Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Skomlin

Gmina Skomlin ogłasza przetarg

  • Adres: 98-346 Skomlin, ul. Trojanowskiego 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8864477 , fax. 043 8864477 w. 13
  • Data zamieszczenia: 2014-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skomlin
    ul. Trojanowskiego 1 1
    98-346 Skomlin, woj. łódzkie
    tel. 043 8864477, fax. 043 8864477 w. 13
    REGON: 73093473700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Skomlin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Skomlin. Powierzchnia gminy: 55 km2. Dane dotyczące liczby mieszkańców i nieruchomości (gospodarstw domowych) na terenie gminy Skomlin (dane ulegają na bieżąco zmianom i będą się zmieniać podczas realizacji przedmiotu zamówienia) Liczba mieszkańców Gminy Skomlin w-g danych zawartych w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi - 2831osób, Liczba gospodarstw domowych w odniesieniu do liczby mieszkańców (wg danych zawartych w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi) a) od 1 do 2 osób - 296, b) od 3 do 5 osób - 409, c) powyżej 5 osób - 116, Liczba gospodarstw domowych, w których nie segreguje się odpadów komunalnych.4 Ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Skomlin odebranych w 2013r - Zmieszane odpady komunalne o kodzie 20 03 01 - 224,041 Mg, Zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 - 37,106 Mg, Opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02 - 7,375 Mg, Opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 0101 - 0,314 Mg, Opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07 - 48,378 Mg, Zmieszane odpady z budowy remontów i demontażu o kodzie 17 09 04 - 1,02 Mg. Zużyte opony o kodzie 16 01 03 - 8,338 Mg, Inne odpady nieulegające biodegradacji o kodzie 20 02 03 - 1,09 Mg, Odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 - 23,392Mg W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: z zamieszkałych posesji: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01, b) segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (odpady suche) o kodzie: 15 01 06, - opakowania ze szkła o kodzie: 15 01 07,z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne:przeterminowane leki o kodzie 20 01 32, zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36,odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07, odpady budowlano-rozbiórkowe o kodach z grupy 17, zużyte opony o kodzie 16 01 03, chemikalia o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15* 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*, przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 - wykaz punktów: punkt selektywnego zbierania odpadów na terenie Międzygminnego Składowiska Odpadów w Skomlinie, punkt w budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Podstawowej Opieki Zdrowotnej 98-346 Skomlin ul. Trojanowskiego 2 (odbierane 4 x w roku- raz na kwartał), zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34, zużyte opony o kodzie 16 01 03 z następujących punktów: punkt selektywnego zbierania odpadów na terenie Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych w Skomlinie, zbiórka sprzed posesji (1 raz w roku - w miesiącu wrześniu). Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (teren Międzygminnego Składowiska Odpadów w Skomlinie) Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki. PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki tak, aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Skomlin w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Skomlin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skomlin. Wielkość pojemników (kontenerów) należy dostosować do ilości przekazywanych odpadów przez mieszkańców i częstotliwości odbioru odpadów. Odbiór odpadów będzie wykonywany w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia potrzeby odbioru przez pracownika Zamawiającego. Pojemniki należy oznaczyć. Oznaczenia mają wskazywać rodzaj odpadu, jaki należy składać do pojemnika oraz nazwę gminy, z której terenu są składane odpady. Zamawiający odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 730 - 1530 (za wyjątkiem pierwszego i ostatniego poniedziałku miesiąca) oraz w pierwszą i ostatnią sobotę miesiąca w godz. 800 - 1400. Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwalą Rady Gminy Skomlin w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Skomlin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skomlin. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych.Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania wywozu odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz odpadów wielkogabarytowych w ramach umowy powinien być zrealizowany 1 raz w roku w miesiącu kwietniu . Zbiórka obejmuje: kod 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe: (wersalki, tapczany, łóżka, fotele, elementy stolarki, okna, dywany, wykładziny), kod 20 01 40 - metale (złom), kody 20 01 35*, 20 01 36 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (telewizory, monitory, pralki, radia, drukarki, odkurzacze), kod 20 01 23* - urządzenia zawierające freony (lodówki), kod 16 01 03 - zużyte opony, kod 20 01 33* - baterie i akumulatory, duże opakowania z tworzywa sztucznego. Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną i uzgodnieniami z Zamawiającym. Zbiórka polega na: załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, zagospodarowaniu odebranych odpadów, posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze.Obowiązek zapewnienia pojemników. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w:uchwale Rady Gminy Skomlin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skomlin.Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne. Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Skomlin, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej. Zamawiający zastrzega możliwość wyposażenia danej nieruchomości w więcej niż 1 komplet pojemników lub więcej niż 1 pojemnik dla danego rodzaju odpadu. Wykonawca w terminie 1 miesiąca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2014r. W terminie do 15.01.2015r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 31.12.2014 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). Wykonawca w terminie do 31.12.2014 r. przekaże mieszkańcom informację o sposobie oznaczenia pojemników na poszczególne rodzaje odpadów (np. kolor klapy, kolor naklejki na pojemniku itp.) oraz wykaz odpadów, które można umieszczać w danym pojemniku. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem uchwał Rady Gminy w terminie do 31.12.2014 r. Wykonawca wyposaży punkt, w którym odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach w terminie do 31.12.2014 r. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował następującą częstotliwością:niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne- 1 raz w miesiącu; szkło - 1 raz na trzy miesiące; papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu; meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony - odbierane sprzed posesji -1 raz w roku, przeterminowane leki- 4 razy w roku; zużyte baterie i akumulatory - 2 razy w roku;Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym, lub przesunie się o jeden dzień. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogram wywozu odpadów do dnia 31.12.2014 r.Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości. Kontrola obowiązku segregowania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów: przy pierwszej i drugiej takiej sytuacji wykonawca nie odbierze odpadów i pozostawi na pojemniku nalepkę informującą o przyczynie nieodebrania odpadów, przy trzeciej i kolejnej takiej sytuacji odbiera odpady jako zmieszane, do chwili zapewnienia przez właściciela nieruchomości właściwego sposobu segregowania odpadów. O zaistniałych sytuacjach wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 7 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: Raportu na dzień 15 stycznia 2015r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach (załącznik do faktury). Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. Jako załączniki do faktury miesięcznej wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Skomlin. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu. zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego. Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności faktur
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.skomlin.akcessnet.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach