Przetargi.pl
Przebudowa dojazdu pożarowego nr 21 w Leśnictwie Tuchola

Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Sieraków ogłasza przetarg

  • Adres: 64-410 Sieraków, Bucharzewo
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 612 952 065 , fax. 612 952 065
  • Data zamieszczenia: 2019-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Sieraków
    Bucharzewo 153
    64-410 Sieraków, woj. wielkopolskie
    tel. 612 952 065, fax. 612 952 065
    REGON: 63219654800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sierakow.poznan.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dojazdu pożarowego nr 21 w Leśnictwie Tuchola
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa dojazdu pożarowego nr 21 w Leśnictwie Tuchola”. Projektuje się przebudowę dojazdu pożarowego polegającą na przebudowie istniejącej drogi gruntowej poprzez wzmocnienie jej konstrukcji , drogę projektuje się w klasie drogi wewnątrzzakładowej z następującymi elementami: o Przebudowa istn. mijanek o Przebudowa istn. zjazdów o Przebudowa istn. placów składowych 2. Parametry techniczne drogi. (kategoria obiektu XXV) - prędkość projektowana 30 km/h - szerokość korony drogi 5,0 m - szerokość jezdni 3,5 m - obustronne pobocza o szerokości 1,00 m - pochylenie poprzeczne jezdni obustronne 3 % - pochylenie poprzeczne poboczy 6 % - klasa nawierzchni II (4-7 pojazdów ciężarowych o nacisku 100 KN na dobę w obu kierunkach drogi. - standard nawierzchni I (10- letni okres eksploatacyjny nawierzchni). - minimalne promienie skrętów na skrzyżowaniach drogi 11 m (wymaganie przeciwpożarowe) - maksymalne pochylenie podłużne 12,0% 3. Jako nawierzchnię drogi głównej przewidziano : - nawierzchnia z klińca (kruszywa łamanego) frakcji 0 - 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, z zamiałowaniem miałem kamiennym 0-5 mm , wraz z ułożonymi dwuśladowo (szer.1,0m w odstępie pomiędzy nimi 1,0 m) płytami betonowymi drogowymi zbrojonymi , zagęszczona do Is≥1,00 , gr. 12,5 cm - warstwa zasadnicza , podbudowy kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0 - 31,5 mm , grubość 20,0 cm, zagęszczona do Is≥0,98 , - geosiatka o sztywnych integralnych węzłach POLGRID 45/45 lub równoważna - geotkanina Geolon PP25 lub równoważna (na ok. 50% długości drogi w miejscu występowania gruntów nienośnych) - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych. Pobocza wykonać z następujących warstw: - warstwa z gruntu istniejącego , piaski drobne; grubości 35 cm, zagęszczona do Is≥0,98 - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych. Mijanki wykonać z następujących warstw: - warstwa nawierzchni z klińca (kruszywa łamanego) frakcji 0 -31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, z zamiałowaniem miałem kamiennym 0-5 mm , grubość 12,5 cm, zagęszczona do Is≥1,00 , - warstwa zasadnicza , podbudowy kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0 - 31,5 mm, grubość 20,0 cm, zagęszczona do Is≥0,98 , - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych. Place składowe wykonać z następujących warstw: - warstwa nawierzchni z klińca (kruszywa łamanego) frakcji 0- 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, z zamiałowaniem miałem kamiennym 0-5 mm , grubość 12,5 cm, zagęszczona do Is≥1,00 , - warstwa zasadnicza , podbudowy kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0 - 31,5 mm , grubość 20,0 cm, zagęszczona do Is≥0,98 , - podłoże gruntowe w stanie suchym , wyrównane , oczyszczone z pozostałości organicznych. 4. Lokalizacja: Nadleśnictwo Sieraków; Leśnictwo Tuchola; działki nr: 174, 177/1, 177/2, 178, 179, 180, 181, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 – obr. Tuchola, jedn. Ewid. Sieraków – Obszar Wiejski; gmina Sieraków; powiat międzychodzki; woj. Wielkopolskie, które stanowią własność Skarbu Państwa będące w zarządzie PGL Lasy Państwowe Nadleśnictwa Sieraków. Długość całkowita dojazdu 2319,61 mb (droga długość 2114,12 mb; dojazd do PPW 205,49 mb). Dojazd pożarowy powinien uwzględniać wymogi dla dróg pożarowych określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz.U. Nr 124, poz. 1030). 5 Dojazd w planie – składa się z odcinków prostych i łuków poziomych. Łuki poziome mają promień od 15,0 do 251,0 m. - Na łukach zaprojektowano proste przejściowe do zmiany przechyłki. Długość prostej przejściowej zależy od warunków terenowych standardowo 25,0 m i 30,0 m. - W celu umożliwienia manewru mijania ciężkim pojazdom o dużych gabarytach zaprojektowano mijanki. Charakterystyka mijanki: - szerokość 3,0 m - długość mijanki na odcinku prostym – 23 m. - skosy 1:7 co przy szerokości nawierzchni 3,0 m daje długość skosu 21,00 m - W przypadku kątów zwrotu < 6g nie zaprojektowano wyokrąglenia łukiem, pozostawiając załomy na trasie. - Maksymalne, dopuszczalne spadki podłużne wynoszą 12% - Spadki na zjeździe dopasować do istniejących rzędnych terenu – projektuje się kilka zjazdów. 6. Warunki geotechniczne Na potrzeby projektu wykonano badania geotechniczne , W podłożu wydzielono 2 warstwy geotechniczne Warstwa I – zbudowana jest z gleby , lub gruntów NN, są to grunty nienośne. Które powinny być usunięte spod warstw konstrukcyjnych projektowanej drogi Warstwa II - zbudowana z wodnolodowcowych piasków drobnych, są to grunty średniozagęszczone o ID = 0,35 , lub z piasków pylastych lub glin piaszczystych o IL = 0,30 , które to grunty muszą zostać wymienione do głębokości 30 cm poniżej konstrukcji drogi Generalnie w występują grunty naprzemiennie nośne i nienośne pod którymi należy zastosować specjalne sposoby zabezpieczenia konstrukcji , 7. Warunki hydrologiczne Podczas przeprowadzanych badań nie stwierdzono obecności wody gruntowej na głębokości do 0,8 m. Badania przeprowadzono w okresie głębokiej suszy hydrologicznej, stąd można wnioskować , ze w okresie mokrym poziom wody ze względu na grunty trudno-przepuszczalne może stabilizować się w bezpośrednim sąsiedztwie terenu , teren może być podtapiany szczególnie w okresie wiosenno- jesiennym. 8. Odwodnienie Odwodnienie powierzchniowe istniejącymi rowami płytkimi oraz średnio-głębokimi (w przypadku punktów z przepustami). Część rowów jest stanie dostatecznym wymagającym tylko oczyszczenia i wyrównania skarp i dna, natomiast pozostała część jest bardzo zaniedbana, zamulona , zarośnięta , rowy w znacznym stopniu utraciły swoje parametry i straciły swoją skuteczność odprowadzenia wód z drogi. Tę część rowów należy odtworzyć poprzez dostosowanie do prawidłowego nachylenia skarp rowów i głębokości ( w miarę możliwości wykonać na głębokość 0,40 m, i szerokość koryta 0,40 m , spadek skarp 1:1,5 ). W miejscach wywyższenia drogi ponad teren można zrezygnować z odtworzenia , ewentualnie zachować muldy lub nieznacznie je skorygować. Lokalizacja rowów jak na planach sytuacyjnych. Istniejące przepusty należy oczyścić i ewentualnie wyremontować , uzupełniając ubytki lub wymienić na takie same. Ze względu na ukształtowanie terenu oraz grunty przepuszczalne nie przewiduje się ułożenia nowych przepustów .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45450000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert do dnia 12.09.2019 r. do godz. 9:00. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP S.A. oddział w Sierakowie nr rachunku: 15 1020 4128 0000 1102 0035 0421 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Przebudowa dojazdu pożarowego nr 21 w Leśnictwie Tuchola”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (w kasie w siedzibie zamawiającego). Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 6.1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib. 6.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia. 6.3. kwotę gwarancji/poręczenia. 6.4. zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12. 8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żądać będzie ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 7., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca winien wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawianie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszą. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 13.1. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie. 13.2. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13.3. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, nie powoduje utraty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia. Dokumenty w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt : a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP, b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2)informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sadowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP. 3. Dokumenty, o których mowa powyżej pkt 2 1) lit. (a) oraz w pkt 2 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w 2 1) lit.( b) powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby, której dokument dotyczy lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 3. stosuje się odpowiednio. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 6. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 7. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; b) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; c) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; d) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna; e) Dokumenty w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 9.4. należy załączyć (1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz (2) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki. 9. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 5% podanej w ofercie ceny całkowitej brutto (z VAT) za wykonanie robót budowlanych. 9.1. Zabezpieczenie może być wniesione w jednej lub kilku spośród następujących form: 9.1.1. pieniądzu, 9.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym. 9.1.3. gwarancjach bankowych. 9.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych. 9.1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9.2. Jeżeli zabezpieczenie zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.3. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie gwarancji lub poręczenia powinno ono zawierać wskazanie Zamawiającego i nazwy zadania oraz musi być, co najmniej nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na każde pisemne żądanie Zamawiającego oraz bez prawa protestu. 9.4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy do pokrycia roszczeń Zamawiającego wobec Wykonawcy z tytułu nienależytego wykonania lub niewykonania zamówienia. 9.5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.6. Zabezpieczenie wnoszone w innych formach niż pieniądz, Wykonawca wnosi poprzez złożenie oryginału dokumentu w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający zwróci zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. 9.7. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1. 9.8. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 2. 9.9. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. 9.10. Na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady, pozostawiona zostanie kwota w wysokości 30 % wniesionego zabezpieczenia. 9.10.1. Zabezpieczenie z tytułu rękojmi ważne będzie do końca trwania robót budowlanych. Ostateczne zakończenie robót budowlanych przewidywane jest na 13 grudnia 2019 r. i do tego okresu ustanowione zostanie 70 % zabezpieczenia, o który mowa w pkt. 19.1. Pozostałe 30 % zabezpieczenia zostanie ustanowione do upływu okresu gwarancji. W przypadku wcześniejszego zakończenia robót budowlanych kwota o której mowa w punkcie 9.10. zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po odbiorze robót budowlanych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach