Przetargi.pl
Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę

Urząd Gminy Pakosławice ogłasza przetarg

  • Adres: 48-314 Pakosławice, Pakosławice 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4357614 , fax. 077 4357614
  • Data zamieszczenia: 2012-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Pakosławice
    Pakosławice 1 1
    48-314 Pakosławice, woj. opolskie
    tel. 077 4357614, fax. 077 4357614
    REGON: 00054610100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zajęć edukacyjnych i dostawa materiałów dydaktycznych w ramach projektu -Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę- w szkołach podstawowych i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Pakosławice z podziałem na zadania. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 2.2. Zajęcia pozalekcyjne, 2.3. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych, 2.4. Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się. 2.5. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji warsztatów dla nauczycieli. 3. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia. Zadanie 1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zadanie obejmuje: 1. Przeprowadzenie badań przesiewowych i opracowanie ich wyników dla 233 uczniów w tym musi zostać wykonanych minimum 46 diagnoz - termin realizacji 2012 rok. 2. Prowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla 46 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 6 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 360 godzin, z czego: w roku, 2012 - 90h, 2013 r. - 180h, 2014 r. - 90h. 3. Prowadzenie indywidualnej terapii surdologopedycznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 20 godzin - termin realizacji 2012 r. - 20h. 4. Prowadzenie indywidualnej terapii surdopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 25 godzin - termin realizacji 2013 r. - 25h. 5. Prowadzenie indywidualnej terapii tyflopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 35 godzin, z czego: w 2012 r. - 20h, 2013 r. - 15h. 6. Prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej dla 22 uczniów, uczniowie ze szkół podstawowych - wymiar zajęć do zrealizowania 440 godzin, z czego: w 2012 r. - 110h, 2013 r. - 220h, 2014 r. - 110h. 7. Prowadzenie indywidualnej terapii z uczniami z zaburzeniami relacji społecznych dla 12 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania - 160 godzin, z czego: w 2012 r. - 40h, 2013 r. - 80h, 2014 r. - 40h. W ramach tego zadania Wykonawca przeprowadzi badania przesiewowe, w celu wykrycia specyficznych trudności w uczeniu się. Badaniom poddani zostaną wszyscy uczniowie, których rodzice w deklaracji przystąpienia do projektu nie wykluczą takiej możliwości. Badania mają ustalić ocenę charakteru deficytu i wskazać optymalne jego rozwiązania. Z badań mają zostać sporządzone diagnozy, a dzieci skierowania na bezpłatne zajęcia w ramach projektu. Przeprowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych ma służyć podniesieniu efektywności kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się tzn. dysleksją, dysortografią, dyskalkulią i dysgrafią. Indywidualna terapia surdologopedyczna, surdopedagogiczna i tyflopedagogiczna będzie skierowana do uczniów posiadających orzeczenie właściwej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o odpowiednim stopniu niepełnosprawności. Indywidualna terapia psychologiczno - pedagogiczna skierowana będzie do uczniów z nieumiejętnością dostosowania się do wymogów relacji społecznych i tym samym zagrożonych wypadnięciem z systemu oświaty tzn. wykazujących zachowania agresywne, które powodują zagrożenie fizyczne lub wyrządzają krzywdę innym ludziom bądź zwierzętom, zachowanie nieagresywne, czyli niszczenie cudzej własności, oszustwo i kradzież. Zajęcia mają się odbywać z dostosowaniem terminów do planów zajęć uczniów objętych zadaniem. Zadanie 2 - Zajęcia pozalekcyjne. Zadanie obejmuje: 1. Prowadzenie zajęć z j. angielskiego dla 233 uczniów z podziałem na 18 grup dla uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 2160 godzin, z czego: w 2012 r. - 500h, 2013 r. - 1160h, 2014 r. - 500h. 2. Prowadzenie warsztatów realioznawczych i muzyczno - językowych dla 24 uczniów ze szkół podstawowych z podziałem na 2 grupy - wymiar zajęć do zrealizowania 60 godzin, z czego: w 2012 r. - 15h, 2013 r. - 30h, 2014 r. - 15h. 3. Prowadzenie zajęć z j. czeskiego dla 24 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 2 grupy wymiar zajęć 240 godzin, z czego: w 2012 r. - 60h, 2013 r. - 120h, 2014 r. - 60h. 4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w formie kół rozwijających zainteresowania (polonistyczne i matematyczno - przyrodnicze) dla 76 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 10 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 600 godzin, z czego: w 2012 r. - 150h, 2013r. - 300h, 2014 r. -150h. Zadanie ponadto obejmuje: 1) Opracowanie i powielenie (kopiowanie, skanowanie), przez Wykonawcę, autorskich materiałów edukacyjnych przydatnych w realizacji programu zajęć z języka angielskiego i języka czeskiego. 2) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów objętych zajęciami w ilości 449 kompletów - na okres 2 lat realizacji zajęć, 3 zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego dla trzech szkół objętych zadaniem (2 zestawy dla szkół podstawowych, 1 zestaw dla gimnazjum); podręczniki oraz zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego powinny być dobrane pod kątem wieku i poziomu zaawansowania. 3) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka czeskiego oraz słowników dla uczniów objętych zajęciami w ilości 24 kompletów (podręcznik i słownik czesko - polski i polsko - czeski). Podręczniki i słowniki powinny być dobrane pod kątem wieku i możliwości uczniów. 4) Na zakończenie zajęć z języka angielskiego (dla grup z klasy III gimnazjum VI - 2013, dla pozostałych grup VI - 2014) i języka czeskiego (dla obydwu grup VI - 2014) każdy uczestnik otrzyma przygotowany przez Wykonawcę certyfikat uczestnictwa w zajęciach. Certyfikat musi zawierać przyjęte logotypy POKL i EFS - wzór certyfikatu ma zostać zatwierdzony przez koordynatora projektu. Zajęcia z języka angielskiego mają być organizowane dla wszystkich uczniów i prowadzone w oparciu o rozszerzony program nauczania, nakierowany na zdobywanie sprawności komunikacyjnych. Zajęcia będą prowadzone w 18 grupach dla trzech etapów edukacyjnych (6 grup dla klas I-III szkoły podstawowej, 6 dla klas IV-VI szkoły podstawowej i 6 dla klas I-III gimnazjum). Warsztaty realioznawcze i muzyczno - językowe mają być realizowane dla 2 grup uczniów szkół podstawowych, zainteresowanych rozwijaniem znajomości języka angielskiego. Zajęcia z języka czeskiego i wiedzy o regionie jesenickim. Podsumowaniem pracy grup ma być prezentacja multimedialna (oddzielna dla każdej grupy) przedstawiona wszystkim uczniom. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych i humanistycznych dla uczniów wykazujących szczególne uzdolnienia i zainteresowania. Wszystkie zajęcia mają się odbywać z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy naukowych i nowoczesnych form pracy celem zwiększenia chęci do nauki i otwarcia na inne kultury. Zadanie 3 - Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się obejmują: 1. Prowadzenie warsztatów dla 23 nauczycieli - wymiar zajęć do zrealizowania 46 godzin - termin realizacji 2013 r. Zadanie obejmuje zorganizowanie warsztatów przygotowujących nauczycieli do właściwej pracy z uczniami o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Uczestnicy warsztatów mają zostać wyposażeni w umiejętności: 1. Rozpoznawanie potencjału ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 2. Tworzenie dokumentacji w ramach zespołu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych. 3. Dostosowanie form i metod pracy wspierających rozwój psychofizyczny ucznia. 4. Strategie wspierające integrację ucznia ze specyficznymi trudności w nauce z zespołem klasowym. W ramach tego zadania należy opracować i dostarczyć 3 zestawy materiałów edukacyjnych: dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (1 zestaw) i nauczycieli klas IV - VI szkoły podstawowej i I - III gimnazjum (2 zestawy). Wspomniane materiały należy powielić dla wszystkich uczestników warsztatów. Prawa autorskie do opracowanych materiałów należy przekazać zamawiającemu. 4. Wszystkie zadania mają być zrealizowane od dnia zawarcia umowy do 30 czerwca 2014 roku w trakcie roku szkolnego z wyłączeniem okresów, o którym mowa w § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 5. Za zgodą koordynatora projektu zadanie może być realizowane w okresie, o którym mowa § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 6. Jedna (1) godzina do zrealizowania zajęć, warsztatów, terapii oznacza - 45 minut zajęć lekcyjnych. 7. Zadanie jest realizowane w trzech szkołach. W Zespole Szkolno Przedszkolnym w Goszowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole szkół w Prusinowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole Szkół w Prusinowicach - Publiczne Gimnazjum w Pakosławicach. 8. Obowiązki wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Opracowanie programu i planu pracy dla poszczególnych zajęć, warsztatów, terapii dla danej grupy uczestników (program winien zawierać: cel ogólny i cele szczegółowe, treści nauczania (formy realizacji), procedury osiągania celów (metody, formy, środki dydaktyczne) przewidywane osiągnięcia (oczekiwane efekty), sposób ewaluacji efektów realizacji zajęć. Projekt programu pracy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć koordynatorowi projektu oraz dyrektorowi danej szkoły do uzgodnienia i zatwierdzenia go nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem zajęć; 2) Prowadzenie zajęć (wg przewidzianej liczby godzin lekcyjnych i ich harmonogramu) przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do nauczania danej grupy tematycznej. 3) Dokumentowanie na bieżąco, prowadzonych przez Wykonawcę, zajęć, warsztatów, terapii w postaci list obecności oraz dzienników zajęć (lekcji) wykorzystywanych w procesie nauczania w oświacie w celu bieżącego sprawdzania obecności na prowadzonych zajęciach. 4) Dokumentowanie na bieżąco, przekazanych uczestnikom materiałów, podręczników, słowników, certyfikatów, plansz i map w postaci list odbioru materiałów i przekazywanie ich koordynatorowi projektu. 5) Prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu, w formie kart monitoringu (raport działania i raport według grup) i kart postępów oraz przekazywanie ich, co miesiąc, w formie papierowej i elektronicznej, koordynatorowi projektu; a także powiadamianie o innych istotnych zdarzeniach, które wystąpiły podczas realizacji umowy. 6) Wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu Projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem projektu w mierzeniu postępów uczniów w zakresie realizacji celów (głównych i szczegółowych) rezultatów Projektu. 7) Opracowanie, w terminach określanych przez Zamawiającego, raportów cząstkowych (kwartalnych i rocznych) i końcowych z postępu realizacji działań wynikających z przedmiotu umowy, a merytorycznie związanych z realizacją określonego rodzaju zajęć. Sprawozdania składane będą do ostatniego dnia w danym kwartale i przekazywane do koordynatora projektu. 8) Gromadzenia wytworów prac uczestników projektu; 9) Ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie. 10) Zobowiązanie do przestrzegania regulaminu szkoły i pracowni, w której prowadzić będzie zajęcia. 11) Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w stosunku do uczestników Projektu. 12) Przekazanie wykazu osób, które będą przetwarzać dane osobowe w celu uzyskania upoważnienia od Wójta Gminy do przetwarzania danych osobowych oraz wpisu do ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Projektu. 13) Przygotowanie materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć. 14) Wykonawca sporządzi harmonogram realizacji zadania, który musi być dostosowany do liczby godzin realizowanych zajęć, warsztatów i terapii na dany rok oraz uzgodniony z koordynatorem projektu. 15) Wykonawca ma obowiązek pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach w realizacji harmonogramu zajęć. 16) Nauczyciele realizujący poszczególne zadania muszą posiadać wykształcenie odpowiadające realizowanym zajęciom, terapią lub warsztatom. Wymagane kwalifikacje określa ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U.2009.50.400 ze zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca, który przystąpi do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 9 000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pakoslawice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach