Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 150806C Polanowice – Chrosno na odcinku Słabęcin – Sukowy etap I

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2018-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 9235077700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.kruszwica.gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 150806C Polanowice – Chrosno na odcinku Słabęcin – Sukowy etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy drogi gminnej nr 150806C Polanowice Chrosno na odcinku od km 0+300,57 do skrzyżowania z drogą powiatową nr 2541C w miejscowości Sukowy (km 0+900,57). W ciągu odcinka drogi objętego opracowaniem nie występują skrzyżowania z innymi drogami publicznymi. W obrębie objętym opracowaniem równolegle do pasa drogi gminnej zlokalizowano sieć wodociągową z której wyprowadzono przyłącza wodociągowe biegnące w poprzek drogi oraz sieć telekomunikacyjną z przyłączami w poprzek drogi. Ponadto w obrębie skrzyżowania z drogą gminną nr 150807C występuje sieć energetyczna. Droga powiatowa nr 2451C w miejscu skrzyżowania z drogą gminną nr 150806C przebiega w odcinku prostym. Droga powiatowa posiada jezdnię bitumiczną szerokości 5,0m oraz obustronne pobocza, lokalnie występują rowy przydrożne, w obrębie skrzyżowania z drogą gminną nr 150806C nie występują rowy. Droga gminna nr 150806C na odcinku objętym opracowaniem, posiada nawierzchnię z podwójnego utrwalenia emulsją asfaltową z grysami ułożoną na podbudowie z kruszywa łamanego szerokości 3,5 ÷ 4,0m. Na wcześniejszym odcinku od miejscowości Polanowice posiada nawierzchnie gruntową. Na dalszym odcinku w kierunku miejscowości Chrosno na drodze również wykonano powierzchniowe utrwalenie. Wzdłuż drogi lokalnie występują jednostronne i obustronne rowy przydrożne, przy czym rowy nie posiadają ciągłości oraz możliwości odpływu. W pasach zieleni i na rowach występuje roślinność trawiasta oraz drzewa o zróżnicowanych gatunkach i wieku, lokalnie występują siejki i drobna roślinność krzewiasta. Na całej długości drogi nr 150806C w jej sąsiedztwie występują pola uprawne oraz zabudowa zagrodowa. Wzdłuż odcinka objętego opracowaniem, w pasie drogi gminnej, wykonano fragment sieci wodociągowej, głównie przebiega ona jednak poza pasem drogowym. Brak jest w pasie drogowym podziemnych elementów sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej i kanalizacyjnej. Wzdłuż pasa drogowego przebiega sieć telekomunikacyjna z której wyprowadzono przyłącza biegnące w poprzek pasa drogowego. Wzdłuż drogi występuje napowietrzna linia energetyczna z poprzecznymi, napowietrznymi przyłączami oraz w obrębie skrzyżowania z droga nr 150807C przyłączem podziemnym. W ciągu drogi występują zjazdy na pola oraz do gospodarstw i budynków. Wszystkie zjazdy posiadają nawierzchnię gruntową. Całość drogi przebiega w obszarze objętym oznakowaniem „teren zabudowany”. Podczas przeprowadzonych oględzin pod warstwą humusu stwierdzono występowanie glin piaszczystych wymagających wzmocnienia. Warunki gruntowe określono jako przeciętne, grupa nośności podłoża nawierzchni G3. W związku z występowaniem gruntów gliniastych (grunty wątpliwe) zaprojektowano warstwę gruntu stabilizowanego cementem, żeby doprowadzić do grupy nośności G1. Drogę zaprojektowano zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi inwestora, z zachowaniem ograniczeń wynikających z warunków terenowych. Przyjęto następujące parametry projektowe: - kategoria ruchu KR1 - prędkość projektowa – 40 km/h - szerokość jezdni bitumicznej 4,0 ÷ 5,0m z obustronnymi poboczami utwardzonymi kruszywem łamanym - odwodnienie za pomocą spadków poprzecznych na przyległe istniejące i projektowane rowy odwadniające - zapewnienie możliwości swobodnego dojazdu do posesji oraz pól uprawnych - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej i wykorzystaniem istniejącej podbudowy z kruszywa łamanego jako część nowej podbudowy drogi. Roboty rozbiórkowe obejmują: - Rozbiórkę istniejącej nawierzchni na włączeniu w drogę powiatową nr 2541C na odcinku długości 20m. - Frezowanie istniejącej nawierzchni z emulsji asfaltowej z grysami. Zakres robót ziemnych obejmuje: - usunięcie warstwy humusu - wykonanie wykopów – w tym korytowanie poszerzeń drogi, wykonanie rowów i profilowanie istniejących, - wykonanie nasypów wraz z formowaniem poboczy gruntowych - wykonanie korytowania pod zjazdy - ułożenie warstwy humusu gr. 10 cm wraz z obsiewem trawą Humusowanie należy wykonać wzdłuż poboczy gruntowych oraz na projektowanych rowach przydrożnych. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zgłosić zamiar ich rozpoczęcia gestorom urządzeń zgodnie z uzgodnieniami branżowymi oraz zapoznać się z naniesieniami tych urządzeń. Roboty ziemne wykonać zgodnie z tabelą robót ziemnych i przekrojami poprzecznymi. Odcinek drogi nr 150806C objęty opracowaniem oznaczono w projekcie jako A-B. Długość tego odcinka przewidzianego do realizacji wynosi 600 mb tj. od km 0+300,57 do km 900,57m. W planie występują załamania oraz łuki poziome o promieniu 300m i 1000m. Projektowana jezdnia na całej długości trasy szer. 4m z mijankami w km 0+590,35÷ 0+625,35 oraz na włączeniu w drogę powiatową w km 0+860,57 ÷ 0+900,57 na których szerokość jezdni wynosi 5m. Spadki poprzeczne jezdni jednostronne o wartości 2% o zmiennym kierunku spadku. Na włączeniu w drogę powiatową nr 2541C spadek porzeczny jezdni drogi gminnej dostosować do spadku podłużnego drogi powiatowej. Na włączeniu w drogę powiatową nr 2451C zaprojektowano wykonanie wyłagodzenie przecięcia krawędzi jezdni łukami o promieniach 8m i 10m. Profil podłużny drogi odwzorowuje stan istniejący, wyniesiony na wysokość umożliwiającą wykonanie warstwy profilowej z kruszywa łamanego o grubości minimalnej w przekroju 5cm, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności przebiegu oraz prawidłowego odwodnienia drogi, placu i zjazdów. Zjazdy na posesję i pola zaprojektowano w następującej konstrukcji: - 5cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2. - 15 cm - podbudowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0/31,5 wg WT-4 - 15cm - warstwa odcinająca z piasku lub pospółki Na odcinkach gdzie przewidziano rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej i podbudowy z kruszywa łamanego (włączenie w drogę powiatową w km 0+880,57 ÷ 0+900,57) zaprojektowano wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni: - 4cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2. - 4cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W wg WT-2. - 20 cm - podbudowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 wg WT-4 - 22 cm – warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 wg WT5. (Warstwa wzmacniająca podłoże o E₂ = 80MPa, pełniąca również rolę warstwy mrozoochronnej). Na odcinkach istniejącej nawierzchni bitumicznej z emulsji asfaltowych z grysami w km 0+300,57 ÷ 900,57 zaprojektowano frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej i wykorzystanie jej podbudowy z kruszywa jako części podbudowy nowej nawierzchni. Zaprojektowano nawierzchnię o następującej konstrukcji: - 4cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2. - 4cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W wg WT-2. - śr. 10 cm (min. 5cm w przekroju) – warstwa profilowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 wg WT-4 - istniejąca nawierzchnia z kruszywa łamanego Po sfrezowaniu istniejącej nawierzchni bitumicznej istniejącą podbudowę z kruszywa łamanego przewidziano do poszerzenia umożliwiającego wykonanie nawierzchni jezdni szer. 5m z odsadzkami w kolejnych warstwach konstrukcyjnych (łączna szerokość podbudowy 5,3m). Poszerzenia jezdni należy wykonać w konstrukcji analogicznej jak nawierzchnia jezdni na odcinkach o nowej nawierzchni. Na całości opracowania zaprojektowano obustronne pobocza szerokości 0,75m o spadkach poprzecznych 8% wzdłuż dolnej krawędzi jezdni oraz spadek jak na jezdni od strony wyższej krawędzi jezdni. Pobocza należy wykonać z warstwy 15cm kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 wg WT-4. Na całym odcinku drogi objętym opracowaniem odwodnienie drogi powierzchniowe, za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do istniejących i projektowanych rowów przydrożnych gł. 60cm ze skarpami o spadkach 1:1,5. Szerokość dna rowu 40cm, głębokość rowu 60cm. Z uwagi występujący w pasach zieleni drzewostan, oraz brak rowów melioracyjnych w sąsiedztwie drogi umożliwiających odprowadzenie wód, nie przewidziano nadania ciągłości rowom przydrożnym. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt wykonawczy „Przebudowa drogi gminnej nr 150806C Polanowice – Chrosno na odcinku Słabęcin – Sukowy” opracowany przez Zakład Inżynierii Komunikacyjnej Andrzej Piasecki z siedzibą w Inowrocławiu przy Al. Kopernika 5/71. b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót „Przebudowa drogi gminnej nr 150806C Polanowice – Chrosno na odcinku Słabęcin – Sukowy” opracowane przez Zakład Inżynierii Komunikacyjnej Andrzej Piasecki z siedzibą w Inowrocławiu przy Al. Kopernika 5/71. c) Projekt stałej organizacji „Przebudowa drogi gminnej nr 150806C Polanowice – Chrosno na odcinku Słabęcin – Sukowy” opracowany przez Zakład Inżynierii Komunikacyjnej Andrzej Piasecki z siedzibą w Inowrocławiu przy Al. Kopernika 5/71. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekt budowlany oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, projekt stałej organizacji ruchu natomiast przedmiary robót są elementami pomocniczymi. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie pasa drogowego na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego w trakcie realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. c) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. d) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. e) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego. f) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. g) W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. h) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. i) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do powtórnej eksploatacji np. kostka brukowa, kratki kanalizacyjne, krawężniki, humus, hydranty, lampy oświetlenia ulicznego wraz z oprawami należy dostarczyć na składowisko Zamawiającego. j) Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy. k) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: 1) pracownik budowy – prace drogowe jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowe wymagania w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP zostały przedstawione w § 19 projektu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 PLN) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 12.02.2018r. do godz. 10:00. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 35 ( wystarczy zaadresować kopertę opisując wadium, przedmiot zamówienia z dopiskiem kasa pokój nr 35), a ksero dokumentu dołączyć do oferty 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- / Przebudowa drogi gminnej nr 150806C Polanowice – Chrosno na odcinku Słabęcin – Sukowy etap I / b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz oferty, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, oświadczenie o grupie kapitałowej, pełnomocnictwo jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach