Przetargi.pl
Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 2284L od km 0+794 do km 3+651 oraz nr 2285L od km 0+000 do km 2+302 o przebiegu Bychawa – Romanów

Gmina Bychawa ogłasza przetarg

  • Adres: 23-100 Bychawa, ul. Partyzantów 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bychawa
    ul. Partyzantów 1
    23-100 Bychawa, woj. lubelskie
    REGON: 431020090
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bychawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 2284L od km 0+794 do km 3+651 oraz nr 2285L od km 0+000 do km 2+302 o przebiegu Bychawa – Romanów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 2284L od km 0+794 do km 3+651 oraz nr 2285L od km 0+000 do km 2+302 o przebiegu Bychawa – Romanów. Burmistrz Bychawy jest zarządcą dróg powiatowych nr 2284L od km 0+000 do km 3+651 oraz nr 2285L od km 0+000 do km 2+302 na mocy zawartego porozumienia ze Starostą Lubelskim3.1.1. Zakres rzeczowy przedsięwzięcia obejmuje opracowanie dokumentacji oraz wykonanie robót związanych z przebudową nr 2284L od km 0+794 do km 3+651 oraz nr 2285L od km 0+000 do km 2+302 o przebiegu Bychawa – Romanów w dwóch etapach: I ETAP – przebudowa dróg 2284L, 2285L od km 0+794 do km 5+494 (2 857 mb) (działki nr: 060903_4.0001.552/1, 291/2 060903_5.0028.169 060903_5.0015.112/2, 112/3 060903_5.0020.270/1) w miejscowościach Bychawa, Wola Duża, Olszowiec, Romanów,II ETAP – przebudowa drogi 2285L od km 5+494 do km 5+953 (495 mb) (działka: 060903_5.0020.270/1 oraz wynikające z przeprowadzonej procedury ZRID – działki przewidziane do podziału: obręb Romanów: 219, 221, 220, 271, 222, 272, 224, 274/1, 275/2, 275/3 oraz obręb Kosarzew Dolny: 184, 166/2, 165/3, 165/2, 165/1, 159, 158, 152/1, 860/1, 860/2, 63, 65) w miejscowości Romanów.Łączna długość 5159 mbSzczegółowy zakres oraz opis wymagań Zamawiającego określa Program Funkcjonalno – Użytkowy stanowiący załącznik Nr 1 do specyfikacji.3.1.2. Zakres przedmiotowy dokumentacji projektowej obejmuje: a. Dokumentację wymienioną w art. 407 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. 2021 poz. 2333 z późn. zm.) – 1 egz. dla Zamawiającego + konieczne do postępowania).b. Dokumentację wymienioną w art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2021 poz. 2373 z późn. zm.) – 1 egz. dla Zamawiającego + konieczne do postępowania.c. Dokumentacje niezbędną do zwolnienia zarządcy drogi z obowiązku budowy kanału technologicznego – 1 egz. dla Zamawiającego + konieczne do postępowania. d. Dla etapu I: opracowanie projektów budowlanych dla zgłoszenia robót przebudowy drogi z uzyskaniem koniecznych uzgodnień i zatwierdzeń – 1 egz. dla Zamawiającego + konieczne do postępowania.e. Dla etapu II - dokumentację wynikającą z art. 11d. ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. 2022 poz. 176 z późn. zm.) – 1 egz. dla Zamawiającego + konieczne do postępowania.f. Dla etapu II - dokumentację wynikającą z art. 34 (wraz z odesłaniami) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2021 poz. 2351 z późn. zm.) – 2 egz. dla Zamawiającego + konieczne do postępowania.g. Opracowanie i uzgodnienie stałej organizacji ruchu dla etapu I i II – po 4 egz. h. Opracowanie wniosków o wydanie wszelkich decyzji i pozwoleń koniecznych do realizacji inwestycji – po 2 egz., i. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót w poszczególnych branżach– po 3 egz.,j. Opracowanie przedmiaru robót dla etapu I i II – po 2 egz. k. Opracowanie całości ww. dokumentacji w formie elektronicznej.3.1.3. Zakres przedmiotowy robót budowlanych obejmuje:Etap I - przebudowa dróg 2284L, 2285L od km 0+794 do km 5+494 (2 857 mb)a. Roboty przygotowawcze,b. Roboty rozbiórkowe,c. Odwodnienie,d. Poszerzenia,e. Podbudowa,f. Nawierzchnia jezdni,g. Pobocze asfaltowe,h. Pobocza umocnione kruszywem,i. Chodniki, dojścia, opaska,j. Zatoka autobusowa,k. Zjazdy,l. Roboty wykończeniowe,m. Oznakowanie.Etap II – przebudowa drogi 2285L od km 5+494 do km 5+953 (495 mb) (ZRID)a. Roboty przygotowawcze,b. Roboty rozbiórkowe,c. Odwodnienie,d. Poszerzenia,e. Podbudowa,f. Nawierzchnia jezdni,g. Pobocza umocnione kruszywem,h. Dojście do wiaty przystankowej,i. Zjazdy,j. Roboty wykończeniowe,k. Oznakowanie.3.2. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do:3.2.1. wystąpienia w imieniu Zamawiającego z wnioskami do organów właściwych do wydania wymaganych decyzji zgłoszeń, pozwoleń i uzgodnień (z przekazaniem do wiadomości Zamawiającemu),3.2.2. pozyskania na koszt własny aktualnych map zasadniczych, geodezyjnych operatów podziałowych dla celów ZRID, aktualnej mapy po podziale dla celów ZRID i innych materiałów koniecznych do wykonania dokumentacji i realizacji robót,3.2.3. niezbędnego uzgodnienia całości dokumentacji w odpowiednich instytucjach zgodnie z przepisami prawa na koszt własny,3.2.4. zapewnienia obsługi geodezyjnej w procesie budowlanym oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej,3.2.5. informowania mieszkańców terenu objętego inwestycją o rozpoczęciu, zakończeniu i utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami w formie ogłoszenia,3.2.6. zorganizowania i ponoszenia kosztów zaopatrzenia w energię elektryczną i wodę we własnym zakresie i na koszt własny,3.2.7. utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku – zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2068),3.2.8. wykonania niezbędnych ekspertyz, badań, prób i pomiarów na koszt własny,3.2.9. wykonania kosztorysów powykonawczych do celów rozliczeniowych z instytucją dotującą,3.2.10. skompletowania i przedstawienia Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, a w szczególności: protokoły badań i sprawdzeń, niezbędnych świadectw kontroli jakości.3.2.11. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania wszelkich pism i wniosków wraz z ich złożeniem oraz odbiorem uzgodnień/decyzji koniecznych dla realizacji całości dokumentacji w imieniu Inwestora na podstawie upoważnienia po podpisaniu umowy. Upoważnienie do działania w imieniu inwestora nie stanowi zwolnienia z obowiązku uzgodnienia z Inwestorem projektowanych rozwiązań i rozstrzygnięć. Zgodnie z art. 99 ust. 5 Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary (materiały i urządzenia) określone w Programie Funkcjonalno-Użytkowym pochodzące od konkretnych producentów są określone minimalnymi parametrami technicznymi i użytkowymi, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca może powołać się w ofercie na zastosowanie towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych opisywanych w specyfikacji warunków zamówienia, składając określony Wykaz towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych wraz z dowodami – dokumentami, o których mowa w pkt 12.5.7. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego towary (materiały i urządzenia), spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności).Zamawiający stosownie do art. 95 ust 1 ustawy Pzp, wymaga aby czynności związane z wykonywaniem robót objętych zamówieniem, w szczególności przez pracowników fizycznych i operatorów sprzętu, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 z późn. zm.) były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy.Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są w projekcie umowy (zał. nr 7 do SWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Składający ofertę powinien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 75 000,00 zł (słownie złotych: siedemdziesiąt pięć tysięcy).11.2. Wadium może być wnoszone w następujących formach:- pieniądzu;- gwarancjach bankowych;- gwarancjach ubezpieczeniowych;- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z 2022 r. poz. 807 i 1079).11.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Rejonowy Bank Spółdzielczy w Bychawie nr rachunku: 97 8685 0001 0017 3892 2000 0060 z adnotacją „Wadium - Znak sprawy: GPK.271.2.2023 „Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 2284L od km 0+794 do km 3+651 oraz nr 2285L od km 0+000 do km 2+302 o przebiegu Bychawa – Romanów”Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Dane przelewu powinny identyfikować ofertę, którą zabezpiecza wniesione wadium.11.4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć wadium w oryginale w postaci elektronicznej przez Platformę Zamówień publicznych ZETOPZP: https://portal.bychawa.pl. Wniesienie dokumentu wadium w formie elektronicznej powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie, w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta, tj. oryginału dokumentu w oddzielnym pliku (paczce).11.5. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą Pzp, a w szczególności:11.5.1. gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Pzp;11.5.2. okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż do dnia upływu terminu związania ofertą określony w specyfikacji warunków zamówienia.11.6. Wadium wniesione w formie poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą Pzp, a w szczególności:11.6.1. poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Pzp;11.6.2. poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż do dnia upływu terminu związania ofertą określony w specyfikacji warunków zamówienia.11.7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia sporządzonych w języku obcym, dokument gwarancyjny powinien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.11.8. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia powinno być wystawione na adres: Gmina Bychawa – ul. Partyzantów 1, 23-100 Bychawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 6 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.7.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:7.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.7.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.7.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł.7.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga:7.2.4.1. wykonania (zakończenia) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, min. 1 roboty budowlanej w zakresie budowy, przebudowy lub remontu (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2022 r. poz. 1693 z późn. zm.) dróg o wartości robót co najmniej 3 000 000,00 zł brutto.Zamawiający wymaga, aby warunek był spełniony w całości przez co najmniej jeden podmiot (jeden lub każdy z podmiotów musi posiadać wymagane doświadczenie).Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót (wg zał. nr 6) dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył.7.2.4.2. dysponowania osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej – drogowej - min. 1 osoba.Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach