Przetargi.pl
Odbudowa drogi gminnej z Zatoni Dolnej do Krajnika Dolnego na koronie wału przeciwpowodziowego nad Odrą, w km 0+213 - 4+564.

Gmina Chojna ogłasza przetarg

  • Adres: 74500 Chojna, ul. Jagiellońska
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4141485: 4141035 , fax. 914141117
  • Data zamieszczenia: 2018-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chojna
    ul. Jagiellońska 4
    74500 Chojna, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4141485: 4141035, fax. 914141117
    REGON: 81168457400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.chojna.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa drogi gminnej z Zatoni Dolnej do Krajnika Dolnego na koronie wału przeciwpowodziowego nad Odrą, w km 0+213 - 4+564.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbudowę istniejącej nawierzchni drogi, zlokalizowanej na koronie wału przeciwpowodziowego, polegającej na uzupełnieniu kruszywa do wymaganej rzędnej wału przeciwpowodziowego i zastabilizowaniu nawierzchni klińcowej emulsją asfaltową i grysami. Odbudowa drogi gminnej na długości ok. 4,4 km, zlokalizowanej na odcinku od miejscowości Zatoń Dolny do miejscowości Krajnik Dolny. Odcinki o łącznej długości ok. 3,9 km zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki Odry i przebiegają w linii nabrzeża po istniejącym wale przeciwpowodziowym. Odcinek w środkowej części opracowania o długości ok. 0,5 km odbiega od linii brzegu Odry i przebiega w lesie. 2. Podstawowe parametry planowanego do remontu odcinka drogi: 1) długość planowanego odcinka drogi: 4.351 mb, 2) powierzchnia drogi: 15.232,54 m2, 3) szerokość jezdni: 3,0 - 3,5 m, 4) pochylenie poprzeczne jezdni: 2,00%, 5) konstrukcja jezdni: 3 cm – potrójne powierzchniowe utrwalenie, 5 – 8 cm – warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o ciągłym uziarnieniu 0/31,5# (przekrusz z litej skały) – istniejąca konstrukcja jezdni (geokrata wypełniona i przysypana kruszywem) projekt zakłada jedynie oczyszczenie pasa drogi z krzaków oraz podcięcie krzewów i drzew do wymaganej przepisami skrajni drogi. Wszelkie prace w bezpośrednim sąsiedztwie drzew (odległość 1,5 m lub mniejsza) należy wykonywać ręcznie. 3. W ramach realizacji niniejszej odbudowy drogi, przewiduje się wykonanie następujących robót: 1) wyrównanie istniejącej nawierzchni z kruszywa oraz nadanie jej równomiernego i jednolitego spadku poprzecznego poprzez usypanie i wyprofilowanie kilku centymetrowej warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o ciągłym uziarnieniu 0/31,5#; 2) prace ziemne polegające jedynie na płytkim korytowaniu i profilowaniu nawierzchni gruntowo-szutrowej na odcinku drogi przebiegającym w lesie (ok. 500 mb) z uwagi na istniejące nienormowe spadki poprzeczne oraz koleiny nawierzchni drogi; 3) zamknięcie nawierzchni z kruszywa poprzez wykonanie potrójnego powierzchniowego utrwalenia przy pomocy kruszywa zatopionego i zawałowanego w emulsji asfaltowej; 4) poprawa stanu technicznego nawierzchni istniejących zjazdów poprzez ułożenie kruszywa; 5) karczowanie krzaków i podcinka krzewów i drzew w miejscach ich kolizji ze skrajnią drogi; 6) porządkowanie terenu budowy po wykonanych pracach remontowych. 4. Zakres prac obejmuje również roboty pomocnicze i towarzyszące oraz inne prace konieczne do wykonania, nie ujęte w dokumentacji, a niezbędne do wykonania ze względu na warunki terenowe, sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej, specyfikacji wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze robót. 6. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót przy realizacji przedmiotu zamówienia, zostaje opisana poprzez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, że zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy, jakie parametry techniczne powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający przez podanie nazw własnych produktów, określa minimalne parametry techniczne, cechy użytkowe i jakościowe, jakim powinny odpowiadać materiały równoważne, aby spełniały stawiane wymagania. 7. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymogi, wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. 9. Zamawiający wymaga ponadto od Wykonawców, sporządzenia i złożenia kosztorysu ofertowego z wyszczególnionymi kosztami netto i brutto. Kosztorys musi zawierać: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych. Dodatkowo Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, harmonogram rzeczowo-finansowy. Dokumenty te będą stanowiły załącznik do umowy. 10. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania tablic stanowiących oznakowanie przedsięwzięcia realizowanego przy wsparciu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych związanych z remontem i odbudową obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej, w tym na przeciwdziałanie skutkom takich zdarzeń w przyszłości, zgodnie z Instrukcją oznakowania przedsięwzięć z tych środków (szczegóły do uzgodnienia z Zamawiającym). 11. Inne obowiązki Wykonawcy robót związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu umowy: 1) przejęcie terenu budowy od Zamawiającego; 2) utrzymanie istniejących dróg w stanie nienaruszonym; 3) przed wbudowaniem materiałów, przedkładanie Inspektorowi Nadzoru do akceptacji, a następnie dołączenie do operatu powykonawczego, certyfikatów zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, atestów, deklaracji zgodności lub świadectwa jakościowe każdego użytkowanego na budowie wyrobu lub elementu konstrukcyjnego; 4) obsługa geodezyjna budowy, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej; 5) koordynacja robót podwykonawców (jeśli przewidziano podwykonawstwo); 6) zabezpieczenie i ochrona placu budowy; 7) informowanie na piśmie Zamawiającego na bieżąco o problemach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności na jakość robót lub opóźnienie terminu wykonania robót; 8) zlecenie na koszt własny niezbędnych nadzorów specjalistycznych, wynikających z zaleceń dysponentów mediów (energetyka, telekomunikacja, itp.); 9) uporządkowanie placu budowy po zakończeniu robót. 10) zabezpieczenie mienia zgromadzonego na placu budowy. 11) wykonanie innych robót i czynności, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, wynikających z przepisów Prawa budowlanego, Polskich Norm i sztuki budowlanej. 12) przed rozpoczęciem odbioru końcowego Wykonawca dostarczy Zamawiającemu, kompletną dokumentację wymaganą przy odbiorze końcowym wraz z niezbędnymi dokumentami, takimi jak: a) dokumentacja techniczna z naniesionymi zmianami dokonywanymi w toku wykonywania przedmiotu umowy, jeżeli miały miejsce, b) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, c) protokoły techniczne, d) aprobaty techniczne, e) atesty i certyfikaty jakości, f) deklaracje zgodności z Polską Normą, g) oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonanych robót z zatwierdzonym projektem budowlanym oraz o uporządkowaniu terenu, h) i inne dokumenty wymagane przy przystąpieniu do końcowego odbioru robót. 13) w trakcie trwającego okresu gwarancyjnego, Wykonawca będzie miał obowiązek uczestniczyć we wszystkich przeglądach technicznych, które odbywać się będą nie rzadziej niż 1 przegląd na 12 miesięcy. Jednakże Zamawiający zastrzega sobie prawo ogłoszenia i przeprowadzania przeglądów gwarancyjnych częściej niż 1 przegląd na 12 miesięcy w razie pojawienia się dużej ilości wad i usterek. 14) po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca będzie zobowiązany do zwrotu wysokości udzielonego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji dla Zamawiającego dofinansowania, jeżeli przedmiot umowy wykonany zostanie niezgodnie z dokumentacją projektową bądź niezgodnie z powszechnie uznaną wiedzą techniczną, a także wykonany nie w terminie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233226-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga by oferta była zabezpieczona wadium w wysokości: 25.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy zł 00/100 PLN). 2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym jako składanie ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 2) BS Chojna 03 9370 0007 0000 0664 2000 0002 tytułem: „wadium – Odbudowa drogi gminnej z Zatoni Dolnej do Krajnika Dolnego”; 3) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 4) gwarancjach bankowych; 5) gwarancjach ubezpieczeniowych; 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty albo oryginał dokumentu wadialnego dołączyć do oferty (w oddzielnej kopercie). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca, zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach