Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn. Rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Iwonicz-Zdrój

Urząd Gminy Iwonicz-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 38-440 Iwonicz-Zdrój, Aleja Słoneczna 28
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 435-02-12
  • Data zamieszczenia: 2014-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Iwonicz-Zdrój
    Aleja Słoneczna 28 28
    38-440 Iwonicz-Zdrój, woj. podkarpackie
    tel. 13 435-02-12
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iwonicz-zdroj.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn. Rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Iwonicz-Zdrój
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w trakcie wykonywania robót budowlanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Iwonicz-Zdrój w następujących branżach: 1) konstrukcyjno-budowlanej przy zabytkach nieruchomych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987), wraz z pełnieniem funkcji koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego z ramienia Zamawiającego podczas realizacji inwestycji; 2) drogowej, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz 4) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 2. Przedmiot zamówienia powinien być wykonywany zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, normami i zasadami wiedzy technicznej, w tym w szczególności z: 1) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.) i jej przepisów wykonawczych oraz innymi przepisami prawa dotyczącymi realizacji robót budowlanych, 2) ustawą z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. Z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), 3) rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987), 4) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz.U. 2013 poz. 1232 z późn. zm.), 5) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), 6) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robot budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401), 7) ustawą Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz.U. 2012 poz. 1059 z późn. zm.) oraz z aktami wykonawczymi do niej, w szczególności rozporządzeniem ministra gospodarki, pracy i polityki społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r. nr 89 poz. 828 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem ministra gospodarki i pracy z dnia 20 lipca 2005 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. 2005 nr 141 poz. 1189), 8) ustawą Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) oraz z aktami wykonawczymi do niej, 9) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz.U. 2013 poz. 1129), 10) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. 2004 nr 130 poz. 1389), Powołane przepisy prawne oraz inne przepisy prawa dotyczące realizacji robót budowlanych, Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie. 3. Ogólne obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego: Zakres usługi obejmuje czynności wynikające z obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i jego uprawnień, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz odrębnych obowiązków nałożonych przez Zamawiającego. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie przedstawicielem Zamawiającego wobec Wykonawcy robót dla zadania pn.: Rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Iwonicz-Zdrój, w granicach posiadanego umocowania określonego w umowie. Na koordynatora czynności inspektorów poszczególnych branż wyznacza się inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej, który koordynuje pracę inspektorów branżystów, przekazuje Zamawiającemu informacje o stanie zaawansowania i przestrzegania technologii wykonania robót ogólnobudowlanych. Aby wypełnić swoje zobowiązania, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego powinien dysponować wysoko wykwalifikowanym personelem, zdolnym do wykonania swoich obowiązków, zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Prawa Budowlanego oraz niniejszej specyfikacji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego swoje obowiązki będzie wykonywać z należytą starannością, w tym będzie: 1) dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na kwoty potwierdzane w protokołach częściowych odbioru robót; 2) dbał o kompletność i prawidłowość przedstawianej dokumentacji; 3) potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi; 4) nie dopuszczał do sytuacji niezgodnych z prawem. 4. Szczegółowe obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego: I. Etap realizacji budowy: W trakcie etapu realizacji budowy zakres rzeczowy zadań Inspektora Nadzoru Inwestorskiego obejmuje: 1) prowadzenia od dnia przekazania terenu budowy do dnia odbioru końcowego, profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz odrębnych obowiązków nałożonych przez Zamawiającego, określonych w SIWZ; a zwłaszcza sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją budowlaną oraz przedmiarem, kosztorysem robót i pozwoleniem na budowę, przepisami i normami branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) współpraca z Zamawiającym zapewniająca sprawną, zgodną z dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę obsługę realizacji zadania, odbioru i rozliczenia; 3) uczestnictwa w przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy robót terenu budowy oraz wszystkich istniejących dokumentów, o których mowa w umowie na roboty niezbędnych do ich realizacji; 4) analizy dokumentacji technicznej, uzgodnień oraz decyzji w celu zidentyfikowania problemów i podjęcia działań zaradczych; 5) prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych elementów i wyrobów budowlanych, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji budowlanej oraz praktyką inżynierską i obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu urządzeń i wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; 6) stawianie się na każde telefoniczne wezwanie Zamawiającego w ciągu 24 godzin od powiadomienia, a w sytuacjach wymagających natychmiastowego działania w ciągu 6 godzin; 7) na żądanie Zamawiającego lub według potrzeb własnych zwołuje, uczestniczy i prowadzi narady koordynacyjne dotyczące postępu, jakości i terminów robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich stron zaangażowanych w realizację umowy na roboty (Wykonawca robót, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego - koordynator, jednostka realizująca projekt, projektant oraz inni uczestnicy procesu inwestycyjnego wg potrzeb) oraz udziału w sporządzaniu notatek, protokołów i innych dokumentów z przebiegu narad; 8) uczestniczenie w innych naradach z Zamawiającym oraz innymi zaangażowanymi stronami (m.in. Banku, Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie), na których rozwiązywane będą wszelkie sprawy związane z realizacją projektu; 9) prowadzenie bieżącej kontroli wykonania umowy na roboty ogólnobudowlane, monitorowania postępu finansowego i rzeczowego robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującymi przy realizacji umowy na roboty harmonogramami i zdefiniowanymi przez Zamawiającego wskaźnikami; 10) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz utrzymania porządku na terenie budowy; 11) kontrolę wyznaczenia w terenie obiektów budowlanych przez służbę geodezyjną; 12) dokonywanie do dziennika budowy wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania robót oraz wydawanie Wykonawcy robót poleceń potwierdzonych wpisem w Dzienniku Budowy dotyczących m.in. usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, a także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 13) udzielania Wykonawcy robót - w uzgodnieniu z Zamawiającym - wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych robót; 14) kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonymi projektami tymczasowej organizacji ruchu; 15) opiniowania dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę robót w zakresie podwykonawstwa i rekomendowanie Zamawiającemu podwykonawców do akceptacji, 16) ścisłej współpracy z projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego oraz powiadamiania Zamawiającego i projektanta w każdym przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów, braków, niejasności, sprzeczności, niestosowności i innych wad w dokumentacjach projektowych; 17) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, przedmiarem robót lub zapisami umowy; 18) kontrolowanie przebiegu realizacji robót budowlanych, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, występowanie z odpowiednimi wnioskami do Zamawiającego (łącznie z wnioskiem o zerwanie umowy z winy Wykonawcy robót budowlanych); 19) decydowania o sposobie zabezpieczenia wykopalisk odkrytych na terenie budowy do momentu przyjazdu służb archeologicznych. 20) proponowania sporządzania zmian w dokumentacji budowlanej, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy; 21) zatwierdzania materiałów budowlanych w celu uniknięcia użycia materiałów niezgodnych z dokumentacją techniczną, zapisami umowy na roboty, uszkodzonych lub nie posiadających wymaganych certyfikatów; 22) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów (dotyczy terenu budowy); 23) stałego nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót; 24) dokonywanie bieżących kontroli zagęszczenia gruntu, potwierdzonych wpisem w prowadzonym przez Wykonawcę rejestrze; 25) ujawniania nieprawidłowości występujących przy wykonywaniu robót z jednoczesnym pisemnym powiadomieniem Zamawiającego, Wykonawcy robót oraz odnotowaniem w dzienniku budowy; 26) polecania Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości; 27) akceptowania wyników badań przeprowadzonych w laboratoriach oraz metody ich wykonania; 28) kontroli i odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu; 29) dokonywania obmiaru wykonanych robót; 30) sprawdzenia i zatwierdzenia przygotowanych przez Wykonawcę robót kompletnych dokumentacji powykonawczych; weryfikacja inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej; 31) uczestniczenia w przeprowadzanych próbach i technologicznych rozruchach urządzeń i wyposażenia oraz w odbiorach technicznych; 32) dokonywania odbiorów technicznych robót - sprawdzanie zestawień ilości i wartości wykonanych robót (protokół częściowego wykonania i odbioru robót lub innych dokumentów), będących podstawą do wystawienia faktur przez Wykonawcę robót; 33) powiadamiania Zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją projektową, a stanem faktycznym na terenie budowy; 34) wnioskowania o akceptację propozycji Wykonawcy robót odnośnie zmiany w kadrze Wykonawcy robót odpowiedzialnej za kierowanie robotami (na inne niż wskazane w ofercie). 35) uczestniczenia w rozpatrywaniu roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich; 36) zgłaszanie Zamawiającemu konieczności wykonania przez Wykonawcę ewentualnych robót dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych oraz sporządzanie protokołów konieczności z przedmiarami robót, kosztorysami inwestorskimi do robót dodatkowych, uzupełniających i zamiennych, uczestniczenie w negocjacjach z Wykonawcą robót oraz udzielanie wyjaśnień w tym zakresie m.in. na potrzeby Banku, Urzędu Marszałkowskiego; 37) sprawdzanie i weryfikacja kosztorysów Wykonawcy na ewentualne roboty dodatkowe, uzupełniające, zamienne i nieprzewidziane umową podstawową; 38) sprawdzania wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określania zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych oraz niezwłocznego powiadamiania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji; 39) dokonywanie odbiorów technicznych wszystkich robót, objętych umowami przed przystąpieniem do komisyjnego odbioru końcowego. 40) przygotowania do odbioru końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów, atestów, świadczeń jakości i wyników prób zastosowanych materiałów, zaświadczeń właściwych organów i ich zatwierdzenia wymaganych do odbioru, dostarczeniu ich przed wyznaczonym przez Zamawiającego odbiorem oraz uczestnictwo w odbiorze robót. 41) rozliczenia umowy o roboty budowlane, również w przypadku jej wypowiedzenia; 42) sporządzania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją Projektu wymaganych przez Zamawiającego i procedury związane z udzieleniem pożyczki i ich rozliczeniu; 43) udziału w przygotowaniu raportów i sprawozdań wymaganych przez Zamawiającego i procedury związane z udzieleniem pożyczki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 7 Spójność wewnątrzregionalna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013; 44) udział w rozpatrywaniu wszelkiego rodzaju wniosków, skarg i roszczeń wywołanych realizacją Projektu m.in. mieszkańców; 45) udział w kwalifikacji kosztów (zgodnie z wnioskiem i umową o udzielenie pożyczki) oraz udział przy sporządzaniu odpowiedzi na pisma; 46) informowanie o wszystkich występujących i przewidywanych problemach oraz podejmowanych działaniach naprawczych lub/i zapobiegawczych; 47) potwierdzanie zgodności dokumentów rozliczeniowych budowy z dokumentami Zamawiającego wystawianymi w celu rozliczenia środków finansowych udzielonych na podstawie pożyczki w ramach Osi Priorytetowej 7 Spójność wewnątrzregionalna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013; 48) wykonywania wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w umowie na usługi, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy na roboty, zgodnie z wytycznymi Banku, Urzędu Marszałkowskiego oraz Umowy o udzielenie pożyczki; Powyższe obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dotyczą również ewentualnych zamówień dodatkowych i uzupełniających udzielonych Wykonawcy robót budowlanych, zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych. II. Etap po zakończeniu robót budowlanych: Inspektor nadzoru branży konstrukcyjno - budowlanej jako koordynator w uzgodnieniu z poszczególnymi inspektorami branż sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru ostatecznego wraz z weryfikacją i akceptacją wszelkich niezbędnych dokumentów przygotowanych przez Wykonawcę. W okresie gwarancji / okresie rękojmi do inspektora nadzoru inwestorskiego będzie należało m. in.: 1) finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy, 2) nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad, 3) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych inwestycji do czasu upływu 5 letniej gwarancji (nie częściej niż co 12 miesięcy), 4) poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót, 5) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach, w negocjacjach mediacyjnych lub arbitrażowych, dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 6) sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów oraz udział w odbiorze pogwarancyjnym; 7) dostarczenia Zamawiającemu wszelkich dokumentów, przygotowanych przez Wykonawców robót po zakończeniu robót; 8) dokonanie rozliczenia końcowego Umowy i współdziałanie w rozliczeniu pożyczki w ramach Osi Priorytetowej 7 Spójność wewnątrzregionalna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013; 9) sporządzenie protokołu odbioru ostatecznego robót. 5. Wymagania dotyczące sprawozdawczości i monitorowania: Inspektor Nadzoru Inwestorskiego ma obowiązek przygotowywania we współpracy z przedstawicielem Zamawiającego sprawozdań/raportów i innych dokumentów, które zostaną określone w umowie o dofinansowaniu zadania ze środków UE, zgodnie z wytycznymi w zakresie udzielenia i rozliczenia pożyczki na realizację projektu w ramach Osi Priorytetowej 7 Spójność wewnątrzregionalna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 w terminach wymaganych przez instytucję dofinansowującą. 6. Ograniczenia zakresu uprawnień i obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nie będzie miał prawa do: 1) wprowadzania jakichkolwiek poprawek do podpisanej Umowy na roboty bez uzgodnienia z Zamawiającym, 2) zwolnienia Wykonawcy robót z jakiegokolwiek obowiązku czy odpowiedzialności wynikającej z Umowy na roboty bez uzgodnienia z Zamawiającym, 3) ograniczenia bądź rozszerzenia zakresów robót Wykonawcy robót lub przekazania robót innym Wykonawcom niż tym, którzy zostali wskazani w podpisanych kontraktach, bez uzgodnienia z Zamawiającym, 4) polecenia Wykonawcy robót wykonania robót wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia bez uzgodnienia z Zamawiającym, 5) podejmowania w imieniu własnym lub Zamawiającego czynności niezgodnych z prawem, w tym w szczególności z Prawem zamówień publicznych, Prawem budowlanym oraz Kodeksem cywilnym. 7. Dodatkowe informacje 1) Inspektor Nadzoru Budowlanego powinien być obecny na terenie budowy w trakcie prowadzenia robót i przebywać tam tak długo, jak tego wymaga skuteczność nadzoru. 2) W czasie każdorazowego pobytu na terenie budowy Inspektor ma obowiązek dokonania przeglądu Dziennika Budowy oraz potwierdzenia swojej obecności i dokonanych czynności stosownym zapisem. Inspektorzy mają prawo dokonywania zapisów dokonanych czynności, wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru. 3) Podczas nieobecności jakiegokolwiek inspektora z listy, przedstawionej w ofercie przetargowej, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Koordynator ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy Inspektora dla uniknięcia opóźnień w realizacji robót umownych oraz w celu zgłoszenia tej zmiany przez Zamawiającego do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego. 4) Wymieniony przez Zamawiającego wykaz inspektorów nadzoru przewidzianych do realizacji przedsięwzięcia nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego i skutecznego wypełnienia zobowiązań Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i winien być traktowany, jako minimalne wymogi Zamawiającego, a koordynator czynności inspektorów jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór. 5) Wynagrodzenie (ewentualnych) dodatkowych osób zatrudnionych przez koordynatora czynności inspektorów należy uwzględnić w kwocie złożonej oferty. W kwocie tej należy uwzględnić ewentualną pracę dodatkowych osób oraz ewentualną pracę w godzinach nadliczbowych, nocnych oraz w dni wolne. 6) Wykonawca użyje najlepszej wiedzy i umiejętności oraz dochowa należytej staranności dla wypełnienia swoich obowiązków przewidzianych Umową i gwarantuje podejmowanie takich działań, które nie zakłócą terminowego wykonania prac przez Wykonawcę robót budowlanych i zakończenia Inwestycji, w sposób zabezpieczający interesy Zamawiającego oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 7) Zamawiający ma prawo do przeprowadzania kontroli usług i czynności wykonywanych przez Wykonawcę pod kątem przestrzegania przez niego Umowy oraz procedur i uregulowań wewnętrznych między Stronami, a także żądania prawidłowego ich wykonania, a Wykonawca jest zobowiązany do umożliwienia przeprowadzenia takiej kontroli. 8) W przypadku nienależytego wykonywania przez Wykonawcę usług i czynności, Zamawiający prześle Wykonawcy upomnienie i wyznaczy mu termin usunięcia nieprawidłowości, a Wykonawca będzie zobowiązany zastosować się do takiego upomnienia. 9) Zamawiający zastrzega, iż przed zawarciem umowy zażąda od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana przedłożenia uprawnień budowlanych i aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. W przypadku, gdy Wykonawca do terminu zawarcia umowy nie dostarczy ww. dokumentów, zostanie to potraktowane jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy. 10) Ponadto, w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu, w terminie wskazanym w wezwaniu, aktualnego zaświadczenia przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Niedostarczenie ww. dokumentów zostanie potraktowane jako odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy. Zamawiający wymaga przedłożenia w/w dokumentów w formie oryginałów lub poświadczonych za zgodność z oryginałem kserokopii. 11) Ponadto, Wykonawca przed rozpoczęciem świadczenia Usług jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu oświadczenie, że nie pozostaje z Wykonawcą robót budowlanych w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić wątpliwości co do bezstronności Wykonawcy lub który uniemożliwiałaby należytą ochronę interesów Zamawiającego, bądź prowadziłaby do konfliktu interesów z interesami Zamawiającego. 12) W przypadku zaistnienia takiego stosunku prawnego lub faktycznego w okresie obowiązywania Umowy, Wykonawca jest zobowiązany powiadomić niezwłocznie Zamawiającego o zaistnieniu takiego faktu. Niedopełnienie przez Wykonawcę tego obowiązku będzie traktowane jako rażące naruszenie postanowień Umowy uprawniające Zamawiającego do odstąpienia od Umowy z przyczyn dotyczących Wykonawcy ze skutkiem natychmiastowym i uprawnia Zamawiającego do naliczenia kary umownej. 13) W przypadku zmian kosztorysowych w trakcie realizacji inwestycji (roboty zamienne, zamówienia dodatkowe czy uzupełniające) powodujących zwiększenie zakresu prac, Wykonawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie. 8. Zakres rzeczowy nadzorowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego dotyczy uporządkowania i uzupełnienia istniejącej przestrzeni ciągów pieszych, deptaków, placów, doliny Bełkotki, lasu poprzez: 1) budowę fontanny z komorą sterowniczą, 2) przebudowie fontanny na Placu Dietla i budowie komory sterowniczej, 3) budowę pergoli, 4) budowę altany Glorietka, 5) budowę i przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla przebudowanych terenów parku zdrojowego z przykanalikami do fontanny dużej i małej, 6) budowę i przebudowę oświetlenia terenu, budowę oświetlenia i gniazd wtykowych pergoli, altany, podłączenie elektryczne altany, pergoli, fontanny dużej i małej oraz budowa szaf rozdzielczo-sterowniczych, przebudowę istniejących kabli nN kolidujących z realizacją inwestycji, 7) remont altany pn.. Pawilon nad źródłami Amelii i Jana, 8) przebudowę nawierzchni (kostka betonowa, kamienna i płyty kamienne), przebudowę ciągów pieszych z wykonaniem nowych, 9) budowa schodów zewnętrznych, murków oporowych, murków do siedzenia, słupów balustrad i barier ochronnych przy traktach pieszych i wzdłuż potoku iwonickiego, ozdobnej bramy, 10) przebudowę gazociągu, 11) roboty rozbiórkowe tarasu przed Domem Zdrojowym, muszli koncertowej, estrady przed muszlą koncertową, donic na Placu Dietla, istniejących klombów, 12) wycinkę i przesadzenia drzew i krzewów oraz nasadzeń, 13) małą architekturę - ławki, siedziska, zieleń wysoka i niska. 9. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego zapoznania się z dokumentacją przetargową zw. z zadaniem inwestycyjnym pn. Rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Iwonicz-Zdrój i na jej podstawie sporządzić ofertę. Dokumentacja, o której mowa powyżej zamieszczona jest na stronie internetowej Zamawiającego 10. Wykonawca udziela na świadczoną przez siebie usługę gwarancji i rękojmi na okres 60 miesięcy od daty podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na okres związania ofertą na kwotę/wartość: 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o któ?rych mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek: bankowy Zamawiającego: PBS o. Miejsce Piastowe nr 83 8642 1041 2006 4003 4117 0045 - z adnotacją wadium w przetargu nr WI01.7011.2.2014 zadanie ZD12/1 - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego. 5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpływu pieniędzy na rachunek Zamawiającego. Przelew powinien więc być dokonany w takim terminie, aby Zamawiający mógł uzyskać potwierdzenie z banku, w którym posiada rachunek, że do upływu terminu składania ofert (tj. do dnia 03.03.2014 r. do godz. 10:00) kwota wadium wpłynęła na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.iwonicz-zdroj.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach