Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych tj. ul. Kościuszki, ul. Plac 1 Maja, ul. 5 Stycznia, ul. Łabędzkiego i ul. Bydgoskiej wraz z przebudową przepustu w ciągu drogi gminnej tj. ul. Bydgoskiej w mieście Mrocza - Etap II

Gmina Mrocza ogłasza przetarg

  • Adres: 89115 Mrocza, Plac 1 Maja
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 74 10 , fax. 52 385 62 41
  • Data zamieszczenia: 2017-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mrocza
    Plac 1 Maja 20
    89115 Mrocza, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 74 10, fax. 52 385 62 41
    REGON: 9235088900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mrocza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych tj. ul. Kościuszki, ul. Plac 1 Maja, ul. 5 Stycznia, ul. Łabędzkiego i ul. Bydgoskiej wraz z przebudową przepustu w ciągu drogi gminnej tj. ul. Bydgoskiej w mieście Mrocza - Etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest przebudowa dróg gminnych tj. ul. Kościuszki, ul. Plac 1 Maja, ul. 5 Stycznia, ul. Łabędzkiego i ul. Bydgoskiej wraz z przebudową przepustu w ciągu drogi gminnej tj. ul. Bydgoskiej w mieście Mrocza - Etap II. Informacje ogólne: Przedmiotem inwestycji jest przebudowa placu 1-go Maja z odwodnieniem i oświetleniem oraz remont nawierzchni ulic Kościuszki (km 1+152,42 do km 1+324,20), 5-go Stycznia (km 1+427,00 do km 1+591,20). Zakresem objęto branżowe roboty drogowe związane z: Plac 1-go Maja: całkowite rozebranie nawierzchni istniejącej na placu 1-go Maja; roboty rozbiórkowe nawierzchni drogowych kolidujących z projektowaną przebudową; wykonanie robót ziemnych (korytowanie); ustawienie krawężników, oporników i obrzeży na ławie betonowej z oporem; wykonanie nawierzchni ulic z betonu asfaltowego; wykonanie chodników; wykonanie miejsc postojowych z kostki granitowej; ułożenie nowej nawierzchni na jezdni manewrowej z betonu asfaltowego, w części północnej Placu; roboty wykończeniowe. Na pozostałych ulicach: robotami rozbiórkowymi krawężników oraz ponowne ustawienie (odzysk 75%); robotami rozbiórkowymi nawierzchni z kostki betonowej na chodnikach i zjazdach (odzysk 75%); ponownym ułożeniem nawierzchni chodników i zjazdów; sfrezowaniem warstwy betonu asfaltowego w miejscu nawierzchni istniejącej (wg tabeli frezowania); ułożeniem warstwy profilowej o gr. min. 3 cm na nawierzchni (wg tabeli); ułożeniem warstwy ścieralnej na całej szerokości jezdni gr. 5 cm; robotami wykończeniowymi. Istniejący stan zagospodarowania terenu: Ulice: Kościuszki, 5-go Stycznia: Początek opracowania znajduje się na wysokości ul. Wodnej. Koniec w rejonie skrzyżowania z ul. Łobżenicką. Całkowita długość wynosi ok. 0,5 km. Ulice na całej długości jest utwardzona, posiada nawierzchnię z betonu asfaltowego. Po obu stronach znajdują się chodniki z kostki betonowej. Wszystkie zjazdy na posesje są utwardzone z kostki betonowej. Obecnie jezdnia ma szerokość ok. 5,5 – 7,3 m. Ulice posiadają pochylenie poprzeczne daszkowe. W wielu miejscach nie jest ono normatywne. Nawierzchnia odwadniana jest przez istniejącą kanalizację deszczową. Wzdłuż ulicy znajduje się zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna oraz usługowa. Plac 1-go Maja: Zakresem opracowania objęto całość Placu. Niniejszy projekt porządkuje, pod względem komunikacyjnym oraz pod względem parkowania. Plac 1-go Maja leży w ciągu dawnej drogi wojewódzkiej nr 241. W każdym narożniku Placu zlokalizowane są wloty ulic. W części północno-zachodniej ulica Śluzowa, północno-zachodniej ulice: Kościuszki i Łąkowa, południowo-zachodniej ul. 5 Stycznia, południowo-wschodniej ul. Kościelna. W granicach placu znajdują się jezdnie w części północnej, zachodniej, wschodniej. W części południowej znajduje się plac przeznaczony do parkowania. Wzdłuż wszystkich stron Placu zlokalizowana jest zwarta zabudowa o charakterze mieszkalnym z usługami w parterze. W części północnej pierzei zlokalizowany jest Urząd Miejski i Bank. Natomiast w pierzei południowej przychodnia zdrowia i apteka. Dawna droga wojewódzka nr 241 posiada nawierzchnię z betonu asfaltowego. Powierzchnia jezdni jest powierzchniowo bardzo duża, w części środkowej przedzielona wyspą, przez co tworzy w tym miejscu przekrój dwujezdniowy. W części środkowej, wzdłuż drogi wojewódzkiej, zlokalizowana jest zatoka autobusowa. Z uwagi na brak miejsc postojowych, wzdłuż północnej krawędzi wyspy środkowej parkują pojazdy osobowe. W części północnej, parkingi zlokalizowane są przy chodniku rzylegającym do pierzei. Część na północ od dawnej drogi wojewódzkiej stanowi skwer z chodnikami utwardzonymi oraz o nawierzchni gruntowej. Dawna droga wojewódzka 241 na całym odcinku posiada jezdnię o zmiennej szerokości. Minimalna szerokość na wlotach na Plac wynosi 5,5 - 7,0 m, natomiast największa w części środkowej 22,0 m. Powyższy układ komunikacyjny uzupełniają chodniki wzdłuż wszystkich pierzei Placu. W części zachodniej znajduje się zjazd do bramy posesji nr 13, a w południowej zjazd do bramy posesji nr 730/1 (przychodnia). Cała nawierzchnia utwardzona Placu jest odwadniana do istniejącej kanalizacji deszczowej. Studzienki ściekowe zlokalizowane są w najniższych miejscach Placu. Jeśli chodzi o uzbrojenie terenu to sieci podziemne zlokalizowane są pod chodnikami wzdłuż pierzei Placu. Stan istniejącego uzbrojenia: W pasie drogowym znajdują się następujące sieci uzbrojenia: linia napowietrzna energetyczna wraz z oświetleniem; linie podziemne telekomunikacyjne; wodociąg; kanalizacja sanitarna i odwodnienie. Ponieważ projektowane roboty nawierzchniowe w ulicach: Kościuszki, 5-go Maja nie powodują zmiany geometrii ulicy, nie zachodzi potrzeba przebudowy urządzeń uzbrojenia terenu. Układ jezdni, chodników, zjazdów nie ulęgnie zmianie. Projektowane zagospodarowanie: Ulice Kościuszki, 5-go Stycznia: Łączna długość przebudowy i remontu ulic – 434,6 m. Początek opracowania ul. Kościuszki znajduje się na wysokości ul. Wodnej, koniec na placu 1-go Maja, natomiast ul. 5-go Stycznia początek na placu 1-go Maja, koniec w rejonie skrzyżowania z ul. Łobżenicką. Projekt remontu nawierzchni obejmuje częściowe sfrezowanie istniejącej nawierzchni, ułożenie warstwy profilowej i ścieralnej z betonu asfaltowego. Sfrezowanie wystąpi w miejscach gdzie przekrój poprzeczny ulicy nie jest normatywny. Głębokość jest zmienna i nie przekracza 4 cm. W wyniku zmiany wysokości niwelety drogi niezbędne będzie wykonanie rozbiórki krawężników, oporników, obrzeży, nawierzchni z kostki betonowej chodników oraz zjazdów. Pod chodnikami różnicę wysokości projektuje się wyrównać poprzez powiększenie grubości podsypki piaskowo-cementowej, natomiast pod zjazdami poprzez dodatkową warstwę podbudowy z betonu cementowego. Odzysk prefabrykatów przyjęto 75%. Szerokość jezdni po remoncie nie ulegnie zmianie. Spadek poprzeczny -daszkowy 2%. Spadek podłużny dostosowany do istniejącego terenu i istniejącego pochylenia podłużnego. Projektowana przebudowa w całości mieści się w pasie drogowym ulicy Kościuszki. Remont nawierzchni nie zmieni parametrów geometrycznych ulicy. Przełożenie nawierzchni zjazdów i chodników odbywać się będzie na istniejącej szerokości i na długości pomiędzy krawężnikiem jezdni i granicą działki. Remont nawierzchni nie spowoduje przebudowy żadnych sieci, z uwagi na zachowanie wszystkich parametrów geometrii ulicy. Regulacji wysokościowej ulegną jedynie pokrywy urządzeń sieciowych zlokalizowanych w strefie robót. Nie wystąpią roboty ziemne. Projektowana przebudowa nie spowoduje zmiany w organizacji ruchu drogowego. Nie przewiduje się wycinki drzew i krzewów. Plac 1-go Maja: Wszystkie projektowane prace zlokalizowane są w pasie drogowym. Projekt przebudowy Placu 1 Maja oparto na układzie okręgów, łuków i linii prostych rozchodzących się promieniście od placyku będącego sercem całego założenia. Układ taki podkreśla charakter tego miejsca oraz jego przeznaczenie. Planuje się wykonanie nowego układu geometrycznego, którego głównym zamysłem jest powiązanie układu komunikacyjnego z zielenią tak by tworzyły jedną spójną całość. Dawna droga wojewódzka została zawężona do jednej jezdni, dzięki czemu główny plac zyskał na powierzchni. Rynek podzielony został w ten sposób na dwie części spełniające różne funkcje rekreacyjne: północno-zachodnia część służyć będzie imprezom okolicznościowym oraz wypoczynkowi a południowo-wschodnia stanowić będzie miejsce pod kawiarnie i ogródki letnie. W części północnej i zachodniej zaprojektowano miejsca parkingowe z kostki granitowej łupanej, które oznakowane zostaną poprzez ułożenie kostki bazaltowej. Łącznie w tym miejscu powstaną 23 miejsca postojowe, w tym dwa dla pojazdów osób niepełnosprawnych. Dawna droga wojewódzka oraz droga objazdowa w części północnej i zachodniej zostały zaprojektowane o nawierzchni z betonu asfaltowego. Obydwie drogi, wzdłuż miejsc postojowych, będą jednokierunkowe. Ponadto pośrodku placu zaprojektowano zatokę autobusową o nawierzchni z kostki granitowej łupanej, odizolowaną od ruchu na dawnej drodze wojewódzkiej niewielką wysepką. Również z kostki granitowej zaprojektowano nawierzchnię ul. Kościelnej. Nawierzchnię chodników i placów stanowi kostka kamienna cięta w jasnoszarym kolorze oraz płyty granitowe płomieniowane (fontanna). Na środku głównego placu zaprojektowano fontannę o podświetlanych słupach wody, której misa wyniesiona jest ponad nawierzchnię płyty rynku. Zieleń zakomponowano tak aby wraz z układem drogowym stanowiła spójną całość. Uzupełnieniem są stylowe ławki, kosze na śmieci, osłony drzew, słupki drogowe i tablica z planem miasta. Powierzchnia nawierzchni utwardzonych: Ulice: Kościuszki, 5-go Stycznia: jezdnia – beton asfaltowy ul. Kościuszki 1085 m2; jezdnia – beton asfaltowy ul. 5-go Stycznia 1182 m2; chodniki ul. Kościuszki 495 m2; chodniki ul. 5-go Stycznia 483 m2; zjazdy ul. Kościuszki 88 m2; zjazdy ul. 5-go Stycznia 110 m2. Razem powierzchnia objęta opracowaniem 3443 m2. Plac 1-go Maja: jezdnia – beton asfaltowy 1300 m2; miejsca postojowe, zjazdy z kostki kamiennej jasnoszarej łupanej 915 m2; chodniki i wysepka z kostki kamiennej jasnoszarej ciętej 1705 m2; chodniki z kostki kamiennej grafitowej ciętej 1010 m2; chodniki z kostki kamiennej grafitowej łupanej 17 m2; płyty kamienne płomieniowane 26 m2. Razem powierzchnia objęta opracowaniem 4973 m2. Nawierzchnie ulic zostaną odwodnione poprzez przebudowywaną kanalizację deszczową. Projekt przewiduje wykonanie fontanny na Placu 1 Maja. Zgodnie z warunkami technicznymi projektowana fontanna oraz komora maszynowni zasilane będą w wodę z wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku UMiG w Mroczy. Przyłącze wodociągowe wykonać z rur i kształtek z ø40x3,7 mm PE 100 SDR11 PN16, zgodnie z PN-EN 12201. Wodomierz zamontować na odejściu wewnętrznej instalacji za wodomierzem głównym w pomieszczeniu wodomierza w budynku UMiG w Mroczy. Projekt przewiduje również przebudowę oświetlenia ulicy Plac 1 Maja. W jego ramach należy wykonać: demontaż istniejącego oświetlenia ulicy, montaż projektowanych słupów oświetlenia ulicy, montaż opraw oświetleniowych, montaż kabla oświetleniowego. Projekt nie przewiduje wycinki drzew i krzewów . Wykonanie robót budowlanych: Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy 'lub równoważne'. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.). Zamawiający przewiduje następujący harmonogram finansowania: rok 2017 – 1.215.000,00 zł (na podstawie 1 f-ry wystawionej do dnia 17. 11. 2017 r.); rok 2018 – pozostała kwota (na podstawie 1 f-ry wystawionej po zakończeniu i odbiorze robót, do dnia wynikającego z oferty, nie później niż do dnia 28. 09. 2018 r.). UWAGA: Celem ułatwienia przygotowania oferty przetargowej, Zamawiający (pomocniczo), jako załącznik do SIWZ, załącza przedmiar robót, który określa niezbędne podstawowe roboty do wykonania zamówienia. Zwraca się uwagę, że dokument ten, ma jedynie ułatwić dokonanie wyceny, nie może jednak być podstawą do dokonywania rozliczenia całego zamówienia, na które zawarta umowa będzie miała charakter UMOWY RYCZAŁTOWEJ. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (w rozumieniu kodeksu pracy – co dotyczy tzw. pracowników fizycznych, wymóg nie dotyczy np. osób kierujących budową) osób wszędzie tam, gdzie wykonywanie czynności wynikających z SIWZ, w tym z opisu przedmiotu zamówienia, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2016 r. , poz. 1666, dalej kp.). Przedmiotowy wymóg dotyczy zwłaszcza osób wykonujących czynności związane: - z ułożeniem nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 kp. 2) Wykonawca składa wykaz osób(zgodny z Załącznikiem nr 10 do SIWZ), o których mowa w pkt 1) wraz z oświadczeniem, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w terminie 7 dni od podpisania umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania robót. 3) Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy do momentu otrzymania wykazu, o którym mowa w pkt 2). Wynikłe z tego opóźnienie w realizacji przedmiotu zamówienia będzie traktowane, jako opóźnienie z winy Wykonawcy. 4) Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w pkt 2) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę tego wykazu do wiadomości Zamawiającego). 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę w wykazie o którym mowa w pkt 2). 6) Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w wykazie, o którym mowa w pkt 2), jeżeli Zamawiający o to wystąpi. Dowodem takim jest kopia umowy/umów, która powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: (przedruk z SIWZ) 11.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 gr.). 11.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 11.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 11.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: BS w Koronowo Oddział Mrocza, Nr 19 8144 0005 2004 0040 0114 0006 11.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 11.6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy w Mroczy, Plac 1 Maja 20, 89-115 Mrocza, w pok. 305, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 11.7. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca powinien być zarejestrowany we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru lub takiej ewidencji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zaakceptowane „Istotne postanowienia umowy”. 2) Umowę konsorcjum/spółki cywilnej – jeżeli dotyczy 3) Kopię dowodu wniesienia wadium – jeżeli zajdzie konieczność 4) Dokument w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w oryginale lub uwierzytelnionej notarialnie kopii) – jeżeli dotyczy. 5) Kosztorys ofertowy – dla celów poglądowych Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach