Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową obiektów mostowych, przy realizacji zadania pt.: Przebudowa w ul. Gen. Stanisława Maczka w Białymstoku.

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2009-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową obiektów mostowych, przy realizacji zadania pt.: Przebudowa w ul. Gen. Stanisława Maczka w Białymstoku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową obiektów mostowych, przy realizacji zadania pt.: Przebudowa w ul. Gen. Stanisława Maczka w Białymstoku. a) Roboty mostowe - budowa pięciu obiektów mostowych: - Most nad rzeką Białą w ul. Gen. Stanisława Maczka - obok istniejącego mostu - Wiadukt w ciągu ul. Lodowej nad ul. Gen. Stanisława Maczka - Estakada nad ul. Świętokrzyską (obecnie wlot ul. Dziesięciny) - Wiadukt nad torami PKP relacji Białystok - Kuźnica (w ul. Gen. Stanisława Maczka) - nowe oddzielne obiekty pod każdą z jezdni (łącznic) wraz z chodnikami i ścieżką rowerową oraz przebudowa istniejących wiaduktów poprzez poszerzenie jezdni oraz przebudową chodników - Estakada nad Al. 1000-lecia P.P. w ul. Gen. Stanisława Maczka - Andersa - dwie oddzielne estakady dla obu kierunków ruchu 3. SPOSÓB REALIZACJI ZAMÓWIENIA: 1) Inspektor nadzoru robót mostowych musi posiadać wymagane prawem uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, kopie uprawnień i zaświadczeń o przynależności do PIIB należy dołączyć do oferty. 2) Będzie on występował jako Inspektor Nadzoru z ramienia Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia określonymi dla wykonawców w oparciu o dokumenty przetargowe. Podstawowe obowiązki osób nadzorujących: - zapewnienie wykonywania przedmiotu umowy zgodnie z wytycznymi PO RPW, - kontrola nad właściwym i terminowym wdrażaniem inwestycji, - administrowanie i zarządzanie robotami będącymi przedmiotem umowy na wykonanie robót budowlanych, w zakresie wynikającym z warunków zawartych w tej umowie, - reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umowy na realizację inwestycji, - monitorowanie postępu prac, włącznie ze składaniem okresowych raportów je określających, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki fizyczne, jak i finansowe, - zabezpieczenie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami mostowym; - zapewnienie codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy, - nadzór i akceptacja przeprowadzonych testów i technologicznych rozruchów, - zapewnienie zgodności wykonanych robót z technicznymi i umownymi wymaganiami wykonania robót, - rzeczowe i finansowe rozliczenie robót wynikających z zawartej umowy, - zachowanie poufności informacji. Przewiduje się, że zakres zadań Inspektora Nadzoru będzie obejmował prowadzenie następujących działań: A) zadania podczas realizacji zadania inwestycyjnego, w tym: - utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami inwestycji, - dokonywanie sprawdzenia dokumentacji technicznej, a w razie potrzeby wnioskowania do Zamawiającego o dokonanie w niej zmian i uzupełnień, - zapewnienie, że roboty są wykonywane zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - sprawdzanie poprawności kalkulacji sporządzonych przez Wykonawcę robót w zakresie obmiarów robót, nakładów rzeczowych, cen i narzutów oraz faktur w terminach wynikających z zawartych między Wykonawcą a Zamawiającym, umów, - współpraca z nadzorem autorskim w okresie realizacji robót, oraz................................... - zatwierdzanie i kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną, - organizowanie testów jakości przez specjalistyczne instytuty, na prośbę Zamawiającego, - sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności, itd., za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane, - zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę, - kontrolowanie zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji harmonogramem robót, - rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym spraw technicznych powstałych w toku wykonywania robót, - rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych, - szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości fizycznych i finansowych, - uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót, - negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót spoza harmonogramu, - sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie, - sprawdzanie wykonania robót zanikowych, - uczestniczenie w odbiorach i próbach technicznych instalacji i urządzeń, - kompletowanie dokumentacji związanych z odbiorem końcowym, - potwierdzanie gotowości do odbioru robót lub urządzeń, - uczestniczenie w czynnościach odbioru robót i przekazania do użytkowania, - pełnych rozliczeń końcowych budowy oraz poszczególnych etapów zgodnie z wymogami Unii Europejskiej w szczególności projektów realizowanych w ramach PO RPW, - informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez zleceniodawcę harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów, - informowanie Zamawiającego o terminach odbioru robót, których obowiązek odbioru spoczywa na Zamawiającym (robót ulegających zanikowi, częściowych, prób urządzeń i instalacji, itp.) niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia przez Wykonawcę, - sporządzanie w porozumieniu z Zamawiającym sprawozdań, harmonogramów, prognoz wydatków, zgodnie z wymogami PO RPW, - współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane, - ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń, związanych z realizacją umowy, problemów powstałych podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, - sprawdzanie kompletności dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne w postaci map), w formie uzgodnionej z Zamawiającym, - organizowanie odbioru końcowego i sporządzenie Protokołu Odbioru, Listy Usterek i innych dokumentów związanych z warunkami umowy dotyczącymi realizacji projektu, B) zadania podczas okresu zgłaszania wad: Po zakończeniu robót, podczas zgłaszania wad, Inspektor Nadzoru będzie uczestniczył w nadzorowaniu przeglądów gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów. W szczególności zadania te polegać będą na: - organizowaniu i uczestnictwie w przeglądach gwarancyjnych (min. raz w roku) - okres gwarancji - 3 lata od daty podpisania odbioru końcowego robót, - nadzorowanie wad usuwanych przez Wykonawcę w okresie gwarancji, - przygotowaniu i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności, - uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle realizacji umowy o roboty budowlane, - zarekomendowanie zwrotu zobowiązań wynikających z umowy z Wykonawcą robót. C) Dodatkowo do zadań Inspektora Nadzoru należeć będzie: - Udział w cyklicznych naradach koordynacyjnych na Placu Budowy oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów spotkań, - prowadzenie ewidencji wizyt przedstawicieli Inspektora Nadzoru, Zamawiającego oraz innych Instytucji zaangażowanych w realizację projektu na placu budowy. 4. Uwagi i wymagania szczegółowe: Szczegółowy opis zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej: część mostowa - załącznik nr 1 do SIWZ oraz Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Do obowiązków wykonawcy objętych zakresem zamówienia należą również czynności związane z uzyskaniem i przygotowaniem wtórnika aktualnej mapy geodezyjnej, wykonaniem badań geologicznych oraz uzyskaniem warunków technicznych gestorów sieci, opinii i uzgodnień.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 2 000,00 zł/ słownie złotych dwa tysiące/
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, a) wykonywali w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi związane z nadzorem inwestycji, w zakresie przebudowy lub budowy obiektów mostowych, w tym 1 usługę na drodze min. kat. G, odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia i posiadają dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie b) mają do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w celu obsadzenia stanowiska: - inspektora nadzoru posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności mostowej bez ograniczeń posiadającego: - 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu nadzoru nad robotami w branży mostowej, w tym przynajmniej 1 nadzór na obiektach mostowych o długości co najmniej 30m, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, a) Wykonawca musi wykazać posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na minimum 200 000,00 złotych. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia 3. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty lub oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22, ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 - załącznik nr 4 do SIWZ, 3) wykaz wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówień (minimum 2) związanych z nadzorem inwestycji w zakresie przebudowy lub budowy obiektów mostowych, na drodze min. kat. G, odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia - załącznik nr 5 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające że usługi zostały wykonane należycie 4) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz z udokumentowaniem ich uprawnień (kopia), o których mowa w Rozdz VII pkt 1 ppkt 2 b. oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (kopia) - załącznik nr 6 do SIWZ, 5) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - załącznik nr 6a. 6) polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy na kwotę min. 200 000,00 zł potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, ważny na dzień składania ofert. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) każdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokument określony w pkt 2,ppkt 1, 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w pkt 2 ppkt 2 składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w ich imieniu bądź każdy z Wykonawców oddzielnie. 3) warunki dotyczące wymaganego doświadczenia, posiadanego potencjału technicznego i osobowego oraz sytuacji ekonomiczno-finasowej badane będą łącznie - dokumenty określone pkt. 2, ppkt. 3, 4, 5 i 6 winien złożyć co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz.605). 4.Jeżeli wskazane osoby zgodnie z pkt 2 ppkt 4 są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz.1118 ze zm.) , art. 12 pkt 7 w zw. z art. 12 a, możliwe jest uzyskanie przez te osoby decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpisu do stosownej izby, po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394). 4. Zamawiający, na podstawie art. 26 ust. 3, wezwie Wykonawców, którzy w terminie składania ofert nie złożyli oświadczeń lub dokumentów określonych w pkt. 2, lub pełnomocnictw, bądź którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach