Przetargi.pl
Modernizacja stanowisk monitoringu i punktów kamerowych w Elblągu

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25 , fax. 55 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2016-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, fax. 55 239 33 34
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja stanowisk monitoringu i punktów kamerowych w Elblągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Modernizacja stanowisk monitoringu i punktów kamerowych w Elblągu Przedmiot główny: CPV: 35.12.53.00-2 Nazewnictwo wg CPV: Kamery bezpieczeństwa Przedmioty dodatkowe: CPV: 51.31.00.00 - 8 Nazewnictwo wg CPV: Usługi instalowania urządzeń telewizyjnych, radiowych, dźwiękowych i wideo Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu teleinformatycznego wraz z montażem. Miejsce realizacji dostawy: Centrum Zarządzania Siecią Miejską w Elblągu, ul. Elizy Orzeszkowej 2, 82-300 Elbląg. 2. Zakres zamówienia obejmuje dostawę wraz z: a) montażem kamery obrotowej 230V - 2 szt. b) montażem kamery obrotowej PoE - 1 szt. c) montażem Monitorów LCD 42 cale - 8 kpl. d) uruchomieniem stacji stanowiska operatorskiego - 2 szt. Zamawiający wymaga dostarczenia licencji oprogramowania niezbędnych do dodania trzech Stacji Operatorskich do Systemu Monitoringu Wizyjnego BVMS v 6.0. 3. Wymagania Zamawiającego: 3.1. Dostawa wraz z montażem kamery obrotowej 230V - 2 szt. Kamery obrotowe muszą być odporne na akty wandalizmu i muszą być w pełni kompatybilne z istniejącym systemem BVMS 6.0. Montażu kamer należy dokonać na dwóch słupach na boisku sportowym przy ulicy Mazurskiej 6 przedstawionym na Zdjęciu nr 1 stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ. Minimalne parametry techniczne kamery: a) sieciowa kamera PTZ PoE dzień/noc, b) rozdzielczość nie mniej niż HD 720p 60 klatek/s (1280x720), c) inteligentna analiza obrazu zaimplementowana w kamerze, obsługa automatycznego śledzenia, d) obsługa skanowania progresywnego, e) obsługa co najmniej 4 masek prywatnych, f) obiektyw z 30-krotnym zoomem optycznym, g) obsługa protokołu IP v6, h) funkcja korekty obrazu w trakcie zamglenia, i) czułość w trybie dziennym nie gorsza niż 0,009 lux, j) czułość w trybie nocnym nie gorsza niż 0,0007 lux, k) jednoczesna obsługa kompresji H.264 - co najmniej 3 strumienie i M-jpeg co najmniej jeden strumień, l) kierowanie strumieni obrazu bezpośrednio do macierzy iSCSI, m) przesyłanie co najmniej 60 obrazów na sekundę w rozdzielczości 720p, n) zakres temperatury -40°C +55°C, o) obudowa IP 66, p) obsługa protokołu SNMP (V1, MIB-II), q) obsługa sieci Ethernet 10/100 Base-T z automatycznym wykrywaniem, komunikacja pół lub pełnodupleksowa, złącze Rj45, r) złącze z obsługą kart SDHC, SDXC, s) kamera przystosowana do montażu na słupie z wysięgnikiem oraz transformatorem 230 VAC, t) zabezpieczenie przed wejściem na słup oświetleniowy. 3.2. Dostawa wraz z montażem kamery obrotowej PoE - 1 szt. Kamera obrotowa musi być odporna na akty wandalizmu i musi być w pełni kompatybilna z istniejącym systemem BVMS 6.0. Kamerę należy zamontować na słupie przy budynku sądu na Placu Konstytucji 1 przedstawionym na Zdjęciu nr 2 stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ. Minimalne parametry techniczne kamery : a) sieciowa kamera PTZ PoE dzień/noc, b) rozdzielczość nie mniej niż HD 720p 60 klatek/s (1280x720), c) inteligentna analiza obrazu zaimplementowana w kamerze, obsługa automatycznego śledzenia, d) obsługa skanowania progresywnego, e) obsługa co najmniej 4 masek prywatnych, f) obiektyw z 30-krotnym zoomem optycznym, g) obsługa protokołu IP v6, h) funkcja korekty obrazu w trakcie zamglenia, i) czułość w trybie dziennym nie gorsza niż 0,009 lux, j) czułość w trybie nocnym nie gorsza niż 0,0007 lux, k) jednoczesna obsługa kompresji H.264 - co najmniej 3 strumienie i M-jpeg co najmniej jeden strumień, l) kierowanie strumieni obrazu bezpośrednio do macierzy iSCSI, m) przesyłanie co najmniej 60 obrazów na sekundę w rozdzielczości 720p, n) zakres temperatury -40°C +55°C, o) obudowa IP 66, p) obsługa protokołu SNMP (V1, MIB-II), q) obsługa sieci Ethernet 10/100 Base-T z automatycznym wykrywaniem, komunikacja pół lub pełnodupleksowa, złącze Rj45, r) złącze z obsługą kart SDHC, SDXC, s) kamera przystosowana do montażu na słupie z wysięgnikiem, t) zasilacz High PoE minimum 60 W, u) router wyposażony w 4 portowy Gigabitowy przełącznik LAN oraz 2 Gigabitowe porty WAN, przepustowość NAT nie mniejsza niż 750 Mbps, v) Zamawiający wymaga wyciągnięcia istniejących kabli i wprowadzenia nowych. 3.3. Dostawa wraz z montażem Monitorów LCD 42 cale- 8 kpl. W skład kompletu wchodzi: a) monitor panoramiczny przystosowany do ciągłej pracy o nominalnej rozdzielczości 1920 x 1080 i wyposażony w: złącze D-Sub, DisplayPort, DVI-D, HDMI, RJ-45, RS-232, BNC, kabel zasilający. Monitor musi umożliwiać wybór jednego z kilku predefiniowanych ustawień wyświetlania. b) uchwyt do monitora uchylny w pionie o co najmniej 30 stopni, c) kabel hdmi - hdmi 15 m, d) przejściówka hdmi displayport. 3.4. Dostawa wraz z uruchomieniem stacji komputerowych do obsługi istniejącego systemu monitoringu wizyjnego BVMS 6.0 - 2 szt.. o parametrach nie gorszych niż: a) Stacja wysokiej wydajności dla aplikacji: Bosch VMS-Operator Client, Configuration Client, DiBos, Bosch Recording Station, Bosch Video Client; b) Win 10 Prof. PL lub równoważny; c) procesor osiągający minimalną wydajność na poziomie 9660 pkt. wg cpubenchmark.net; d) szybki dysk o pojemności 256 GB; e) minimum 16 GB szybkiej pamięci RAM; f) 2x karta graficzna osiągająca minimalną wydajność na poziomie 3409 pkt. (wg videocardbenchmark.net), posiadająca min. 2 gniazda DisplayPorty; g) port RS-232; h) mysz, klawiatura. 4. Opis wymagań równoważnych. Za oprogramowanie równoważne Microsoft Windows 10 Professional (PL) uznaje się system operacyjny klasy PC, który musi spełniać następujące wymagania poprzez wbudowane mechanizmy, bez użycia dodatkowych aplikacji: 1) zgodny z systemem komputerowym Zamawiającego tzn. możliwość uruchamiania posiadanego przez Zamawiającego oprogramowania, które jest aktualnie używane na systemach Windows od wersji XP do wersji Windows 8, 2) dostępne dwa rodzaje graficznego interfejsu użytkownika: a) klasyczny, umożliwiający obsługę przy pomocy klawiatury i myszy, b) dotykowy umożliwiający sterowanie dotykiem na urządzeniach typu tablet lub monitorach dotykowych. 3) interfejsy użytkownika dostępne w wielu językach do wyboru - w tym polskim i angielskim, 4) funkcje związane z obsługą komputerów typu tablet, z wbudowanym modułem uczenia się pisma użytkownika - obsługa języka polskiego, 5) funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, 6) możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne, 7) możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Zamawiającego, 8) dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego, 9) wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6, 10) wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami, 11) zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe, 12) graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim, 13) wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi), 14) funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer, 15) możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe - przez politykę rozumiemy zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji, 16) rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa - polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji, 17) możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe, 18) zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników, 19) zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 20) zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi, 21) wbudowany system pomocy w języku polskim, 22) możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących), 23) wsparcie dla IPSEC oparte na politykach - wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny, 24) automatyczne występowanie i używanie (wystawianie) certyfikatów PKI X.509, 25) mechanizmy logowania w oparciu o: a) Login i hasło, b) Karty z certyfikatami (smartcard), c) Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), 26) wsparcie dla uwierzytelniania na bazie Kerberos v. 5, 27) wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu, 28) wsparcie dla algorytmów Suite B (RFC 4869), 29) wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange v. 2 (IKEv2) dla warstwy transportowej IPsec, 30) wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk, 31) wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 1.1 i 2.x, 3.x i 4.x - możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach, 32) wsparcie dla JScript i VBScript - możliwość uruchamiania interpretera poleceń, 33) zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji - możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem, 34) rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową, 35) rozwiązanie umożliwiające wdrożenie nowego obrazu poprzez zdalną instalację, 36) transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe, 37) zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe, 38) udostępnianie modemu, 39) oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej, 40) możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci, 41) identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.), 42) możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu), 43) wbudowany mechanizm wirtualizacji, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych, 44) mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika, 45) wbudowane w system narzędzie do szyfrowania partycji systemowych komputera, z możliwością przechowywania certyfikatów w mikrochipie TPM (Trusted Platform Module) w wersji minimum 1.2 lub na kluczach pamięci przenośnej USB, 46) wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych, 47) możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych, 48) możliwość nieodpłatnego instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu 5. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36 miesięcy gwarancji na dostarczony sprzęt. 6. W pozycjach opisanych poprzez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach technicznych i wymogach jakościowych nie niższych niż wskazane przez Zamawiającego. 7. Zamawiający informuje, że zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który złoży ofertę zawierającą rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał i opisał w WYCENIE- ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ w kolumnie nr 4 towary, które oferuje Zamawiającemu jako równoważne do opisanych przez Zamawiającego. Przez równoważność systemów operacyjnych i oprogramowania rozumie się pełną funkcjonalność jaką oferują systemy operacyjne i oprogramowanie wymienione w SIWZ. Zamawiający oceniając, czy podane przez Wykonawcę rozwiązania są równoważne będzie porównywał parametry techniczne opisane w pkt III ppkt 4. SIWZ przez Zamawiającego i wskazane przez Wykonawcę. Zamawiający sprawdzi, czy dostarczone systemy operacyjne i oprogramowanie funkcjonuje poprawnie w działającym u Zamawiającego systemie informatycznym. Powyższa procedura ustanowiona zostaje w związku z koniecznością dochowania najwyższych standardów obiektywizmu przy prowadzeniu niniejszego postępowania. 8. Zamawiający wymaga wskazania w publicznie dostępnej dokumentacji producenta potwierdzenia spełniania wymogów (strona WWW zawierająca dokument opisujący dane wyposażenie). Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał w WYCENIE stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ model, producenta i jego stronę WWW zawierającą dokument opisujący dane wyposażenie, opis i parametry oferowanego wyposażenia oraz wersję oprogramowania. W przypadku zgodności oferowanego wyposażenia z opisem i parametrami opisanymi przez Zamawiającego w pkt III.3. SIWZ, dopuszcza się zastosowanie zapisu zgodnie z SIWZ i wskazanie modelu, producenta wyposażenia i jego strony WWW zawierającej dokument opisujący dane wyposażenie oraz wersji oprogramowania. W przypadku, gdy oferowane wyposażenie nie posiada modelu wystarczy: - wskazanie producenta wyposażenia i jego strony WWW zawierającej dokument opisujący dane wyposażenie, opisu i parametrów oraz wersji oprogramowania, lub - wskazanie producenta wyposażenia i jego strony WWW zawierającej dokument opisujący dane wyposażenie oraz wersji oprogramowania i zastosowanie zapisu zgodnie z SIWZ. 9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. 10. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 351253002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 złotych (słownie: dwa tysiące złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Referatu Księgowości Jednostki Budżetowej w Departamencie Skarbnika Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu. 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach