Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Mniszków

Gmina Mniszków ogłasza przetarg

  • Adres: 26-341 Mniszków, ul. Powstańców Wielkopolskich 10
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7561522 , fax. 044 7561523
  • Data zamieszczenia: 2013-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mniszków
    ul. Powstańców Wielkopolskich 10 10
    26-341 Mniszków, woj. łódzkie
    tel. 044 7561522, fax. 044 7561523
    REGON: 59064812600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mniszkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Mniszków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia 1.1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia. 1.1.1 Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mniszków. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych. 1.2 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: 1) z zamieszkałych posesji: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01, b) segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: - papier i tektura o kodzie 20 01 01, - tworzywa sztuczne o kodzie 20 01 39 - szkło o kodzie: 20 01 02, 2) z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne: a) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 b) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, d) odpady budowlano-rozbiórkowe o kodach z grupy 17 e) zużyte opony o kodzie 16 01 03 f) odpady ulegające biodegradacji (zielone) o kodzie 20 02 01 g) opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach h) metale, 3)z punktów przy aptekach ( ul. Powstańców Wielkopolskich 1, ul. Piotrkowska 9) - przeterminowane leki o kodzie 20 01 32, 4) z punktów przy szkołach (Szkoła Podstawowa w Stoku 40, Szkoła Podstawowa w Bukowcu nad Pilicą 34, Szkoła Podstawowa w Błogiem Rządowym 39, Gimnazjum Publiczne w Mniszkowie, ul. Piotrkowska 72) - zużyte baterie oraz akumulatory małogabarytowe. 1.3.Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 1.3.1 W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (teren przy Oczyszczalni ścieków w Mniszkowie, ul. Piotrkowska 87, 26-341 Mniszków ) Wykonawca zorganizuje PSZOK wraz z uzyskaniem zezwolenia na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 42 ust.1 ustawy o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz.21) 1.3.2 PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki, worki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Mniszków w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Mniszków w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mniszków. 1.3.3 Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. 1.3.4. PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców w ostatni piątek każdego miesiąca od godz.8:00 do godz. 15:00. 1.4. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych. 1.4.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania wywozu odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz odpadów wielkogabarytowych w ramach umowy powinien być zrealizowany raz w roku w miesiącu październik 2013 r, 1.4.2. Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną. 1.4.3. Zbiórka polega na : - załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, - zagospodarowaniu odebranych odpadów, - posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. 1.4.4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze 1.5. Obowiązek zapewnienia pojemników 1.5.1. Wykonawca na czas realizacji zamówienia udostępnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemniki, worki na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami bez ponoszenia przez właścicieli nieruchomości z tego tytułu kosztów. Przekazywane pojemniki powinny być sprawne technicznie, czyste i estetyczne, a worki trwałe i szczelne. Koszt wyposażenia posesji w pojemniki, worki należy wkalkulować w oferowaną cenę ryczałtową zamówienia. Jeżeli na terenie nieruchomości odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny to: - dla nieruchomości zamieszkałej przez 1- 2 osoby- wyposaża się je w jeden pojemnik o poj. 120l. na odpady zmieszane oraz dwa pojemniki lub worki o pojemności po120l każdy, - dla nieruchomości zamieszkałej przez 3- 5 osób - wyposaża się je w jeden pojemnik o poj. 120l. na odpady zmieszane oraz dwa pojemniki lub worki o pojemności po120l każdy, - dla nieruchomości zamieszkałych przez 6 osób i powyżej- wyposaża się je w jeden pojemnik o poj. 240l. na odpady zmieszane oraz dwa pojemniki lub worki o poj. 120 l każdy. Jeżeli na terenie nieruchomości odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny to bez względu na liczbę zamieszkałych na nich osób wyposaża się je w jeden pojemnik o pojemności 240l. 1.5.2.. Wykaz nieruchomości i ilości osób je zamieszkujących stanowi załącznik do SIWZ i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 1 m-ca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 1.5.3. Pojemniki, worki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w okresie od dnia zawarcia umowy . W terminie do 01.07.2013 r. wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników, worków znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 01.07.2013 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników, worków nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 1.5.4. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki, worki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb, zgodnie z uchwałami rady gminy. 1.5.5. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach. 1.5.6. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 1.6. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.6.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością - zmieszane odpady komunalne - odbiór raz w miesiącu oraz segregowane odpady komunalne - odbiór raz na dwa miesiące, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale Rady Gminy Mniszków w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów . 1.6.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym. 1.6.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogramu wywozu odpadów z poszczególnych miejscowości. 1.6.4. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami zmieszanymi. 1.6.5. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 1.6.6. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników na przeterminowane lekarstwa, zużyte baterie oraz akumulatory małogabarytowe i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie dopuścić do przepełnienia tych pojemników. 1.6.7.Odbiór odpadów będzie następował z pojemników, worków wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. 1.7.Kontrola obowiązku segregowania odpadów. 1.7.1. Zamawiający dostarczy wykonawcy wykaz właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali odbiór odpadów bez segregacji. 1.7.2.Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 1.7.3. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 1.7.4. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faksem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji .Wykonawca sporządza protokół określający stan faktyczny, który winien podpisać również właściciel nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną z datownikiem. 1.8. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1)Raportu na koniec II kwartału 2013 r. o ilości i rodzaju pojemników, worków znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 2)Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników, worków w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników , worków znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach (załącznik do faktury). 3)Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 4)Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca. 5)Jako załączniki do faktury kwartalnej wykonawca załączy karty przekazania zmieszanych odpadów komunalnych (uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę) do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK), oraz odpadów selektywnie zebranych - zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa wyżej muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Mniszków. 1.9. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1.9.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 1.9.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 1.9.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub w szczególnych przypadkach do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu. zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXVI/781/12 z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego 2012. 1.9.4. Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dn. 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. 1.9.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 1.10. Kody CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 90533000-2 - Usługi zagospodarowania odpadów 1.11.Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: 1.11.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Mniszków. 1.11.2. Powierzchnia gminy: 12.383 ha. 1.11.3. Dane dotyczące liczby mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, oraz szacowanej liczby gospodarstw domowych wg stanu na dzień 18.03.2013 r.: Lp. Miejscowość Liczba mieszkań zamieszkałych Mieszkanie zamieszkałe razem od 1- 2 osób od 3- 5 osób 6 i powyżej 1 Błogie Rządowe 33 38 16 87 2 Błogie Szlacheckie 9 14 2 25 3 Bukowiec nad Pilicą 21 32 17 70 4 Duży Potok 18 24 7 49 5 Góry Trzebiatowskie 5 9 2 16 6 Grabowa i Holendry 11 16 9 36 7 Jawor 3 12 10 25 8 Jawor- Kolonia 7 9 12 28 9 Julianów 10 7 4 21 10 Konstantynów 5 11 10 26 11 Małe Końskie 16 20 7 43 12 Marianka 9 7 6 22 13 Mikułowice 8 11 12 31 14 Mniszków 46 88 35 169 15 Nowe Błogie 4 7 11 22 16 Obarzanków- Strugi 8 5 2 15 17 Olimpiów 6 12 10 28 18 Owczary 8 21 7 36 19 Prucheńsko Duże 13 22 13 48 20 Prucheńsko Małe 21 13 6 40 21 Radonia 29 32 16 77 22 Stoczki 10 20 16 46 23 Stok 13 12 15 40 24 Strzelce 20 35 14 69 25 Syski 2 3 4 9 26 Świeciechów 14 20 10 44 - 7 - 27 Wydraków 3 1 0 4 28 Zajączków 15 10 2 27 29 Zarzęcin 30 22 10 62 Stan na dzień 18.03.2013 397 533 285 1215 1.12. Załącznikiem do SIWZ jest wykaz wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Mniszków i liczby zameldowanych w nich osób. Wykaz załączony jest pomocniczo w celu oszacowania zakresu zamówienia. W okresie realizacji zamówienia dane objęte wykazem będą ulegać zmianie. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji umowy jest niezmienna. 1.12.1. Ilości odpadów zebranych w 2012 r. na terenie gminy przez firmy odbierające odpady: Lp kod odpadu Ilość Mg 1 20 03 01- niesegregowane odpady komunalne 532,4 2 20 01 02- szkło 15,9 3 20 01 01- papier i tektura 11,5 4 20 01 39- tworzywa sztuczne 10,6 5 15 01 01- opakowania z papieru i tektury 1,4 6 15 01 02- opakowania z tworzyw sztucznych 0,7 7 15 01 07- opakowania ze szkła 3,6 Razem 576,1 Wskazane ilości odebranych w 2012 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Zamawiający prognozuje, że po wprowadzeniu na terenie Gminy nowego systemu zbiórki odpadów ilość odbieranych odpadów może wzrosnąć o około 30%. 1.12.2 Wykonawca będzie odbierał i zagospodarowywał odpady komunalne z terenu Gminy Mniszków w okresie obowiązywania umowy w ilości odpowiadającej zapotrzebowaniu Zamawiającego niezależnie od w/w ilości odpadów oszacowanych . 1.13. Obowiązujące przepisy prawa. Odbiór odpadów komunalnych wykonawca będzie świadczył zgodnie z : 1) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 - ze zmianami), 2) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391 ze zmianami), 3) ustawą z dnia 21 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 - ze zmianami), 4) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 - ze zmianami), 5) ustawą z dnia 29 lipca 2005 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. , Nr 180, poz. 1495 - ze zmianami), 6) ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666 - ze zmianami), 7) ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. , poz. 145), 8) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673 - ze zmianami), 9) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. z 2010 r. , Nr 249, poz.1674 - ze zmianami), 10) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001, Nr 112, poz. 1206 - ze zmianami), 11) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. , poz. 645), 12) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. , poz. 630), 13) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. , poz. 676), 14) obowiązującymi na terenie Gminy Mniszków aktami prawa miejscowego i ich zmianami, oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. 3. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. 5. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego. 7. Zamawiający nie przewiduje przy wyborze oferty zastosowania aukcji elektronicznej. 8. Wymagania stawiane Wykonawcy: 8.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 8.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 8.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 8.4 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 8.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 8.6.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 8.7 Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mniszkow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach