Przetargi.pl
Organizacja praktyk zawodowych u pracodawców, dla uczniów Zawodowej Szkoły Specjalnej w Żninie. Praktyki realizowane będą w ramach projektu Nowa jakość kształcenia zawodowego w Powiecie Żnińskim współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w celu zastosowania i pogłębiania zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy oraz w przyszłej pracy zawodowej.

Starostwo Powiatowe w Żninie ogłasza przetarg

  • Adres: 88-400 Żnin, ul. Potockiego 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3031100 , fax. 052 3031302
  • Data zamieszczenia: 2012-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Żninie
    ul. Potockiego 1 1
    88-400 Żnin, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 3031100, fax. 052 3031302
    REGON: 09236143300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.znin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja praktyk zawodowych u pracodawców, dla uczniów Zawodowej Szkoły Specjalnej w Żninie. Praktyki realizowane będą w ramach projektu Nowa jakość kształcenia zawodowego w Powiecie Żnińskim współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w celu zastosowania i pogłębiania zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy oraz w przyszłej pracy zawodowej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia podzielony został na 2 odrębne części zamówienia. 2. Część I przedmiotu zamówienia obejmuje: 1)Przeprowadzenie praktyk zawodowych nauki zawodu dla maksymalnie 17 uczniów Zawodowej Szkoły Specjalnej w Żninie kształcących się w zawodzie pracownik pomocniczy obsługi hotelowej (z akcentem na obsługę recepcji), wg programu praktyk stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2)Praktyki powinny odbywać się u pracodawców działających w branży hotelarskiej lub wypoczynkowej(np. hotele, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne, ośrodki konferencyjne itp.) 3. Część II przedmiotu zamówienia obejmuje: 1)Przeprowadzenie praktyk zawodowych nauki zawodu dla maksymalnie 11 uczniów Zawodowej Szkoły Specjalnej w Żninie kształcących się w zawodzie ślusarz, wg programu praktyk stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 2)Praktyki powinny odbywać się u pracodawców działających w branży mechanicznej, dysponujących odpowiednim wyposażeniem technicznym wymaganym na stanowisku ślusarskim. 4. Założenia organizacyjne obu części zamówienia. 1)Praktyki zawodowe winny być prowadzone pod kierunkiem opiekunów praktyk zawodowych, w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. Nr 244, poz. 1626). 2)Opiekunowie praktyk powinni posiadać doświadczenie w zawodzie będącym przedmiotem praktyk w stopniu wystarczającym do prawidłowego ich prowadzenia. 3)Jeden opiekun praktyk może prowadzić praktyki dla maksymalnie 6 uczestników, tzn. że dla I części zamówienia wymaganych jest minimum 3 opiekunów praktyk a dla II części zamówienia minimum 2 opiekunów praktyk. 4)Pracodawcy przyjmujący na praktyki powinni zagwarantować lokalizację praktyk na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. 5)W przypadku, gdy lokalizacja praktyk odbywać się będzie poza miastem Żnin, Wykonawca zorganizuje dowóz i odwóz uczestników na swój koszt z uzgodnionego z uczestnikiem miejsca w Żninie bądź zapewni zakwaterowanie na czas odbywania praktyk. W ww. przypadkach w czasie przejazdu oraz zakwaterowania Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczniom opiekę osoby dorosłej. 6)Czas trwania praktyki zawodowej dla 1 uczestnika praktyk wynosi 30 godzin zegarowych w okresie 30 czerwca - 12 sierpnia 2012r. (maksymalnie po 6 godzin zegarowych dziennie). Zamawiający zaleca realizację praktyk dla uczestnika w toku nieprzerwanym tj. w ciągu jednego tygodnia, jednakże w uzasadnionych przypadkach dopuszcza podział praktyki na części, w uzgodnieniu z uczestnikiem praktyk i Szkolnym Koordynatorem Praktyk. Praktyki odbywać się będą w dni robocze od poniedziałku do piątku. Praktyki nie mogą odbywać się w dni ustawowo wolne od pracy. 7)Praktyki muszą odbywać się w przedziale czasowym od 7.00 do 17.00. 8)Przedstawicielem Zamawiającego do koordynacji praktyk będzie Szkolny Koordynator Praktyk, którego zadaniem będzie nadzorowanie przebiegu i wizytowanie miejsc praktyk, pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych oraz kontrolowanie systematyczności poprawności prowadzenia dzienniczków praktyk. 9)Opiekun praktyk zawodowych uzgodni ze Szkolnym Koordynatorem Praktyk harmonogram praktyk, z zastrzeżeniem, iż musi on być dostosowany do obowiązkowego czasu pracy uczniów jako młodocianych pracowników. 10)Ewentualna zmiana harmonogramu jest możliwa jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Koordynatorem Praktyk. 11)Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji zamówienia w mniejszym zakresie. W przypadku rezygnacji uczestnika/ów Zamawiający zobowiązuje się poinformować Wykonawcę o tym fakcie najpóźniej na 3 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia danej praktyki. 12)Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczną liczbę uczestników praktyki zawodowej. W przypadku rezygnacji uczestnika w trakcie praktyki Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie pomniejszone proporcjonalnie do ilości niezrealizowanych przez tego ucznia godzin. 13)Wykonawca zamówienia nie może pobierać żadnych opłat od uczestników praktyk. 14)Zaliczenie praktyki powinno być potwierdzone przez opiekuna praktyk w dzienniczku praktyk, które zapewni Zamawiający. 15)Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego informowania Zamawiającego i Szkolnego Koordynatora praktyk o wszelkich niepokojących przypadkach/zjawiskach dotyczących zachowania uczestników praktyk, w tym o przypadkach nieusprawiedliwionej nieobecności na praktykach. 5. Wykonawca zapewni: 1)realizację praktyki zgodnie z programem praktyki określonym w niniejszej specyfikacji, 2)warunki materialne do realizacji praktycznej nauki zawodu w zakładzie określone w programie praktyki, a w szczególności: - stanowiska szkoleniowe wyposażone w niezbędne urządzenia, sprzęt i materiały, uwzględniające wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, - środki higieny osobistej przysługujące na danym stanowisku pracy pracownikom, zgodnie z odrębnymi przepisami, - ubrania robocze dla uczestników praktyk, - pomieszczenia do przechowywania odzieży roboczej oraz środków ochrony indywidualnej, - dostęp do urządzeń higieniczno-sanitarnych oraz pomieszczeń socjalno-bytowych; 3)codzienne wyżywienie uczestników na czas trwania praktyk: - w przypadku realizacji praktyk w Żninie lub zapewnienia dojazdu uczestników do miejsca praktyk - obiad składający się z drugiego dania; - w przypadku zapewnienia zakwaterowania na czas praktyk - śniadanie i obiadokolacja. Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z normami i zaleceniami prawidłowego żywienia. 4)zapoznanie uczestników praktyk z zakresem powierzonych im obowiązków, organizacją pracy, regulaminem pracy, w szczególności w zakresie przestrzegania porządku i dyscypliny pracy, oraz z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, 5)nadzorowanie przebiegu praktycznej nauki zawodu, 6)sporządzanie, w razie wypadku podczas praktycznej nauki zawodu, dokumentacji powypadkowej, 7)współpracę ze Szkolnymi Koordynatorami Praktyk 8)potwierdzenie w formie ewidencji czasu pracy obecności uczniów w dzienniczkach praktyk, prowadzenie ewentualnej dokumentacji dydaktycznej przebiegu zajęć oraz innej dokumentacji w zależności od potrzeb Zamawiającego. 9)wystawienie uczestnikom zaświadczenia o odbyciu praktyki zawodowej. Wzór zaświadczenia o odbyciu praktyk Wykonawca uzgodni z Zamawiającym. 10)ubezpieczenie NNW na czas przejazdów i odbywania praktyki dla każdego uczestnika, obejmujące ochroną co najmniej koszty leczenia oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków na kwotę minimum 5 000,00 zł na osobę. 6. Wykonawca bierze na siebie ryzyko ewentualnych strat materialnych powstałych w wyniku odbywania praktyk przez uczestników. 7. Wykonawca zobowiązuje się do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia do dnia 31 grudnia 2020r. w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz do informowania Zamawiającego o miejscu archiwizacji dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia musi przestrzegać przepisów zawartych w Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - w części dotyczącej zasad zatrudniania personelu projektu oraz Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zgodnie z zawartą umową. 9. Zamawiający przekaże Wykonawcy informacje i plakaty dotyczące realizacji zajęć współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacja o tym, że zajęcia są współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, powinna znaleźć się w miejscu odbywania zajęć. Analogicznie powinny zostać oznakowane materiały edukacyjne i zaświadczenia potwierdzające odbycie praktyk. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu i kontroli Wykonawcy na każdym etapie realizacji umowy, w tym do oceny jakości prowadzonych działań przez Wykonawcę, wglądu i kontroli dokumentacji projektowej, w tym finansowej. Kontroli może dokonywać osoba wyznaczona przez Zamawiającego oraz inne podmioty upoważnione do kontroli projektu. 11. Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę czy daną część zamówienia wykonawca powierzy podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia od wykonawców wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.znin.pl w katalogu Zamówienia Publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach