Przetargi.pl
Ograniczenie zużycia energii i emisji CO2 poprzez podniesienie sprawności kotłowni miejskiej w Strzegomiu z wykorzystaniem nowoczesnych energetycznych technologii hybrydowych w procedurze: zaprojektuj i wybuduj

Zakład Usług Komunalnych w Strzegomiu Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 58-150 Strzegom, Aleja Wojska Polskiego 75
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 8551052 , fax. 74 8551052
  • Data zamieszczenia: 2015-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych w Strzegomiu Sp. z o.o.
    Aleja Wojska Polskiego 75 75
    58-150 Strzegom, woj. dolnośląskie
    tel. 74 8551052, fax. 74 8551052
    REGON: 02203289100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zuk.strzegom.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ograniczenie zużycia energii i emisji CO2 poprzez podniesienie sprawności kotłowni miejskiej w Strzegomiu z wykorzystaniem nowoczesnych energetycznych technologii hybrydowych w procedurze: zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja ciepłowni w Strzegomiu poprzez: 1) wymianę kotłów na nowoczesne wysokosprawne wyposażone w ekonomizery, 2) wymianę pomp w kotłowni na nowe energooszczędne wyposażone w falowniki 3) zastosowanie nowej instalacji odpylania spalin wyposażonej w odpylacze cyklonowo-workowe i wentylatory spalin wyposażone w falowniki, 4) remont budynku kotłowni w niezbędnym zakresie określonym w PFU 5) wymianę istniejącego komina fi 800 na nowy izolowany termicznie 6) budowę instalacji wyposażonych w układ kogeneracyjny 2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności opracowanie dokumentacji projektowej: PROJEKTÓW BUDOWLANYCH I WYKONAWCZYCH ORAZ POWYKONAWCZYCH wraz z kompletem uzgodnień i pozwoleń oraz budowę, w oparciu o wykonaną dokumentację WYKONANIE MODERNIZACJI KOTŁOWNI WRAZ Z WYKONANIEM INSTALACJI ODPYLANIA I BUDOWĘ NOWEGO KOMINA W MIEJSCU STAREGO USZKODZONEGO Z UWZGLĘDNIENIEM PODSTAWOWYCH ELEMENTOW UJĘTYCH W PFU ORAZ BUDOWĘ UKŁADU KOGENERACYJNEGO O MOCY 400kW - tj.: 1) przebudowa budynku kotłowni w zakresie wzmocnienia konstrukcji, dostosowania do obowiązkowych przepisów p.poz, przebudowa części socjalnej wraz z wydzieleniem pomieszczenia sterowni, demontaż i montaż wraz z naprawą konstrukcji dachu nad hala kotłów 2) wymianę kotów na nowe o sprawności 82% wyposażone w ekonomizery i elementy napędzane silnikami elektrycznymi wyposażonymi w falowniki, 3) wymianę instalacji odpylania na nowa wyposażoną w odpylacze cyklononowo - workowo, wentylatory spalin wyposażone w falowniki sterowane w funkcji mocy kotła, 4) zastosowanie odpylaczy wstępnych usuwających ze spalin koksik i unoszony ze spalinami pył. 5) wymianę orurowania kotłowni wraz z armaturą odcinającą , zawrotną, pomiarową zaworami bezpieczeństwa oraz upustowymi, 6) wymianę pomp sieciowych, ładujących, stabilizujących oraz mieszających na nowe energooszczędne sterowane automatycznie. 7) wykonanie nowej instalacji spalin (czopuchów) od projektowanych odpylaczy do nowego komina 8) wykonanie nowej konstrukcji wsporczej pod odpylacze oraz czopuchy 9) wykonanie i montaż nowego komina fi 800 H=40m wolnostojącego wyposażonego w odciągi z lin stalowych izolowanego termicznie 100 mm wełną mineralną w płaszczu z blachy kwasoodpornej. 10) wykonanie całej instalacji elektrycznej, oświetleniowej, siłowej, połączeń wyrównawczych, instalacji odgromowej i dostosowanie do obowiązujących norm i przepisów. 11) wykonanie nowej instalacji wod- kan , co i wentylacji. 12) wymianę odżużlaczy 13) wymianę lei zasypowych. 14) naprawę taśmociągów nawęglania i odżużlania w niezbędnym zakresie 15) wykonanie nowej instalacji zmiękczania wody i remont instalacji odgazowywania wraz z montażem dodatkowych zbiorników wody uzdatnionej 16) montaż i włączenie do sieci technologicznej po stronie cieplnej, rozdzielni kotłowni po stronie elektrycznej agregatu kogeneracyjnego o mocy elektrycznej 400kW. 3. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą w szczególności: 1) wykonanie niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz w tym geologicznych, 2) wykonanie branżowych projektów budowlanych i wykonawczych: 3) kotłowni opalanej miałem węglowym wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi, częścią architektoniczną, konstrukcyjną, instalacyjną i elektryczną, 4) dróg i placów w niezbędnym zakresie, 5) wykonanie projektu AKPiA dla całości inwestycji, 6) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 7) wykonanie projektów niezbędnych sieci cieplnych i energetycznych, 8) budowa układu kogeneracyjnego wg dokumentacji 9) budowa komina wolnostojącego, stalowego, izolowanego termicznie, 10) budowa niezbędnych dróg i placów wraz z ogrodzeniem, 11) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. zorganizowanie placu budowy, biura, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach itp.), 12) pełnienie nadzoru nad pracami przez osoby uprawnione, 13) pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji (zasady i warunki pełnienia tego nadzoru określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do specyfikacji), 14) uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatacje systemu, 15) wykonanie dokumentacji powykonawczej, 16) uruchomienie, wykonanie rozruchu i regulacji oraz przekazanie kotłowni, 17) wykonanie instrukcji obsługi i eksploatacji, 18) dokonanie przeszkolenia personelu użytkownika wybudowanych instalacji, 19) w okresie gwarancyjnym - przeglądy i usługi serwisowe zgodnie z wymaganiami producenta, jednak nie rzadziej niż 1 raz w roku. Wymagany czas reakcji na zgłoszoną awarię - 4 godzin od momentu zgłoszenia. Wykonawca będzie zobowiązany do podania formy zgłoszenia i potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia z podaniem osób odpowiedzialnych za potwierdzenie zgłoszenia, ich numerów telefonów, faksów i poczty elektronicznej (e-mail). Wykonawca musi mieć uprawnienia producenta do serwisowania zamontowanych urządzeń. 20) sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, 21) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 4. Planowana inwestycja winna zostać zlokalizowana w miejscowości Strzegom, na działce: Nr 728, AM 4, obręb 1. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania, założenia i wytyczne (w tym aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia oraz właściwości funkcjonalno użytkowe) zawiera załączony do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wzór umowy (załącznik nr 9 do SIWZ) oraz program funkcjonalno - użytkowy (załącznik nr 1 do SIWZ) dla zadania pn: Ograniczenie zużycia energii i emisji CO2 poprzez podniesienie sprawności kotłowni miejskiej w Strzegomiu z wykorzystaniem nowoczesnych energetycznych technologii hybrydowych (w procedurze: zaprojektuj i wybuduj) z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów i wyrobów Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) nie gorszej jakości niż opisane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wyrobu określonego przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy. 6. Dodatkowe informacje: 1) Konieczne jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, celem uzyskania informacji, które mogą być przydatne dla przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania przedmiotu zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 2) Wykonawca zapewni obsługę geotechniczną i geodezyjną łącznie z założeniem osnowy realizacyjnej, geodezyjnym wytyczeniem, geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. Koszt ww. obsługi ponosi Wykonawca. 3) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować teren budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót. Ze względu na możliwość występowania na terenie całego obiektu azbestu, Wykonawca powinien posiadać uprawnienia do jego usuwania lub wskazać firmę uprawnioną do takich działań, z którą ma podpisaną stosowną umowę. 4) W przypadku, gdy w programie funkcjonalno - użytkowym zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. 5) Gdziekolwiek w dokumentacji powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów, o ile w specyfikacji nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez wykonawcę i przedłożone zamawiającemu do zatwierdzenia. 6) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej (nadziemnej i podziemnej), zlokalizowanych na terenie budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt. Wykonawca uwzględnić musi fakt wykonywania prac w okresie grzewczym ( na ruchu). W przypadku przerwy w dostawie ciepła wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zastępczego źródła ciepła o mocy 750kW np. kotłownia kontenerowa węglowa lub olejowa. Dysponowanie taką kotłownią należy potwierdzić w ofercie. 7) W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. 8) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych. 9) Wykonawca w ofercie winien uwzględnić koszty wykonania wymaganych właściwymi przepisami prób, badań i pomiarów oraz koszty uzyskania od właściwych organów odpowiednich zaświadczeń. 10) Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach realizacji zadania robót, wymagające wywozu, nie nadające się do ponownego wykorzystania, pochodzące z robót rozbiórkowych, ziemnych, ewentualnej wycinki i karczowania drzew i krzewów, będą stanowiły własność Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest sukcesywnie zgodnie z postępem robót do ich przewiezienia i utylizacji na własny koszt. Koszt transportu, składowania i utylizacji należy uwzględnić przy sporządzaniu oferty. 11) Wykonawca zobowiązany jest zgłosić zamiar rozpoczęcia robót właściwym gestorom sieci, którzy dokonywali uzgodnień dokumentacji, pod których nadzorem mają być wykonywane roboty. Koszt nadzorów branżowych leży po stronie Wykonawcy. 12) Wykonawca w ofercie winien uwzględnić koszty odbioru urządzeń przez gestorów sieci. 13) Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone osobom i podmiotom trzecim, powstałe w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia. 14) Wykonawca nie może uwolnić się od odpowiedzialności z tytułu gwarancji i rękojmi za wady i usterki powstałe na skutek wad rozwiązań projektowych oraz za wady robót (obiektów) powstałe na skutek dostarczonej przez siebie dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: (max. 3 % wartości zamówienia 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) 2.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku składając wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5.Nie wniesienie wadium w terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp. 6.Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 63 1090 2343 0000 0001 2034 8788, z adnotacją (wadium). 7.Wadium wnoszone w innych niż pieniądz dopuszczonych formach - oryginał dokumentu winien zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert lub dołączony w formie oryginału do składanej oferty (również w przypadku dostarczenia wadium za pośrednictwem poczty). 8.Wadium w formie poręczenia lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Zamawiający. Poręczenia lub gwarancje muszą zawierać w swojej treści zobowiązania gwaranta/poręczyciela do nieodwołalnej i bezwarunkowej, na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 10.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13.W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli wniesiono odwołanie po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 14.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15.Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: TERMIN WYKONANIA
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuk-strzegom.nowybip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach