Przetargi.pl
Poprawa infrastruktury drogowej w Gminie Boćki – etap II

Gmina Boćki ogłasza przetarg

  • Adres: 17-111 Boćki, Plac Armii Krajowej 3
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857319610
  • Data zamieszczenia: 2024-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Boćki
    Plac Armii Krajowej 3
    17-111 Boćki, woj. podlaskie
    tel. 857319610
    REGON: 050659220
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminabocki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa infrastruktury drogowej w Gminie Boćki – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiot zamówienia stanowi: Poprawa infrastruktury drogowej w Gminie Boćki – etap IIW ramach tego zadania zostanie wykonana:a) Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej Jakubowskie - Solnikib) Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej Wiercień - Szumkic) Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej Siekluki - SiedleceZakres przedmiotu zamówienia obejmuje: W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania dróg gminnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Należy wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego konieczne opinie i warunki techniczne, wszelkie uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, decyzje i zgody niezbędne dla wykonania Zamówienia zgodnie z Wymaganiami Zamawiającego i Warunkami Umowy, wykonać roboty budowlane i uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzje o pozwoleniu na użytkowanie dla całego zakresu inwestycji jeśli będzie wymagane obowiązującymi przepisami prawa w momencie zakończenia robót budowlanych i ich odbioru. Szczegółowy zakres rzeczowy robót przewidzianych do wykonania w ramach obowiązków Wykonawcy jest przedstawiony w Programie Funkcjonalno – Użytkowym stanowiącym Załącznik nr 8a do SWZ.. Koncepcje projektowe Zamawiającego sporządzone na kopiach map do celów projektowych stanowią załączniki Nr 4 do niniejszego PFU. Dokumenty zawarte w PFU stanowią opis przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 103 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 1605 z późn. zmianami). Zamówienie obejmuje uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa zgód i decyzji administracyjnych oraz zezwoleń wymaganych na etapie uzyskiwania skutecznego zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę odpowiednio rozbudowy lub przebudowy w/w dróg i ulic wraz z niezbędną budową lub przebudową oraz zabezpieczeniem kolidujących sieci infrastruktury technicznej, a następnie wykonanie odpowiednio rozbudowy lub przebudowy na poszczególnych ulicach i drogach. Należy również zaprojektować i wykonać dla wszystkich zadań projekty stałej organizacji ruchu uwzględniających projektowane zagospodarowanie terenu uzgodnić je z Zamawiającym oraz zarządcami przyległych dróg publicznych i uzyskać ich zatwierdzenie od starosty bielskiego. Program funkcjonalno-użytkowy pozwoli określić wszystkie wymagania dotyczące wykonania dokumentacji projektowych, a także rozbudowy i przebudowy w/w dróg w systemie „zaprojektuj-wybuduj” w zakresie jaki będzie wymagany przez obowiązujące przepisy prawne oraz Zamawiającego. Zmiany ilości lub parametrów, zawarte w Opisie ogólnym przedmiotu zamówienia, jakie mogą wystąpić w trakcie opracowywania przez Wykonawcę dokumentacji projektowej z uwzględnieniem postanowień zawartych w SWZ, niniejszej PFU oraz zawartej Umowie nie będą powodowały zmiany kwoty ryczałtowej oraz przedłużenia realizacji inwestycji, za wyjątkiem zmian dotyczących wykonania dodatkowych robót (zwiększenia zakresu, rodzaju robót) nie objętych niniejszym PFU, a wprowadzonych przez Zamawiającego. Uznaje się, iż pojęcia, którymi posłużono się w PFU, takie jak „należy” bądź „powinny” lub podobne, są tożsame i mogą być używane zamiennie, a zwroty, w których zostały użyte, uznaje się za stanowiące zobowiązanie Wykonawcy. Parametry i ilości zawarte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym zawierają bezwzględne minimum robót do zaprojektowania i wykonania. Jeżeli zajdzie uzasadniona konieczność ich zmiany, albo zaprojektowania i wykonania mniejszych ilości lub zmniejszenia parametrów należy uzyskać zgodę Zamawiającego. Zamówienie obejmuje również odpowiednio:a) Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej Jakubowskie – Solnikiwykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy i przebudowy drogi gminnej Jakubowskie – Solniki na odcinku od drogi gminnej Nr 108746B do drogi powiatowej Nr 1697B wraz z budową i ewentualną przebudową oraz zabezpieczeniem kolidujących sieci i urządzeń infrastruktury technicznej na odcinku o długości około 1685,43mb wraz z wykonaniem robót na podstawie tej dokumentacji i uzyskanych ostatecznych decyzji zezwalających na ich prowadzenie. Ostateczna dokładna długość odcinka drogi zostanie określona na etapie projektowym z uwagi na załamania trasy i możliwe niewielkie zmiany tej długości uzależnione od zastosowanych rozwiązań projektowych. Dodatkowo należy uwzględnić przebudowę skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1697B w jej pasie drogowym, w celu dostosowania parametrów tego skrzyżowania do obowiązujących warunków technicznych dla dróg oraz planowanej stałej organizacji ruchu po zrealizowaniu inwestycji. Z uwagi na szczupłość terenu pod przyszły pas drogowy i istniejące zagospodarowanie terenu oraz lokalizację istniejącego uzbrojenia, rozbudowa powinna zostać wykonana w zakresie jak najmniejszych wywłaszczeń pod pas drogowy, jednak z uwzględnieniem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, odwodnienia drogi oraz zagospodarowania terenu pasa drogowego w przyszłości.b) Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej Wiercień - Szumkiwykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wraz z budową i ewentualną przebudową oraz zabezpieczeniem kolidujących sieci i urządzeń infrastruktury technicznej na odcinku o długości około 1586,62mb wraz z wykonaniem robót na podstawie tej dokumentacji i uzyskanych ostatecznych decyzji zezwalających na ich prowadzenie. Ostateczna dokładna długość odcinka drogi zostanie określona na etapie projektowym z uwagi na duże załamania trasy i możliwe zmiany tej długości uzależnione od zastosowanych rozwiązań projektowych. Dodatkowo należy uwzględnić przebudowę skrzyżowań z drogami powiatowymi Nr 1692Bw miejscowości Wiercień oraz Nr 1690B w miejscowości Szumki w ich pasach drogowych, w celu dostosowania parametrów tego skrzyżowania do obowiązujących warunków technicznych dla dróg oraz planowanej stałej organizacji ruchu po zrealizowaniu inwestycji. Z uwagi na szczupłość terenu pod przyszły pas drogowy i istniejące zagospodarowanie terenu oraz lokalizację istniejącego uzbrojenia, rozbudowa powinna zostać wykonana w zakresie jak najmniejszych wywłaszczeń pod pas drogowy, jednak z uwzględnieniem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, odwodnienia drogi oraz zagospodarowania terenu pasa drogowego w przyszłości.c) Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej Siekluki - Siedlecezamówienie obejmuje wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wraz z budową i ewentualną przebudową oraz zabezpieczeniem kolidujących sieci i urządzeń infrastruktury technicznej na odcinku o długości około 876,49mb wraz z wykonaniem robót na podstawie tej dokumentacji i uzyskanych ostatecznych decyzji zezwalających na ich prowadzenie. Ostateczna dokładna długość odcinka drogi zostanie określona na etapie projektowym z uwagi na załamania trasy i możliwe niewielkie zmiany tej długości uzależnione od zastosowanych rozwiązań projektowych. Dodatkowo należy uwzględnić przebudowę skrzyżowania z drogą gminną Nr 108749B w jej pasie drogowym, w celu dostosowania parametrów tego skrzyżowania do obowiązujących warunków technicznych dla dróg oraz planowanej stałej organizacji ruchu po zrealizowaniu inwestycji. Z uwagi na szczupłość terenu pod przyszły pas drogowy i istniejące zagospodarowanie terenu oraz lokalizację istniejącego uzbrojenia, rozbudowa powinna zostać wykonana w zakresie jak najmniejszych wywłaszczeń pod pas drogowy, jednak z uwzględnieniem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, odwodnienia drogi oraz zagospodarowania terenu pasa drogowego w przyszłości. Zamówienie obejmuje również roboty branżowe na wszystkich zadaniach:- branża elektryczna – usunięcie kolizji z nadziemnymi i podziemnymi liniami elektroenergetycznymi oraz w razie konieczności zabezpieczenie istniejących sieci elektroenergetycznych. Nie przewiduje się budowy nowych linii oświetleniowych;- branża telekomunikacyjna – ewentualne usunięcie kolizji lub zabezpieczenie istniejących linii telekomunikacyjnych. Należy usunąć te kolizje w uzgodnieniu i zgodnie z wytycznymi itp. zarządców tych sieci poprzez zaprojektowanie i zabezpieczenie lub przełożenie tych linii albo wykonanie ich nowych odcinków w rejonie kolizji. Nie przewiduje się budowy kanału technologicznego na zadaniu polegającym na rozbudowie i przebudowie drogi gminnej Siekluki – Siedlece z uwagi na długość nie przekraczającą 1000mb. Na pozostałe zadania tj. „a” i „b” Zamawiający będzie się ubiegał o fakultatywne wyłączenie stosowania art. 39 ust. 6 ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych i zwolnienie przez właściwego ministra do spraw informatyzacji na wniosek zarządcy drogi z budowy kanałów technologicznych na tych zadaniach, jednak należy przewidzieć i wycenić ewentualną budowę kanałów technologicznych na wypadek, gdyby zarządca drogi nie uzyskał od właściwego ministra zwolnienia od konieczności ich budowy;- branża sanitarna – Podczas rozbudowy drogi Siekluki – Siedlece zachodzi konieczność przełożenia lub budowy nowego odcinka wodociągu gminnego poza korpusem projektowanej drogi, z uwagi na jego kolizję z projektowaną nawierzchnią bitumiczną jezdni drogi głównej.- nie wyklucza się, że może wystąpić konieczność usunięcia innych kolizji z istniejącym uzbrojeniem, w tym nie zainwentaryzowanym na kopiach map zasadniczych, na których opracowano koncepcje zagospodarowania terenu;2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:• opis przedmiotu zamówienia znajduje się w programie funkcjonalno-użytkowym - załącznik nr 8a do SWZ,• projektowane postanowienia umowy - załącznik nr 2 do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233123-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Rozdział II punkt 10 SWZWadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.Wymagana forma:Wniesienie wadium w poręczeniach lub gwarancjach powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie, w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta, tj. oryginału dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez jego wystawcę.Zamawiający zaleca załączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu na rachunek bankowy zamawiającego. Czynność ta skróci czas badania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki dotyczące zdolności zawodowej: Doświadczenie zawodowe: wykonanie należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej (przez jedną robotę Zamawiający rozumie zamówienie objęte jedną umową o roboty budowlane), polegającej na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi (dróg) onawierzchni asfaltowo-betonowej o wartości każdego zamówienia nie mniejszej niż: 5 000 000 PLN brutto (pięć milionów złotych brutto), w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniemrodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane.Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.Ilekroć w SWZ jest mowa o „budowie, przebudowie lub rozbudowie” należy przez to rozumieć odpowiednio budowę, przebudowę lub rozbudowę w rozumieniu ustawy Prawo budowlane.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie dysponowania następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:a) Kierownik budowy (co najmniej 1) – minimalne wymagania:- kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności drogowej bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach