Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY SŁAWNO

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 26-332 Sławno, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 755-18-50 , fax. 044 755-18-51
  • Data zamieszczenia: 2014-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31 31
    26-332 Sławno, woj. łódzkie
    tel. 044 755-18-50, fax. 044 755-18-51
    REGON: 59064817800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugslawno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY SŁAWNO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia 1.1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia. 1.1.1 Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Sławno. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sławno, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012, przyjętego Uchwałą nr XXVI/481/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego w dniu 21 czerwca 2012 r. oraz przepisami Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Sławno. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.). Odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania należy bezwzględnie przekazywać do instalacji do przetwarzania odpadów zgodnie z Uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012. Baza magazynowo - transportowa oraz cały sprzęt Wykonawcy winien spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie. 1.2. Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: 1.2.1 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sławno. 1.2.2 Powierzchnia gminy: 128 km2. Gmina Sławno położona jest we wschodniej części województwa łódzkiego, w odległości 80 km od Łodzi, 20 km od Tomaszowa Mazowieckiego oraz 10 km od Opoczna. Graniczy od północy z gminą Tomaszów Mazowiecki i Inowłódz, od wschodu z gminą Opoczno, od południa z gminami Białaczów i Paradyż, od zachodu z Mniszkowem. Przez obszar gminy przebiega droga krajowa Nr 12 relacji Piotrków Trybunalski-Radom, droga wojewódzka Nr 713 Opoczno-Łódź. W skład gminy wchodzą 33 sołectwa, 34 miejscowości. W Gminie Sławno zameldowanych jest 7 749 osób - stan na 2014.12.03 Długość dróg na terenie Gminy Sławno - 122,486 km. GMINA SŁAWNO Z PODZIAŁEM NA SOŁECTWA GMINA SŁAWNO Z PODZIAŁEM NA SOŁECTWA 1.2.3. Dane dotyczące liczby mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, liczby mieszkańców według złożonych deklaracji oraz szacowanej liczby gospodarstw domowych wg stanu na dzień 2014.10.06. Lp. Miejscowość Liczba mieszkańców zameldowanych Liczba mieszkańców według złożonych deklaracji na 2014 rok Szacunkowa liczba gospodarstw domowych w tym zabudowa wielorodzinna: 1. Antoninów 272 245 65 2. Antoniówka 374 311 85 3. Bratków 222 196 52 4. Celestynów 81 79 28 5. Dąbrowa 95 85 25 6. Dąbrówka 171 133 36 7. Gawrony 671 567 149 8. Grążowice 215 215 56 9. Grudzeń Kolonia 104 82 25 10. Grudzeń Las 220 182 63 w tym 43 bloki 11. Józefów 79 71 19 12. Kamień 327 313 78 13. Kamilówka 183 156 40 14. Kozenin 296 253 66 15. Kunice 415 349 97 16. Ludwinów 89 74 15 17. Olszewice 17 15 5 18. Olszowiec 328 272 70 19. Ostrożna 184 168 38 20. Owadów 76 73 18 21. Popławy 128 113 34 22. Prymusowa Wola 423 398 108 23. Psary 272 229 66 24. Sepno - Radonia 52 45 17 25. Sławno 439 398 116 26. Sławno Kolonia 148 122 32 27. Szadkowice 208 194 57 28. Tomaszówek 209 171 56 29. Trojanów 93 93 22 30. Unewel 214 167 65 31. Wincentynów 178 168 36 32. Wygnanów 269 247 60 33. Zachorzów 337 287 79 34. Zachorzów Kolonia 353 293 78 Razem 1856 Na terenie Gminy Sławno w miesiącach letnich ( średnio 2 miesiące) sezonowo zamieszkuje około 70 osób tworząc 32 gospodarstwa domowe. 1.2.4 Szacunkowa ilości odpadów. Ilość odebranych odpadów komunalnych po wejściu nowego systemu (01.07.2013 roku do 30.06.2014 roku) wynosiła łącznie ok. ~ 800 Mg ( w tym: selektywne ~ 560 Mg; nieselektywne ~ 236 Mg). Wskazane ilości odebranych od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 roku odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego z uwagi na m.in. zmianę liczby nieruchomości zamieszkałych ( zmniejszenie lub zwiększenie ) oraz zmianę liczby mieszkańców spowodowaną migracją ludności. 1.3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: 1) z zamieszkałych posesji: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01, b) segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: - papier i tektura, tworzywa sztuczne, - opakowania ze szkła o kodzie: 15 01 07, 2) z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne: a) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 b) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 e) zużyte opony o kodzie 16 01 03 3) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 - wykaz punktów: a) ul. Jana Pawła II Nr 20 Sławno - przy aptece, b) ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31 Sławno - przy ośrodku zdrowia, c) Szadkowice - przy ośrodku zdrowia. 4) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 z następujących punktów: a) Zespół Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli b) Publiczne Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Szadkowicach c) Publiczna Szkoła Podstawowa w Celestynowie d) Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Kamieniu e) Publiczna Szkoła Podstawowa w Kozeninie f) Publiczna Szkoła Podstawowa im. W. i H. Ossowskich w Kunicach g) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie h) Publiczna Szkoła Podstawowa w Zachorzowie i) Urząd Gminy w Sławnie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31 Odbiór w/w będzie odbywać się w dniu funkcjonowania PSZOK. 1.4. Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 1.4.1 W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (Zamawiający udostępni teren pod utworzenie PSZOK - gminne składowisko odpadów komunalnych w Sławnie Kol.) Wykonawca zorganizuje PSZOK w terminie 3 m-cy od podpisania umowy z Zamawiającym. 1.4.2. Dopuszcza się odbiór odpadów do pojemników przeznaczonych na poszczególne grupy odpadów ustawionych na pojeździe, który będzie dostarczał i odbierał pojemniki w dniu w którym PSZOK będzie czynny. 1.4.3 PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z Uchwałą Nr XXVIII/194/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów oraz Uchwałą Nr XXVII/190/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Sławno. 1.4.4. Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. 1.4.5. PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców raz w miesiącu - wg harmonogramu w godz. 1000 - 1800 . 1.4.6. Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z Uchwalą Nr XXVIII/194/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów oraz Uchwałą Nr XXVII/190/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Sławno. 1.4.7.Obsługa PSZOK, w tym zapewnienie pracownika leży po stronie Wykonawcy. 1.5. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, mebli oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego. 1.5.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania wywozu odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz odpadów wielkogabarytowych w ramach umowy powinien być zrealizowany raz w roku. W roku 2015 - miesiąc wrzesień. W roku 2016 - miesiąc wrzesień. 1.5.2. Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną, bądź ujęte w harmonogramie. 1.5.3. Zbiórka polega na : - załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, - zagospodarowaniu odebranych odpadów, - posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady wielkogabarytowe, z odpadów wielkogabarytowych lub ich części i elementów tych odpadów 1.5.4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze 1.6. Obowiązek zapewnienia pojemników 1.6.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w: - Uchwale Nr XXVIII/194/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów - załącznik Nr 8 do siwz - oraz Uchwale Nr XXVII/190/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Sławno - załącznik Nr 9 do siwz na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami bez ponoszenia przez właścicieli nieruchomości z tego tytułu kosztów. 1.6.2.Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, sprawne technicznie, czyste i estetyczne. Z nadrukiem logo firmy, wyposażone w kółka jezdne i klapę, przystosowane do mechanicznego opróżniania przez śmieciarki. 1.6.3 Jeżeli na terenie nieruchomości odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny to: gospodarstwo domowe będzie wyposażone w: a) 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady zmieszane, b) 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady segregowane kolor np. żółty- z przeznaczeniem na makulaturę, tworzywa sztuczne, puszki, opakowania wielomateriałowe c) 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady segregowane kolor np. niebieski - z przeznaczeniem na szkło 1.6.4 Jeżeli na terenie nieruchomości odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny to: gospodarstwo domowe będzie wyposażone w: 1 pojemnik o poj. 120 l na odpady zmieszane, 1.6.4.1.Gospodarstwa domowe na terenie Gminy Sławno Lp. Gospodarstwa domowe Liczba * 1. Gospodarstwo domowe 1 osobowe 199 2. Gospodarstwo domowe 2 osobowe 432 3. Gospodarstwo domowe 3, 4, 5 osobowe 958 4. Gospodarstwo domowe 6 osób i więcej 267 Razem: 1856 * - szacunkowa liczba gospodarstw 1.6.5. Punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych umiejscowione będą przy budynkach użyteczności publicznej między innymi: a) Zespół Szkół Samorządowych w Prymusowej Woli b) Publiczne Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Szadkowicach c) Publiczna Szkoła Podstawowa w Celestynowie d) Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Kamieniu e) Publiczna Szkoła Podstawowa w Kozeninie f) Publiczna Szkoła Podstawowa im. W. i H. Ossowskich w Kunicach g) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sławnie h) Publiczna Szkoła Podstawowa w Zachorzowie i) Urząd Gminy w Sławnie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego Nr 31 j) Budynek OSP w Sławnie które należy wyposażyć w następujące pojemniki: a) po 1 pojemniku na odpady segregowane - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne o poj. 120 l; b) po 1 pojemniku na odpady segregowane - z przeznaczeniem na szkło o poj. 120 l. 1.6.6.Ilość posesji w których odpady gromadzone będą w sposób nieselektywny może wynosić ok. ~1,5 % wszystkich posesji. 1.6.7. Koszt wyposażenia w pojemniki należy wkalkulować w oferowaną cenę ryczałtową zamówienia. 1.6.8.Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w Uchwale Nr XXVIII/194/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów. 1.6.9. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w terminie: a) 7 dni od podpisania umowy w przypadku pierwszego wyposażenia nieruchomości w pojemniki. b) w terminie 2 dni - od przyjęcia przez zamawiającego zlecenia - w przypadku wyposażenia nieruchomości w dodatkowe pojemniki W terminie 14 dni od daty podpisania umowy wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 1.6.10. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem Uchwał Rady Gminy stanowiących załącznik nr 8 i 9 do SIWZ. 1.6.11. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach. Odbiór jak z PSZOK - raz w miesiącu 1.6.12. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 1.7. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.7.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością - niesegregowane odpady komunalne oraz segregowane odpady komunalne - odbiór raz w miesiącu zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Nr XXVIII/194/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów. 1.7.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym. 1.7.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogramu wywozu odpadów z poszczególnych miejscowości. 1.7.4. Harmonogram odbierania odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów obejmujący okres od 1 stycznia 2015r. do 31 grudnia 2015 r. powinien być opracowany przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia w formie papierowej do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogram odbierania odpadów w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. 1.7.5 Harmonogram odbierania odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów obejmujący okres od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r. powinien być opracowany przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia w formie papierowej do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogram odbierania odpadów do dnia 15.12.2015 r. 1.7.6 Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić zmiany w harmonogramie w terminie nie dłuższym od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego, przekazać Zamawiającemu zmieniony harmonogram do akceptacji, a po zaakceptowaniu niezwłocznie dostarczyć harmonogram właścicielom nieruchomości w formie papierowej. 1.7.7 Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji również innych dokumentów związanych ze zbiórką odpadów komunalnych ( ulotki) dostarczonych od Zamawiającego o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. 1.7.8. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 1.7.9. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 1.7.10. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych raz w miesiącu. 1.7.11. Wykonawca zobowiązany będzie odbierać pojemniki z przeterminowanymi lekami, zużytymi bateriami oraz akumulatorami małogabarytowymi raz w miesiącu. 1.7.12. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. 1.7.13. W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 1.8. Kontrola obowiązku segregowania odpadów. 1.8.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 1.8.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 1.8.3. W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 1.8.4. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną z datownikiem. 1.9. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1)Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi 2) Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca. 3) Jako załączniki do faktury kwartalnej wykonawca załączy karty przekazania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) zmieszanych odpadów komunalnych - uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę oraz odpadów selektywnie zebranych - zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Sławno. 4) Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach (załącznik do faktury). 1.10. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1.10.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów zapewniających osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 1.10.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 1.10.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, zgodnie z uchwałą Nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012 i uchwałą Nr XXXV/687/13 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012. 1.10.4. Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), 1.10.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 1.12. Obowiązujące przepisy prawa Odbiór odpadów komunalnych wykonawca będzie świadczył zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: USTAWY: 1)ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 - ze zm.), 2)ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013, poz. 1399 - ze zm.), 3)ustawa z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 - ze zm.), 4)ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), 5)ustawa z dnia 29 lipca 2005 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. , poz. 1155), 6)ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155 - ze zm.), 7)ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. , poz. 145 - ze zm.), ROZPORZĄDZENIA: 1)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673), 2)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001, Nr 112, poz. 1206 ), 3)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. , poz. 645), 4)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630), 5)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. , poz. 676), 6) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO: 1) Uchwała Nr XXVIII/194/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów 2) Uchwała Nr XXVII/190/12 Rady Gminy Sławno z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Sławno oraz Uchwała Nr XXVIX/200/13 Rady Gminy Sławno z dnia 20 lutego 2013 r. w sprawie ZMIANY Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Sławno 2. Wymagania stawiane Wykonawcy: 2.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 2.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 2.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 2.4 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 2.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3. Standardy sanitarne wykonywania usług oraz ochrony środowiska 3.1.Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących minimalnych wymagań: 1. Posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić aby: 1) w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; 2) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; 3) na terenie bazy magazynowo-transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 2. Utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 1) urządzenia, były utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym; 2) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu; 3) pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie; 4) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w pkt 3; 5) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. 3. Spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 1) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; 2) pojazdy były wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych; 3) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: częstotliwość odbioru odpadów na osiedlu bloków w miejscowości Grudzeń Las w okresie od kwietnia do września w latach 2015 - 2016
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugslawno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach