Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania: "Rozbudowa dróg gminnych w Przyborowie: drogi gminnej nr 003707F (w ciągu ul. Strażackiej, Szkolnej i Leśnej) od km 0+000,00 do km 1+142,00, drogi gminnej nr 003726F (w ciągu ul. Długiej) oraz drogi gminnej (w ciągu ul. Polnej) od km 0+000,00 do km 1+030,00 wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego”

Gmina Nowa Sól ogłasza przetarg

  • Adres: 67-100 Nowa Sól, ul. Moniuszki
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 3872016 w. 28 , fax. 683 873 277
  • Data zamieszczenia: 2019-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowa Sól
    ul. Moniuszki
    67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 68 3872016 w. 28, fax. 683 873 277
    REGON: 97123779900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminanowasol.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania: "Rozbudowa dróg gminnych w Przyborowie: drogi gminnej nr 003707F (w ciągu ul. Strażackiej, Szkolnej i Leśnej) od km 0+000,00 do km 1+142,00, drogi gminnej nr 003726F (w ciągu ul. Długiej) oraz drogi gminnej (w ciągu ul. Polnej) od km 0+000,00 do km 1+030,00 wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania „Rozbudowa dróg gminnych w Przyborowie: drogi gminnej nr 003707F (w ciągu ul. Strażackiej, Szkolnej i Leśnej) od km 0+000,00 do km 1+142,00, drogi gminnej nr 003726F (w ciągu ul. Długiej) oraz drogi gminnej (w ciągu ul. Polnej) od km 0+000,00 do km 1+030,00 wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego”. a) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem umowy o roboty budowlane dla przedmiotowego zadania. b) Zamawiający powierzy Wykonawcy nadzór inwestorski nad realizacją zadania w celu skutecznego wyegzekwowania od Projektanta oraz Wykonawcy robót budowlanych spełnienia wymagań zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w szczególności w zakresie jakości wykonywanych robót i stosowanych materiałów, rozliczania realizowanych robót według uprzednio zatwierdzonego z Zamawiającym harmonogramu rzeczowego, zgodności realizacji budowy z dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w terminie ustalonym w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych a Zamawiającym. c) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z kompletną dokumentacją techniczną dotyczącą wykonania robót budowlanych, które podlegają przedmiotowemu nadzorowi znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego: www.gminanowasol.pl w menu przedmiotowym BIP, zakładka przetargi – postępowanie: „Rozbudowa i przebudowa dróg gminnych w m. Przyborów i Dąbrowno, Gmina Nowa Sól”. d) W ramach zadania inwestycyjnego, o którym mowa w ppkt c) Wykonawca będzie realizować w szczególności następujący zakres prac: - nadzór nad prawidłowością wykonywania dokumentacji projektowej: branża mostowa, drogowa, sanitarna, elektryczna, - nadzór nad robotami: branża mostowa, sanitarna, elektryczna, teletechniczna i konstrukcyjno - budowlana z uprawnieniami bez ograniczeń, e) Wykonawca do realizacji niniejszego zamówienia skieruje osoby pełniące funkcje inspektorów nadzoru inwestorskiego, które będą wchodziły w skład Zespołu Nadzoru Inwestorskiego i będą uczestnikami procesu budowlanego (w myśl przepisów Prawa budowlanego) a także będą czynnie uczestniczyły przez cały okres realizacji zamówienia oraz będą posiadały wymagane uprawnienia oraz doświadczenie zawodowe określone w pkt 5.1 niniejszej SIWZ. f) Zespołu Nadzoru Inwestorskiego będzie podlegał Inżynierowi budowy zatrudnionemu przez Zamawiającego. g) Inżynier budowy zatrudniony przez Zamawiającego będzie również sprawował nadzór nad branżą drogową. h) Inżynier budowy ma prawo wydawać polecenia Zespołowi Nadzoru Inwestorskiego w ramach prowadzonej inwestycji. 3.2. Obowiązki Wykonawcy nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego: a) sprawowanie nadzoru inwestorskiego na pracami projektowymi wszystkich branż, b) sprawowanie nadzoru inwestorskiego na pracami budowlanymi wszystkich branż za wyjątkiem branży drogowej, w zakresie obowiązków ujętych w przepisach Prawa budowlanego, a w szczególności: - reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, - reprezentowanie inwestora podczas sporządzania dokumentacji projektowo-kosztorysowej, kontrola zgodności jej sporządzenia z Programem Funkcjonalno Użytkowym , przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, - sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających wraz z potwierdzeniem tego faktu wpisem w Dzienniku Budowy w terminie do 3 dni od zgłoszenia ich przez Wykonawcę robót budowlanych, - uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorów częściowych, odbiorów końcowych gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, - monitorowanie postępu robót budowlanych, - opiniowanie i potwierdzanie rzeczywistego zaawansowania robót w odniesieniu do przedstawionego przez Wykonawcę robót budowlanych i zatwierdzonego przez Zamawiającego harmonogramu rzeczowo – finansowego, - kontrola jakości wykonywanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodności robót z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami techniczno - budowlanymi, normami państwowymi, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy oraz z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, - nadzorowanie i kontrolowanie zgodności prowadzonych przez Wykonawcę robót budowlanych na budowie z uprzednio sporządzonym przez niego i zatwierdzonym: − Planem Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (Plan BIOZ); − projektem organizacji ruchu na czas budowy, - weryfikacja ilości i wartości wykonanych robót przed odbiorem zakończonego przedmiotu umowy, - analiza i weryfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowych zaawansowania robót budowlanych przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, - kontrola przestrzegania przez Wykonawcę robót budowanych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz utrzymania porządku na terenie budowy, - wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku, gdy będą one prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu i życiu osób lub wykonywane niezgodnie z wymaganiami zadania, - koordynowanie i uzgadnianie z autorem projektu budowlanego wszelkich zmian dotyczących projektu, - w przypadku wystąpienia roszczeń Wykonawcy robót budowlanych udział w ich rozpatrywaniu, w tym także przedstawienie Zamawiającemu swojego stanowiska co do ich zasadności. W przypadku powstania sporów sądowych między Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych dotyczących realizacji Umowy na roboty budowlane, Inspektor zapewni Zamawiającemu wsparcie poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących tematu sporu, - udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania, - uczestnictwo w naradach koordynacyjnych na budowie oraz w siedzibie Zamawiającego, które odbywać się będą na wezwanie Inżyniera Budowy z co najmniej jedno dniowym wyprzedzeniem. - obecność Zespołu Nadzoru Inwestorskiego sprawującego nadzór nad realizacją robót budowlanych, na budowie lub w biurze budowy przez co najmniej 4h dziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00, potwierdzone podpisem na liście obecności znajdującej się w biurze budowy lub w siedzibie Zamawiającego. (Zamawiający zastrzega możliwość nieobecności Inspektorów Nadzoru przez 10 dni w roku 2020 oraz 26 dni w roku 2021, jednak nie więcej aniżeli 10 dni roboczych pod rząd. Powyższe nieobecności należy zgłosić Inżynierowi Budowy z 3 dniowym wyprzedzeniem) Istnieje możliwość potwierdzenia obecności na budowie telefonicznie Inżynierowi Kontraktu. Na podstawie informacji telefonicznej Inżynier Kontraktu potwierdzi obecność inspektora nadzoru na liście obecności. - W przypadku nieobecności Inspektora Nadzoru Inwestorskiego Wykonawca ma obowiązek zapewnić zastępstwo na czas jego nieobecności. - Zespół Nadzoru Inwestorskiego sprawującego nadzór nad realizacją dokumentacji projektowej ma obowiązek sporządzenia uzgodnionego z wykonawcami prac projektowych harmonogramu prac projektowych wraz z nadzorem nad jego realizacją. - Zespół Nadzoru Inwestorskiego sprawującego nadzór nad realizacją dokumentacji projektowej ma obowiązek stawienia się w siedzibie Zamawiającego w ciągu 4h od wezwania przez Zamawiającego lub Inżyniera Budowy podczas trwania prac projektowych w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00 (Zamawiający zastrzega możliwość nieobecności Inspektorów Nadzoru przez 10 dni w roku 2020 oraz 26 dni w roku 2021, jednak nie więcej aniżeli 10 dni roboczych pod rząd. Powyższe nieobecności należy zgłosić Inżynierowi Budowy z 3 dniowym wyprzedzeniem), - Zespół Nadzoru Inwestorskiego sprawujący nadzór nad robotami budowlanymi założy biuro nadzoru/budowy w odległości nie większej aniżeli 500m od placu budowy. 3.3. Obowiązki Wykonawcy nadzoru inwestorskiego po zakończeniu robót budowlanych, na etapie przygotowania do odbioru końcowego zadania: - sprawdzanie wszystkich niezbędnych dokumentów potrzebnych do odbioru końcowego zadania z niniejszym Opisem przedmiotu zamówienia oraz potwierdzenia gotowości do przejęcia całości robót budowlanych, - pozyskanie od Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji powykonawczej wraz z jej sprawdzeniem, - pozyskanie od Wykonawcy robót budowanych, a następnie zweryfikowanie wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu w zakresie zgodnym z przepisami Prawa budowlanego, - sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do komisyjnego odbioru końcowego wraz z przygotowaniem wszystkich niezbędnych w tym czasie dokumentów, - udział w pracach inwentaryzacyjnych związanych z poniesionymi nakładami w ramach realizacji zadania. 3.4. Uprawnienia Wykonawcy nadzoru inwestorskiego: - wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości i zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych, - żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 3.5. Dostępność inspektorów nadzoru: 1) inspektorzy nadzoru nad częścią projektową: - dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku przez cały okres sporządzania dokumentacji projektowej w godzinach od 7:00 do 15:00. - dostępni w siedzibie Zamawiającego w ciągu 4 godzin od chwili wezwania przez inżyniera kontraktu zgodnie z pkt 3.2 2) inspektorzy nadzoru nad robotami budowlanymi: - warunek konieczny: - założenie biura nadzoru w odległości do 500m od placu budowy, - dostępność inspektorów – w dni robocze od poniedziałku do piątku, 4 godziny dziennie, w godzinach od 7:00 do 17:00 zgodnie z pkt 3.2 3) Obecność inspektorów każdorazowo należy odnotować na karcie obecności, dostępnej w biurze budowy bądź u Inżyniera kontraktu. Nieusprawiedliwiona nieobecność inspektora nadzoru na budowie będzie skutkowała naliczeniem kar umownych zgodnych z projektem umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 600,00 zł brutto (słownie: trzy tysiące sześćset 00/100). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez Wykonawcę. a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości (Dz. U. z dnia 2019, poz. 310 z późn. zm.). UWAGA: W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Kożuchowie, Oddział w Nowej Soli. nr konta 97 9673 0007 0000 0301 1468 0003 z dopiskiem „wadium – „Pełnienie obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania: Rozbudowa dróg gminnych w Przyborowie: drogi gminnej nr 003707F (w ciągu ul. Strażackiej, Szkolnej i Leśnej) od km 0+000,00 do km 1+142,00, drogi gminnej nr 003726F (w ciągu ul. Długiej) oraz drogi gminnej (w ciągu ul. Polnej) od km 0+000,00 do km 1+030,00 wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego” oraz Kopię przelewu należy dołączyć do oferty. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do upływu terminu składania ofert znajdzie się na rachunku zamawiającego. 4. W przypadkach gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, Wykonawca składa oryginał dokumentu wadium z ofertą. 5. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postepowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8.8 i 8.9 SIWZ. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.7 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy składającego ofertę: 1) Formularz oferty - wg załącznika nr 1 do SIWZ; 2) Dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert (np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, informacji o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) potwierdzającego, że oferta została podpisana przez osobę (-y) właściwe umocowaną. Jeżeli oferta, w tym wszystkie oświadczenia i dokumenty zostały podpisane przez osobę (-y) działającą (-e) na podstawie pełnomocnictwa, do oferty należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem; 3) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że na dzień składania ofert wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – wg załącznika nr 2 do SIWZ; 4) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie że na dzień składania ofert wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania – wg załącznika nr 3 do SIWZ; 5) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o zatrudnieniu – załącznik nr 6 6) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie RODO – załącznik nr 7 7) Upoważnienie dla osoby reprezentującej wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów. W przypadku zawiązania konsorcjum należy załączyć pełnomocnictwo, dla podmiotu reprezentującego kilku wykonawców; 8) Pisemne zobowiązanie do współpracy osób lub podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – załączyć w przypadku polegania na osobach lub sytuacji innych podmiotów UWAGA a) Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt 4 i ppkt 5 niniejszego punktu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. b) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie , o którym mowa w ppkt 4 i ppkt 5 niniejszego punktu, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. c) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt.4 i ppkt 5 niniejszego punktu. d) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w ppkt. 4 i ppkt.5 niniejszego punktu. e) Oświadczenie, o którym mowa w ppkt.4 i ppkt 5 niniejszego punktu należy złożyć w oryginale. f) Pełnomocnictwa zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 – tekst jednolity) winny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 6.2. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiającemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.gminanowasol.pl zakładka przetargi informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy PZP: 1) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wg załącznika nr 10 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu; Oświadczenie należy złożyć w oryginale. 6.3. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona. Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura wynikająca z art. 24aa ustawy (tzw. procedura odwrócona). Oznacza to, że zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda dostarczenia następujących dokumentów: a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenia właściwej terenowo jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) W celu potwierdzenia przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda dostarczenia następujących dokumentów: a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg załącznika nr 4. Uwaga: Dokumenty, o którym mowa pkt. 6.3. należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018 r., poz. 1993) oraz Kodeks cywilny. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt. 6.1.ppkt 4 i ppkt 5 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6.4. Poleganie na zdolnościach innych Wykonawców 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ppkt. 1 niniejszego punktu wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: A. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie musi wskazywać w szczególności: b) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, c) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, Uwaga: Zobowiązanie, o którym mowa powyżej należy złożyć w oryginale. B. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i ust. 5. C. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. D. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione pkt 6.3. E. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający będzie żądał, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach