Przetargi.pl
budowa budynku mieszkalnego przy ul. Opolskiej 12 w Gliwicach

Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, ul. Dolnych Wałów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 392 900 , fax. 323 392 962
  • Data zamieszczenia: 2019-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o
    ul. Dolnych Wałów 11
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 323 392 900, fax. 323 392 962
    REGON: 27656763200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbmgliwice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    budowa budynku mieszkalnego przy ul. Opolskiej 12 w Gliwicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zgodnie z numeracją SIWZ: 3.3. Podstawowe dane stanowiące opis przedmiotu zamówienia: a: Lokalizacja. Działki nr 213, 212, 211 (obręb Centrum), wraz z przedmiotową nieruchomością, położone są przy ul. Opolskiej 12 (róg Opolskiej i Witkiewicza). Działka ma kształt zbliżony do prostokąta. Od strony północnowschodniej i północno-zachodniej działka graniczy z ulicami, od strony południowozachodniej z terenem Centrum Handlowego „Forum” i obiektem handlowo – usługowym, a od południowo-wschodniej – z terenem przychodni lekarskiej. Na działce nr 211 zrealizowane zostały dwa budynki mieszkalne na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę nr 1424/2015 z dnia 30.09.2015. Bezpośredni dojazd do nieruchomości odbywa się obecnie z ul. Opolskiej i Witkiewicza. Teren inwestycji jest uzbrojony, znajdują się tu: sieci elektroenergetyczne i stacja TRAFO, sieci i przyłącza wodociągowe, sieci i przyłącza kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieć ciepłownicza. Wszystkie wymienione sieci uzbrojenia podziemnego są to sieci zasilające budynki mieszkaniowe zlokalizowane na działce 211. Na terenie inwestycji nie występuje zieleń wysoka, która koliduje z projektowaną inwestycją. b: Planowana inwestycja będzie polegała na wybudowaniu: budynku mieszkalnego czterokondygnacyjnego z podziemnym garażem, układu komunikacji wewnętrznej, placyków gospodarczych, sieci i przyłączy dla projektowanego obiektu. Zaprojektowano budynek w układzie zamykającym kwartał zabudowy od strony ulic, stanowiący kontynuację zabudowy zrealizowanego etapu inwestycji. Znajduje się on bezpośrednio przy ul. Opolskiej. Na teren inwestycji prowadzą dwa istniejące zjazdy z ul. Opolskiej i Witkiewicza. Obsługują one całą komunikację wewnętrzną zespołu zabudowy. Dodatkowa komunikacja obsługująca projektowany budynek została zaprojektowana w formie ciągów pieszo jezdnych i stanowi kontynuację komunikacji istniejącej, obsługującej wszystkie budynki. Na terenie inwestycji projektuje się 10 miejsc parkingowych. W garażu podziemnym zaprojektowano 26 miejsc postojowych co wraz z rezerwą miejsc istniejących bilansuje potrzeby mieszkańców (30 mieszkań). Za budynkiem od strony południowo zachodniej zaprojektowano kompleks zieleni urządzonej oraz placyk gospodarczy z miejscem składowania odpadów stałych w formie osobnych boksów. Nie projektuje się placu zabaw, gdyż znajduje się on już w zespole zabudowy. Projekt przewiduje powiązanie komunikacji pieszej i rowerowej z komunikacją wzdłuż ulic Opolskiej i Witkiewicza. c: Posadowienie na działce. Teren objęty inwestycją stanowi trzy działki zlokalizowane przy ul. Opolskiej i Witkiewicza. Budynek zlokalizowano w następujących odległościach od granic terenu inwestycji oraz pozostałych obiektów kubaturowych: 12.50 m od granicy z działką drogową ul. Opolskiej 16.00 m od granicy jezdni ul. Opolskiej 9.70 m od granicy z działką drogową ul. Witkiewicza 3.00 m od granicy z działką 211 17.20 m od budynku mieszkalnego przy ul. Witkiewicza 8 27.40 m od budynku mieszkalnego przy ul. Witkiewicza 8a 8.10 m od placyku gospodarczego (odległość okien 10m zgodnie z par.23 Dz.U. z 2002r. nr 75 poz.690) 15.60 od placu zabaw (zgodnie z par.40 Dz.U. z 2002r. nr 75 poz.690). d: Przesłanianie i nasłonecznienie. Projektowany budynek mieszkalny o wysokości całkowitej 12.65 m zostanie posadowiony w odległości: 17.20 m od budynku mieszkalnego Witkiewicza 8 oraz w odległości 27.40 m od budynku mieszkalnego Witkiewicza 8a. Odległość między budynkami jest zgodna z art.13.1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i umożliwi naturalne oświetlenie projektowanych w budynkach pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi. Odległość między planowanymi budynkami jest większa niż projektowana wysokość przesłaniania – równa 12.65 m. Usytuowanie budynków jest także zgodne z par.60 Dz.U. z 2002r. nr75 poz.690. co zostało przedstawione na rysunku analizy nasłonecznienia e: Dane podstawowe o obiekcie, zestawienie powierzchni: wymiary projektowanego budynku : 48.20m x 22.00m, wysokość 12.65 m łącznie pow. zabudowy budynku mieszkalnego : 930.92 m2 łącznie pow. użytkowa budynku mieszkalnego : 2739.62 m2 łącznie pow. użytkowa mieszkań budynku mieszkalnego : 1493.25m2 łącznie kubatura budynku mieszkalnego : 8082.0 m3. f: Projektowana ilość mieszkań. Łącznie projektuje się 30 mieszkań w dwóch segmentach budynku mieszkalnego na trzech kondygnacjach nadziemnych. 3.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki, które stanowią integralną część niniejszej SIWZ: a. Dokumentacja techniczna, która stanowi załącznik nr 11 do SIWZ: • Projekt budowlany Tom I i Tom II • Projekt wykonawczy architektura • Projekt wykonawczy konstrukcja • Projekt wykonawczy – instalacje wewnętrzne wod-kan • Projekt wykonawczy – instalacje wewnętrze C.O. • Projekt wykonawczy – instalacje wewnętrzne elektryczne • Projekt wykonawczy – branża drogowa • Projekt wykonawczy - sieci zewnętrzne • Dla wszystkich branż Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych • Dla wszystkich branż przedmiary robót b. Założenia inwestorskie, które stanowią załącznik nr 12 do SIWZ c. Pozwolenia na budowę (pierwotne i dwa zmieniające) – decyzja nr 1424/2015 z dnia 30.09.2015r., decyzja nr 66/2016 z dnia 21.01.2016r., decyzja nr 242/2019 z dnia 22.02.2019r.; które stanowią załącznik nr 13 do SIWZ. 3.5. Po zakończeniu inwestycji wykonawca przekaże zamawiającemu dokumentację powykonawczą wraz ze świadectwem charakterystyki energetycznej budynków. Wypełnienie obowiązku będzie stanowiło składową ostatecznego rozliczenia inwestycji. 3.4. Za skuteczne powiadomienie mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych odpowiada Wykonawca. Sposób powiadomienia zgodnie z decyzją Wykonawcy i obowiązującym prawem. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i przeglądzie pogwarancyjnym. Koszty tych przeglądów ponosi Wykonawca. Prosimy o uwzględnienie faktu w wycenie przedmiotu zamówienia. 3.6. Zamawiający dopuszcza prowadzenie przez Wykonawcę robót w systemie dwuzmianowym. 3.7. Dokonanie wizji w terenie. Pomimo szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, Zamawiający informuje o możliwości dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej terenu budowy, układu komunikacyjnego oraz otoczenia budowy w celu oszacowania przez Wykonawcę na jego własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyk oraz wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem zamówienia. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy odbywa się na koszt własny Wykonawcy. 3.8. Rozwiązania równoważne. Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia lub norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art.30 ust.1-3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że nie obniżą określonych w dokumentacji projektowej standardów, będą posiadały wymagane odpowiedne atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. Ponadto Zamawiający w odniesieniu do wszystkich norm, europejskich ocen technicznych aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia dopisuje wyrazy „lub równoważny” w przypadku braku przedmiotowego określenia. Wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy stosownie do treści art.30 ust.5 Ustawy złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia; w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zastosować do wykonania zamówienia materiały lub urządzenia lub rozwiązania zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. 3.9. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) zawartych w opisie przedmiotu zamówienia, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w opisie przedmiotu zamówienia, których dotyczy. 3.10. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. 3.11. Rozwiązania wynikające z zastosowania przez Wykonawcę materiałów, urządzeń i innych elementów równoważnych nie mogą wywołać żadnych zmian układu funkcjonalnego i parametrów techniczno-użytkowych. 3.12. Zamawiający będzie ponosił koszty serwisowania i konserwacji urządzeń zainstalowanych w ramach zawartej umowy (zgodnie z wymogami producenta). 3.13. Najpóźniej w dniu podpisania umowy (sposób przedstawienia kosztorysów został opisany w dalszej części niniejszej SIWZ) wybrany Wykonawca winien przedstawić kosztorys ofertowy (podstawa przedłożonej oferty). Należy podać składowe cenotwórcze (wartość r-g, koszty pośrednie od R i S, zysk od R, S, Kp) dla celów oszacowania ewentualnych robót zamiennych i niewykonanych. 3.14. Załączone przedmiary stanowią jedynie materiał pomocniczy; ewentualne rozbieżności pomiędzy przedmiarem oraz projektem budowlanym i wykonawczym nie będą podstawą do ewentualnych poszerzeń. 3.15. Zamawiający przewiduje fakturowanie w siedmiu etapach, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym integralną część formularza oferty; rozliczenie ryczałtowe. Ewentualne korekty (przy zachowaniu narzuconych terminów wykonania robót) będą ustalone na pierwszym spotkaniu roboczym lub w trakcie realizacji umowy. 3.16. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części robót. Roboty niewykonane, nie podlegają fakturowaniu w ramach niniejszego kontraktu. 3.17. Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia. 3.18. Wykonawca odpowiada za spowodowanie zagrożeń i utrudnień, narażając użytkowników budynku i ich posesji na szkody. 3.19. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów. 3.20. Zatrudnione osoby winne posiadać aktualne, wymagane prawem polskim zaświadczenia o zdolności do wykonywania prac objętych niniejszym zamówieniem. 3.21. Zamawiający nie wyraża zgodny na instalowanie w obrębie realizacji inwestycji (cały teren działki, której dotyczy inwestycja) reklam bez jego zgody. Warunki uzyskania zgody j.w. mogą być przedmiotem oddzielnych negocjacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo wywieszenia na terenie budowy bannera reklamującego firmę Zamawiającego. 3.22. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie ewentualnie powierzonych i w toku wykonywania zamówienia pozyskanych informacji dotyczących Zarządu Budynków Miejskich I TBS Sp. z o.o. w Gliwicach. 3.23. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.24. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.25. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zawarcia umowy ramowej. 3.26. Miejsce realizacji: Gliwice, ul. Opolska 12.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45211340-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z numeracją SIWZ: 13.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 200.000.00 PLN [słownie: dwieście tysięcy 00/100 PLN]. 13.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 12.06.2019r. do godz. 09:00. 13.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank - oddział w Gliwicach 20 1050 1285 1000 0022 2649 4546. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 13.4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 13.5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 13.6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 13.7. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy PZP. 13.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczególny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach