Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 115001E w miejscowości Jasionna gmina Bolimów

Gmina Bolimów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-417 Bolimów, ul. Łowicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 380 305 , fax. 468 380 386
  • Data zamieszczenia: 2020-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolimów
    ul. Łowicka 9
    99-417 Bolimów, woj. łódzkie
    tel. 468 380 305, fax. 468 380 386
    REGON: 53538500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bolimow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 115001E w miejscowości Jasionna gmina Bolimów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie kompleksowej realizacji zadania inwestycyjnego pt. „Przebudowa drogi gminnej Nr 115001E w miejscowości Jasionna, gmina Bolimów.” Zadanie jest dofinansowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. W zakres niniejszej inwestycji wchodzą następujące roboty budowlane: - poszerzenie istniejącej jezdni do 4,50 m, - wykonanie nawierzchni asfaltowej na całej szerokości jezdni, - wykonanie poboczy z destruktu, - remont istniejących zjazdów poprzez ułożenie nawierzchni z destruktu, - odtworzenie istniejących rowów, - wykonanie oznakowania pionowego (wg projektu organizacji ruchu). Opis stanu istniejącego Obszar, po którym przebiega projektowana jezdnia położony jest na terenie administrowanym przez Gminę Bolimów na działce ewidencyjnej o numerze 2. Przedmiotowa droga gminna nr 115001E jest drogą prowadzącą od drogi powiatowej nr 2700E do stacji kolejowej. Szerokość pasa drogowego wynosi 16,00 m. Ciąg jezdni, na której planowana jest inwestycja przebiega częściowo w terenie zabudowanym i częściowo poza zabudową. Istniejąca jezdnia posiada dwukierunkową nawierzchnię bitumiczną o szerokości około 3,50 m. Po obydwu stronach jezdni istnieje pobocze gruntowe. Po obydwu stronach jezdni zlokalizowane są rowy przydrożne, miejscami zamulone. Do działek przydrożnych prowadzą istniejące zjazdy ziemne, które wymagają remontu. Pochylenie podłużne jezdni jest zmienne, natomiast pochylenie poprzeczne na większości jezdni występuje daszkowe. Wody opadowe odprowadzane są poprzez spadki podłużne i poprzeczne do przydrożnego rowu. Na działce na której planowana jest inwestycja przebiega: - sieć wodociągowa, - napowietrzna linia elektryczna, - kanalizacja sanitarna (tłoczna), - infrastruktura teletechniczna (podziemna sieć teletechniczna). Opis stanu projektowanego a). Parametry techniczne:  klasa drogi L  jednojezdniowa, jednopasowa droga dwukierunkowa  kategoria ruchu KR2  prędkość projektowa 40 km/h  szerokość jezdni wraz z poszerzeniem konstrukcji 4,50 m  długość jezdni 985,00 m  spadek poprzeczny jezdni - daszkowy 2%  zjazdy szerokości 4,50 m – długość zmienna, nie podlega zgłoszeniu  odwodnienie - powierzchniowe b). Sytuacja: Planowana inwestycja mieści się w granicach pasa drogowego. Trasa jezdni w planie przebiega zasadniczo po starym śladzie jezdni, uwzględniając poszerzenie do normatywnej szerokości. Na trasie zaprojektowano trzy łuki poziome o pochyleniu poprzecznym takim jak na odcinku prostym. Przewidziano również sześć załomów trasy. Projektując trasę założono zachowanie prawej krawędzi jezdni istniejącej i wykonanie poszerzenia jezdni po lewej stronie. Planowane prace będą znajdowały się 17,00 m od torowiska w najbliższym punkcie, co nie zakłóci eksploatacji linii kolejowych i działania urządzeń związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego a także nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego. W km 0+135,00 i km 0+782,45 zaprojektowano mijanki o długości 25,00 m i szerokości 1,00 m każda o spadku poprzecznym w kierunku rowu. Warstwy konstrukcyjne mijanek należy wykonać takie same jak na poszerzeniu jezdni. Zaplanowano wykonanie poszerzenia istniejącej jezdni do szerokości 4,50 m. Na istniejący kabel światłowodowy w miejscu poszerzenia należy nałożyć rurę osłonową dwudzielną. Jezdnia Prace polegać będą na wykonaniu poszerzenia konstrukcji jezdni do uzyskania szerokości 4,50 m. Na całej szerokości projektowanej jezdni należy wykonać warstwę wyrównawczą z betonu asfaltowego a następnie ułożyć warstwę ścieralną. Na połączeniu istniejącej jezdni z projektowanym poszerzeniem konstrukcji należy ułożyć siatkę zbrojeniową z włókien szklanych w celu zabezpieczania nawierzchni asfaltowej przed spękaniami odbitymi oraz ograniczenia deformacji plastycznych. Jezdnia posiadać będzie spadek poprzeczny daszkowy dwuprocentowy. Przed przystąpieniem do układania warstw asfaltowych zarówno podbudowę na poszerzeniu konstrukcji jak i nawierzchnię na istniejącej jezdni należy dokładnie oczyścić i skropić emulsją asfaltową. Także skropienia emulsją asfaltową należy dokonać pomiędzy warstwą wyrównawczą a ścieralną. W miejscach połączenia istniejącej nawierzchni asfaltowej z projektowaną nawierzchnią należy wykonać wcinkę na długości 2,00 m w celu uzyskania łagodnego połączenia dwóch nawierzchni. Zjazdy Istniejące zjazdy na posesje należy wyremontować poprzez ułożenie nawierzchni z destruktu. Oś zjazdów zaprojektowano pod kątem 90 stopni do osi przebudowywanej jezdni. Przecięcie krawędzi jezdni i nawierzchni zjazdów wyokrąglone będzie za pomocą łuków o promieniu 3,0 m. Pod zjazdami w km 0+091,75, w km 832,96 i km 0+834,45 zaprojektowano przepusty z rur PEHD o średnicy 40 cm. Przepusty te usytuowano na ławie żwirowej o grubości 15 cm. Zjazdy należy wyremontować do granicy pasa drogowego. Spadki zjazdów należy dostosować do spadku podłużnego jezdni i do istniejącego terenu działek, do których prowadzą zjazdy. Pobocza Projektuje się pobocze z destruktu o grubości 15 cm ze spadkiem ośmioprocentowym. Rów przydrożny Przydrożny rów należy odtworzyć i odmulić, co usprawni swobodny przepływ wód opadowych. Prace te nie zmienią parametrów technicznych rowu. Pochylenie skarp pozostanie nienaruszone. c). Niweleta: Z uwagi na fakt, iż trasa projektowanej jezdni w planie przebiega po starym śladzie jezdni nie przewidziano korekt wysokościowych planowanej inwestycji. d). Konstrukcja: - Poszerzenie konstrukcji i konstrukcja mijanki 4 cm – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego w ilości 100 kg/m2 – siatka zbrojeniowa z włókien szklanych 6 cm – podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 20 cm – podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stab. mechanicznie 15 cm – podłoże stabilizowane cementem o Rm=2,5 MPa - Nawierzchnia jezdni istniejącej 4 cm – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego w ilości 100 kg/m2 - Zjazdy z destruktu, nie podlega zgłoszeniu 20 cm – nawierzchnia z destruktu stab. mechanicznie 15 cm – warstwa piasku stabilizowana cementem o Rm=2,5 MPa Powierzchnia jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego wynosi 4610,80 m2. Odwodnienie Projektuje się odwodnienie powierzchniowe wód opadowych za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych jezdni do przydrożnego rowu, który należy oczyścić i odmulić na całej długości trasy. Roboty ziemne Roboty ziemne polegać będą na wykonaniu koryta w miejscu pod konstrukcję poszerzenia jezdni i istniejących zjazdów. Podłoże gruntowe pod wyżej wymienione roboty należy wyprofilować i zagęścić do odpowiedniego wskaźnika zagęszczenia. W przypadku stwierdzenia zalegania w podłożu gruntów niebudowlanych lub też nie nadających się do zagęszczenia, należy je wymienić lub doprowadzić do grupy nośności G-1. Badania archeologiczne i nadzory Teren, na którym przebiega planowana inwestycja, znajduje się częściowo w obrębie strefy ochrony archeologicznej. Nadzór archeologiczny zapewnia Zamawiający. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załączona do SIWZ dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiar robót. 2. Wszystkie materiały, które będą użyte do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo Budowlane. Na wszystkie materiały, przed ich wbudowaniem należy przedłożyć Inspektorowi Nadzoru wymagane orzeczenia, atesty oraz deklaracje zgodności, zgodne z obowiązującymi przepisami oraz uzyskać zgodę Inspektora Nadzoru na ich wbudowanie. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3.1. W ramach wykonywania obowiązków wynikających z ust. 1 SIWZ Wykonawca: 1) opracuje i zatwierdzi planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 2) poniesie koszty usunięcia kolizji wskazanych w dokumentacji projektowej. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót budowlanych powiadomi i zgłosi usunięcie kolizji do odbioru odpowiednim gestorom mediów; 3) poniesie wszelkie koszty związane z organizacją placu budowy oraz zaplecza budowy, w tym kosztów mediów, ogrodzenia terenu budowy. Wszelkie umowy przyłączeniowe na okres wykonywania robót budowlanych zawierać będzie Wykonawca; 4) opracuje i wdroży tymczasową organizację ruchu (znaki poziome i pionowe) na przebudowywanej drodze; 5) wdroży docelową organizację ruchu (znaki pionowe) na przebudowywanej drodze; 6) utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały; 7) wykona roboty budowlane zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową, i zgłoszeniem wymaganym ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. z 2020 r. poz. 1333); 8) będzie prowadził prawidłową gospodarkę odpadami powstającymi w ramach prowadzonych robót budowlanych. Opłaty środowiskowe w tym za składowanie, odbiór i transport odpadów poniesie Wykonawca; 9) zapewni bieżącą obsługę geodezyjną, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133); 10) zabezpieczy znajdujące się na terenie budowy materiały przed kradzieżą, uszkodzeniem i zniszczeniem, naprawi lub pokryje koszty napraw uszkodzonych przez Wykonawcę dróg, chodników, ogrodzeń, mostków, urządzeń melioracyjnych i innych urządzeń oraz sieci technicznych 11) wypłaci odszkodowania za zniszczenia spowodowane przez Wykonawcę w trakcie prowadzenia robót budowlanych właścicielom działek, na których doszło do tych zniszczeń oraz innym podmiotom, które poniosą szkodę w związku z realizacją niniejszej umowy. 4. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi Umową, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo Budowlane. 6. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego ma obowiązek wskazać je w swojej ofercie oraz wykazać że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 45233140-2 Roboty drogowe,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pełnomocnictwo do złożenia oferty (jeśli dotyczy); pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum, zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy), dokument wadium w oryginale - w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.4. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 2.2. w zakresie, jakim zamawiający określił te dokumenty i oświadczenia w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ dla wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach