Przetargi.pl
budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz ze wspólnym garażem podziemnym w ramach budowy zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z infrastrukturą w rejonie ulic Samotnej, Górnej, Kujawskiej i Świętego Jacka w Gliwicach - II etap realizacji inwestycji

Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, ul. Dolnych Wałów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 392 900 , fax. 323 392 962
  • Data zamieszczenia: 2019-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o
    ul. Dolnych Wałów 11
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 323 392 900, fax. 323 392 962
    REGON: 27656763200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbmgliwice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz ze wspólnym garażem podziemnym w ramach budowy zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z infrastrukturą w rejonie ulic Samotnej, Górnej, Kujawskiej i Świętego Jacka w Gliwicach - II etap realizacji inwestycji
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zgodnie z numeracją SIWZ: 3.3. Podstawowe dane stanowiące opis przedmiotu zamówienia: a: LOKALIZACJA. Objęte inwestycją działki nr: 27, 28, 32, 33, 34, 564 (obręb ew. Ligota Zabrska) położone są pomiędzy ulicami Kujawska, Górna, Samotna, Św. Jacka w Gliwicach. Bezpośredni dojazd do nich odbywa się obecnie z ul. Górnej i Samotnej. Teren inwestycji jest płaski o niewielkim nachyleniu w kierunku północnym (od strony ulicy Kujawskiej teren ogranicza około dwumetrowej wysokości skarpa), częściowo ogrodzony i uzbrojony. Na terenie znajduje się pewna ilość obiektów kubaturowych (budynek mieszkaniowy wielorodzinny, jednokondygnacyjne magazyny, garaże). Wszystkie obiekty znajdujące na terenie objętym inwestycją - są przeznaczone do wyburzenia w różnych etapach inwestycji (obiekty podlegające wyburzeniu w ramach niniejszego postępowania – II etap uwzględnia mapa). Ponadto na terenie występuje pewna ilość zieleni wysokiej (znajduje się ona wzdłuż ulicy Kujawskiej i w centralnej części działki). b: W ramach planowanego zespołu zabudowy mieszkaniowo-usługowej w I etapie są obecnie realizowane na działce nr 27, 34 i 35/4 przy ul. Kujawskiej dwa budynki mieszkalne z łącznikiem, a na działkach nr 33 i 34 parking wielopoziomowy wraz ze zjazdem z ul. Samotnej. Budynek parkingu został połączony z budynkami mieszkaniowymi ciągiem pieszym. c: W II etapie projektuje się kolejne dwa budynki mieszkalne. Budynki będą posadowione w południowo zachodniej części terenu objętego inwestycją. Planowana obsługa komunikacyjna w/w budynków mieszkalnych będzie realizowana dwoma zjazdami z ul. Górnej. Są to dwa powtarzalne budynki mieszkalne o czterech kondygnacjach nadziemnych połączone podziemnym garażem. Wejścia do projektowanych budynków zaprojektowano od strony północnej. Wjazd do garażu znajduje się od strony budynku nr 3. d: Rozwiązanie formalne budynku przyjęto w oparciu o zapisy zawarte w Miejscowym Planie Ogólnym Zagospodarowania Przestrzennego (wysokość do 15 m), oraz jako kontynuację pewnych zasad kształtowania zabudowy w całym zespole zabudowy. Zaprojektowano budynek jednoklatkowy, czterokondygnacyjny, podpiwniczony (garaż podziemny), przykryty dachem płaskim. Forma budynku wykazuje cechy budynku mieszkaniowego: układ i wielkość okien, mocno wysunięte poza lico ściany balkony. Od strony wejściowej dominantę stanowi pion klatki schodowej i cofnięte wejście. W każdym z budynków zaprojektowano łącznie 24 mieszkania jedno i dwupokojowe. Jedno z mieszkań, zlokalizowane na parterze zaprojektowano jako mieszkanie dla osoby niepełnosprawnej. Na każdym piętrze, bezpośrednio przy klatce schodowej wydzielono w budynku zespół komórek lokatorskich, a w poziomie parteru dodatkowo zaplanowano: pomieszczenie wózkowni- rowerowni. Hydroforownię oraz pomieszczenie techniczne wymiennikowni co. zaprojektowano na kondygnacji „-1” przy garażu podziemnym, łączącym obydwa budynki. e: Posadowienie na działce. Projektowane budynki zlokalizowano w następujących odległościach od granic terenu inwestycji oraz pozostałych projektowanych obiektów kubaturowych: BUDYNEK MIESZKALNY NR 3 6.12 m od granicy z działką drogową ul. Górnej (nr 563) 17.00 m od projektowanego budynku mieszkalnego nr 4 15.00 m od budynku mieszkalnego nr 1 12.25 m od budynku mieszkalnego nr 2 10.58 m od budynku garażu wielopoziomowego BUDYNEK MIESZKALNY NR 4 4.74 m od granicy z działką drogową ul. Górnej (nr 563) 16.05 m od granicy z działką nr 29 17.00 m od projektowanego budynku mieszkalnego nr 3 12.62 m od budynku garażu wielopoziomowego f: DANE PODSATWOWE O OBIEKTACH, ZESTAWIENIE POWIERZCHNI: wymiary projektowanego budynku nr 3: 26.71m x 15.61m, wysokość 12.65 m łącznie pow. zabudowy budynku mieszkalnego nr 3: 410.15 m2 łącznie pow. użytkowa budynku mieszkalnego nr 3: 1302.25 m2 łącznie pow. komunikacji I pow. pomocnicza budynku mieszkalnego nr 3: 256.96 m2 łącznie pow. użytkowa mieszkań budynku mieszkalnego nr 3: 1045.29m2 łącznie kubatura budynku mieszkalnego nr 3: 3841.60 m3 wymiary projektowanego budynku nr 4: 26.71m x 15.61m, wysokość 12.65 m łącznie pow. zabudowy budynku mieszkalnego nr 4: 410.15 m2 łącznie pow. użytkowa budynku mieszkalnego nr 4: 1302.25 m2 łącznie pow. komunikacji I pow. pomocnicza budynku mieszkalnego nr 4: 256.96 m2 łącznie pow. użytkowa mieszkań budynku mieszkalnego nr 4: 1045.29m2 łącznie kubatura budynku mieszkalnego nr 4: 3841.60 m3 kondygnacja garażu podziemnego: 49.65m x 26.65m, łącznie pow. zabudowy kondygnacji garażu : 1323.17 m2 łącznie pow. użytkowa kondygnacji garażu: 1238.00 m2 g: PROJEKTOWANA ILOŚĆ MIESZKAŃ. Łącznie projektuje się 48 mieszkań w dwóch budynkach mieszkalnych na 4ch kondygnacjach nadziemnych. W budynku mieszkalnym nr 3 i analogicznie w budynku nr 4 projektuje się po 24 mieszkania różnej wielkości. Zaprojektowano 2 mieszkania dla osób niepełnosprawnych (w tym osób starszych) zgodnie z wskazaniami „Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych” (D.U. z 2012r. poz.1169) oraz zapotrzebowaniem Inwestora. Obiekt jest dostępny dla osób niepełnosprawnych dzięki: dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych z poziomu terenu ( posadzka obiektu została podniesiona w stosunku do terenu wokół budynku o 2cm), przystosowaniu jednego z mieszkań w każdym budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych, zaprojektowaniu miejsc parkingowych dla obsługi samochodów osób niepełnosprawnych, zaprojektowaniu lokalnych obniżeń krawężników na ciągach komunikacyjnych zewnętrznych umożliwiających poruszanie się osób niepełnosprawnych. 3.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki, które stanowią integralną część niniejszej SIWZ: a. Dokumentacja techniczna, zgodnie z zestawieniem, która stanowi załącznik nr 11 do SIWZ (bez kosztorysów inwestorskich: poz.6,8, 12, 15.1, 16.1, 17.1, 18.1,19.1). b. Założenia inwestorskie, które stanowią załącznik nr 12 do SIWZ c. Pozwolenie na budowę – decyzja nr 1378/2018 z dnia 25.09.2018r., które stanowi załącznik nr 13 do SIWZ 3.5. Po zakończeniu inwestycji wykonawca przekaże zamawiającemu dokumentację powykonawczą wraz ze świadectwem charakterystyki energetycznej budynków. Wypełnienie obowiązku będzie stanowiło składową ostatecznego rozliczenia inwestycji. 3.4. Za skuteczne powiadomienie mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych odpowiada Wykonawca. Sposób powiadomienia zgodnie z decyzją Wykonawcy i obowiązującym prawem. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i przeglądzie pogwarancyjnym. Koszty tych przeglądów ponosi Wykonawca. Prosimy o uwzględnienie faktu w wycenie przedmiotu zamówienia. 3.6. Zamawiający dopuszcza prowadzenie przez Wykonawcę robót w systemie dwuzmianowym. 3.7. Dokonanie wizji w terenie. Pomimo szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, Zamawiający informuje o możliwości dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej terenu budowy, układu komunikacyjnego oraz otoczenia budowy w celu oszacowania przez Wykonawcę na jego własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyk oraz wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem zamówienia. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy odbywa się na koszt własny Wykonawcy. 3.8. Rozwiązania równoważne. Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia lub norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art.30 ust.1-3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że nie obniżą określonych w dokumentacji projektowej standardów, będą posiadały wymagane odpowiedne atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. Ponadto Zamawiający w odniesieniu do wszystkich norm, europejskich ocen technicznych aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia dopisuje wyrazy „lub równoważny” w przypadku braku przedmiotowego określenia. Wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy stosownie do treści art.30 ust.5 Ustawy złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia; w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zastosować do wykonania zamówienia materiały lub urządzenia lub rozwiązania zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. 3.9. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) zawartych w opisie przedmiotu zamówienia, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w opisie przedmiotu zamówienia, których dotyczy. 3.10. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. 3.11. Rozwiązania wynikające z zastosowania przez Wykonawcę materiałów, urządzeń i innych elementów równoważnych nie mogą wywołać żadnych zmian układu funkcjonalnego i parametrów techniczno-użytkowych. 3.12. Zamawiający będzie ponosił koszty serwisowania i konserwacji urządzeń zainstalowanych w ramach zawartej umowy (zgodnie z wymogami producenta). 3.13. Najpóźniej w dniu podpisania umowy (sposób przedstawienia kosztorysów został opisany w dalszej części niniejszej SIWZ) wybrany Wykonawca winien przedstawić kosztorys ofertowy (podstawa przedłożonej oferty). Należy podać składowe cenotwórcze (wartość r-g, koszty pośrednie od R i S, zysk od R, S, Kp) dla celów oszacowania ewentualnych robót zamiennych i niewykonanych. 3.14. Załączone przedmiary stanowią jedynie materiał pomocniczy; ewentualne rozbieżności pomiędzy przedmiarem oraz projektem budowlanym i wykonawczym nie będą podstawą do ewentualnych poszerzeń. 3.15. Zamawiający przewiduje fakturowanie w dziewięciu etapach, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym integralną część formularza oferty; rozliczenie ryczałtowe. Ewentualne korekty (przy zachowaniu narzuconych terminów wykonania robót) będą ustalone na pierwszym spotkaniu roboczym lub w trakcie realizacji umowy. 3.16. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części robót. Roboty niewykonane, nie podlegają fakturowaniu w ramach niniejszego kontraktu. 3.17. Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia. 3.18. Wykonawca odpowiada za spowodowanie zagrożeń i utrudnień, narażając użytkowników budynku i ich posesji na szkody. 3.19. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów. 3.20. Zatrudnione osoby winne posiadać aktualne, wymagane prawem polskim zaświadczenia o zdolności do wykonywania prac objętych niniejszym zamówieniem. 3.21. Zamawiający nie wyraża zgodny na instalowanie w obrębie realizacji inwestycji (cały teren działki, której dotyczy inwestycja) reklam bez jego zgody. Warunki uzyskania zgody j.w. mogą być przedmiotem oddzielnych negocjacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo wywieszenia na terenie budowy bannera reklamującego firmę Zamawiającego. 3.22. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie ewentualnie powierzonych i w toku wykonywania zamówienia pozyskanych informacji dotyczących Zarządu Budynków Miejskich I TBS Sp. z o.o. w Gliwicach. 3.23. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.24. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.25. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zawarcia umowy ramowej. 3.26. Miejsce realizacji: Gliwice, rejon ulic: Samotnej, Górnej, Kujawskiej i Św. Jacka.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45211340-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z numeracją SIWZ: 13.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 200.000.00 PLN [słownie: dwieście tysięcy 00/100 PLN]. 13.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 15.04.2019r. do godz. 09:00. 13.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank - oddział w Gliwicach 20 1050 1285 1000 0022 2649 4546. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 13.4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 13.5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 13.6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 13.7. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy PZP. 13.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczególny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach