Przetargi.pl
Poprawa infrastruktury drogowej na terenie gminy Gorzkowice część 2

Gmina Gorzkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 97-350 Gorzkowice, Szkolna 3
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 6818 006 , fax. 44 6818 006
  • Data zamieszczenia: 2022-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gorzkowice
    Szkolna 3
    97-350 Gorzkowice, woj. łódzkie
    tel. 44 6818 006, fax. 44 6818 006
    REGON: 590647871
  • Adres strony internetowej zamawiającego: gorzkowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa infrastruktury drogowej na terenie gminy Gorzkowice część 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Poprawa infrastruktury drogowej na terenie gminy Gorzkowice część 2”.4.2. Przedmiotem inwestycji są roboty budowlane w zakresie nawierzchni odcinka drogi gminnej (ul. Łąkowa) oraz drogi wewnętrznej (ul. Zielona), w miejscowości Gorzkowice oraz budowa odcinka kanalizacji deszczowej w ulicy Łąkowej. Planowany do realizacji odcinek kanalizacji deszczowej jest niezbędnym elementem infrastruktury drogowej, zapewniającym zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg. Zakres prac dotyczący nawierzchni dróg to m.in. :- frezowanie/rozbiórka nawierzchni, - odcinkowa wymiana konstrukcji,- warstwa wyrównawcza i warstwa ścieralna z mieszanki mineralno- asfaltowej, - pobocza z kruszyw.Zakres prac dotyczący budowy odcinka kanalizacji deszczowej w ul. Łąkowej z odprowadzeniem wód do rzeki Prudki to m.in.: - budowa odcinaka kanałów z rur PCV fi 160,200,250 wraz ze studniami rewizyjnymi, - budowa wylotu do rowu,- budowa rowu i wylotu do rzeki Prudki. Gmina Gorzkowice jest gminą na obszarze której funkcjonowały zlikwidowane państwowe przedsiębiorstw gospodarki rolnej. Zgodnie z opinią KOWR z dnia 21.10.2021r.,funkcjonowałtutaj zlikwidowany Kombinat Rolniczo-Przemysłowy Niechcicach w obrębach Bujnice PGR, Bujnice, Gorzkowice, Gorzkowiczki, Sobakówek oraz zlikwidowane Państwowe Gospodarstwo Rybackie Dziepółć w obrębach Cieszanowice i Wilkoszewice.Przedmiotowa inwestycja wpłynie na poprawę warunków komunikacyjnych w gminie z miejscowościami na terenie których znajdowały się zlikwidowane przedsiębiorstwa rolnicze. Ponadto Inwestycja ta służy wyrównywaniu szans i redukcji nierówności poprzez umożliwienie osiągnięcia podstawowego standardu życia mniej zamożnym mieszkańcom terenów po PGR, którym przysługuje prawo równego dostępu do rozwiązań infrastrukturalnych służących m.in. bezpieczeństwu w ruchu drogowym, zwiększeniu atrakcyjności inwestycyjnej oraz turystyczno-rekreacyjnej, poprawa estetyki krajobrazu. Realizacja inwestycji na terenach po PGR była przekładana z uwagi na ograniczone możliwości finansowe gminy. Długoletnie zaniedbania infrastrukturalne w tym obszarze rzutują na bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców gminy.I. Roboty budowlane w zakresie nawierzchni drogi wewnętrznej w miej-scowości Gorzkowice ul Zielona odc.IZakres opracowania obejmuje remont drogi wewnętrznej ul. Zielonej w Gorzko-wicach w km od 0+000,00 do 0+364,32 (Odcinek I). Długość odcinka w opracowaniu 364,32mb Parametry charakterystyczne obiektu objętego zadaniem:- szerokość jezdni – 5,0m (wg rys. "Plan sytuacyjno-wysokościowy"),- długość odc. w opracowaniu – 364,32 m,- zjazdy – indywidualne ,- kategoria obciążenia ruchem – KR1,- odwodnienie drogowe wody opadowe odprowadzane na niżej położone tereny pasa drogowego oraz do istniejących wpustów deszczowych .Zestawienie powierzchni:- nawierzchnia jezdni – 1738 ,20 [m2],- pobocza z kruszywa – 408,50 [m2].II. Roboty budowlane w zakresie nawierzchni drogi gminnej w miejscowościGorzkowice ul. ŁąkowaZakres opracowania obejmuje remont drogi gminnej ul. Łąkowa w Gorzkowicach w km od 0+000,00 do 0+615,10. Długość odcinka w opracowaniu 615,10mb . Parametry charakterystyczne obiektu objętego zadaniem :-szerokość jezdni – 5,0m (wg rys. "Plan sytuacyjno-wysokościowy"),- długość odc. w opracowaniu – 615,10 m,- zjazdy – indywidualne i publiczne ,- kategoria obciążenia ruchem – KR1,- odwodnienie drogowe wody opadowe odprowadzane na niżej położone tereny pasa drogowego oraz do istniejących wpustów deszczowych .Zestawienie powierzchni:- nawierzchnia jezdni – 3389,4 [m2],- pobocza z destruktu asf. – 931,3 [m2].III. Roboty budowlane w zakresie kanalizacji deszczowej w miejscowości Gorzkowice ul Łąkowa- budowa odcinaka kanałów z rur PCV fi 160 wraz ze studniami rewizyjnymi, na długości 25,16m, - budowa odcinaka kanałów z rur PCV fi 200 wraz ze studniami rewizyjnymi, na długości 6,09m, - budowa odcinaka kanałów z rur PCV fi 250 wraz ze studniami rewizyjnymi na długości 136,31m,- budowa wylotu do rowu,- budowa rowu na odcinaku o długości 57,52 m i wylotu do rzeki Prudki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/100),2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Roz-woju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej nr konta: 16 8973 0003 0060 0060 0071 0811z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.10.2022”.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: postępowaniu1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:a) co najmniej jedną robotę budowlaną która polegała na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej i długości minimum 0,5 km .orazb) co najmniej jedną robotę budowlaną która polegała na budowie lub przebudowie lub remoncie kanalizacji deszczowej2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówieniai skierują do jego realizacji:a) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,b) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót (w tym długość odcinka i rodzaj nawierzchni), aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w pkt. 6.1.4, ppkt. 1) lit. a) i b) SWZ - dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych robót tj. wykonania minimum 2 robót przez jeden podmiot.3) Warunek wskazany w 6.1.4 pkt. 1) lit a i b może być wykazany samodzielnie przez jednego wykonawcę lub - w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby bądź w przy-padku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie za-mówienia - w taki sposób, że zakres wskazany w lit a wykazuje jeden podmiot/wykonawca zaś zakres wskazany w lit b wykazuje drugi podmiot/wykonawca z zastrzeżeniem art. 118 ust. 2 i art. 117 ust. 3 ustawy PZP.4) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.5) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).6) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budow-lane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.), przez „budowę” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.7) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowę” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.8) Zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „remont” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie sięwykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie-stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-02

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach