Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji zadania: Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenie Powodziowe dla Projektu Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - miasto Elbląg

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25 , fax. 55 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2013-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, fax. 55 239 33 34
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji zadania: Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenie Powodziowe dla Projektu Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - miasto Elbląg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) przy realizacji zadania: Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenie Powodziowe dla Projektu Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - miasto Elbląg Przedmiot główny: CPV: 71.70.00.00 - 5 Nazewnictwo wg CPV: Usługi nadzoru i kontroli Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Kontraktu), w tym zarządzanie i nadzór nad usługami, dostawami i robotami przy realizacji zadania pn.: Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe (LSMZP), obejmującego: - budowę automatycznych telemetrycznych stacji pomiarowych hydrologicznych i hydrologiczno - meteorologicznych na terenie miasta Elbląga (prace wdrożeniowe i montażowe, uruchomienie, testowanie i kalibracja), - utworzenie Centrum Bazowego - utworzenie stanowiska dyspozytorskiego Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe (dostawa i instalacja sprzętu komputerowego oraz opracowanie i instalacja oprogramowania aplikacyjnego), - budowę/opracowanie modułu Prognozowania Powodzi - system prezentacji zagrożenia powodziowego. Wymaganym celem, jaki należy osiągnąć poprzez realizację ww. zadania jest stworzenie Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe wykorzystującego dane pomiarowe z automatycznych telemetrycznych stacji pomiarowych oraz generującego i prezentującego strefy zagrożeń powodziowych. Zamawiający informuje, że projekt Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - miasto Elbląg jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. 2. W ramach zadania przewiduje się realizację: Etapu I, obejmującego: - Roboty przygotowawcze (regulacja spraw związanych z uzyskaniem zgód i zawarciem umów użyczeń z właścicielami nieruchomości gruntowych pod automatyczne telemetryczne stacje pomiarowe, uzgodnienia, uzyskanie niezbędnych zezwoleń, w tym pozwolenia radiowego) - Dostawę sprzętu i aparatury Etapu II, obejmującego: - Budowę automatycznych telemetrycznych stacji pomiarowych - Budowę sieci telemetrycznej - Instalację Centrum Bazowego Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe (LSMZP) - Uruchomienie LSMZP bez bloku systemu prezentacji zagrożenia powodziowego - Szkolenie z zakresu eksploatacji LSMZP - Opracowanie sprawozdania z uruchomienia (ruchu próbnego) LSMZP i przekazanie LSMZP bez bloku systemu prezentacji zagrożenia powodziowego Etapu III, obejmującego: - Przygotowanie danych geodezyjnych dla modelowania numerycznego - Przygotowanie danych inwentaryzacyjnych dla modelowania numerycznego Etapu IV, obejmującego: - Przygotowanie danych wejściowych dla modelowania numerycznego - Dostawę platformy dla systemu prezentacji zagrożenia powodziowego - Szkolenie z zakresu eksploatacji systemu prezentacji zagrożenia powodziowego - Opracowanie sprawozdania z uruchomienia (ruchu próbnego) kompletnego LSMZP, opracowanie instrukcji obsługi i wykonanie dokumentacji powykonawczej - Audyt i kalibrację systemu po 6, 12 i 24 miesiącach od daty uruchomienia LSMZP. 3. Zakres rzeczowy zadania opisuje dokumentacja projektowa: 1) Projekt Wykonawczy: część opisowa + część rysunkowa Zadanie: Zintegrowany System Wspomagający Bezpieczeństwo Miejskie w Elblągu - Lokalny System Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe Opracowanie: lipiec 2008r. 2) Wymagania techniczne zadania Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe. Zamawiający informuje, że w celu zapoznania się Wykonawców z zakresem inwestycji, dla których będzie pełniona usługa, zamieścił na stronie internetowej pod linkiem: http://www.umelblag.pl/urzad_m/wydzialy/wzp_pliki/dokumentacja.zip, wersję elektroniczną dokumentacji, którą Zamawiający dysponuje. 4. Zamawiający mocą podpisanej umowy z Inżynierem przekaże odpowiedzialność oraz pełnomocnictwa do bezpośredniego monitorowania i nadzorowania realizacji usług, dostaw i robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 oraz warunkami ustalonymi w umowie zawartej z wykonawcą usług, dostaw i robót. Inżynier będzie administrował kontraktem na usługi, dostawy i roboty (kontraktem) w imieniu własnym, na rachunek Zamawiającego, tj. Gminy - Miasto Elbląg. 5. Zakres zamówienia: Do obowiązków Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) będzie należało: 1) Weryfikacja dokumentacji projektowej dla zadania Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe a) Projekt Wykonawczy: część opisowa + część rysunkowa Zadanie: Zintegrowany System Wspomagający Bezpieczeństwo Miejskie w Elblągu - Lokalny System Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe Opracowanie: lipiec 2008r. b) Wymagania techniczne zadania Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe. 2) w terminie 30 dni od daty otrzymania dokumentacji od Zamawiającego, Inżynier przedstawi Zamawiającemu raport z dokonanej weryfikacji dokumentacji/specyfikacji wyposażenia wraz z jej oceną pod względem przydatności dla prawidłowego funkcjonowania Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe oraz z wnioskami w zakresie ewentualnej korekty oraz usunięcia wad i usterek dokumentacji. 3) weryfikacja ewentualnej dodatkowo opracowanej dokumentacji projektowej/specyfikacji wyposażenia, niezbędnej do prawidłowego wykonania kontraktu. 4) przygotowanie materiałów wyjściowych do przetargu na usługi/dostawy/roboty budowlane w ramach Budowy Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe, w tym m.in. przygotowanie projektu wniosku o przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne oraz udział w postepowaniu przetargowym w zakresie przygotowania treści wyjaśnień wykonawcom w trakcie postępowania przetargowego. 5) w terminie 10 dni od podpisania umowy z Wykonawcą usług/dostaw/robót budowlanych w ramach Budowy Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe Inżynier uzgodni z Zamawiającym wzory wszystkich dokumentów, które będą miały zastosowanie w trakcie realizacji kontraktu. 6) w ciągu 10 dni od otrzymania od wykonawcy usługi, dostaw i robót budowlanych w ramach zadania Budowa Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe harmonogramów finansowego i rzeczowego, Inżynier przedłoży Zamawiającemu swoją ocenę ww. harmonogramów. 7) zapewnienie codziennej dyspozycyjności nadzoru w trakcie realizacji usług, dostaw i robót budowlanych. 8)rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w czasie realizacji kontraktu. 9) monitorowanie postępów w realizacji kontraktu zgodnie ze zweryfikowaną dokumentacją projektową/specyfikacją wyposażenia oraz zatwierdzonymi harmonogramami, a także identyfikacja potencjalnych obszarów problemów oraz rekomendacja odpowiednich środków zaradczych. 10) sprawdzenie, czy wszystkie używane urządzenia i materiały posiadają świadectwa i certyfikaty wymagane umową (kontraktem). 11) sprawdzanie i uaktualnianie harmonogramów finansowego i rzeczowego zadania, jak również kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem. 12) kontrolowanie co miesiąc postępu wykonania usług, dostaw i robót w stosunku do zatwierdzonych harmonogramów. 13) składanie comiesięcznych sprawozdań z przebiegu realizacji zadania, począwszy od następnego miesiąca kalendarzowego po podpisaniu umowy. 14) sporządzanie raportów z przebiegu realizacji kontraktu, zgodnie z procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. 15) przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę usług, dostaw i robót budowlanych. 16)organizowanie i prowadzenie narad technicznych, problemowych i innych spotkań, które będą odbywały się w razie potrzeby, ale nie rzadziej niż raz na miesiąc (w spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w realizację inwestycji). 17) udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego. 18) udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu. 19) inicjowanie zmian do zakresu usług, dostaw i robót budowlanych objętych kontraktem na Budowę Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe przez wydanie polecenia lub żądanie skierowane do Wykonawcy usług, dostaw i robót, aby przedłożył ofertę na zmianę (wszystkie zmiany, w tym także roboty i usługi dodatkowe, powinny pozostawać w ścisłym związku z zakresem kontraktu, a ich wprowadzenie powinno być konieczne dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego). 20) ocena, aprobata, bądź odrzucenie wniosków Wykonawcy usługi, dostaw i robót; wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy (kontraktu), jej czas trwania lub cenę, wymagają zgody Zamawiającego. 21) uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót, w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót lub usług dodatkowych, sposobu postępowania. 22) kontrolowanie i potwierdzanie dostarczenia przez Wykonawcę robót sprzętu i materiałów wyszczególnionych w kontrakcie. 23) opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę usług, dostaw i robót Podwykonawców i w porozumieniu z Zamawiającym wydawanie zgody na ich zatrudnienie; w przypadku opinii negatywnej, Inżynier przedstawi Wykonawcy robót pisemne uzasadnienie. 24) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, sprawdzenie jakości sprzętu i urządzeń. 25) sprawdzanie i odbiór usług, dostaw i robót budowlanych, dodatkowo Inżynier musi uczestniczyć w odbiorach częściowych i końcowym. 26) zawieszanie wykonywania kontraktu na usługi, dostawy i roboty budowlane w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bądź spowodować znaczne straty materialne. 27) wystawianie świadectw przeprowadzonych prób lub uznawanie świadectw wystawionych przez Wykonawcę usługi, dostaw i robót. 28) otrzymywanie od Wykonawcy usługi, dostaw i robót rozliczeń, do których otrzymania Inżynier uważa się za uprawnionego, łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia oraz weryfikowanie tych rozliczeń. 29) wystawianie Zamawiającemu odpowiednich Świadectw Płatności na każdą płatność dla Wykonawcy usług, dostaw i robót: dla ostatniej płatności - Ostateczne Świadectwo Płatności, dla wszystkich pozostałych płatności - Przejściowe Świadectwo Płatności. 30) weryfikacja faktur wystawionych przez Wykonawcę usługi, dostaw i robót w związku z realizacją umowy (kontraktu). 31) ścisła współpraca z Biurem Realizacji Projektu (JRP) i Departamentem Księgowości Zamawiającego, w tym dostarczanie wszystkich niezbędnych, żądanych dokumentów, dotyczących rozliczeń. 32) uzgadnianie z Wykonawcą usług, dostaw i robót rodzaju dokumentacji powykonawczej, sprawdzanie jej i zatwierdzanie w porozumieniu z Zamawiającym. 33) odbieranie usług, dostaw i robót od Wykonawcy robót protokołami odbioru częściowego i końcowego. 34) nadzorowanie wszystkich prób. Wszystkie koszty prób będą pokryte przez Wykonawcę usługi, dostaw i robót. 35) końcowe rozliczenie kontraktu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych. 36) podejmowanie wszelkich działań umożliwiających prawidłową realizację zadania oraz informowanie Zamawiającego o ewentualnych zagrożeniach dla jej realizacji. 37) zapewnienie odpowiedniego doboru zespołu; podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów, wynikającej z urlopu, zwolnienia lekarskiego lub innej przyczyny, Inżynier zapewni czasowe zastępstwo specjalistów na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji kontraktu. 38) opiniowanie i opracowywanie dla Zamawiającego takich materiałów, jak np.: informacji dla prasy i władz lokalnych, opinii na temat dokumentacji przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia, uczestniczenie w spotkaniach i naradach organizowanych przez różne instytucje w sprawie budowy (na czas nieobecności Inżynier zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie, z odpowiednim wyprzedzeniem). 39)działalność Inżyniera obejmuje również okres gwarancji jakości i rękojmi, wynikających z zapisów zawartych w umowie na realizację robót, Inżynier zorganizuje przeglądy gwarancyjne i będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad. 40) Inżynier nie ma prawa zaciągać zobowiązań finansowych, w stosunku do Wykonawcy usług, dostaw i robót, autorów dokumentacji oraz innych uczestników procesu inwestycyjnego, wykraczających poza kwoty zawarte w umowach, bez zatwierdzenia Zamawiającego. 41) zorganizowanie i prowadzenie biura Inżyniera. Inżynier w ramach swojego budżetu uwzględni koszty osobowe, koszty prowadzenia biura, zakwaterowania dla członków zespołu, koszty delegacji i inne konieczne do prawidłowego działania Inżyniera. 42) przygotowanie dokumentacji do ewentualnego arbitrażu. 43) koordynacja nadzoru autorskiego na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego. 6. Inżynier zobowiązany będzie do zawarcia, jako załącznika do umowy polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu skutków działalności Inżyniera za szkody powstałe wobec Zamawiającego lub osób trzecich w związku z prowadzonymi usługami - zgodnie z wymaganiami określonymi w § 5 wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 7. Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie, którą część zamówienia powierza podwykonawcy. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za wykonaną usługę przez podwykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 717000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 15 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Departamentu Księgowości Urzędu Miejskiego w Elblągu 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach