Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji Projektu Wyposażenie laboratoriów Centrum Logistycznego w specjalistyczny sprzęt - dla wzrostu konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25 , fax. 55 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2010-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, fax. 55 239 33 34
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji Projektu Wyposażenie laboratoriów Centrum Logistycznego w specjalistyczny sprzęt - dla wzrostu konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji Projektu: Wyposażenie laboratoriów Centrum Logistycznego w specjalistyczny sprzęt - dla wzrostu konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw. Przedmiot główny: CPV: 71.70.00.00-5 Nazewnictwo wg CPV: Usługi nadzoru i kontroli Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie i nadzór nad dostawami, montażem oraz uruchomieniem specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego w nowo powstających trzech Centrach badawczo - naukowych (laboratoriach), które rozpoczną działalność w budynku Centrum Logistycznego, zlokalizowanym na Modrzewinie Południe w Elblągu: - Centrum Jakości Środowiska, - Centrum Technologii Drewna, - Centrum Informatyki Stosowanej. Niniejsze zamówienie dotyczy projektu współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007 - 2013; Priorytet I : Nowoczesna gospodarka; Działanie I.3. Wspieranie innowacji. 2. Zakres zamówienia: A. Do obowiązków Inżyniera należy: 1) sporządzenie opinii, dotyczącej rodzaju zakupionego w projekcie wyposażenia oraz dokonanie oceny jego przydatności dla prawidłowego funkcjonowania poszczególnych Centrów, 2) uczestnictwo w przygotowaniu i przeprowadzeniu przetargów na dostawy, 3) kierowanie realizacją kontraktów na dostawy, 4) zapewnienie dyspozycyjności nadzoru w trakcie realizacji dostaw, tj. obecności Inżyniera lub Pełnomocnika (osoby uprawnionej), zdolnego do podejmowania decyzji, 5) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w czasie realizacji kontraktów na dostawy, 6) kontrola i aprobata dokumentów roszczeniowych Wykonawców dostaw, 7) informowanie na piśmie Zamawiającego o wszystkich faktach mających znaczenie dla realizacji kontraktu, a zwłaszcza o wszystkich zagrożeniach terminów zakończenia dostaw, 8) zorganizowanie i prowadzenie biura Inżyniera, 9) obsługa okresów gwarancyjnych z tytułu gwarancji jakości i rękojmi, 10) przygotowanie dokumentacji do ewentualnego arbitrażu. B. Zakres działania Inżyniera: 1) Zgodnie z wymaganiami Zamawiającego Inżynier zobowiązany jest do sporządzenia opinii dotyczącej rodzaju zakupionego w projekcie wyposażenia oraz dokonania oceny jego przydatności dla prawidłowego funkcjonowania poszczególnych Centrów. 2) W terminie 20 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego Specyfikacji wyposażenia zakupionego w projekcie, Inżynier przedstawi Zamawiającemu opinię oraz ocenę, o których mowa w ppkt 1) wraz z wnioskami w zakresie ewentualnej korekty rodzaju zakupionego wyposażenia. 3) Inżynier w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy uzgodni z Zamawiającym wzory wszystkich dokumentów mających być w użyciu w ramach realizacji Projektu. 4) W ciągu 10 dni od otrzymania od Wykonawców dostaw harmonogramów rzeczowego i finansowego, Inżynier przedłoży Zamawiającemu swoją ocenę ww. harmonogramów. 5) Inżynier będzie monitorował postępy w realizacji Projektu zgodnie z zatwierdzonymi harmonogramami. Zidentyfikuje także potencjalne obszary problemów oraz zarekomenduje odpowiednie środki zaradcze. 6) Inżynier będzie odpowiedzialny za sprawdzanie i uaktualnianie harmonogramów finansowego i rzeczowego całego Projektu, jak również kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramami dostaw. 7) Inżynier będzie kontrolował postęp wykonania dostaw (w stosunku do zatwierdzonych harmonogramów) . 8) Inżynier ma obowiązek sporządzania raportów z przebiegu realizacji projektu zgodnie z procedurą obowiązującą przy realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007 - 2013; Priorytet I: Nowoczesna gospodarka; Działanie I.3. Wspieranie innowacji. 9) Inżynier jest odpowiedzialny za przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawców dostaw. 10) Inżynier jest odpowiedzialny za organizowanie i prowadzenie narad technicznych, problemowych i innych spotkań, które będą prowadzone w razie potrzeby, ale nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. W spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w Projekt. Inżynier będzie brał udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego. 11) Inżynier jest zobligowany do udzielania regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu. 12) Inżynier inicjuje zmiany do zakresu dostaw objętych kontraktem przez wydanie polecenia lub żądanie, skierowane do Wykonawcy dostaw, aby przedłożył ofertę na zmianę. Wszystkie zmiany powinny pozostawać w ścisłym związku z zakresem kontraktu na dostawy, a ich wprowadzenie powinno być konieczne dla prawidłowej realizacji projektu i uzyskania założonego efektu w zakresie wyposażenia Centrów badawczo - naukowych. 13) Inżynier jest odpowiedzialny za ocenę, aprobatę bądź odrzucenie wniosków Wykonawcy dostaw. Wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy (kontraktu), czas trwania lub cenę wymagają zgody Zamawiającego. 14) Inżynier kontroluje i potwierdza, że Wykonawcy dostarczają sprzęt, wyposażenie wyszczególnione w kontraktach. 15) Inżynier opiniuje proponowanych przez Wykonawcę dostaw podwykonawców i w porozumieniu z Zamawiającym wydaje zgodę na ich zatrudnienie. W przypadku opinii negatywnej Inżynier przedstawi Wykonawcy dostaw pisemne uzasadnienie. 16) Inżynier sprawdza jakość dostarczonego sprzętu i urządzeń. 17) Inżynier jest zobowiązany do sprawdzenia i odbioru sprzętu i urządzeń. Uczestniczy w odbiorach częściowych i końcowym. 18) Inżynier ma obowiązek zawiesić realizację kontraktu, w przypadku gdyby jego kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bądź spowodować znaczne straty materialne. 19) Inżynier wystawia świadectwa przeprowadzonych prób lub uznaje świadectwa wystawione przez Wykonawcę dostaw. 20) Inżynier jest odpowiedzialny za otrzymywanie od Wykonawców dostaw rozliczeń, do których otrzymania Inżynier uważa się za uprawnionego, łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia oraz weryfikowanie tych rozliczeń. 21) Na każdą płatność dla Wykonawcy dostaw, Inżynier wystawia Zamawiającemu odpowiednie Świadectwo Płatności: dla ostatniej płatności - Ostateczne Świadectwo Płatności, dla wszystkich pozostałych płatności - Przejściowe Świadectwo Płatności. 22) Inżynier weryfikuje, analizuje i zatwierdza do zapłaty faktury wystawione przez Wykonawców dostaw w związku z realizacją umowy (kontraktu) na dostawy. 23) Inżynier ściśle współpracuje z Wydziałem Finansowo - Budżetowym Zamawiającego i dostarcza wszystkie niezbędne, żądane dokumenty dotyczące rozliczeń. 24) Inżynier uzgadnia z Wykonawcami dostaw rodzaj dokumentacji powykonawczej, sprawdza ją i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym. 25) Inżynier odbiera dostawy od Wykonawców protokołami odbioru częściowego i końcowego. 26) Inżynier będzie nadzorował wszystkie próby. Wszystkie koszty prób będą pokryte przez Wykonawcę dostaw. 27) Inżynier dokona końcowego rozliczenia Projektu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych. 28) Inżynier, po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykona wszystkie inne czynności niewymienione w Umowie lub w Umowach na dostawy, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji projektu. 29) Inżynier w ramach swojego budżetu uwzględni koszty osobowe, koszty prowadzenia biura, zakwaterowania dla członków zespołu, koszty delegacji i inne konieczne do prawidłowego działania Inżyniera. 30) Inżynier jest całkowicie odpowiedzialny za odpowiedni dobór zespołu. Podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów, wynikającej z urlopu, zwolnienia lekarskiego lub innej przyczyny, Inżynier zapewni czasowe zastępstwo specjalistów na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji projektu. Takie czasowe zastępstwo będzie przedłożone z wyprzedzeniem na piśmie (łącznie z CV proponowanych osób), do aprobaty Zamawiającego. 31) Inżynier musi posiadać zdolności osobowe i techniczne rozliczania kosztów realizowanych prac oraz dokonanych płatności, gwarancji, ubezpieczeń. 32) Inżynier zobowiązany jest do prowadzenia Rejestru dostaw zawierającego m.in.: a) polecenia dla Wykonawców dostaw, b) szczegółowe raporty dotyczące elementów wykonanych dostaw pod względem ilości i jakości, nadających się do sprawdzenia na miejscu i stosowanych przy naliczaniu płatności należnych Wykonawcom dostaw. 33) Inżynier będzie zarządzał i nadzorował realizację Projektu w przedstawionym zakresie. Będzie niezależny, aczkolwiek w zakresie wszystkich swoich zadań i obowiązków wyszczególnionych wyżej będzie podlegał Zamawiającemu. Inżynier za realizację swoich zadań odpowiedzialny będzie bezpośrednio przed Zamawiającym. Inżynier - jako podmiot - dysponować będzie kadrą wysokokwalifikowanych specjalistów, którymi kierować będzie bezpośrednio Inżynier. Wewnętrzny regulamin zespołu określi Inżynier. Zamawiający zatwierdzać będzie wszelkie raporty i oceny przygotowane przez Inżyniera. Ponadto Inżynier konsultować będzie istotne z punktu widzenia realizacji Projektu decyzje z wydelegowanymi w danej branży członkami Zamawiającego, jeżeli wymagać tego będzie waga problemu - z całym zespołem Zamawiającego na nadzwyczajnych zebraniach. Zebrania Zespołu Zamawiającego i Inżyniera w celu omówienia bieżących spraw związanych z Projektem odbywać się będą minimum raz na dwa tygodnie. 34) Inżynier będzie opiniował, opracowywał materiały dla Zamawiającego, jak np.: informacje dla prasy i władz lokalnych, opiniowanie dokumentacji przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia, uczestniczenie w spotkaniach i naradach organizowanych przez różne instytucje w sprawie nowo tworzonych Centrów badawczo - naukowych. Na czas nieobecności Inżynier zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie, z odpowiednim wyprzedzeniem. 35) Działalność Inżyniera obejmuje również okres gwarancji jakości i rękojmi wynikających z zapisów zawartych w umowie na realizację dostaw. Inżynier zorganizuje przeglądy gwarancyjne i będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek. 36) Inżynier nie ma prawa zaciągać zobowiązań finansowych, w stosunku do Wykonawcy dostaw, oraz innych uczestników projektu, wykraczających poza kwoty zawarte w umowach, bez zatwierdzenia Zamawiającego. 3. Zamawiający informuje, że mocą podpisanej umowy z Inżynierem przekaże odpowiedzialność oraz pełnomocnictwa do bezpośredniego monitorowania i nadzorowania realizacji dostaw, montażu, uruchomienia, przeszkolenia pracowników w zakresie obsługi sprzętu laboratoryjnego zgodnie ze specyfikacją zakupów wyposażenia, stanowiącą załącznik do umowy, oraz procedurą obowiązującą przy realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013. 4. Zamawiający informuje, że Inżynier będzie administrował kontraktami na dostawy wyposażenia do: - Centrum Jakości Środowiska, - Centrum Technologii Drewna, - Centrum Informatyki Stosowanej w imieniu własnym, na rachunek Zamawiającego, tj. Gminy - Miasto Elbląg. 5. Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 6. Zamawiający informuje, że w przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji winny być one zgodne ze wzorami stanowiącymi ZAŁĄCZNIK Nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 717000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 95116022020000000061913418 w Banku Millennium S.A. O / Elbląg Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w sekretariacie Wydziału Finansowo - Budżetowego Urzędu Miejskiego w Elblągu 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach