Przetargi.pl
Organizacja na terenie kraju - w roku 2016 - wypoczynku letniego dla 220 dzieci z rodzin zagrożonych patologią społeczną, w szczególności problemem alkoholowym, korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Konstytucji 3 Maja 40c
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6508565 , fax. 56 6486447
  • Data zamieszczenia: 2016-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu
    ul. Konstytucji 3 Maja 40c 40c
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6508565, fax. 56 6486447
    REGON: 00572128200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.torun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja na terenie kraju - w roku 2016 - wypoczynku letniego dla 220 dzieci z rodzin zagrożonych patologią społeczną, w szczególności problemem alkoholowym, korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest organizacja na terenie kraju - w roku 2016 - wypoczynku letniego dla 220 dzieci w wieku od 7 do 16 lat, z rodzin zagrożonych patologią społeczną, w szczególności problemem alkoholowym, korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej. Przedmiot zamówienia składa się z trzech części: część I zamówienia zlokalizowana nad morzem dla 120 dzieci; część II zamówienia zlokalizowana w górach dla 50 dzieci; część III zamówienia zlokalizowana nad jeziorem dla 50 dzieci. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie więcej jednak niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. Uwaga ! Wypoczynek może odbyć się wyłącznie po umieszczeniu zgłoszenia wypoczynku w bazie wypoczynku, o której mowa w art. 92 h ust.1 z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156, z późn. zm.), 1. Organizator wypoczynku zapewnia: 1) bezpieczne i higieniczne warunki wypoczynku, w szczególności organizuje wypoczynek w obiekcie lub na terenie spełniającym wymagania ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska oraz warunki higieniczno-sanitarne, określone w przepisach o ochronie przeciwpożarowej, ochronie środowiska i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Baza lokalowa wraz z wyposażeniem - powinna być estetyczna, urządzenia sprawne. Dopuszcza się możliwość zakwaterowania dzieci w domkach drewnianych lub pawilonach murowanych, z dostępem do pełnego węzła sanitarnego (ciepła woda dostępna przez całą dobę); 2) kadrę wypoczynku, którą stanowią: a) kierownik wypoczynku i wychowawcy - spełniający warunki, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156, z późn. zm.), posiadający wykupioną polisę OC, Liczba wychowawców wypoczynku jest odpowiednia do liczby uczestników wypoczynku zgodnie z normami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r., poz. 452 ) tj: liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku nie może przekraczać 20 osób; w przypadku dzieci do 10 roku życia oraz grupy mieszanej liczba uczestników pozostających pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku nie może przekraczać 15 osób; b) w zależności od programu wypoczynku i realizowanych zajęć - trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku, które spełniają następujące warunki: - mają ukończone 18 lat, - posiadają co najmniej wykształcenie średnie, - posiadają wiedzę, doświadczenie i umiejętności niezbędne do realizowanych zajęć; c) kadra realizująca program profilaktyki uzależnień, posiadająca wykształcenie wyższe magisterskie na wybranym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, praca socjalna oraz posiadająca ukończone studia podyplomowe z zakresu socjoterapii lub kurs pomocy socjoterapeutycznej dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym organizowanym przez PARPA lub inne podmioty. 3) dostęp do opieki medycznej: a) w ramach świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.) lub b) na podstawie umowy zawartej z lekarzem, pielęgniarką lub ratownikiem medycznym; Za wystarczające uznaje się zapewnienie podczas wypoczynku dzieci opieki pielęgniarskiej w miejscu wypoczynku (całodobowo) oraz opieki lekarskiej świadczonej przez lekarza rodzinnego lub pediatrę, który ma być dostępny na wezwanie telefoniczne. Lekarz zobowiązany jest udzielić dziecku pomocy niezwłocznie, adekwatnie do stanu zdrowia dziecka (jednak nie później niż w ciągu 12 godzin od momentu powzięcia informacji o stanie jego zdrowia) w miejscu zorganizowanego wypoczynku. W sytuacjach nagłych, wymagających szybkiej interwencji lekarskiej, Wykonawca zobowiązany jest wezwać pogotowie ratunkowe. Wykonawca powinien posiadać zestaw do udzielania pierwszej pomocy. 4) program wypoczynku i zajęcia dostosowane do wieku, zainteresowań i potrzeb uczestników, ich stanu zdrowia, sprawności fizycznej i umiejętności, w tym realizację zajęć z zakresu profilaktyki uzależnień - przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, o których mowa w pkt. II. 2.c SIWZ w wymiarze co najmniej 1 godziny dziennie przez czas trwania turnusu; Do oferty Wykonawca winien dołączyć program pobytu wraz z wyszczególnieniem programu turystyczno - krajoznawczego oraz wycieczek autokarowych, który będzie realizowany podczas pobytu oraz program z zakresu profilaktyki uzależnień i scenariusz zajęć profilaktycznych, który będzie realizowany przez Wykonawcę podczas pobytu. 5) żywienie zgodne z zasadami higieny żywienia określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594); Całodzienne wyżywienie 4 posiłki dziennie, w tym jeden gorący: śniadanie, obiad (składający się z co najmniej dwóch dań), podwieczorek i kolacja, z tym, że: a) w dniu przyjazdu za wystarczające uznaje się zapewnienie posiłków licząc od obiadu, natomiast w dniu wyjazdu za wystarczające uznaje się zapewnienie śniadania; b) ciepły posiłek w czasie podróży do miejsca pobytu i z powrotem - za wystarczające uznaje się zapewnienie co najmniej ciepłego napoju i kanapki (bułki); Do oferty Wykonawca winien dołączyć jadłospis wraz z wyszczególnieniem gramatury, który będzie realizowany podczas pobytu. 6) bezpieczne korzystanie z wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. Nr 208, poz. 1240 oraz z 2015 r. poz. 779); 7) bezpieczne przebywanie w górach zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz. U. Nr 208, poz. 1241 oraz z 2013 r. poz.7) - dotyczy części II zamówienia; 8) przeprowadzenie ankiet wśród uczestników wypoczynku i przedstawienie opracowania wyników ankiet bezpośrednio po zakończonym turnusie - według załączonego wzoru stanowiącego Załącznik do Istotnych warunków umownych; 9) sporządzenie sprawozdania merytorycznego podsumowującego wyniki zrealizowanego przedmiotu zamówienia, w terminie 14 dni od zakończenia ostatniego turnusu, które winno zawierać: a) opis przebiegu realizacji przedmiotu zamówienia, potwierdzonego dokumentacją fotograficzną i wynikami ankiet, b) wnioski wynikające z analizy zrealizowanego przedmiotu zamówienia, c) trudności i ich przyczyny w realizacji przedmiotu zamówienia, d) wykaz informacji udostępnianych do publicznego rozpowszechniania; 10) dowóz dzieci do miejsca pobytu i z powrotem (po zakończeniu turnusu), który odbywa się na koszt Wykonawcy ubezpieczonymi autokarami (OC i NNW pasażerów). a) Wykonawca zapewnia, co najmniej 2 opiekunów do każdego autokaru na każdorazowy przejazd; b) Zamawiający wyklucza dowóz dzieci autokarami w godzinach nocnych, tzn. między godz. 22.00 a 6.00; 11) ubezpieczenie dzieci w zakresie NNW przez cały okres trwania turnusu kolonijnego - od chwili zbiórki dzieci przed wyjazdem do chwili odbioru dzieci przez rodziców / opiekunów prawnych w Toruniu; 12) zorganizowanie co najmniej jednej jednodniowej wycieczki autokarowej o charakterze edukacyjno-krajoznawczym; 13) pokrywanie kosztów biletów wstępu; 14) utrzymywanie porządku w miejscu zorganizowanego wypoczynku, w tym codzienne sprzątanie w miejscu zakwaterowania dzieci; 15) charakter świecki organizowanego wypoczynku dzieci. 2. Wykonawca jest obowiązany zgłosić kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania organizatora wypoczynku zamiar zorganizowania wypoczynku. W tym celu Wykonawca winien przedłożyć kopię zgłoszenia wypoczynku wraz z jego numerem nadanym przez kuratora oświaty, w terminie w terminie 3 dni od wyboru najkorzystniejszej oferty pod rygorem odstąpienia od podpisania umowy i zapłaty kary umownej. W przypadku stwierdzenia niespełnienia któregokolwiek z warunków określonych w pkt. II.1 niniejszego SIWZ, Zamawiający może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym i obciążyć Wykonawcę karą umowną. W takim przypadku koszt transportu dzieci pokrywa Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 550000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Standard obiektu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopr.torun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach