Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Cielądz

Urząd Gminy w Cielądzu ogłasza przetarg

  • Adres: 96-214 Cielądz,
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8152429 , fax. 046 8152352
  • Data zamieszczenia: 2014-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Cielądzu
    96-214 Cielądz, woj. łódzkie
    tel. 046 8152429, fax. 046 8152352
    REGON: 00053545100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Cielądz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Cielądz. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg kodów CPV 90500000 2 Usługi związane z odpadami 90511000 2 Usługi wywozu odpadów 90511200 4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90511300 5 Usługi zbierania śmieci 90512000 9 Usługi transportu odpadów 90513000 6 Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne 90513100 7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90514000 3 Usługi recyklingu odpadów 90533000 2 Usługi gospodarki odpadami 1.1 Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: Powierzchnia gminy 93,88 km2 Szacunkowa liczba mieszkańców stale zamieszkujących na terenie Gminy Cielądz wynosi 3763 Szacunkowa liczna gospodarstw domowych wynosi 1029 Odpady będą odbierane ze wszystkich miejscowości Gminy Cielądz tj Brzozówka Cielądz Gortatowice Grabice Gułki Kuczyzna Komorów Łaszczyn Mała Wieś Mroczkowice Niemgłowy Nowa Mała Wieś Nowy Komorów Ossowice Parolice Sanogoszcz Sierzchowy Stolniki Wisówka Wylezinek Zuski Szacunkowa liczba pojemników 1350 sztuk Jako materiał pomocniczy usytuowania nieruchomości na terenie Gminy Cielądz może posłużyć system informacji przestrzennej zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Gminy Cielądz 1.2 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów 1.2.1. Z zamieszkałych posesji a) niesegregowane zmieszane odpady komunalne kod 20 03 01 b) segregowane odpady komunalne z podziałem na frakcje - opakowania ze szkła - papier i tektura - tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - odpady ulegające biodegradacji 1.2.2. Z Centralnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów CPSZO w Cielądzu pozostałe odpady komunalne - przeterminowane leki kod 20 01 32 - zużyte baterie i akumulatory kod 20 01 34 - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kody 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36 - odpady wielkogabarytowe kod 20 03 07 - odpady budowlano rozbiórkowe o kodach z grupy 17 - zużyte opony kod 16 01 03 - chemikalia oraz opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach 1.2.3. Z następujących punktów zużyte baterie kod 20 01 34 - Szkoła Podstawowa i Publiczne Gimnazjum w Cielądzu - Szkoła Podstawowa w Sierzchowach - Ochotnicza Straż Pożarna Cielądz - Ochotnicza Straż Pożarna w Sierzchowach 1.3. Zorganizowanie Centralnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów CPSZO. 1.3.1 W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego Wykonawca zorganizuje CPSZO. 1.3.2 CPSZO zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. 1.3.3 Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie CPSZO i wokół niego czystości i porządku. 1.3.4 CPSZO będzie przyjmował odpady od mieszkańców raz w tygodniu w poniedziałki w godzinach 1500 - 1700 1.3.5 Do CPSZO mieszkańcy mogą dostarczać odpady zgodnie z uchwalą Rady Gminy Cielądz w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. 1.4. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych. 1.4.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do przeprowadzenia zbiórki odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych raz na pół roku zgodnie z uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. 1.4.2. Informacja o harmonogramach wywozu odpadów wielkogabarytowych będzie przekazana do publicznej wiadomości mieszkańcom w sposób zwyczajowo przyjęty oraz udostępniona na stronie internetowej Gminy Cielądz. 1.4.3. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 1.5. Obowiązek zapewnienia pojemników 1.5.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowane do opróżniania mechanicznego oraz worków na odpady selektywne - w kolorze zielonym na opakowania ze szkła - w kolorze żółtym na tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - w kolorze niebieskim na papier i tekturę - w kolorze brązowym na odpady ulegające biodegradacji o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz - załącznik Nr 10 do SIWZ. Przekazywane pojemniki powinny być odpowiednio oznakowane, nowe lub używane, czyste i estetyczne. 1.5.2. Ilości i objętości pojemników i worków dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej. Podstawą do obliczenia ilości pojemników i worków na odpowiednie frakcje odpadów stanowi 25 l na każdego mieszkańca jednak nie miej niż jeden pojemnik 120 l z zachowaniem warunków w pkt 1.5.1 i w Uchwale Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. Wykaz nieruchomości i ilości osób je zamieszkujących stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. 1.5.3. Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art.67 ust.1 pkt 6 ustawy PZP. Zamówienia uzupełniające stanowić mogą nie więcej niż 50 procent wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu zamówienia takiego samego rodzaju. 1.5.4. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. W terminie 14 dni od zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach wraz z informacją o posesjach problemowych do których pojemników nie dostarczono z podaniem przyczyny niedostarczenia. 1.5.5. Wykonawca wyposaży Centralny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów CPSZO w odpowiednie kontenery i pojemniki do gromadzenia odpadów m in zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zużytych baterii i akumulatorów odpadów wielkogabarytowych opon oraz odpadów ulegających biodegradacji w sposób zapewniający prawidłową segregację odpadów w tym co najmniej 1) kontener KP-7 lub większy 2 sztuki 2) pojemnik min 1100 litrów w kolorze żółtym plastik 1 sztuka 3) pojemnik min 1100 litrów w kolorze niebieskim papier 1 sztuka 4) pojemnik min 1100 litrów w kolorze zielonym szkło 1 sztuka 5) pojemnik na zużyte baterie i akumulatory 1 sztuka 1.5.6. Wykonawca wyposaży punkty w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach. 1.5.7. Wykonawca odpowiada za stan porządkowy techniczny i sanitarny pojemników do gromadzenia odpadów. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. Wykonawca ubezpieczy na własny koszt pojemniki oraz zabezpieczy je od ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą. 1.5.8. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 1.6. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.6.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Cielądz w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 1.6.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze zgodnie z harmonogramem skonsultowanym z Urzędem Gminy. 1.6.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów: 3) pierwszy harmonogram obejmujący okres od 1 lutego 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. Wykonawca opracuje w oparciu o szczegółowy wykaz nieruchomości Załącznik nr 8 do SIWZ i przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni roboczych od daty podpisania umowy 4) harmonogram na okres od 1 stycznia 2016 r do 31 grudnia 2016 r oraz harmonogram na okres od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. Wykonawca przekaże Zamawiającemu do akceptacji w terminie co najmniej 30 dni przed początkiem danego roku kalendarzowego 5) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich nieruchomości harmonogram wywozu odpadów na rok 2015 do dnia 31.01.2015r a na rok 2016 i 2017 przy ostatnim odbiorze odpadów w roku poprzedzającym 1.6.4. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 1.6.5. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z CPSZO tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 1.6.6. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników na przeterminowane lekarstwa, zużyte baterie oraz akumulatory małogabarytowe i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie dopuścić do przepełnienia tych pojemników. 1.6.7.Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji w miejscu zapewniającym swobodny dojazd specjalistycznym pojazdem. 1.6.8. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe brak odpowiedniej szerokiej drogi i stabilności podłoża Wykonawca zobowiązany jest do odbioru tych odpadów może jednak ustalić informując o tym fakcie właścicieli odrębne terminy ich wywozu. 1.7. Obowiązek kontroli segregacji odpadów przez Wykonawcę. 1.7.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych, jeżeli właściciel zadeklarował selekcję odpadów, uiszczając z tego tytułu preferencyjną stawkę. 1.7.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pojemniku w widocznym miejscu znacznik informujący właściciela nieruchomości o nie przestrzeganiu obowiązku segregowania odpadów. 1.7.3. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną faxem lub pisemnie w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający dzień wywozu miejscowość numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 1.8. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1)Raportu na koniec I kwartału 2015 r o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 2)Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 3)Sprawozdań, o których mowa w art 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 4)Innych informacji na temat odbioru unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca. 5) Załącznikiem do faktury kwartalnej będą karty przekazania odpadów uwzględniające datę kod rodzaj wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać że odpady pochodzą z terenu gminy Cielądz. 1.9. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1.9.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 1.9.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 1.9.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub w szczególnych przypadkach do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego. 1.9.4. Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w art 7 ustawy z dn 14 grudnia 2012 r o odpadach. 1.9.5. W sytuacjach nadzwyczajnych jak np nieprzejezdność lub zamknięcie drogi gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 1.10. Obowiązujące przepisy prawa 1. Wykonawca będzie świadczył usługi odbioru odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - Ustawą z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach tekst jednolity Dz U z 2012 r poz 391 - Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach DzU 201321 - Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska tekst jednolity Dz U z 2008 r Nr 25 poz150 - Ustawą z dnia 29 lipca 2005 r o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym Dz U z 2005 r Nr 180 poz 1495 z późn zm - Ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r o bateriach i akumulatorach Dz U z 2009 r Nr 790 poz. 666 z późn zm - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów Dz. U. z 2010 r Nr 249 poz 1673 ze zmianami - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach Dz U z 2010 r Nr 249 poz1674 ze zmianami - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów Dz U z 2001 Nr 112 poz 1206 ze zmianami - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r w sprawie poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz U z 2012 r poz 645 - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi Dz U z 2012 r poz 630 - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów Dz U z 2012 r poz 676 - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Dz U Nr 16 poz 93 ze zmianami - Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz U 2010 r Nr 113 poz 759 z późn zm oaz obowiązującymi na terenie gminy aktami prawa miejscowego - Uchwałą Nr XXXII 152 2013 Rady Gminy Cielądz z dnia 25 kwietnia 2013r w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz - Uchwałą Nr XXX 139 2013 Rady Gminy Cielądz z dnia 11 marca 2013 r w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi 2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych 4. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje przy wyborze oferty zastosowania aukcji elektronicznej. 6. Określenie części zamówienia które nie mogą być powierzone podwykonawcom ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie określa części zamówienia które nie mogą być powierzone podwykonawcom. 1.11. Wymagania stawiane Wykonawcy 1.11.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 1.11.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 1.11.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 1.11.4 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 1.11.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wnosi wadium w wysokości 10 000 zł słownie dziesięć tysięcy złotych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Deklarowany poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.cieladz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach