Przetargi.pl
Przebudowa budynku po byłym hotelu robotniczym przy ul. Siemianowickiej 105B w Bytomiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania na funkcję mieszkalną

Gmina Bytom - Bytomskie Mieszkania ogłasza przetarg

  • Adres: 41-907 Bytom, Zielna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 413 00 30 , fax. 32 413 00 33
  • Data zamieszczenia: 2018-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bytom - Bytomskie Mieszkania
    Zielna 25B
    41-907 Bytom, woj. śląskie
    tel. 32 413 00 30, fax. 32 413 00 33
    REGON: 24261540600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bm.bytom.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku po byłym hotelu robotniczym przy ul. Siemianowickiej 105B w Bytomiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania na funkcję mieszkalną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku po byłym hotelu robotniczym przy ul. Siemianowickiej 105B w Bytomiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania na funkcję mieszkalną i z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: przebudowę budynku zamieszkania zbiorowego byłego hotelu robotniczego położonego na działce gruntu oznaczonej numerem ewidencyjnym 261/13, na budynek mieszkalny wielorodzinny z lokalami socjalnymi wg. opracowanej przez Pracownię Projektową Sevenarch z siedzibą w Bytomiu przy ul. Jainty 16 dokumentacji projektowej, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie oraz aktualną wiedzą techniczną i sztuką budowlaną. 3. Roboty prowadzone mają być w oparciu o decyzję o pozwoleniu na budowę nr AAB.7353-17/10/16. 4. Charakterystyczne parametry techniczne budynku: Budynek dwuklatkowy, wielolokalowy, całkowicie podpiwniczony, posiadający V kondygnacji nadziemnych wybudowany w technologii W-70 (wielka płyta), wyposażony w stare instalacje elektryczną i wodociągowo-kanalizacyjną. Dane budynku: a) powierzchnia zabudowy: 688,40 m2 b) powierzchnia całkowita: 3 507,02 m2 c) powierzchnia użytkowa mieszkań: 2 437,05 m2 d) powierzchnia użytkowa lokali użytkowych: 118,74 m2 e) kubatura budynku: 12 750,00 m3 f) wymiary budynku:  długość: 49,15 m  szerokość: 14,00 m  wysokość budynku: 17,20 m 5. W zakres planowanej inwestycji wchodzą: roboty ogólnobudowlane i instalacyjne w branżach elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej (w tym: wodociągowo-kanalizacyjne, centralnego ogrzewania), w tym w szczególności: a) wykonanie izolacji pionowej ścian fundamentowych; b) wykonanie niezbędnych wyburzeń i zamurowań w ścianach wewnętrznych i zewnętrznych budynku tj. przebudowa części ścian; c) wykonanie tynków ścian i sufitów; d) wykonanie podłóg i posadzek; e) dostarczenie i zamontowanie stolarki drzwiowej i okiennej; f) wykonanie nowych klatek schodowych w budynku (2 klatki schodowe); g) wykonanie szybów windowych (2 szt.) wraz dostarczeniem i zamontowaniem dźwigów osobowych w ilości jw. wraz z konserwacją tych dźwigów w okresie gwarancji; h) remont elewacji obejmujący wzmocnienie warstwy fakturowej płyt W-70 oraz docieplenie; i) wymianę pokrycia dachowego wraz z wymianą obróbek blacharskich rynien i rur spustowych; j) wykonanie instalacji elektrycznej w budynku; k) wykonanie instalacji wodociągowej zasilanej z sieci; l) wykonanie instalacji kanalizacyjnej; m) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania zasilanej z sieci poprzez wymiennikowy węzeł cieplny zlokalizowany w budynku i wyposażony przez Dostawcę ciepła; n) wykonanie instalacji teletechnicznych w tym: AZART, instalacji telefonicznej, internetowej oraz domofonowej; o) przystosowanie budynku do aktualnie obowiązujących norm. 6. W wyniku przebudowy budynku ma w nim powstać – 55 lokali mieszkalnych o różnych powierzchniach użytkowych, wyposażonych w urządzenia: a) kuchenki elektryczne czteropalnikowe z piekarnikiem elektrycznym – model podstawowy – ogólnodostępny na rynku; b) pojemnościowe podgrzewacze wody w łazienkach o pojemności 80 dm3 każdy; c) pojemnościowe podgrzewacze wody w kuchniach o pojemności 5 dm3 każdy. 7. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również: a) wszelkich robót tymczasowych, pod pojęciem których rozumie się wszelkie roboty potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia, a usuwane po ich wykonaniu które powinny być wykonane w celu zapewnienia pełnego bezpieczeństwa i właściwej organizacji robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia z wykorzystaniem materiałów oraz urządzeń ochronnych i zabezpieczających w zakresie BHP i p.poż., zarówno przewidzianych, jak i nie przewidzianych w Projekcie i STWiOR, a potrzebnych na terenie budowy dla wykonania i ukończenia robót oraz usunięcia wad, w tym w szczególności: zabezpieczenia tymczasowe, czasowe przełączenia sieci i instalacji, ogrodzenie i zabezpieczenie terenu budowy, prace przygotowawcze, zorganizowanie, utrzymanie, a następnie likwidacja zaplecza budowy uzgodnienie trasy przebiegu oraz wykonanie drogi tymczasowej dojazdowej do terenu budowy; b) uzyskanie wszelkich pozwoleń związanych z realizacją inwestycji oraz wniesienie wszelkich wynikających z tego tytułu opłat (np. zajęcie pasa drogowego, chodnika itp.); c) wykonanie wszelkich prób i odbiorów z których protokoły są wymagane przy odbiorze końcowym obiektu, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu; d) uzyskanie dopuszczenia do użytkowania dźwigów osobowych przez wydanego przez Urząd Dozoru Technicznego; e) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku; f) wykonanie dokumentacji powykonawczej w dwóch egzemplarzach; g) w okresie udzielonej gwarancji utrzymywanie dźwigów osobowych we właściwej i stałej sprawności technicznej w tym: wykonywanie przeglądów konserwacyjnych podstawowych, wykonywanie przeglądów rocznych, prowadzenie wymaganych przepisami, pełnych dokumentacji technicznych przeglądów i konserwacji oraz wykonywanie pomiarów okresowych jak również prowadzenie całodobowego pogotowia dźwigowego. 8. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacji projektowej) technologia robót przy realizacji przedmiotu zamówienia jest opisana poprzez wskazanie znaków towarowych, nazw materiałów i urządzeń, producentów lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie zapisem przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów równoważnych. Zamawiający przez podanie nazw własnych produktów, określa minimalne parametry techniczne, cechy użytkowe oraz jakościowe (m.in.: wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie urządzeń, estetyka itp.) jakim powinny odpowiadać materiały równoważne, aby spełniały stawiane wymagania. 9. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 10. Szczegółowy opis oraz zakres robót budowlanych obejmujących wykonanie przedmiotu zamówienia określa: a) projekt architektoniczno – budowlany remontu i adaptacji budynku hotelu robotniczego na budynek mieszkalny – Załącznik nr 1.1. do SIWZ; b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – Załącznik nr 1.2 do SIWZ; c) Przedmiary robót w branżach: budowlanej, instalacyjnej c.o., elektrycznej. teletechnicznej, wodociągowo-kanalizacyjnej, zagospodarowania teren – Załącznik nr 1.3 do SIWZ UWAGA! Podstawą do określenia ceny oferty jest dokumentacja projektowa (Załącznik nr 1.1 do SIWZ), przedmiary stanowiące Załącznik nr 1.3 do SIWZ są jedynie materiałem pomocniczym. W ramach oferty mają zostać wycenione wszystkie elementy zawarte w dokumentacji projektowej. 11. Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia 60 miesięcznej gwarancji, liczonej od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 12. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie budowy. Wykonawcy, którzy są zainteresowani przeprowadzeniem takiej wizji w celu zapoznania się z miejscem wykonywania robót oraz ze stanem faktycznym obiektu, zobowiązani są zgłosić chęć uczestnictwa w wizji lokalnej do Zamawiającego w formie pisemnej, fax-em na nr 32 413-00-33, lub za pośrednictwem e-maila na adres: zamowienia@bm.bytom.pl do dnia …..... marca 2018 r. O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy zostaną poinformowani pisemnie, faksem lub e-mailem. B. WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO DOTYCZĄCE ZATRUDNIENIA OSÓB NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ 1. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp w związku z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (jt. Dz. U. z 2018 r., poz. 108 ze zm.) wymaga, aby w ramach realizacji przedmiotu zamówienia wszelkie czynności bezpośrednio związane z wykonaniem przebudowy budynku po byłym hotelu robotniczym przy ul. Siemianowickiej 105B w Bytomiu wraz ze zmianą sposobu użytkowania na funkcję mieszkalną (tj. wszelkie czynności związane z wykonaniem robót budowlanych wyburzeniowych, ziemnych, betoniarskich, murarsko-tynkarskich, dekarsko-blacharskich, ciesielskich, stolarskich, izolacyjnych, posadzkowych, instalacyjnych wod-kan, elektroinstalacyjnych, instalacyjnych teletechnicznych, montażowych i innych czynności wchodzących w tzw. koszty bezpośrednie) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy te roboty budowlane będzie wykonywał Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca. 2. Powyższy wymóg dotyczy pracowników fizycznych. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. 3. Najpóźniej w przekazania terenu budowy Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia o zatrudnieniu osób wykonujących czynności opisane w pkt 1 powyżej na podstawie umowy o pracę. 4. Ponadto w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt III.B.1 czynności. W tym celu Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu nw. dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt III.B.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych 6. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt III.B.1 czynności. 7. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający określił w Załącznikach nr 2 do SIWZ – Istotnych postanowieniach umownych. 8. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w Istotnych postanowieniach umownych stanowiących Załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45211340-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 120.000,00 złotych (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) formularz oferty – Załącznik nr 3a; b) oświadczenia, o których mowa w pkt VI.1.a. i VI.1.b. SIWZ – pkt 1 Załącznika nr 3b i Załącznika Nr 3c do SIWZ; oraz jeżeli dotyczy: c) oświadczenia, o których mowa w pkt VI.2.a. i VI.2.b. SIWZ – pkt 2 Załącznika Nr 3b i Załącznika Nr 3c do SIWZ; d) pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważnioną z mocy prawa lub inny dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy – oryginał lub kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem; e) dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp w przypadku, gdy do przetargu przystępują Wykonawcy działający wspólnie – oryginał lub kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem; f) dowód/dowody wskazujące, że zasoby innych podmiotów, na które powołuje się Wykonawca zostaną mu udostępnione, np. pisemne zobowiązania innych podmiotów, zawierające informacje określone w Załączniku Nr 3d do SIWZ. Oświadczenia i/lub dokumenty dotyczące innego podmiotu, na którego zasoby powołuje się Wykonawca należy złożyć w formie określonej w § 14 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. 2016 poz. 1126). Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach