Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad realizacją zadania pn. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej – budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami dla Gminy Świątniki Górne-etap III”

Gmina Świątniki Górne ogłasza przetarg

  • Adres: 32-040 Świątniki Górne, ul. Bruchnalskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 270 40 30 , fax. 12 270 40 96
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świątniki Górne
    ul. Bruchnalskiego 36
    32-040 Świątniki Górne, woj. małopolskie
    tel. 12 270 40 30, fax. 12 270 40 96
    REGON: 35155549900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://swiatniki-gorne.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad realizacją zadania pn. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej – budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami dla Gminy Świątniki Górne-etap III”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad realizacją zadania pn. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej – budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami dla Gminy Świątniki Górne-etap III” współfinansowanego w ramach działania 2.3 „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” oś priorytetowa II ”Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Zamówienie dofinansowane jest w ramach działania 2.3 "Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach" oś priorytetowa II "Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020." Inżynier Kontraktu świadczy usługę nad robotami budowlanymi obejmującymi budowę 26.116,5 m (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy sto szesnaście metrów i pięćdziesiąt centymetrów) kanalizacji sanitarnej w systemie grawitacyjno - ciśnieniowym, budowę dziewięciu pompowni ścieków sieciowych i dwóch pompowni przydomowych wraz z zasilaniem energetycznym, odtworzenie dróg. Roboty budowlane podzielono na następujące zadania: 1) zad. 8A – północna część miejscowości Świątniki Górne, południowa część miejscowości Wrząsowice, północno-zachodnia część miejscowości Rzeszotary, 2) zad. 8B – południowa część miejscowości Ochojno. Kompletna dokumentacja na roboty budowlane znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://bip.malopolska.pl/umigswiatnikigorne,a,1861395,uporzadkowanie-gospodarki-sciekowej-budowa-kanalizacji-sanitarnej-wraz-z-przepompowniami-dla-gminy-s.html Miejsce wykonywania usługi - obszar gminy Świątniki Górne. Inżynier Kontraktu zobowiązany jest wykonać wszystkie czynności faktyczne i prawne należące do Zamawiającego związane z realizacją ww. zadania, w tym z uwzględnieniem wymagań, instrukcji i procedur wynikających z dofinansowania inwestycji ze środków unijnych. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia świadczy usługę Inżyniera Kontraktu rozumianą jako usługę świadczoną przez zespół specjalistów reprezentujących Zamawiającego w nałożonych przez niego jako Inwestora obowiązkach przewidzianych w ustawie Prawo budowlane, w tym również obowiązkach wynikających z kontraktu na wykonanie robót budowlanych, w sensie fizycznym, ekonomicznym, finansowym, logistycznym i ich rozliczanie w trakcie realizacji robót budowlanych aż do momentu dokonania odbioru końcowego (bez usterek), w szczególności dotyczących kontroli parametrów technicznych i jakościowych wykonanych robót. W skład zespołu specjalistów, winien wchodzić Inżynier-rezydent i inspektorzy nadzoru inwestorskiego (branża sanitarna, drogowa, elektryczna), nadzoru nad realizowanymi robotami (tzw. nadzór zastępczy polegający na wykonywaniu tych samych czynności, co nadzór autorski, ale sprawowany przez innego projektanta). Inżynier kontraktu zapewnia w ramach niniejszej umowy inspektorów nadzoru sanitarnego, elektrycznego, drogowego, nadzoru nad realizowanymi robotami (tzw. nadzór zastępczy polegający na wykonywaniu tych samych czynności, co nadzór autorski, ale sprawowany przez innego projektanta) posiadających uprawnienia wymagane przepisami prawa. Sprawowanie ww. funkcji nadzoru winno odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 poz. 1333, 2127 z późn. zm.) i w aktach wykonawczych. Inżynier-rezydent winien pełnić funkcje koordynatora inwestycji budowlanej oraz winien uczestniczyć we wszystkich ważnych zdarzeniach w procesie budowlanym. Inżynier-rezydent winien wykonywać swoje obowiązki na terenie budowy oraz stacjonarnie w siedzibie Zamawiającego w godzinach pracy tut. Urzędu. Zamawiający zapewnia Inżynierowi-rezydentowi miejsce wykonywania usługi (Referat Inwestycji Sieciowych, pokój 207, II piętro tut. Urzędu w Świątnikach Górnych), w tym biurko, fotel, dostęp do mediów. Inżynier-rezydent winien zorganizować we własnym zakresie pozostałe wyposażenie niezbędne do wykonania usługi (m.in. komputer, samochód). Jeżeli inżynier-rezydent posiada również odpowiednie uprawnienia, może pełnić funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego, nadzoru nad realizowanymi robotami. Inspektor nadzoru winien być obecny na terenie budowy i nadzorować budowę, co najmniej trzy razy w tygodniu. Zamawiający może telefonicznie bądź mailowo wezwać Wykonawcę do świadczenia usług wedle aktualnych potrzeb wynikających z realizacji nadzorowanej inwestycji. Inspektor nadzoru winni stawić się na wezwanie Zamawiającego wedle wskazań Zamawiającego, w terminie do dwudziestu czterech godzin, bądź w terminie do czterech godzin w przypadku niecierpiącym zwłoki. Przedmiot zamówienia obejmuje m. in. : 1). Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej. 2). Monitorowanie i kontrola umowy z wykonawcą robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym kontrola i potwierdzenie ilości faktycznie wykonanych robót, kontrola rozliczeń Wykonawcy. 3). Kwalifikację kosztów zgodnie z wytycznymi do umowy o dofinansowanie zawartą z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (zwanym dalej NFOŚiGW), w tym m.in. weryfikacja rozliczeń, faktur, szkiców pod faktury, zaznaczanie odcinków znajdujących się w projekcie oraz poza projektem. 4). Nadzór, weryfikację i akceptację prac realizowanych w ramach umowy/umów z wykonawcą dla przedmiotowego zadania, w zakresie ich zgodności z dokumentacją techniczną i pozwoleniami na budowę, zgłoszeniami, przepisami i normami. 5). Sprawdzenie, nadzór i zatwierdzanie polis ubezpieczeniowych wykonawcy robót, gwarancji (np. zabezpieczenia wykonania itp.) przedstawionych przez wykonawcę robót. 6). Zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez wykonawcę robót do wbudowania, kontrola dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów itp. w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w Polsce itp. 7). Sprawdzanie jakości wykonywania nadzorowanych robót budowlanych, wbudowanych materiałów, a w szczególność sprawdzanie ich zgodności z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie poprzez ewentualną decyzję o wstrzymaniu robót lub usunięciu wad w określonym terminie. 8). Sprawdzanie zgodności dostaw urządzeń z umową z wykonawcą i sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na ww. urządzenia. 9). Kontrolę przestrzegania przez Wykonawcę zadania zasad BHP. 10). Kontrolę zgodności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy. 11). Sprawdzanie czy kierownictwo budowy/robót i podwykonawcy posiadają akceptację Zamawiającego do realizacji zadania. 12). Zatwierdzanie przedstawionych metod wykonywania robót budowlanych, włączając projekty robót tymczasowych zaproponowanych przez wykonawcę robót. 13). Kontrolę i odbiór nadzorowanych robót budowlanych ulegających zakryciu i zanikających poprzez przystąpienie do odbioru tych robót w terminie nie dłuższym niż trzy dni robocze od daty zgłoszenia ich do odbioru wpisem Wykonawcy zadania do dziennika budowy. 14). Przygotowanie i potwierdzenie gotowości nadzorowanych robót do odbiorów częściowych, odbioru końcowego oraz udział w czynnościach tych odbiorów. 15). Współpracę z Zamawiającym zapewniająca sprawną obsługę realizacji przedmiotu umowy oraz nadzorowanych robót, jak też ich odbioru i przekazania do użytku. 16). Monitorowanie i potwierdzenie usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorach częściowych i odbiorze końcowym nadzorowanych robót. 17). Ocenę i rozstrzyganie roszczeń wykonawcy robót, w tym sprawdzanie składanych przez wykonawcę protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych wraz z weryfikacją kosztorysów, sprawdzenie w zakresie zgodności z umową z wykonawcą, jak również wydawanie i dostarczanie do Zamawiającego różnych dokumentów dotyczących aprobat zmian w nawiązaniu do postanowień umowy z wykonawcą. 18). Wnioskowanie do Zamawiającego o konieczności dokonania zmian jakości, ilości lub technologii nadzorowanych robót lub ich części, które uzna za niezbędne dla uzyskania celu oznaczonego w umowie na wykonanie zadania oraz sporządzanie wraz z Kierownikiem budowy protokołów konieczności na okoliczność wykonania zamówień, których nie można było przewidzieć, zaniechania wykonania robót określonych w SIWZ oraz wykonania robót zamiennych, weryfikacja kosztorysów opracowanych przez Wykonawcę i przedstawienie protokołów konieczności do zaakceptowania Zamawiającego. 19). Nadzór nad przeprowadzeniem przez wykonawcę robót prób ruchowych, przegląd opracowanych przez wykonawcę instrukcji eksploatacyjnych w celu ułatwienia przekazania obiektu do eksploatacji Zamawiającemu. 20). Weryfikację i akceptację wszystkich niezbędnych prób. 21). Organizowanie z udziałem Zamawiającego okresowych narad technicznych, które odbywać się winny co najmniej raz na 2 tygodnie w celu kontroli działań wykonawcy robót i podejmowania bieżących decyzji dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postępy robót oraz sporządzanie protokołów z tych narad. 22). Informowanie Zamawiającego o stanie zaawansowania nadzorowanych robót oraz występujących trudnościach w realizacji robót budowlanych. 23). Zarządzanie ryzykiem budowlanym przy współudziale Zamawiającego i Wykonawcy Robót 24). Rozliczenie umowy na wykonanie nadzorowanych robót w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego nadzorowanych robót lub Wykonawcę nadzorowanych robót w terminie pięciu dni roboczych od sporządzenia protokołu inwentaryzacji wykonanych robót będących przedmiotem nadzoru. 25). Wnioskowanie do Zamawiającego o naliczenie kar dla Wykonawcy nadzorowanych robót za nieprzestrzeganie zapisów SIWZ i postanowień umowy, której przedmiotem są nadzorowane roboty. 26). Bieżący kontakt i obsługa właścicieli nieruchomości na których realizowana jest inwestycja budowlana. 27). W ramach nadzoru nad realizowanymi robotami : a). stwierdzanie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z dokumentacją projektową, b). uzgadnianie z Zamawiającym możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych, w dokumentacji projektowej, zgłoszonych przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy lub Zamawiającego (kierownika budowy lub inspektora nadzoru w odniesieniu do materiałów, rozwiązań technicznych, technologicznych i instalacyjnych) c). udokumentowanie zmian rozwiązań projektowych, wprowadzonych do dokumentacji projektowej (Potwierdzenie stanowić będą m.in. : zapisy na rysunkach wchodzących w skład dokumentacji projektowej, rysunki zamienne i szkice, wpisy do dziennika budowy). d). czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania decyzji o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę, a w przypadku zmian istotnych – przygotowanie materiałów wymaganych do uzyskania decyzji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71540000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta Wykonawcy musi zawierać : a) Formularz ofertowy – zał. 1 do SIWZ. b) Oświadczenie dot. podstaw wykluczenia – zał. 2a. c) Oświadczenie o spełnieniu warunków – zał. 2b. d) Wykaz wykonanych usług – zał. 4. e) Wykaz osób – zał. 5. f) Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym – zał. 6.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach