Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy dla budowy ciągu pieszo rowerowego wraz z oświetleniem Fromborska - Zajazd - Krasny Las od km 0+800 do km 3+072

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25 , fax. 55 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2016-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, fax. 55 239 33 34
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy dla budowy ciągu pieszo rowerowego wraz z oświetleniem Fromborska - Zajazd - Krasny Las od km 0+800 do km 3+072
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Pełnienie funkcji Inżyniera Budowy dla budowy ciągu pieszo rowerowego wraz z oświetleniem Fromborska - Zajazd - Krasny Las od km 0+800 do km 3+072 Przedmiot główny: CPV: 71.54.00.00-5 Nazewnictwo wg CPV: Usługi zarządzania budową Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inżyniera Budowy dla budowy ciągu pieszo rowerowego wraz z oświetleniem Fromborska - Zajazd - Krasny Las od km 0+800 do km 3+072, tj. zarządzaniu i nadzorze nad realizacją inwestycji, która obejmuje: - budowę ciągu pieszo rowerowego, - budowę i regulację zjazdów, - budowę zatok autobusowych - budowę oświetlenia ulicznego, - budowę kanału teletechnicznego, - wycinkę drzew kolidujących z budową, - organizację ruchu (oznakowanie pionowe i poziome, urządzenia BRD), - przebudowę kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną, - ustawienie obiektów małej architektury. Zamawiający planuje złożenie wniosku o dofinansowanie Projektu Rozbudowy i przebudowy ciągów rowerowo-pieszych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. 2. Zadanie inwestycyjne realizowane będzie w oparciu o dokumentację projektową pn. Budowa ciągu pieszo - rowerowego wraz z oświetleniem Fromborska - Zajazd - Krasny Las wykonaną przez Arkas Projekt spółka z o.o. spółka komandytowa, z siedzibą w Olsztynie, ul. Piłsudskiego Nr 75A budynek B. 1) Projekt budowlany: - Projekt zagospodarowania terenu - Projekt architektoniczno budowlany branży drogowej - Projekt branży elektroenergetycznej - Projekt branży telekomunikacyjnej - Projekt zagospodarowania zieleni wraz z urządzeniami małej architektury - Opinia geotechniczna- Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 2) Projekt wykonawczy: - Projekt branży drogowej - Projekt branży elektroenergetycznej - Projekt branży telekomunikacyjnej - Plan wyrębu - Projekt zieleni i urządzeń małej architektury - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne - Projekt stałej organizacji ruchu - Przedmiar robót Zamawiający informuje, że w celu zapoznania Wykonawców z zakresem inwestycji, dla której będzie pełniona usługa, dokumentację projektową i inne dokumenty (udostępniane wyłącznie w wersji elektronicznej), o których mowa powyżej, zamieścił na stronie internetowej pod linkiem: http://www.umelblag.pl/urzad_m/wydzialy/wzp_pliki/dok_14-2016.zip 3. Zakres usługi, stanowiącej przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Zarządzanie, kierowanie i pełnienie funkcji Inżyniera Budowy w trakcie realizacji przedsięwzięcia budowlanego. 2) Prowadzenie rozliczeń bieżących (w trakcie trwania inwestycji). 3) Końcowe rozliczenie inwestycji i przygotowanie przekazania środków trwałych. 4) Obsługa okresu gwarancyjnego wykonanych robót z tytułu gwarancji jakości i rękojmi. 5) Wykonanie analizy, weryfikacji i oceny kompletności dokumentacji projektowej o której mowa w pkt III. 2. SIWZ i sporządzenie raportu z tej analizy wraz z podaniem wniosków w zakresie ewentualnej korekty oraz uzyskanie naniesienia przez projektanta niezbędnych zmian do dokumentacji projektowej oraz zaktualizowanie przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego do planowanego do realizacji zakresu robót tj. od km 0+800 do km 3+072. 6) Uczestnictwo w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, w szczególności poprzez przygotowanie wyjaśnień wykonawcom robót, weryfikację ofert wykonawców na roboty budowlane. 7) Przygotowanie procesu inwestycyjnego. Wykonawca (Inżynier) będzie uczestniczył w przygotowaniu procesu inwestycyjnego. 4. Zamawiający informuje, że: 1) Dla zadania objętego dokumentacją projektową, o której mowa w pkt III. 2. SIWZ w zakresie od km 1+000 do km 3+072 wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Decyzja jw. zostanie wydana przed rozpoczęciem robót budowlanych. 2) Wykonawca (Inżynier) zapewni obsługę nadzoru autorskiego przez projektanta - autorów dokumentacji projektowych, o których mowa w pkt III. 2. SIWZ, zgodnie z wymogami Prawa budowlanego i zgodnie z zapisami umowy na wykonanie tej dokumentacji projektowej, spisanych pomiędzy Zamawiającym a Arkas - Projekt spółka z o.o. spółka komandytowa, z siedzibą w Olsztynie, ul. Piłsudskiego Nr 75A budynek B, uwzględniając następujące informacje: - Należność za pełnienie nadzoru autorskiego obejmuje 20 pobytów Projektanta na budowie i jest wyliczona w oparciu o cenę jednego pobytu (bez względu na to, ile osób liczy zespół projektanta), która wynosi: Stawka za jeden pobyt projektanta na budowie wynosi 150,00 zł netto. - Pobyty wykonawcy dokumentacji odbywać się będą na wezwanie Wykonawcy (Inżyniera). - Koszt nadzoru autorskiego będzie kosztem Wykonawcy (Inżyniera) 3) Wszelkie projekty organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji (Projektu) muszą zostać zaopiniowane przez Policję oraz przez organ zarządzający ruchem drogowym, którego funkcje w imieniu Prezydenta Miasta Elbląga realizuje Departament Zarząd Dróg UM w Elblągu. 4) Rozpoczęcie robót budowy ciągu pieszo rowerowego nastąpi po podpisaniu umowy z wykonawcą robót wyłonionym w postępowaniu przetargowym, które planowane jest w drugim kwartale 2016 roku. Pożądane przez Zamawiającego zakończenie i rozliczenie robót: do 20.11.2017 r. 5) Inwestycja realizowana będzie etapami - odcinkami, z maksymalnym zachowaniem ruchu drogowego. 6) W roku 2015 zakończone zostały roboty budowlane objęte dokumentacją o której mowa w pkt III. 2. SIWZ w zakresie od km 0+000 do km 0+800. Roboty zostały wykonane w oparciu o decyzję ZRID nr 1/2014 z dnia 24.04.2014 r. wydaną przez Prezydenta Miasta Elbląga, która jest obowiązująca na odcinku od km 0+000 do km 1+000. 7) Zamawiający posiada zarejestrowany dziennik budowy, w którym będą prowadzone wpisy dla zakresu zadania na odcinku od km 0+800 do km 1+000. 5. Zadanie, o którym mowa w pkt III. 1. SIWZ, Zamawiający będzie realizował ze środków własnych Gminy Miasta Elbląg oraz z dofinansowania zewnętrznego. 6. Obowiązki Wykonawcy (Inżyniera): 1) Powołanie Zespołu Inżyniera Budowy w składzie: a) Kierownik Zespołu - Inżynier Budowy/Inspektor nadzoru robót drogowych, b) Inspektor nadzoru branży elektroenergetycznej, c) Inspektor nadzoru branży wod.-kan., d) Inspektor nadzoru branży teletechnicznej. 2) Analiza, weryfikacja i ocena kompletności dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt III. 2. SIWZ, w tym m.in.: a) Sprawdzenie kompletności i zawartości merytorycznej projektów wykonawczych i budowlanych, przedmiarów oraz szczegółowych specyfikacji technicznych w zakresie spójności tych elementów oraz kompletności z punktu widzenia celu któremu mają służyć. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w tym zakresie Wykonawca (Inżynier) uzyska od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego. b) Analiza zakresu robót ujętych w dokumentacji projektowej i wyszczególnionych w przedmiarach pod kątem możliwości wystąpienia robót koniecznych/dodatkowych w trakcie realizacji inwestycji. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w ujętym w dokumentacji zakresie robót lub jego niespójności z przedmiarami Wykonawca (Inżynier) uzyska od projektanta naniesienie poprawek w ramach nadzoru autorskiego. c) Sprawdzenie kompletności uzyskanych uzgodnień firm branżowych, opinii i zezwoleń właściwych organów i instytucji wynikających z warunków technicznych firm branżowych oraz obowiązujących przepisów. W przypadku stwierdzenia niekompletnych lub nieaktualnych uzgodnień, opinii, pozwoleń Wykonawca (Inżynier) zobowiązany jest do uzyskania brakujących lub uaktualnienia przedmiotowych uzgodnień, opinii, pozwoleń we własnym zakresie. d) Przekazanie raportu zawierającego wnioski i uwagi z oceny dokumentacji projektowej w zakresie potrzeb ewentualnych poprawek oraz usunięcia wad i usterek dokumentacji w terminie 21 dni od protokolarnego przekazania dokumentacji przez Zamawiającego. e) Zaktualizowanie kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót do zakresu pozostałego do wykonania w km od 0+800 do km 3+072. 3) Wykonawca (Inżynier) jest odpowiedzialny za przekazanie dokumentacji projektowej dla wykonawcy robót. 4) Zweryfikowanie zakresu robót wraz z modyfikacją przedmiarów robót oraz kosztorysu inwestorskiego dla zadania, o którym mowa w pkt III. 1. SIWZ uwzględniające zakres zadania budowy odcinka w km od 0+800 do km 3+072. W 2014 roku wykonano odcinek od km 0+000 do km 0+800. 5) Uczestnictwo w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania przetargowego na roboty budowlane związanego z realizacją zadania, o którym mowa w pkt III. 1. SIWZ m.in. poprzez przygotowanie treści wyjaśnień wykonawcom w trakcie trwania postępowania przetargowego, sprawdzenie poprawności wyliczenia wartości oferty z kosztorysem ofertowym, złożonym przez każdego z wykonawców w postępowaniu przetargowym. 6) Przekazanie wykonawcy robót terenu budowy oraz zarejestrowanie Dziennika Budowy. Powiadomienie o rozpoczęciu robót firm branżowych, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji. 7) Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie, jaki wynika z obowiązujących przepisów prawa budowlanego oraz postanowień umowy. 8) Współpraca z firmami branżowymi, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji i koordynacja robót w przypadku kiedy firmy te będą siłami własnymi realizować ich remonty lub wymieniać w trakcie realizacji inwestycji. 9) Wykonawca (Inżynier) zobowiązany jest do uzyskania od wykonawcy robót harmonogramu robót oraz do przedłożenia harmonogramu wraz ze swoją opinią Zamawiającemu w ciągu 5 dni od otrzymania harmonogramu od wykonawcy robót. 10) Zaproponowanie etapowania robót budowlanych wraz z przedstawieniem zakresu i analizy finansowej dla całego zakresu objętego dokumentacją projektową w oparciu o informacje planów budżetu Zamawiającego. 11) Zorganizowanie i prowadzenie Rad Budowy minimum raz w miesiącu dla zadania, o którym mowa w pkt III. 1. SIWZ. 12) Sporządzenie niezbędnych Zamawiającemu sprawozdań i rozliczeń w trakcie i po wykonaniu zadania. 13) Kontrola laboratorium wykonawcy robót i źródeł pozyskiwania materiałów. 14) Wykonawca (lnżynier) uzgadnia z wykonawcą robót rodzaj dokumentacji powykonawczej, sprawdza ją i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym. Wykonawca (lnżynier) zarządza całym procesem przekazania obiektu do użytkowania. 15) Sprawdzanie i zatwierdzanie do zapłaty faktur przejściowych przedkładanych przez wykonawcę robót dla zadania określonego w pkt III. 1. SIWZ. 16) Nadzór nad sprawowaniem przez wykonawcę robót obsługi geodezyjnej, w tym wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 17) Dokonanie przy udziale Zamawiającego odbioru końcowego dla zadania, o którym mowa w pkt III. 1. SIWZ Wykonawca (Inżynier) potwierdzi zgłoszoną przez wykonawcę robót gotowość do odbioru, dokona odbioru, przekaże Zamawiającemu niezbędną dokumentację odbioru (protokoły wraz z załącznikami) oraz dokumentację powykonawczą. 18) Sprawdzenie i zatwierdzenie do zapłaty faktury końcowej, przedłożonej przez wykonawcę robót, dokonanie rozliczenia końcowego zadania, w tym przygotowanie przekazania środków trwałych (w sposób uzgodniony z Zamawiającym) z rozbiciem na poszczególne branże oraz elementy, które będą wnoszone aportem do spółek komunalnych. 19) Wykonawca (Inżynier) będzie weryfikował, analizował i zatwierdzał do zapłaty faktury wystawione przez wykonawcę robót w związku z realizacją umowy na roboty budowlane. Wykonawca (Inżynier) uzgodni z wykonawcą robót, aby oddzielnie fakturował roboty budowlane branżowe (sieci uzbrojenia oraz inne elementy), w wyniku wykonania których powstał majątek, który zostanie przekazany przez Zamawiającego jako aport do spółek komunalnych. 20) Wykonawca (Inżynier) będzie współpracował z Zamawiającym w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do przygotowania postępowania przetargowego dotyczącego zamówienia na roboty niezbędne do realizacji inwestycji, o którym mowa w pkt. III. SIWZ. 21) Wykonawca (Inżynier) będzie współpracował z Zamawiającym w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do przygotowania postępowania przetargowego dotyczącego zamówienia na roboty dodatkowe/konieczne niezbędne do realizacji inwestycji, o którym mowa w pkt. III. SIWZ. 22) Wykonawca (Inżynier) będzie organizował przeglądy gwarancyjne i będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad. Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi odbiór ostateczny po zakończeniu okresu gwarancyjnego wykonanych robót, związanych z realizacją inwestycji. 23) Wykonawca (Inżynier) zobowiązany będzie do uzyskania od wykonawcy robót niezbędnych dokumentów (oraz przekazanie swojej opinii) w sprawie obowiązków wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczących Podwykonawców. Powyższy zakres określony zostanie w umowie z wykonawcą robót budowlanych. Wykonawca (Inżynier) zobowiązany będzie do m.in.: a) Uzyskania od wykonawcy robót przedłożenia projektu umowy z podwykonawcami b) Przekazania Zamawiającemu opinii do projektu umowy o podwykonawstwo pod kątem obowiązków Zamawiającego wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych c) Uzyskania przekazania od wykonawcy robót poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy i usługi. Umowa ta powinna zawierać uwagi Inżyniera Budowy i Zamawiającego wniesione na etapie projektu tej umowy d) Przygotowania opinii o bezpośrednią (przez Zamawiającego) zapłatę wymaganego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, przy zaakceptowanej umowie o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez wykonawcę robót, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. e) Przygotowania wniosków i opinii w celu naliczenia kar umownych zgodnie z odrębną umową podpisaną z wykonawcą robót budowlanych. 24) Wykonawca (Inżynier) zapewni obsługę nadzoru autorskiego przez projektanta - autorów dokumentacji projektowej, o której mowa w § 1 ust. 2., zgodnie z wymogami Prawa budowlanego i zgodnie z zapisami umowy na wykonanie tej dokumentacji projektowej, spisanych pomiędzy Zamawiającym, a Arkas - Projekt spółka z o.o. spółka komandytowa, z siedzibą w Olsztynie, ul. Piłsudskiego Nr 75A budynek B. 25) Wykonawca (Inżynier) nie ma prawa zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań finansowych, w szczególności w stosunku do wykonawcy robót, autorów dokumentacji projektowej (z wyłączeniem zapewnienia obsługi nadzoru autorskiego projektanta, stanowiącej koszt Wykonawcy (Inżyniera)) oraz innych uczestników procesu inwestycyjnego bez zgody Zamawiającego. 26) W przypadku wystąpienia robót koniecznych/dodatkowych lub zamiennych, Wykonawca (Inżynier) będzie potwierdzał konieczność wystąpienia takich robót oraz opiniował i oceniał złożony przez wykonawcę robót budowlanych realizującego inwestycję protokół wykonania tych robót. Forma oceny materiałów przekazanych przez Wykonawcę oraz sposób postępowania Wykonawca (Inżynier) uzgodni z Zamawiającym. Wykonawca (Inżynier) zobowiązany jest każdorazowo przedkładać Zamawiającemu zaopiniowany protokół wykonania robót koniecznych/dodatkowych lub zamiennych w terminie nie później niż 5 dni robocze od daty złożenia go przez wykonawcę robót do Inżyniera Budowy. 27) Zapewnienie stałej dyspozycyjności wszystkich inspektorów nadzoru w Zespole Inżyniera Budowy na terenie budowy, w tym Inżyniera Budowy i stawianie się na terenie budowy lub w siedzibie Zamawiającego przy ul. Czerwonego Krzyża 2 w Elblągu w maksymalnym terminie 24 godzin licząc od wezwania Zamawiającego. 7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. 8. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 złotych (słownie: jeden tysiąc złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Referatu Księgowości Jednostki Budżetowej w Departamencie Skarbnika Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu. 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas, w jakim osoby pełniące funkcje inspektorów nadzoru stawią sie na terenie budowy lub w siedzibie Zamawiającego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach