Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu wraz z zapewnieniem inspektorów nadzoru inwestorskiego.

Gmina Nowy Staw ogłasza przetarg

  • Adres: 82-230 Nowy Staw, ul. Bema 1
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 055 2715110
  • Data zamieszczenia: 2010-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowy Staw
    ul. Bema 1 1
    82-230 Nowy Staw, woj. pomorskie
    tel. 055 2715110
    REGON: 00052896500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu wraz z zapewnieniem inspektorów nadzoru inwestorskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych 2. Opis przedmiotu zamówienia: Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu wraz z zapewnieniem inspektorów nadzoru inwestorskiego nad realizacja zadań pn. Budowa zaplecza turystyczno-rekreacyjnego (pole biwakowe, przystań z infrastrukturą sanitarną) w Nowym Stawie Rewitalizacja zabytkowych rynków Nowego Stawu pod kątem rozwoju gospodarczego w dziedzinie turystyki, kultury i rekreacji Obowiązki Inżyniera Kontraktu obejmują w szczególności: 1) przekazanie placu budowy wykonawcy robót, 2) sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie jaki wynika z obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego, 3) prowadzenie bieżącej kontroli poniesionych kosztów oraz dokonywania ich rozliczeń w terminach ustalonych z Zamawiającym. 4) prowadzenie Rejestru Robót, 5) opracowywanie informacji niezbędnych do uzyskania środków finansowych związanych z prowadzoną inwestycją, a w razie potrzeby fachowa pomoc Zamawiającemu przy ich sporządzaniu, 6) kierowanie realizacją kontraktu, sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontraktowej, 7) wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie kalkulacji, kosztorysów powykonawczych, obmiarów, 8) systematycznego monitorowania przebiegu realizacji Projektu oraz niezwłocznego informowania Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach oraz pomiaru wartości wskaźników osiągniętych dzięki realizacji Projektu 9) ocenianie i zatwierdzanie postępu prac oraz wystawianie przejściowych świadectw płatności z wyodrębnieniem kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych Projektu, 10) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót, 11) podejmowanie decyzji o wykorzystaniu kwot tymczasowych, 12) dostarczanie wykonawcy robót dokumentacji technicznej robót , rozwiązań dodatkowych i zamiennych, 13) sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu podpisanych protokołów obiorów częściowych robót wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowym tych prac, dokumentacji rzeczowo- finansowej oraz dokumentacji powykonawczej ,w sposób zapewniający sprawne pozyskiwanie środków na finansowanie inwestycji i terminowe płatności wykonawcy robót, 14) sprawne zarządzanie projektem w sposób umożliwiający : a/ kontrolę i rejestrację postępu robót, b/ kontrolę kosztów, c/ kontrolę finansowania, d/ rejestrację zmian, e/ kontrolę roszczeń finansowych wykonawcy; 15) kontrola i aprobata dokumentów roszczeniowych wykonawcy, aprobowanie koniecznych zmian na etapie realizacji nie powodujących wydłużenia czasu trwania kontraktu oraz zwiększenia ceny kontraktowej, 16) organizowanie , przeprowadzenie i dokonanie po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego i jego przedstawicieli czynności odbiorów częściowych oraz wstępnego i końcowego dla poszczególnych zadań (podprojektów ) inwestycyjnych od wykonawcy robót , a w szczególności: a/ sprawdzenie gotowości do odbioru robót, b/ przeprowadzenie komisyjnych odbiorów częściowych i wstępnych , c/ wystawienie świadectwa odbioru końcowego, d/ przekazanie przedmiotu odbioru Zamawiającemu lub wskazanym przez niego użytkownikom wraz z dokumentacją powykonawczą, 17) sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych oraz dokonanie rozliczenia inwestycji w terminie do 30 dni od odbioru wstępnego poszczególnych zadań inwestycyjnych wraz ze sporządzeniem dowodów przekazania środków trwałych (PT), 18) dokonanie końcowego rozliczenia płatności po odbiorze końcowym w terminie 14 dni, 19) prowadzenie bieżącej i analitycznej ewidencji kosztów przedsięwzięcia z podziałem na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane, 20) informowanie z wyprzedzeniem i uzgadnianie z Zamawiającym odstępstw od zakresu podstawowego inwestycji (zmianach technicznych, robotach dodatkowych) powodujących wzrost kosztów inwestycyjnych, a w konsekwencji mogących utrudnić pozyskiwanie środków na inwestycję, 21) egzekwowania od wykonawcy robót obsługi geodezyjnej i inwentaryzacji powykonawczej robót, 22) podejmowanie decyzji dot. roszczeń obu stron kontraktu, 23) zachowanie wymagań BHP i ochrony środowiska, 24) sporządzanie raportów ,rozliczeń, sprawozdań i informacji na etapie realizacji inwestycji wymaganych przez Instytucję Zarządzającą, 25) zachowanie zgodności przedmiotu umowy z dokumentacją projektową bądź pomoc Zamawiającemu w rozwiązywaniu problemów związanych z legalizacją ewentualnie zaistniałych odstępstw, 26) aktualizację dokumentacji i formalnych decyzji związanych z realizacją inwestycji w przypadku ich dezaktualizacji w trakcie realizacji inwestycji, 27) znajomość wszystkich przepisów wydanych przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw , przepisów i wytycznych podczas realizacji inwestycji, 28) zapewnienie nadzoru nad przestrzeganiem przez wykonawcę robót praw patentowych odnośnie wykorzystania opatentowanych urządzeń lub metod, 29) zabezpieczenie polisą ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej na kwotę równą wartości kontraktu na świadczone usługi 30) zapewnienie realizacji robót zgodnie z umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a wyłonionym w przetargu Wykonawcą Robót. 31) wykonywanie wszystkich innych czynności nie wymienionych w umowie niezbędnych do prawidłowej realizacji Projektu i do zabezpieczenia interesu Zamawiającego. 2. Inżynier Kontraktu ponosi odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe , spowodowane istotnymi zmianami w zakresie objętym przedmiotem niniejszej umowy, wprowadzonymi z własnej inicjatywy w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego 3. W zakres prac związanych z pełnieniem funkcji Inspektora Nadzoru niezależnie od obowiązków Inspektora Nadzoru wynikających z Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane wchodzi: rozliczenie finansowe i rzeczowe nadzorowanej inwestycji; sprawdzanie i potwierdzanie wykonanych robót; informowanie Zamawiającego o przebiegu prac w zakresie realizowanej inwestycji; bieżąca kontrola dokonywanych wpisów do dziennika budowy; wspomaganie Zamawiającego we wszystkich dziedzinach techniczno - administracyjnych związanych z realizacją projektu. W szczególności do obowiązków inspektora nadzoru należeć będą czynności : przekazywania Wykonawcy robót terenu budowy wraz ze znajdującymi się na nim budynkami, urządzeniami i materiałami, sprawdzenie prawidłowości wyznaczenia w terenie obiektów budowlanych przez Wykonawcę, kontrola jakości wykonywanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodności robót z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami techniczno- budowlanymi, normami państwowymi, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkownika oraz z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, kontrola zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową oraz umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót przed odbiorem zakończonego przedmiotu umowy, kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót, wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. Inspektor nadzoru powinien nadzorować budowę (roboty budowlane) w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru oraz na każde żądanie Inwestora w sytuacjach wyjątkowych, niezwłocznie gdy obecność inspektora będzie nieodzowna, najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia pisemnego lub ustnego. Każdorazowy pobyt na placu budowy, remontu winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy. Inspektor nadzoru zobowiązany jest ponadto do : przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego obiektu budowlanego, budowli bądź budynku, przygotowanie wymaganych wniosków i załączników potrzebnych do zgłoszenia zakończenia budowy lub uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie, poświadczenia terminu zakończenia robót, przekazywania Zamawiającemu w formie uporządkowanej dokumentacji powykonawczej, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót po zakończeniu robót sygnalizowanie inwestorowi o zaistnieniu nieprzewidzianych wcześniej kolizji, niezgodności z projektem lub uzgodnieniami z wykonawcą robót i projektantem zamierzenia inwestycyjnego, kontroli terminów realizacji poszczególnych robót zgodnie z zatwierdzonymi harmonogramami robót i zawartymi umowami z wykonawcami, Opracowanie i przekazanie zamawiającemu regularnych informacji o postępie i zagrożeniach w realizacji danego projektu. realizacja uprawnień w zakresie gwarancji i rękojmi za wady. Umowa zostanie zawarta na okres realizacji zadań - tj.. wykonania wszystkich robót budowlanych, końcowego odbioru przedmiotu umowy i rozliczenia fakturą końcową. Miejscem wykonania Zamówienia są tereny Gminy Nowy Staw określone szczegółowo w przetargach na poszczególne zadania. Celem niniejszego zamówienia jest profesjonalne świadczenie usług polegających na zarządzaniu przedsięwzięciami o których mowa powyżej w imieniu zamawiającego w zakresie: zarządzania procesem inwestycyjnym, sprawowania nadzoru inwestorskiego oraz rozliczenia finansowego z uwzględnieniem specyfiki zadań inwestycyjnych dofinansowanych ze środków UE. 3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych 4. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających. 6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom: wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 7. Wymagania stawiane Wykonawcy: 7.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 7.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 7.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 7.4 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 7.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.nowystaw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach