Przetargi.pl
Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu pn. Dom przyjazny mieszkańcom. Poprawa świadczonych usług w DPS w Bobrku

Dom Pomocy Społecznej w Bobrku ogłasza przetarg

  • Adres: 32-661 Bobrek, ul. Księżnej Ogińskiej 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-33 8464404 , fax. 0-33 8461349
  • Data zamieszczenia: 2013-09-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej w Bobrku
    ul. Księżnej Ogińskiej 2 2
    32-661 Bobrek, woj. małopolskie
    tel. 0-33 8464404, fax. 0-33 8461349
    REGON: 00079260400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu pn. Dom przyjazny mieszkańcom. Poprawa świadczonych usług w DPS w Bobrku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu pn. Dom przyjazny mieszkańcom. Poprawa świadczonych usług w DPS w Bobrku w podziale na 5 części. Zamówienie jest współfinansowane przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Projekt realizowany jest w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy Priorytet 4 Rozwój społeczny zasobów ludzkich, Obszar tematyczny: Ochrona zdrowia, wdrażanego w ramach projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych obejmujących przynajmniej jedną część. Część 1 - Funkcjonowanie życiowe dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną - ograniczenia i możliwości ich kompensowania w pracy opiekuna DPS. 1) Zarys zawartości tematycznej szkolenia: Klasyfikacja deficytów poznawczych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Charakterystyka poszczególnych stopni upośledzenia umysłowego poprzez możliwości uczenia się i nabywania umiejętności życiowych przez niepełnosprawnego mieszkańca. Potrzeby psychiczne osób z niepełnosprawnością intelektualną, skutki deprywacji potrzeb. Sposoby i możliwości zaspakajania indywidualnych potrzeb mieszkańca w pracy opiekuna. Rola relacji emocjonalnych opiekuna z mieszkańcem dla codziennego funkcjonowania i rozwoju mieszkańca. Możliwości kompensowania niedoborów poznawczych w codziennym funkcjonowaniu osoby niepełnosprawnej intelektualnie poprzez zakres pomocy dostosowany do jego możliwości i potrzeb psychofizycznych. Ułatwianie osobom niepełnosprawnym intelektualnie dokonywania wyborów i wyrażania własnego zdania. 2) Liczba uczestników: Do przeszkolenia 2 grupy i łącznie nie więcej niż 44 osoby. 3) Liczba godzin szkolenia: Szkolenie dwu dniowe (dzień po dniu) bez noclegu dla każdej z grup - jeden dzień szkolenia min. 6 godzin. Część 2 - Sytuacje trudne w pracy z osobą niepełnosprawną intelektualnie.. 1) Zarys zawartości tematycznej szkolenia: Rodzaje sytuacji trudnych. Przyczyny powstawania sytuacji trudnych - ich rozpoznawanie i możliwości ich eliminowania (minimalizowania). Sposoby identyfikowania przyczyn sytuacji trudnych ze szczególnym uwzględnieniem analizy okoliczności poprzedzających powstanie sytuacji trudnej. Rola postępowania opiekuna w zmniejszaniu prawdopodobieństwa wystąpienia sytuacji trudnej. Rola czynników związanych z niepełnosprawnością intelektualną i psychiczną mieszkańca w powstawaniu sytuacji trudnych. 2) Liczba uczestników: Do przeszkolenia 2 grupy i łącznie nie więcej niż 46 osób. 3) Liczba godzin szkolenia: Szkolenia jednodniowe dla każdej z grup jeden - dzień szkolenia min. 6 godzin. Część 3 - Zasady i techniki komunikowania się z niepełnosprawnymi intelektualnie mieszkańcami DPS. 1) Zarys zawartości tematycznej szkolenia: Formy komunikacji. Cechy dobrej komunikacji. Bariery komunikacyjne. Znaczenie prawidłowej komunikacji dla budowania relacji z podopiecznym mieszkańcem DPS. Asertywność w komunikacji. Identyfikacja znaczenia sygnałów niewerbalnych. Rozumienie komunikatów o zaburzonej artykulacji i logice wypowiedzi. Odczytywanie intencji komunikatów. Umiejętność prowadzenia dialogu werbalnego i niewerbalnego z mieszkańcem DPS. Zasady dostosowywania komunikatów do możliwości poznawczych niepełnosprawnego mieszkańca DPS. 2) Liczba uczestników: Do przeszkolenia 3 grupy i łącznie nie więcej niż 60 osób. 3) Liczba godzin szkolenia: Szkolenia dwu dniowe (dzień po dniu) bez noclegu dla każdej z grup - jeden dzień szkolenia min. 6 godzin. Część 4 - Formy i sposoby aktywizacji dorosłych mieszkańców niepełnosprawnych intelektualnie DPS. 1) Zarys zawartości tematycznej szkolenia: Zasady planowania i zagospodarowywania czasu wolnego mieszkańca. Cele nowoczesnej terapii zajęciowej. Innowacyjne formy terapii. Zasady dostosowania celów i form terapii do potrzeb i możliwości niepełnosprawnego intelektualnie mieszkańca. Oddziaływania terapeutyczne w relacji z mieszkańcem leżącym z głębokim upośledzeniem umysłowym. 2) Liczba uczestników: Do przeszkolenia 2 grupy i łącznie nie więcej niż 56 osób. 3) Liczba godzin szkolenia: Szkolenia dwu dniowe (dzień po dniu) bez noclegu dla każdej z grup - jeden dzień szkolenia min. 6 godzin. Część 5 - Wypalenie zawodowe pracowników DPS - sposoby radzenia sobie ze stresem. 1) Zarys zawartości tematycznej szkolenia: Syndrom wypalenia zawodowego i jego objawy i rozpoznawanie ich u siebie, sposoby przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Znaczenie sytuacji stresowych związanych z codzienną pracą opiekuna dla rozwijania się syndromu wypalenia. Radzenie sobie ze stresem sytuacyjnym w codziennej pracy ze szczególnym, uwzględnieniem rozpoznawania własnych emocji i sposobów ich odreagowywania. 2) Liczba uczestników: Do przeszkolenia 1 grupa, nie większa niż 24 osobowa. 3) Liczba godzin szkolenia: Szkolenia dwu dniowe (dzień po dniu) bez noclegu dla każdej z grup - jeden dzień szkolenia min. 6 godzin. Wspólne założenia dla wszystkich części zamówienia. 1. Wykonawca musi dysponować salą szkoleniową w hotelu lub ośrodku konferencyjno-szkoleniowym położonym w granicach administracyjnych powiatu oświęcimskiego utrzymaną w czystości z dostępem do zaplecza sanitarnego, odpowiednio wyposażoną do potrzeb przeprowadzenia szkolenia (tz. posiadającą: projektor, tablicę, ekran do wyświetlania). 2. Wymagania w zakresie obsługi cateringowej: a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca zapewnił w każdym dniu zajęć jedną przerwę kawową, przy zachowaniu następujących wymogów: - nielimitowane napoje: gorąca kawa/herbata z ekspresu lub dystrybutora; schłodzona woda mineralna gazowana/niegazowana; mleko i śmietanka do kawy, cytryna do herbaty, cukier do kawy i herbaty dla każdego z uczestników, dostępne dla uczestników przez cały dzień zajęciowy; - posiłki: min. jeden kawałek ciasta lub jedna bułka słodka dla każdego z uczestników. b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca zapewnił w trakcie zajęć obiad (zupa + drugie danie) dla każdego z uczestników szkolenia, przy zachowaniu następujących wymogów (gramatura dań po przyrządzeniu): - zupa 300 g, - danie niewegetariańskie: w przypadku mięsa lub ryby (łosoś, dorsz, mintaj, miruna lub karp) - 150 g (w przypadku dania zawierającego sos jest to waga sztuki mięsa/ryby bez sosu), dodatki: ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki - 150 g, surówki - 100 g; w przypadku pierogów, makaronów z sosami, zapiekanek - porcja min. 400 g, albo, - danie wegetariańskie: w przypadku kotleta lub gulaszu wegetariańskiego (sojowego albo warzywnego) - 150 g (w przypadku dania zawierającego sos - 200 g), dodatki: ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki - 150 g, surówki - 100 g, w przypadku pierogów, makaronów z sosami, zapiekanek - porcja min. 400 g, c) Jadłospis na wszystkie dni szkolenia (zupy + danie wegetariańskie i niewegetariańskie) podczas obiadu, a także słodyczy serwowanych podczas przerw kawowych wykonawca ustali z zamawiającym na min. 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia, d) Zamawiający wymaga, aby przygotowanie oraz dostarczenie cateringu odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 3. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie przeszkoloną liczbę uczestników. 4. Za uczestnika przeszkolonego uważa się uczestnika, który wziął udział w co najmniej 75% zajęć. Uczestnikowi przeszkolonemu wydaje się certyfikat o ukończeniu szkolenia zgodnie z ppkt 9. 5. Wykonawca opracuje materiały szkoleniowe na zajęcia (skrypt, prezentacje) i przedłoży Zamawiającemu w terminie 30 dni przed rozpoczęciem szkoleń w przypadku części od 2 do 5 i na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia w przypadku części 1. Materiały szkoleniowe należy przygotować w formie kolorowego wydruku. 6. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić materiały szkoleniowe, o których mowa w ppkt 5 - po 1 egzemplarzu dla każdego uczestnika szkolenia oraz 1 egzemplarz do dokumentacji prowadzonej przez Zamawiającego. 7. Wszystkie dokumenty i materiały opracowane przez Wykonawcę (wskazane w ppkt 5 i 6) winny zostać przekazane w formie papierowej i w formie elektronicznej na płycie CD oraz oznakowane logotypami SWISS CONTRIBUTION oraz zawierać informację, że Projekt współfinansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. 8. Wykonawca przeprowadzi zajęcia w formie wykładowo - warsztatowej, zgodnie ze sporządzonym przez siebie harmonogramem (data i godzina, forma zajęć, imię i nazwisko prowadzącego), uzgodnionym i zatwierdzonym przez Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Bobrku. Wykonawca przedstawi zatwierdzony harmonogram zamawiającemu do 7 dni od dnia podpisania umowy. 9. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić przeszkolonym uczestnikom certyfikat oznakowany logotypami SWISS CONTRIBUTION oraz zawierający informację, że Projekt współfinansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Wymagane logotypy zostaną przesłane przez Zamawiającego. Wzór certyfikatu Wykonawca prześle Zamawiającemu w formie elektronicznej celem akceptacji. 10. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia z należytą starannością, w sposób rzetelny, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy i obowiązującymi przepisami. 11. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia, w skład której wchodzą co najmniej: 1) harmonogram, 2) listy obecności - wzór listy obecności wraz z wymaganymi logotypami SWISS CONTRIBUTION oraz informacją, że Projekt współfinansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 12. Wykonawca zobowiązuje się udzielać z własnej inicjatywy i/lub na żądanie zamawiającego informacji dotyczących stanu realizacji przedmiotu zamówienia (np. liczby osób uczestniczących w szkoleniu - frekwencji na zajęciach, przypadkach powtarzających się nieobecności).. 13. Po zakończeniu szkolenia wykonawca dostarczy dokumentację z przebiegu szkolenia, w skład której wejdą: 1) listy obecności - oryginały, 2) potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych - oryginał, 3) potwierdzenie odbioru certyfikatów - oryginał, 4) potwierdzenie korzystania z cateringu, 5) kserokopie certyfikatów potwierdzone za zgodność z oryginałem, 6) dokumentacja fotograficzna z zajęć (min. 10 zdjęć na grupę) - w formie elektronicznej (na płycie CD), Dane zawarte w powyższej dokumentacji powinny być ze sobą spójne. 14. Zgodnie z wytycznymi Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy materiały nie mogą zawierać żadnych logotypów wykonawców prywatnych realizujących działania w ramach projektu. 15. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia wśród uczestników szkolenia ankiety ewaluacyjnej na zakończenie zajęć oceniającej prowadzącego oraz organizację szkolenia 16. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Regionalnemu Ośrodkowi Polityki Społecznej w Krakowie (Instytucja Realizująca) i innym podmiotom uprawnionym do kontroli i audytu, prawo wglądu we wszystkie dokumenty, w tym dokumenty w wersji elektronicznej, związane z realizacją umowy, do dnia 31.12.2020 r. 17. Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania całości dokumentacji dotyczącej realizacji umowy do 31.12.2025r. 18. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowego wykonania umowy przez Wykonawcę. 19. Wykonanie przedmiotu zamówienia przebiegać będzie zgodnie z postanowieniami zawartymi w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. 20. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.powiat.oswiecim.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach