnej o nawierzchni bitumicznej i szerokości 5,0–5,5 m  wykonanie lokalnie zabruku z kostki kamiennej  przebudowa zjazdów  wykonanie chodników z kostki betonowej  wykonanie zatok postojowych z kostki betonowej  wykonanie wpustów kanalizacji deszczowej w celu odwodnienia projektowanej jezdni  wycinka kolidującego zadrzewienia i zakrzaczenia  wykonanie humusowania  wykonanie rur osłonowych dla zabezpieczania infrastruktury teletechnicznej i elektroenergetycznej Zakres robót ziemnych obejmuje:  usunięcie warstwy humusu  wykonanie wykopów i nasypów pod warstwy konstrukcji  ułożenie warstwy humusu gr. 10 cm wraz z obsiewem trawą Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zgłosić zamiar ich rozpoczęcia gestorom urządzeń zgodnie z uzgodnieniami branżowymi oraz zapoznać się z naniesieniami tych urządzeń. Drogę w planie wytyczono w dostosowaniu do szerokości istniejącego pasa drogowego. Droga w planie składa się z odcinków prostych wyokrąglonych na załamaniach łukami poziomymi. Łączna długość projektowanej trasy w planie: 286,51 m. Profil podłużny drogi opracowano przy założeniu dostosowania do przyległych zjazdów i ukształtowania terenu przy jednoczesnym zapewnieniu prawidłowych spadów poprzecznych i podłużnych celem zapewnienia prawidłowego odwodnienia projektowanej drogi gminnej. Założenia ogólne przy projektowaniu profilu podłużnego: - zapewnienie minimalnych spadków podłużnych - dostosowanie do istniejącego ukształtowania terenu - dostosowanie wysokościowe do istniejących zjazdów Droga gminna w m. Kruszwica została zaprojektowana jako droga klasy D o szerokości jezdni 5,0 m na odcinku C-D i spadku jednostronnym 2% oraz 5,5 m na odcinku A-B i spadku poprzecznym daszkowym o wartości 2%. Jezdnia wyposażona w obustronne chodniki o szerokości 2,0 m (odcinek A-B) lub jednostronne (odcinek C-D) o nawierzchni z kostki betonowej. Lokalnie na obu odcinkach zaprojektowano zatoki postojowe z kostki betonowej. Dla odcinka początkowego A-B zastosowano zabruk z kostki kamiennej w celu poszerzenia włączenia do drogi gminnej (ul Wiejska). Natężenia ruchu na przedmiotowej drodze gminnej sklasyfikowano jako KR1. Podłoże gruntowe sklasyfikowano jako G3 na podstawie wykonanych badań w wybranych punktach. W przypadku natrafienia na etapie realizacji na lokalnie występujące warunki odmienne od założonych do projektowania należy zweryfikować przyjęte rozwiązania mając na uwadze przede wszystkim uzyskanie wymaganej nośności podłoża oraz zapewnienie warunku mrozoochronności konstrukcji. Istniejącą lokalną nawierzchnię gruntową ulepszoną kruszywem łamanym przewidziano do rozbiórki celem wykonania nowej konstrukcji jezdni drogi gminnej o nawierzchni z warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. KONSTRUKCJE NAWIERZCHNI: a. drogi: - warstwa ścieralna z mieszanki AC11S gr. 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr. 5 cm - podbudowa z mieszanki kruszywa niezwiązanego z kruszywem C90/3 gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2, gr. 22 cm b. chodnik: - warstwa ścieralna z kostki betonowej (szara) gr. 8 cm - podsypka cementowo - piaskowa gr. 4 cm - podbudowa z mieszanki kruszywa niezwiązanego z kruszywem C90/3 gr. 15 cm - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2, gr. 22 cm c. zabruk: - warstwa ścieralna z kostki kamiennej 8/11 cm (Dla nawierzchni wykonanych z kostki kamiennej należy zastosować spoinowanie poprzez wypełnienie piaskiem kwarcowym na bazie żywic epoksydowych dwuskładnikowych, bezrozpuszczalnikowych) - podsypka cementowo - piaskowa gr. 4 cm - podbudowa z betonu C-16/20 gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2 gr. 22 cm d. zjazdy: - warstwa ścieralna z kostki betonowej (antracyt) gr. 8 cm - podsypka cementowo - piaskowa gr. 4 cm - podbudowa z mieszanki kruszywa niezwiązanego z kruszywem C90/3 gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2 gr. 22 cm e. zatoki parkingowe: - warstwa ścieralna z kostki betonowej (szara) gr. 8 cm - podsypka cementowo - piaskowa gr. 4 cm - podbudowa z mieszanki kruszywa niezwiązanego z kruszywem C90/3 gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2 gr. 22 cm Obramowania: - na połączeniu projektowanego chodnika oraz projektowanej drogi wewnętrznej należy zastosować krawężnik betonowy 15x30 cm ułożony 12 cm nad poziomem jezdni i usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15. - na połączeniu projektowanego chodnika oraz drogi wewnętrznej w miejscu przekraczania jezdni przez niechronionych uczestników ruchu należy zastosować krawężnik betonowy najazdowy 15x22 cm ułożony 2 cm ponad krawędź jezdni i usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanej jezdni oraz zabruku należy zastosować opornik betonowy 12x25 cm usytuowany na ławie betonowej z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanej jezdni oraz zieleni należy zastosować krawężnik betonowy 15x30 cm ułożony 12 cm nad poziomem jezdni i usytuowany na ławie betonowej z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanego zabruku oraz chodnika należy zastosować krawężnik betonowy 15x30 cm ułożony 12 cm nad poziomem zabruku i usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanej jezdni oraz zjazdu należy zastosować krawężnik betonowy najazdowy 15x22 cm ułożony 3 cm ponad krawędź jezdni i usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanej jezdni oraz zatoki postojowej należy zastosować krawężnik betonowy najazdowy 15x22 cm ułożony 3 cm ponad krawędź jezdni i usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanej zatoki postojowej oraz chodnika należy zastosować krawężnik betonowy 15x30 cm ułożony 12 cm nad poziomem zatoki postojowej i usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanej zatoki postojowej oraz zieleni należy zastosować krawężnik betonowy 15x30 cm ułożony 12 cm nad poziomem zatoki postojowej i usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanego chodnika oraz projektowanej zieleni należy zastosować obrzeże betonowe 8x30 cm usytuowane na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 - na połączeniu projektowanego zjazdu oraz istniejącego terenu należy zastosować opornik betonowy 12x25 cm usytuowany na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15 Odwodnienie projektowanego obiektu budowlanego będzie odbywać się poprzez spadki podłużne i poprzeczne do projektowanej sieci kanalizacji deszczowej. Kanalizację deszczową zaprojektowano z rur litych PVC Ø315mm i Ø400mm SN8 (8,0 kN/m2) zgodnych z PN-EN 1401-1:2009 z montowaną uszczelką z elastomeru w kielichu rury. Od ulicznych wpustów deszczowych zaprojektowano przykanaliki z rur litych PVC Ø200mm z montowaną uszczelką w kielichu rury zgodnych z PN-EN 1401-1:2009. Wody deszczowe zostaną odprowadzone do projektowanej odrębnym opracowaniem sieci kanalizacji deszczowej Dn500. Odwodnienie terenu odbywać się będzie za pomocą wpustów ulicznych żeliwnych typu D400 620x420mm osadzonych na żelbetowym pierścieniu odciążającym i zbudowanych ponadto z kręgów żelbetowych Ø500 mm z osadnikiem o głębokości 0,5m. Zaprojektowano żelbetowe studnie rewizyjne Ø1000, zgodne z PN-EN 1917:2004. Studnie należy posadowić na chudym betonie grubości 15cm, natomiast dolną cześć komory wykonać jako monolityczną powyżej kanału deszczowego. Studnie przykryć płytą żelbetową opartą na pierścieniu żelbetowym odciążającym i wyposażyć w stopnie złazowe w otulinie z tworzywa sztucznego zgodne z PN-EN 13101:2005. Na płycie żelbetowej należy osadzić właz żeliwny ciężki przejazdowy klasy D400 zgodny z PN – EN 124:2015. Włazy dopasować do rzędnych projektowanych nawierzchni. Połączenia między elementami kręgów wykonać stosując uszczelki z elastomeru umieszczane wewnątrz złączy. Uszczelnienie połączeń kręgów żelbetowych wewnątrz i zewnątrz studni dodatkowo wykonać klejem (bezskurczowo schnące spoiwo hydrauliczne). Studzienki zaizolować zewnętrznie dwukrotnie roztworem bitumiczno - kauczukowym. Kinety studni należy zastosować jako fabryczne wykonane zgodnie z kierunkami przepływów. Przejścia przewodów przez ściany żelbetowych studni rewizyjnych wykonać stosując fabryczne przejścia szczelne. Zagęszczenie gruntu pod studniami i pierścieniami odciążającymi musi wynosić Is =1,0. W ramach inwestycji należy dokonać wycinki kolidującego zadrzewienia zgodnie z załącznikiem inwentaryzacji do projektu zagospodarowania oraz zaznaczonymi drzewami do wycinki na planie zagospodarowania. Roboty związane z usunięciem drzew obejmują wycięcie i wykarczowanie drzew (obcięcie gałęzi, konarów i części pnia; odkopanie odcięcie i usunięcie korzeni; przewrócenie i pocięcie pnia) zasypanie dołów, wywiezienie pni, karpiny i gałęzi poza teren budowy we wskazane przez Inwestora miejsce. Przy wycince drzew mogą pracować jedynie odpowiednio wykwalifikowani pracownicy, posiadający aktualne orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwskazań do wykonywania tego typu prac, posiadający przeszkolenie w zakresie BHP i odpowiednie kwalifikacje. Sprzęt zmechanizowany wykorzystywany na budowie winien być sprawny, posiadać świadectwa legalizacji i dopuszczenia do ruchu, a jego operatorzy muszą przejść odpowiednie przeszkolenie i posiadać niezbędne kwalifikacje. Po zakończeniu prac budowlanych, teren należy doprowadzić do stanu sprzed ich rozpoczęcia. Należy między innymi odtworzyć trawniki, które ulegną zniszczeniu w trakcie realizacji przedmiotowej inwestycji oraz przywrócić stan pierwotny wszystkim elementom które ulegną ewentualnemu uszkodzeniu w wyniku prowadzenia prac. Wykonawca robót, ma obowiązek chronić przed uszkodzeniami wszystkie drzewa oraz krzewy pozostające w zasięgu robót budowlanych. Nad pracami w pobliżu drzew szczególnie zagrożonych powinien czuwać uprawniony inspektor ds. terenów zieleni. Nasadzenia kompensujące należy wykonać w projektowanym pasie drogowym oraz w miejscach wskazanych przez inwestora– lokalizację należy ustalić na bieżąco z przedstawicielem zamawiającego Dostarczone drzewa, krzewy powinny być zgodne z normą PN-R-67023, PN-R-67022, właściwie oznaczone, tzn. muszą mieć etykiety, na których podana jest nazwa łacińska, forma, wybór, wysokość pnia, numer normy. W zależności od terminu realizacji inwestycji dopuszcza się sadzenie roślin z pojemników jak i kopane. Roboty rozbiórkowe obejmują: - rozbiórkę istniejącej konstrukcji nawierzchni w miejscach tego wymagających - rozbiórkę zjazdów Gruz z rozbiórek i materiały nienadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca wywiezie na własne składowisko oraz zapewni ich utylizację. W ramach prac realizowanych w zakresie dokumentacji w celu dostosowania do projektowanych rzędnych wykonać regulację oraz zabezpieczenie istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej: - istniejące kable należy zabezpieczyć rurami dwudzielnymi zgodnie z naniesieniem na planie zagospodarowania - w zakresie sieci telekomunikacyjnej istniejące kable należy zabezpieczyć rurami dwudzielnymi zgodnie z naniesieniem na planie zagospodarowania - w zakresie sieci wod-kan istniejące naziemne części uzbrojenia wod-kan. (takie jak zawory wodociągowe, włazy kanałowe) należy wyprowadzić do rzędnych projektowanych modernizowanej nawierzchni - w zakresie sieci gazowej istniejące zawory gazowe należy wyprowadzić do rzędnych projektowanych modernizowanej nawierzchni Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z załączonymi do projektu wszelkimi uzgodnieniami i naniesieniami gestorów urządzeń oraz uwzględnieniem zawartych w nich uwag dotyczących prowadzenia prac w rejonie urządzeń oraz warunków zabezpieczenia infrastruktury. W przypadku natrafienia na etapie realizacji na przewody o nienormatywnym przykryciu należy w uzgodnieniu z gestorem sieci dokonać zabezpieczenia rurami osłonowymi dwudzielnymi lub obniżenia do wymaganego przepisami poziomu. W pobliżu istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej prace ziemne należy wykonywać ręcznie przy zachowaniu szczególnej ostrożności. W przypadku uszkodzenia infrastruktury w wyniku prowadzonych prac należy bezwzględnie poinformować o tym gestora sieci – nie dopuszcza się wykonywania napraw we własnym zakresie. W projekcie przewidziano budowę: - kanału technologicznego ulicznego (KTu): 253,0m - kanału technologicznego przepustowego (KTp): 22,0m - kanału technologicznego przyłączeniowego (KTps) z rur HDPE 40: 129,0m - kanału technologicznego przyłączeniowego (KTpp) z rur HDPE 110: 13,0m - studni kablowych typu SK-2 : 7 szt. - studni kablowych typu SKR-1 : 2 szt Kanał technologiczny KT wybudować jako kanał uliczny KTu, przepustowy KTp, przyłączeniowy KTps oraz przyłączeniowy KTpp z przebiegiem trasowym pokazanym na planie kanału technologicznego. Kanał umieścić w pasie drogowym projektowanej ulicy. Głębokość posadowienia kanału liczona od projektowanej powierzchni pobocza do górnej krawędzi rury osłonowej RO powinna wynosić min. 0,7m, natomiast kanału KTp pod projektowaną jezdnią 1,0m liczona od projektowanej rzędnej do górnej krawędzi rury osłonowej RO. Rury RS oraz WMR powinny być ułożone na 10cm podsypce z piasku. Przed układaniem rur dno wykopu wyrównać oraz zagęścić. Rury RS i WMR spiąć opaskami samozaciskowymi w odległościach nie większych niż 2,0m. Przykrycie wykonać warstwą piasku o grubości 5cm powyżej górnej krawędzi rur RS i WMR. Powyżej ułożyć rury osłonowe RO. W celu zachowania prawidłowego odstępu zaleca się stosowanie wkładek dystansowych. Rura RO z rurami RS oraz WMR powinna być ułożona na 10cm podsypce z piasku. Przed układaniem rur dno wykopu wyrównać oraz zagęścić. Przykrycie wykonać warstwą piasku o grubości 5cm powyżej górnej krawędzi rury. Powyżej ułożyć rurę osłonową RO pustą. W celu zachowania prawidłowego odstępu zaleca się stosowanie wkładek dystansowych. Kanał przyłączeniowy KTps wybudować z rur HDPE 40/3,7 dla potrzeb realizacji przyłączy telekomunikacyjnych do przyległych posesji. Rury ułożyć na głębokości 0,5m poniżej projektowanej rzędnej pobocza na 10cm podsypce z piasku. Rury układać od projektowanej studni SK-2 lub SKR-1 do granic posesji z 0,5% spadkiem w kierunku studni. Minimalne przykrycie rur powinno wynosić 0,5m poniżej projektowanej rzędnej pobocza. Zakończenia rur w ziemi i studni uszczelnić zaślepkami na przenikanie wilgoci i gazu. Profil kanału KTpp wybudować z rur HDPE 110/6,3 dla potrzeb realizacji przyłączy telekomunikacyjnych (przejście pod jezdnią), powinna być ułożona na 10cm podsypce z piasku. Przed układaniem rur dno wykopu wyrównać oraz zagęścić. Przykrycie wykonać warstwą piasku o grubości 5cm powyżej górnej krawędzi rury. Wszystkie rury powinny posiadać oznaczenie z napisem identyfikującym producenta i Inwestora. Rury RO powinny być łączone za pomocą zgrzewania lub złączkami zewnętrznymi, odpornymi na zamulanie i przedostawanie się wody do wnętrza rury. Rury RS łączyć za pomocą złączek skręcanych, natomiast WMR za pomocą dedykowanych obudów i złączek mikrorur. Wszystkie złączki i obudowy rur RS i WMR zainstalować w studniach kablowych. Połączenia powinny zapewnić szczelność, a także powinny być odporne na działanie podwyższonego ciśnienia powietrza przy zaciąganiu kabli światłowodowych metodami pneumatycznymi. W tym celu po zmontowaniu kanału wszystkie rury należy poddać próbie ciśnieniowej. Końce rur światłowodowych w studniach uszczelnić. Rury kanału układać ze spadkiem w granicach 0,1÷0,3% w kierunku jednej studni w terenie o ukształtowaniu poziomym, w terenie pochyłym spadek wynika z naturalnego ukształtowania terenu w kierunku jednej ze studni. Bezpośrednio przed montażem, należy chronić rury przed nadmiernym nagrzaniem, a w trakcie składowania przed nasłonecznieniem. Jeżeli rury polietylenowe układane są w okresie letnim, tj. gdy temperatura w ziemi na głębokości 1 m jest znacznie niższa od temperatury rur na placu budowy, zasypanie kanału powinno być wykonane dwuetapowo: najpierw warstwą podsypki, a po upływie 24 godzin, po ochłodzeniu się rur w ziemi, powinno nastąpić ostateczne zasypanie. Rury polietylenowe powinny być układane przy temperaturze nie niższej od -5°C. W razie konieczności prowadzenia robót przy niższej temperaturze należy zapewnić odpowiednie podgrzewanie rur w zwojach lub na bębnach. Podczas układania rur przy obniżonej temperaturze niedopuszczalne jest rzucanie oraz zasypywanie ich grudami zmarzliny. Przykrycie rur RO wykonać na grubości 10cm piaskiem lub przesianą ziemią. Kolejne warstwy zasypać ziemią rodzimą. Zagęszczenie gruntu metodami mechanicznymi wykonać po przykryciu rur RO min. 25cm ziemi. W celu oznaczenia kanału technologicznego w połowie głębokości wykopu ułożyć taśmę ostrzegawczą o szerokości 200+-10mm i grubości 0,3mm w kolorze pomarańczowym z perforowanymi otworami o średnicy co najmniej 10mm z trwałym napisem: „Uwaga Kanał Technologiczny”. W celu identyfikacji przebiegu kanału w terenie bezpośrednio nad kanałem dodatkowo umieścić taśmę ostrzegawczo-lokalizacyjną o szerokości 200+-10mm i grubości 0,5mm w kolorze pomarańczowym z taśmą kwasoodporną o szerokości co najmniej 25mm i grubości co najmniej 0,1mm z perforowanymi otworami o średnicy co najmniej 10mm i trwałym napisem: „Uwaga Kanał Technologiczny”. Taśmę TOL wprowadzić do studni kablowych. Do budowy kanału zastosować studnie kablowe o gabarycie SK-2, SKR-1. Wszystkie wprowadzenia rur do studni uszczelnić zaprawą i zabezpieczyć przed przenikaniem wilgoci. Zastosować studnie kablowe klasy obciążalności A-15. Na pokrywach studni umieścić logo lub nazwę właściciela kanału. Pokrywy wyposażyć w wietrzniki. Każdą studnię kablową należy dodatkowo zabezpieczyć przed dostępem osób nieuprawionych poprzez zastosowanie pokryw z zamkiem ryglowym. W zakresie odprowadzenia wód deszczowych z terenu działki nr 106/72 należy wykonać kanał deszczowy o średnicy 500mm z rur kanalizacyjnych z polipropylenu z wewnętrzną warstwą z polietylenu sieciowego (PEX) o podwyższonej odporności na wycieranie i płukanie wg. PN EN 1852 – 1 SN 10 i dokonać włączenia do istniejącego kanału deszczowego w ul. Wiejskiej. Kanał deszczowy należy wykonać z rur kanalizacyjnych średnicy 500mm natomiast włączenie poszczególnych podłączeń wpustów do projektowanych studzienek kanalizacyjnych winno być wykonane za pomocą rur PVC ø 200 mm połączonych prosto lub z kaskadowym wlotem zewnętrznym lub wewnętrznym na projektowanym kanale. Wpusty wykonać jako krawężnikowo – jezdniowe klasy C 250 kN na studzience z kręgów betonowych z osadnikiem bez syfonu, lecz z pierścieniem odciążającym. W ramach prac nawierzchniowych przewidzieć przebudowę wszystkich studni kanalizacyjnych występujących w ulicy. Przebudowa studni kanalizacyjnych winna polegać na wymianie płyty nastudziennej, ułożeniu pierścienia odciążającego oraz wymianie istniejącego włazu kanałowego na właz typu ciężkiego klasy D 400. Na projektowanych studzienkach rewizyjnych należy zamontować pierścień odciążający. Na całej trasie projektowanych kanałów i podłączeń wpustów dokonać wymiany gruntu. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlano – wykonawczy „Przebudowa ul. Wspólnej w Kruszwicy” opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy Poznańskiej 36. b) Projekt stałej organizacji ruchu „Przebudowa ul. Wspólnej w Kruszwicy” opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy Poznańskiej 36. c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót „Przebudowa ul. Wspólnej w Kruszwicy” opracowane przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. d) Projekt budowlano – wykonawczy branży sanitarnej „Odwodnienie terenu ul. Wspólnej w Kruszwicy” opracowany przez Janwit Krzysztof Witt z siedzibą w Bydgoszczy ul. Sokola 3 lok. 10U. e) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych „Budowa kanalizacji deszczowej na dz. nr 106/72 w ulicy Wiejskiej w Kruszwicy” opracowane przez Janwit Krzysztof Witt z siedzibą w Bydgoszczy ul. Sokola 3 lok. 10U. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekty budowlano - wykonawcze, projekt stałej organizacji ruchu oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiary robót są elementami pomocniczymi. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie terenu na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego w trakcie realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. c) Wykonawca jest zobowiązany do poniesienia kosztów i zapewnienia nadzoru ze strony gestorów sieci (wod.-kan., telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne) zgodnie z warunkami uzgodnień i obowiązujących przepisów prawa. d) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. f) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. g) W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. h) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. i) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania od Zamawiającego akceptacji kształtu oraz kolorów materiałów brukarskich przed zamówieniem. j) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego do posesji. k) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do powtórnej eksploatacji np. hydranty, kratki kanalizacyjne, włazy należy dostarczyć zabezpieczone przed uszkodzeniami w trakcie transportu na składowisko Zamawiającego. Materiały należy przekazać protokolarnie. l) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: pracownik budowy – prace drogowe, prace instalacyjne jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. m) Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy. n) Zamawiający wymaga przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego do umowy. 4. Finansowanie zamówienia: 1) Zadanie jest realizowane z udziałem środków Funduszu Dróg Samorządowych – zadania mostowe. 2) Na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane (…).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100 PLN). 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 18.11.2020 r. do godz. 11:00. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 103 (wystarczy zaadresować kopertę opisując wadium, przedmiot zamówienia z dopiskiem kasa pokój nr 103), a ksero dokumentu dołączyć do oferty. 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- / Przebudowa drogi gminnej nr 151732C ul. Wspólnej w Kruszwicy od km 0+000 do km 0+208,52 (dz. nr 73/23, 106/64, 106/69, 106/72) i od km 0+000 do km 0+078,00 (dz. nr 106/138)/ b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 6. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium (w przypadku formy innej niż pieniądz) w postaci dokumentu elektronicznego. 7. W przypadku wniesienia wadium (w przypadku formy innej niż pieniądz) w postaci dokumentu elektronicznego zaleca się opatrzenie tego dokumentu kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób uprawnionych do jego wystawienia tj. wystawcę dokumentu, złożonego za pośrednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica. Za datę wniesienia wadium przyjmuje się datę jego przekazania na platformę zakupową Zamawiającego, w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 8. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmować cały okres związania ofertą. Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego certyfikowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby/ę uprawnioną zgodnie z zasadami reprezentacji Gwaranta/Poręczyciela. 9. W razie złożenia tego dokumentu w innej postaci (np. w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) Zamawiający uzna, iż wymagane wadium nie zostało w ogóle wniesione (tzn. oferta nie została prawidłowo zabezpieczona wymaganym wadium). 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz oferty; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy; oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach