Przetargi.pl
PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA DLA PROJEKTU UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ W ZLEWNI RZEKI BARYCZY.

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej "Dolina Baryczy" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 56-300 Milicz, ul. Rynek 21
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3840987 , fax. 071 3840987
  • Data zamieszczenia: 2009-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej "Dolina Baryczy" Sp. z o.o.
    ul. Rynek 21 21
    56-300 Milicz, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3840987, fax. 071 3840987
    REGON: 02086417000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgkdolinabaryczy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA DLA PROJEKTU UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ W ZLEWNI RZEKI BARYCZY.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są Usługi obejmujące: (a) pełnienie funkcji Inżyniera w rozumieniu Warunków Kontraktowych FIDIC [Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowalnych projektowanych przez Zamawiającego, opracowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils - FIDIC, P.O. Box 311, CH-1215 Geneva 15, Szwajcaria), pierwsze wydanie w języku angielskim 1999, oraz czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (w tłumaczeniu SIDIR)], związanych z technicznym, finansowym i administracyjnym zarządzaniem kontraktami zawartym w ramach Projektu Uporządkowanie gospodarki ściekowej w zlewni rzeki Baryczy; (b) pełnienie nadzoru inwestorskiego polegającego na wykonywaniu czynności Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami prawa polskiego, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zmianami) i postanowieniami decyzji o Pozwoleniu na budowę; oraz (d) działania informacyjne i promujące realizację Projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności UE. Zakres rzeczowy Projektu będzie obejmował: (i) budowę około 154km kompletnej (kolektor, pompownie, studzienki, system monitorowania) sieci kanalizacji sanitarnej (grawitacyjno-tłocznej), wraz z odcinkami należącymi do sieci zgodnie z obowiązującą definicją przyłącza; (ii) budowę - w ramach modernizacji kanalizacji ogólnospławnej w Miliczu i Żmigrodzie- ok. 30km kompletnej (kolektor, pompownie, studzienki, system monitorowania) sieci kanalizacji sanitarnej (grawitacyjno-tłocznej) wraz z odcinkami należącymi do sieci zgodnie z obowiązującą definicją przyłącza oraz około 15km kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami; (iii) przebudowę i rozbudowę trzech oczyszczalni ścieków: w Miliczu (oczyszczalnia o przepustowości docelowej Qsrd=2750 m3), w Sułowie (o przepustowości docelowej Qsrd=840 m3), i w Żmigrodzie (o przepustowości docelowej Qsrd=1498 m3/d).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 54 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 100.000,00 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca musi spełniać warunki określone poniżej, i przedłożyć wymagane dokumenty, potwierdzające spełnianie tych warunków. 1.1 Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, każdy z nich musi złożyć przedmiotowe dokumenty). 1.2 W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy niewykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 233 z 2007 roku, poz. 1655 z późniejszymi zmianami), i spełniający wymogi art. 22 ust. 1 pkt 1-3 PZP. POSIADANIE ZDOLNOŚCI EKONOMICZNEJ I FINANSOWEJ Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać łącznie następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): (a) Wykonawca musi wykazać średni roczny przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów za ostatnie trzy lata obrotowe (definicja roku obrotowego zawarta jest w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości -Dz.U.02.76.694 ze zmianami), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, w wysokości nie mniejszej niż 8.000.000 PLN; (b) posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową wystarczającą do zapewnienia wymaganej płynności finansowej w okresie trwania Umowy, w wysokości co najmniej 700.000 PLN; (c) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 4.000.000 PLN. Wartości i dane ekonomiczne i finansowe, które mają potwierdzić spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych powyżej, przedstawione przez Wykonawcę spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w walucie innej niż PLN, zostaną przez Zamawiającego przeliczone na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich. POSIADANIE ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ (a) Wykonawca musi potwierdzić wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a w przypadku, gdy okres działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień na usługi, których przedmiotem było zarządzanie techniczne, finansowe i administracyjne oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi o łącznej wartości co najmniej 50.000.000 PLN (bez VAT), w tym nad robotami z zakresu budowy sieci kanalizacji sanitarnej o długości min. 40 km oraz z zakresu przebudowy/ rozbudowy mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej nie mniejszej niż 500 m3. (b) Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu niniejszego zamówienia jako kluczowi eksperci Wykonawcy, oraz podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności: (i) Kierownik Zespołu(Ekspert 1), posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne; - co najmniej 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu jako Kierownik Projektu lub kierownik zespołu nadzorującego realizację robót budowlanych, w tym co najmniej jednego kontraktu na roboty z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); doświadczenie to winno obejmować rozliczanie rzeczowe i finansowe kontraktów na roboty, udział w przekazaniu ukończonych robót podmiotowi zamawiającemu oraz sporządzanie związanej z tym sprawozdawczości (raportów technicznych i finansowych); (ii) Ekspert ds. rozliczeń (Ekspert 2), posiadający: - co najmniej 7-letnie doświadczenie w rozliczaniu inwestycji; - doświadczenie w rozliczeniu co najmniej 2 kontraktów na roboty, w tym co najmniej jednego kontraktu na roboty z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); (iii) Inżynier sanitarny (Ekspert 3a), posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót przy realizacji minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; (iv) Inżynier sanitarny (Ekspert 3b), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w tym co najmniej jednej zakończonej inwestycji obejmującej rozbudowę/przebudowę mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej nie mniejszej niż 500 m3; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; (v) Inżynier sanitarny (Ekspert 3c), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w tym co najmniej jednej zakończonej inwestycji obejmującej budowę kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 10 km; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; (vi) Inżynier sanitarny (Ekspert 3d), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w tym robót polegających na modernizacji kanalizacji sanitarnej na terenach zabudowy zwartej (miasta) o długości co najmniej 3 km; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; Uwaga: Zamawiający dopuszcza wykonywanie funkcji Ekspertów 3b i 3d lub 3c i 3d przez jedną osobę pod warunkiem łącznego spełniania przez tę osobę wymogów postawionych przez Zamawiającego obu Ekspertom. (vii) Inżynier technolog oczyszczania ścieków (Ekspert 4), posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie oczyszczania ścieków oraz rozruchów - w tym przy rozbudowie/przebudowie co najmniej dwóch mechaniczno-biologicznych oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej nie mniejszej niż 500 m3; (viii) Inżynier elektryk (Ekspert 5), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 5-letnie doświadczenie w nadzorowaniu (jako inspektor nadzoru) lub kierowaniu robotami elektrycznymi oraz z zakresu automatyki [AKPiA] (jako kierownik robót); - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; (ix) Inżynier budowlany (Ekspert 6), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru lub kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych, w tym obiektów z zakresu inżynierii ochrony środowiska; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; (x) Inżynier drogowy (Ekspert 7), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru lub kierownik robót drogowych, w tym w zakresie budowy i odtwarzania nawierzchni przy realizacji minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej; (xi) Inżynier drogowy (Ekspert 8), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru lub kierownik robót drogowych, w tym w zakresie budowy i odtwarzania nawierzchni; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej; (xii) Specjalista do spraw promocji (Ekspert 9), posiadający: - co najmniej 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu usług o charakterze informacyjno-promocyjnym; - doświadczenie w koordynowaniu działań informacyjno-promocyjnych co najmniej jednego projektu inwestycyjnego o wartości robót nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT). Każdy z wymienionych powyżej Ekspertów musi posiadać dobrą znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie, lub Wykonawca musi zapewnić tłumacza (lub odpowiednią liczbę tłumaczy) na okres wykonywania Umowy. Dla stanowiska zajmowanego przez Eksperta 1 Zamawiający wymaga stałej i pełnej dyspozycyjności w okresie realizacji Umowy. Dla stanowiska zajmowanego przez Eksperta 3a, Zamawiający wymaga stałej i pełnej dyspozycyjności w okresie realizacji Kontraktów na Roboty, do daty wystawienia przez Inżyniera ostatniego Świadectwa Przejęcia Robót w ramach Projektu. Dla pozostałych stanowisk Zamawiający wymaga pracy Ekspertów przez okres niezbędny do należytego wykonania zamówienia przez Inżyniera i na każde polecenie Zamawiającego, oraz codziennej dostępności przez środki zdalnej komunikacji (telefon, faks, e-mail). Wartości i dane ekonomiczne i finansowe, które mają potwierdzić spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych powyżej, przedstawione przez Wykonawcę spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w walucie innej niż PLN, zostaną przez Zamawiającego przeliczone na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunków Wykonawca przedłoży następujące dokumenty: (a) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. (W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: (i) w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 1-3 PZP - musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i podpisania Umowy w sprawie zamówienia; (ii) w zakresie wynikającym z zapisów art. 22 ust. 1 pkt 4 PZP - winno być złożone oddzielnie przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną, a jeśli Oświadczenie podpisuje Pełnomocnik, musi on wyraźnie zaznaczyć, w imieniu którego Wykonawcy to robi; Oświadczenie takie może być sporządzone na jednym dokumencie, ale wówczas Pełnomocnik zaznacza, że składając je, działa w imieniu każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną i wymienia ich.) (b) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. (c) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. (d) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, dokumenty, o których mowa w podpunktach od (b) do (d) musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wówczas: 2.1 Stosownie do treści § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605) w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: (a) w p. 1.1, 1.2(c) i 1.2(d) - składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (i) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; (ii) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; (iii) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; (b) w p. 1.2(b) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 PZP. 2.2 Stosownie do treści § 2 ust. 2 przywołanego powyżej w p. 2.1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w p. 2.1(a)(i) i (iii) oraz 2.1(b), winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w p. 2.1(a)(ii), winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.3 Stosownie do treści § 2 ust. 3 przywołanego powyżej w p. 2.1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w p 2.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia p 2.2 stosuje się odpowiednio. 3. Upoważnienie dla osoby lub osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów załączonych do oferty, w przeciwnym przypadku należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, określające jego zakres i wystawione przez osoby do tego upoważnione. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika, który będzie miał umocowanie do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa przedłożonego wraz z ofertą. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika powinno: (a) jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi; (b) wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie; (c) precyzować zakres umocowania; (d) upoważniać Pełnomocnika do podejmowania niezbędnych działań związanych z postępowaniem i/lub dokonywania wszelkich czynności prawnych i faktycznych związanych z zawarciem Umowy w imieniu Wykonawców; (e) być podpisane przez prawnie pełnomocnych przedstawicieli poszczególnych Wykonawców składających ofertę wspólną, jako potwierdzenie uprawnień przekazanych Pełnomocnikowi; (f) zawierać klauzulę, że Pełnomocnik nie może ustanawiać dalszych pełnomocników. Oferta powinna być podpisana w sposób wiążący prawnie wszystkich Wykonawców. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 5. Oświadczenie, o którym mowa w p. 1.2(a), winno być złożone w formie oryginału. Pełnomocnictwa, o których mowa w p. 3 i 4 muszą być złożone w formie oryginału lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pozostałe dokumenty, o których mowa powyżej w p. 1 i w p. 2 mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 6. Wszystkie dokumenty - również poniższe - muszą być złożone w języku polskim. Dokumenty, o których mowa w p. 2, muszą być dodatkowo przetłumaczone na język polski. Tłumaczenie musi być poświadczone przez Wykonawcę. POSIADANIE ZDOLNOŚCI EKONOMICZNEJ I FINANSOWEJ W celu potwierdzenia spełniania warunków Wykonawca (ten z Wykonawców składających ofertę wspólną, który będzie potwierdzał spełnianie tego warunku) zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty: (1) W celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w podpunkcie (a): rachunek zysków i strat, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym rachunku zysków i strat, a w przypadku Wykonawcy niezobowiązanego do sporządzenia sprawozdania finansowego - innych dokumentów określających obroty (rozumiane jako przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów) za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. (2) W celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w podpunkcie (b): informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (3) W celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w podpunkcie (c): polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Ww. dokumenty winny zostać złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. POSIADANIE ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ Z dokumentów winno wynikać, że wykonawca spełnia następujące warunki: (a) Wykonawca musi potwierdzić wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a w przypadku, gdy okres działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień na usługi, których przedmiotem było zarządzanie techniczne, finansowe i administracyjne oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi o łącznej wartości co najmniej 50.000.000 PLN (bez VAT), w tym nad robotami z zakresu budowy sieci kanalizacji sanitarnej o długości min. 40 km oraz z zakresu przebudowy/ rozbudowy mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej nie mniejszej niż 500 m3. (b) Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu niniejszego zamówienia jako kluczowi eksperci Wykonawcy, oraz podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności: (i) Kierownik Zespołu(Ekspert 1), posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne; - co najmniej 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu jako Kierownik Projektu lub kierownik zespołu nadzorującego realizację robót budowlanych, w tym co najmniej jednego kontraktu na roboty z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); doświadczenie to winno obejmować rozliczanie rzeczowe i finansowe kontraktów na roboty, udział w przekazaniu ukończonych robót podmiotowi zamawiającemu oraz sporządzanie związanej z tym sprawozdawczości (raportów technicznych i finansowych); (ii) Ekspert ds. rozliczeń (Ekspert 2), posiadający: - co najmniej 7-letnie doświadczenie w rozliczaniu inwestycji; - doświadczenie w rozliczeniu co najmniej 2 kontraktów na roboty, w tym co najmniej jednego kontraktu na roboty z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); (iii) Inżynier sanitarny (Ekspert 3a), posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót przy realizacji minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; (iv) Inżynier sanitarny (Ekspert 3b), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w tym co najmniej jednej zakończonej inwestycji obejmującej rozbudowę/przebudowę mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej nie mniejszej niż 500 m3; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; (v) Inżynier sanitarny (Ekspert 3c), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w tym co najmniej jednej zakończonej inwestycji obejmującej budowę kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 10 km; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; (vi) Inżynier sanitarny (Ekspert 3d), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe; - co najmniej 3-letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy lub kierownik robót z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w tym robót polegających na modernizacji kanalizacji sanitarnej na terenach zabudowy zwartej (miasta) o długości co najmniej 3 km; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; Uwaga: Zamawiający dopuszcza wykonywanie funkcji Ekspertów 3b i 3d lub 3c i 3d przez jedną osobę pod warunkiem łącznego spełniania przez tę osobę wymogów postawionych przez Zamawiającego obu Ekspertom. (vii) Inżynier technolog oczyszczania ścieków (Ekspert 4), posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie oczyszczania ścieków oraz rozruchów - w tym przy rozbudowie/przebudowie co najmniej dwóch mechaniczno-biologicznych oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej nie mniejszej niż 500 m3; (viii) Inżynier elektryk (Ekspert 5), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 5-letnie doświadczenie w nadzorowaniu (jako inspektor nadzoru) lub kierowaniu robotami elektrycznymi oraz z zakresu automatyki [AKPiA] (jako kierownik robót); - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; (ix) Inżynier budowlany (Ekspert 6), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru lub kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych, w tym obiektów z zakresu inżynierii ochrony środowiska; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; (x) Inżynier drogowy (Ekspert 7), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru lub kierownik robót drogowych, w tym w zakresie budowy i odtwarzania nawierzchni przy realizacji minimum jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości robót nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT); - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej; (xi) Inżynier drogowy (Ekspert 8), posiadający: - wykształcenie średnie lub wyższe techniczne; - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru lub kierownik robót drogowych, w tym w zakresie budowy i odtwarzania nawierzchni; - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej; (xii) Specjalista do spraw promocji (Ekspert 9), posiadający: - co najmniej 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu usług o charakterze informacyjno-promocyjnym; - doświadczenie w koordynowaniu działań informacyjno-promocyjnych co najmniej jednego projektu inwestycyjnego o wartości robót nie mniejszej niż 25.000.000 PLN (z VAT). Każdy z wymienionych powyżej Ekspertów musi posiadać dobrą znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie, lub Wykonawca musi zapewnić tłumacza (lub odpowiednią liczbę tłumaczy) na okres wykonywania Umowy. Dla stanowiska zajmowanego przez Eksperta 1 Zamawiający wymaga stałej i pełnej dyspozycyjności w okresie realizacji Umowy. Dla stanowiska zajmowanego przez Eksperta 3a, Zamawiający wymaga stałej i pełnej dyspozycyjności w okresie realizacji Kontraktów na Roboty, do daty wystawienia przez Inżyniera ostatniego Świadectwa Przejęcia Robót w ramach Projektu. Dla pozostałych stanowisk Zamawiający wymaga pracy Ekspertów przez okres niezbędny do należytego wykonania zamówienia przez Inżyniera i na każde polecenie Zamawiającego, oraz codziennej dostępności przez środki zdalnej komunikacji (telefon, faks, e-mail).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www@pgkdolinabaryczy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach