Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 151730C ul. Spokojnej w Kruszwicy

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2019-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 92350777000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.kruszwica.gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 151730C ul. Spokojnej w Kruszwicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny Słownik Zamówień: CPV 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu CPV 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg Zamawiający: Gmina Kruszwica Termin realizacji: 31.07.2020r. I. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 151730C ul. Spokojnej w Kruszwicy na całym odcinku drogi publicznej. Lokalizacja przedsięwzięcia na działkach: 131/22, 131/23, 131/46 – obręb ewidencyjny Kruszwica 5. Projektowana inwestycja przewiduje:  wykonanie robót rozbiórkowych i ziemnych  budowę kanalizacji deszczowej  wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, chodników oraz zjazdów  wykonanie nawierzchni z kostki betonowej  wykonanie humusowania terenu wraz z obsianiem trawą  wykonanie elementów oznakowania pionowego i poziomego. Zakres zadania został podzielony na dwa odcinki:  odcinek A o długości 313,43 m zlokalizowany na północ od skrzyżowania z ulicą Zakątek.  odcinek B o długości 145,31 m zlokalizowany na południe od skrzyżowania z ulicą Zakątek zakończony placem manewrowym. Stan istniejący W obecnej chwili działki objęte opracowaniem (ul. Spokojna) stanowią pas drogi gminnej o nawierzchni gruntowej oraz z tłucznia i gruzu. Ulica Zakątek posiada nawierzchnię z kostki betonowej z obustronnymi chodnikami. Na omawianym obszarze występuje zabudowa jednorodzinna. Na terenie objętym zadaniem inwestycyjnym zlokalizowana jest sieć energetyczna, teletechniczna, gazowa oraz kanalizacji sanitarnej. Istniejące warunki gruntowo – wodne Grunty występujące w dokumentowanym podłożu zaliczono do mineralnych rodzimych, nieskalistych, spoistych. W dokumentowanym podłożu wydzielono cztery warstwy geotechniczne: Warstwa IA to gliny w stanie półzwartym, o uśrednionym stopniu plastyczności IL=0,0. Warstwa IB to gliny w stanie twardo plastycznym, o uśrednionym stopniu plastyczności IL=0,2. Warstwa Ic to gliny w stanie plastycznym, o uśrednionym stopniu plastyczności IL=0,4. Warstwa Id to gliny w stanie miękkoplastycznym, o uśrednionym stopniu plastyczności IL=0,6. Górną warstwę podłoża do głębokości 0,7 – 1,0 m poniżej poziomu terenu stanowią grunty nasypowe. Podczas wykonywania odwiertów stwierdzono występowanie sączeń wody gruntowej na głębokości 1,5 - 1,7 m p.p.t. Uwzględniając rozpoznane warunki gruntowo – wodne oraz wytyczne Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 124) stwierdza się dobre warunki wodne, grupa nośności podłoża G4. Stan projektowany Parametry projektowanej ulicy:  klasa ulicy: D  prędkość projektowa: 30 km/h  kategoria ruchu – KR1  szerokość jezdni – 6m  szerokość obustronnych chodników – 2 m  spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2% (odcinek A) oraz daszkowy 2% i jednostronny 2% (odcinek B)  nawierzchnia jezdni, chodników, zjazdów, placu – kostka betonowa. W zakres branży drogowej związanej z omawianym zadaniem wchodzi:  wykonanie robót rozbiórkowych i ziemnych  wykonanie obramowań jezdni, chodników oraz zjazdów  wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, chodników oraz zjazdów z kostki betonowej  budowa progów zwalniających z kostki betonowej  wykonanie humusowania terenu z obsianiem trawą  wykonanie elementów oznakowania Usytuowanie sytuacyjne i wysokościowe projektowanych obiektów Zakres objęty opracowaniem obejmuje istniejący pas drogowy ulic Spokojnej o szerokości około 10 m, projektowany obiekt jest w całości zlokalizowany w pasie drogowym dróg gminnych. Wysokościowe usytuowanie obiektu zaprojektowano przy następujących założeniach:  dostosowanie wysokościowe do istniejących elementów zagospodarowania terenu  zapewnienie prawidłowych warunków odwodnienia. Pochylenia poprzeczne jezdni  odcinek A – spadek daszkowy 2%, zmiana spadku poprzecznego od km 0+000 do km 0+015 oraz od km 0+302,96 do km 0+313,43  odcinek B – spadek daszkowy 2% od km 0+015 do km 0+048,2, spadek jednostronny 2% od km 0+078,2 do km do km 135,41. Rampy drogowe występują od km 0+000 do km 0+015, od km 0+048,2 do km 0+078,2 oraz od km 0+135,41 do km 0+145,30. Projektowane konstrukcje nawierzchni Konstrukcja jezdni (typ A):  kostka betonowa (szara) gr.8 cm układana na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm  podbudowa z betonu C8/10 gr. 20 cm  warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 o gr. 30 cm  warstwa odcinająca z piasku o gr. średnio 25 cm (wymiana gruntu)  istniejące podłoże gruntowe zagęszczone do Is=1,0, E2=min. 25 MPa. Od km 0+000 do km 0+010 na odcinku A oraz B należy wykorzystać istniejącą konstrukcję jezdni, którą należy wyprofilować betonem klasy C8/10. Konstrukcja zjazdów do posesji oraz chodnika na podbudowie (typ B):  kostka betonowa (kolor) gr. 8 cm układana na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm,  podbudowa z betonu C8/10 gr. 12 cm  warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 o gr. 10 cm  warstwa odcinająca z piasku o gr. 20 cm (częściowa wymiana gruntu)  istniejące podłoże gruntowe zagęszczone do Is=1,0. Konstrukcja chodnika oraz dojść do posesji (typ C):  kostka betonowa (szara) gr. 6 cm układana na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm  podbudowa z betonu C8/10 gr. 10 cm  warstwa odcinająca z piasku o gr. 43 cm (częściowa wymiana gruntu)  istniejące podłoże gruntowe zagęszczone do Is=1,0. Konstrukcja progów zwalniających:  kostka betonowa (kolor) gr. 8 cm układana na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm  wyprofilowanie podbudowy betonem C16/20  projektowana konstrukcja jezdni – typ A. Obramowania jezdni, zjazdów oraz chodnika. Jako obramowanie jezdni zaprojektowano krawężnik betonowy najazdowy 15x30 cm wyniesiony +12 cm ponad nawierzchnię jezdni. Krawężnik należy ustawić na wcześniej wykonanej ławie z betonu C12/15 z oporem. Zjazdy do posesji należy obramować od strony jezdni krawężnikiem najazdowym o wymiarach 15x22 cm natomiast od strony posesji oraz chodnika za pomocą opornika betonowego 12x25 cm. Chodnik od strony posesji należy obramować za pomocą obrzeża betonowego 15x30 cm ustawionego na ławie betonowej z oporem. Od km 0+211,13 do km 0+286,13 po stronie prawej na odcinku A oraz od km 0+084,24 do km 0+111,74 obramowanie chodnika stanowić będzie prefabrykowana ściana oporowa typu L o wysokości 55 cm. Dopuszcza się wykorzystanie istniejących podmurówek ogrodzeń jako obramowanie nawierzchni chodnika oaz istniejących utwardzonych nawierzchni jako obramowanie zjazdów od strony posesji. Odwodnienie jezdni. Odwodnienie projektowanych nawierzchni będzie odbywało się za pomocą wpustów kanalizacji deszczowej, zjazdy oraz dojścia z których nie ma możliwości odprowadzenia wód opadowych powierzchniowo w stronę jezdni będą odwodnione za pomocą odwodnienia liniowego włączonego do kanalizacji deszczowej. Od km 0+081,58 do km 0+158,00 oraz od km 0+232,00 do km 0+276,00 na odcinku A należy wykonać ściek przykrawężnikowy poprzez ułożenie dwóch rzędów kostki betonowej o grubości 6 cm na podsypce cementowo – piaskowej. Projektowana sieć kanalizacji deszczowej do wykonania zgodnie z opracowaniem branżowym. Zabezpieczenie infrastruktury podziemnej. Istniejącą infrastrukturę teletechniczną należy zabezpieczyć rurą osłonową dwudzielną typu A110 PS. Prace wykonać według obowiązujących norm i przepisów oraz zgodnie z wymogami zawartymi w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Przed przystąpieniem do robót należy zapoznać się z uzgodnieniami wydanymi przez gestorów uzbrojenia podziemnego, w przypadku natrafienia na urządzenie przeprowadzić jego regulacje do rzędnych projektowanej nawierzchni. Wykonawca robót przed zakupem wszystkich materiałów przeznaczonych do wbudowania zobowiązany jest do uzyskania ostatecznej akceptacji inwestora dotyczącej typu materiałów i wzornictwa. Wszystkie użyte materiały budowlane winny spełniać wymogi aktualnych norm oraz posiadać aktualne certyfikaty lub aprobaty techniczne. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlano - wykonawczy „Przebudowa drogi gminnej nr 151730C ul. Spokojnej w Kruszwicy” opracowany przez Zakład Usług Technicznych inż. Czesław Młynarczyk z siedzibą w Mogilnie przy ul. gen. Taczaka 5. b) Projekt stałej organizacji ruchu „Przebudowa drogi gminnej nr 151730C ul. Spokojnej w Kruszwicy” opracowany przez Zakład Usług Technicznych inż. Czesław Młynarczyk z siedzibą w Mogilnie przy ul. gen. Taczaka 5. c) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne „Przebudowa drogi gminnej nr 151730C ul. Spokojnej w Kruszwicy” opracowane przez Zakład Usług Technicznych inż. Czesław Młynarczyk z siedzibą w Mogilnie przy ul. gen. Taczaka 5. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekt budowlano – wykonawczy, projekt stałej organizacji ruchu oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiar robót jest elementem pomocniczym. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie terenu na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego w trakcie realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. c) Wykonawca jest zobowiązany do poniesienia kosztów i zapewnienia nadzoru ze strony gestorów sieci (wod.-kan., gaz, telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne) zgodnie z warunkami uzgodnień i obowiązujących przepisów prawa. d) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. f) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego. g) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. h) W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. i) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. j) Usunięcie drzew i krzewów należy przeprowadzić do dnia 29.02.2020r. k) Zamawiający wymaga przeprowadzenia przeglądu zrealizowanej sieci kanalizacji deszczowej Przegląd sieci śr. 315 mm kamerą inspekcyjną z dostarczeniem materiałów na nośniku elektronicznym. l) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania od Zamawiającego akceptacji kształtu oraz kolorów materiałów brukarskich przed zamówieniem. m) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego oraz dostępu do posesji. n) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: 1) pracownik budowy – prace drogowe 2) pracownik budowy – prace instalacyjne (budowa kanalizacji deszczowej) jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowe wymagania w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP zostały przedstawione w § 19 projektu umowy. o) Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy. p) Zamawiający wymaga przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego do umowy. II. Finansowanie zadania: Zadanie jest realizowane z udziałem środków Funduszu Dróg Samorządowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100 PLN) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 07.10.2019r. do godz. 11:00. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 103 (wystarczy zaadresować kopertę opisując wadium, przedmiot zamówienia z dopiskiem kasa pokój nr 103), a ksero dokumentu dołączyć do oferty 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- / Przebudowa drogi gminnej nr 151730C ul. Spokojnej w Kruszwicy / b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz oferty; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy; oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach