Przetargi.pl
„Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław na odcinku od skrzyżowania DK 94 z DP 1068K do skrzyżowania DK 94 z DP 1073K oraz odcinka DP 1071K – DP 1068K od km 0+000 do km 1+480, DP 1073K od km 0+000 do km 1+403, DP 1071K od km 0+000 do km 0+310” – postępowanie III.

Zarząd Powiatu w Olkuszu ogłasza przetarg

  • Adres: 32300 Olkusz, ul. Mickiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6430414, 6476670 , fax. 326 430 490
  • Data zamieszczenia: 2018-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Olkuszu
    ul. Mickiewicza 2
    32300 Olkusz, woj. małopolskie
    tel. 032 6430414, 6476670, fax. 326 430 490
    REGON: 27625504500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp.olkusz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław na odcinku od skrzyżowania DK 94 z DP 1068K do skrzyżowania DK 94 z DP 1073K oraz odcinka DP 1071K – DP 1068K od km 0+000 do km 1+480, DP 1073K od km 0+000 do km 1+403, DP 1071K od km 0+000 do km 0+310” – postępowanie III.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej w ramach zadania pn.: „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław na odcinku od skrzyżowania DK 94 z DP 1068K do skrzyżowania DK 94 z DP 1073K oraz odcinka DP 1071K – DP 1068K od km 0+000 do km 1+480, DP 1073K od km 0+000 do km 1+403, DP 1071K od km 0+000 do km 0+310”. A) Opis zamówienia: Planowana inwestycja obejmuje swoim zakresem wykonanie przebudowy odcinka drogi powiatowej (od km 0+020 do km 1+391,15) na terenie Gminy Bolesław, odcinek drogi DP1073K od skrzyżowania z DP1068K do skrzyżowania z DK94 o łącznej długości około 1,4 km. Celem projektowanego przedsięwzięcia jest przebudowa oraz wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, budowa nowych chodników wraz z przejściami dla pieszych i przebudowa sieci uzbrojenia terenu, budowa i przebudowa zatok postojowych i autobusowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, przebudowa skrzyżowań z drogami bocznymi oraz budowa kanalizacji deszczowej, a co za tym idzie poprawa poziomu bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy zmotoryzowanych jak i niechronionych użytkowników drogi, zniesienie barier architektonicznych oraz stworzenie nowego i uporządkowanie istniejącego systemu odwodnienia dla całego odcinka drogi i terenów sąsiadujących. W ramach przedsięwzięcia planuje się przebudowę 5 szt. skrzyżowań z innymi drogami: Na drodze powiatowej nr 1073K planuje się do przebudowy skrzyżowania w następującej lokalizacji: – km 0+063,49 planowana przebudowa skrzyżowania z drogą gminną ul. Browarna w miejscowości Bolesław. W stanie istniejącym skrzyżowanie funkcjonuje jako skrzyżowanie zwykłe. W ramach wniosku przewiduje się przebudowę skrzyżowania w zakresie: łuków na wlotach ul. Browarna i DP 1073K, nawierzchni jezdni i chodników. – km 0+199,65 planowana przebudowa skrzyżowania z drogą gminną ul. Chmielna w miejscowości Bolesław. W stanie istniejącym skrzyżowanie funkcjonuje jako skrzyżowanie zwykłe. W ramach przedsięwzięcia przewiduje się przebudowę skrzyżowania w zakresie: łuków na wlotach ul. Chmielna i DP 1073K, nawierzchni jezdni i chodników. – km 0+409,50 planowana przebudowa skrzyżowania z drogą gminną ul. Wyzwolenia w Bolesławiu. W ramach przedsięwzięcia planuje się przebudowę skrzyżowania w zakresie łuków poziomych na wlotach, dobudowy chodników dla pieszych oraz wyniesienia tarczy skrzyżowania w celu uspokojenia ruchu. – km 0+890,93 planowana przebudowa skrzyżowania z drogą gminną (ul. Szkolna). W ramach przedsięwzięcia planuje się przebudowę skrzyżowania w zakresie łuków poziomych na wlotach, nawierzchni jezdni oraz, w ciągu DP 1073K dobudowę chodnika dla pieszych o szerokości 2,0m. – km 0+914,20 planowana przebudowa skrzyżowania z drogą gminną (ul. Pleścińska). W ramach przedsięwzięcia planuje się przebudowę skrzyżowania w zakresie łuków poziomych na wlotach, nawierzchni jezdni oraz, w ciągu DP 1073K dobudowę chodnika dla pieszych o szerokości 2,0m. Parametry charakterystyczne przedmiotowego odcinka drogi wg. stanu istniejącego: Droga powiatowa nr 1073K: • droga klasy technicznej L, • przekrój drogowy jednojezdniowy, • szerokość nawierzchni bitumicznej od 5.0 do 6.0 m, • szerokość poboczy nieutwardzonych od 0.5 – 2.0 m, • nieuregulowany stan poboczy i rowów. Parametry techniczne uzyskane w wyniku zrealizowania inwestycji: Parametry charakterystyczne odcinka DP 1073K: • klasa techniczna L • szerokość pasów ruchu 2x3.00 m, • szerokość pobocza 1.0 m, przy korytku kolejowym 0.4 m, • szerokość chodników 2.0 m, • kategoria obciążenia ruchem KR2. W ramach zadania przewiduje się korektę promieni łuków poziomych i pionowych oraz wykonanie poszerzenia jezdni i poboczy w celu doprowadzenia przekroju do wymagań przewidzianych stosownymi przepisami. W obrębie przebudowywanych dróg zaprojektowano wykonanie krawężników obniżonych w rejonach przejść dla pieszych (chodniki) do wysokości 2 cm powyżej krawędzi jezdni, w celu umożliwienia osobom niepełnosprawnym swobodnego poruszania się po projektowanych ciągach pieszych. Przed przejściami dla pieszych zastosowano płyty chodnikowe dla niewidomych i słabowidzących w celu ułatwienia poruszania się i zapewnienia większego bezpieczeństwa. W ramach realizacji zadania wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, celem zapewnienia, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, maksymalnego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom drogi. Przewidziano ograniczenie do niezbędnego minimum elementów organizacji ruchu, przy założeniu, że całe istniejące oznakowanie podlega wymianie, ze względu na niedopasowanie do obowiązujących przepisów, zły stan techniczny znaków drogowych oraz planowaną całkowitą wymianę nawierzchni. Na terenie zabudowanym – w rejonie skrzyżowania z wyniesioną powierzchnią (ul. Wyzwolenia) – ostrzeżenie i tabliczka informująca o nietypowym elemencie BRD. W rejonie tego skrzyżowania zastosowano zawężenie tarczy skrzyżowania przy pomocy powierzchni wyłączonych z ruchu – tarcza skrzyżowania ma umożliwić swobodny ruch pojazdom ciężkim, korzystającym z przedmiotowego skrzyżowania. Wszystkie wbudowane materiały muszą posiadać stosowne atesty, certyfikaty, świadectwa jakości itp. oraz dopuszczenia do wykorzystania w budownictwie a przed ich wbudowaniem uzyskać uprzednią zgodę/akceptację Zamawiającego. Zamawiający wymaga również zlecenia przez Wykonawcę robót, nadzorów branżowych gestorom poszczególnych sieci. W trakcie realizacji procesu budowlanego wymagane jest systematyczne prowadzenie badań w zakresie nośności, zagęszczenia, grubości warstw konstrukcyjnych itp. Roboty budowlane będą prowadzone na podstawie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę nr 592/2017 z dnia 12.09.2017r. Szczegółowy zakres i rodzaj robót do wykonania w ramach ww. zadania zawiera załącznik nr 7a, 7b 7c i 7d do SIWZ – Przedmiary robót oraz załącznik nr 10 do SIWZ – Dokumentacja techniczna. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania we własnym zakresie projektu czasowej organizacji ruchu oraz do oznakowania odcinka drogi na czas prowadzenia robót, zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu. W przedmiotowym postępowaniu obowiązuje rozliczenie kosztorysowe. Wykonawca w terminie trzech dni od dnia podpisania Umowy, przedstawi Zamawiającemu harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji zadania, opracowany na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość wniesienia uwag do terminów przestawionych w harmonogramie rzeczowo – finansowym. Nie wniesienie uwag przez Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia przestawienia harmonogramu rzeczowo – finansowego należy uznać za jego akceptację. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu w dwutygodniowych odstępach czasu aktualnej tabeli elementów rozliczeniowych, sporządzonych na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy, umożliwiających określenie stopnia realizacji przedmiotu Umowy. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt polisy ubezpieczeniowej na zadanie będące przedmiotem niniejszego zamówienia zgodnie z wytycznymi zawartymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Ponadto Zamawiający wymaga, aby w terminie trzech dni od dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczył w formie pisemnej oświadczenia kierownika budowy oraz kierownika robót branżowych o podjęciu obowiązków. Zamawiający wymaga udzielenia na wykonane roboty rękojmi na okres 60 miesięcy oraz gwarancji na okres co najmniej 60 miesięcy. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz do podpisania wraz z protokołem końcowego odbioru robót, dokumentu gwarancyjnego według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a. Zamawiający wymaga, aby wskazane przez Zamawiającego niżej wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia, były wykonywane przez osobę zatrudnioną na umowę o pracę zgodnie z Kodeksem Pracy. Są to:  przygotowanie frontu robót,  nadzorowanie jakości, terminowości i zgodności wykonywanych robót z dokumentacją,  zamawianie materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia,  zapewnienie sprzętu niezbędnego do prowadzenia robót,  kierowanie grupą podległych pracowników,  nadzór nad prawidłowością wykonywanych robót (m.in. przygotowawczych, ziemnych, nawierzchniowych, wykończeniowych). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, co najmniej jednej osoby realizującej ww. czynności. Obowiązek zatrudnienia wyżej wymienionej osoby dotyczy wykonawcy jak i podwykonawcy. Za brak zatrudnienia ww. osoby na umowę o pracę w trakcie realizacji umowy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę wskazaną w § 17 ust. 1 pkt 14 umowy (zał. nr 6 do SIWZ). Ponadto Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza jest zobowiązany do przedłożenia, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, oświadczenia dot. osoby zatrudnionej przy realizacji zadania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 65.000,00 PLN (słownie złotych: sześćdziesiąt pięć tysięcy 00/100). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Zarządu Drogowego w Olkuszu - PKO Bank Polski SA nr konta 61 1020 2528 0000 0802 0453 3998. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Zaleca się dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium: kopia przelewu w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu. 5. W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów złożonych w ofercie). 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca w takim wypadku wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ww. ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Ponadto zgodnie z art. 46 ust. 5 ww. ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, (jeśli dotyczy). a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Ponadto Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą kosztorysu ofertowego sporządzonego na podstawie przedmiarów robót, które stanowią załącznik nr 7a, 7b, 7c i 7d do SIWZ. 4. Ponadto Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza jest zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu zawarcia umowy oświadczenia dot. osób zatrudnionych przy realizacji zadania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach