Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czastary

Gmina Czastary ogłasza przetarg

  • Adres: 98-410 Czastary, ul. Wolności 29
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 062 7843111 , fax. 062 7843191
  • Data zamieszczenia: 2013-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czastary
    ul. Wolności 29 29
    98-410 Czastary, woj. łódzkie
    tel. 062 7843111, fax. 062 7843191
    REGON: 25685485000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czastary.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czastary
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Czastary w okresie od 01.07.2013 do 31.12.2014r z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Wspólny Słownik Zamówień (kody CPV ): - 90 50 00 00-2 - Usługi związane z odpadami - 90 51 20 00-9 - Usługi transportu odpadów - 90 51 31 00-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych - 90 53 30 00-2 - Usługi gospodarki odpadami - 90 51 40 00-3 - Usługi recyklingu odpadów Przedmiot zamówienia podzielony został na 3 części, zwane w dalszej części specyfikacji zadaniami obejmującymi następujące usługi: 1) zadanie 1 - usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, z terenu gminy Czastary oraz wyposażenie na koszt wykonawcy (w okresie obowiązywania umowy) wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady zgodnie z uchwałą NR XVIII/104/2013 Rady Gminy Czastary z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czastary i utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.(załączniki od nr 7do nr 9) 2) zadanie 2 - usługa polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zebranych selektywnie, gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanym na terenie gminy Czastary, w miejscowości Parcice wraz z wyposażeniem tego punktu w pojemniki do gromadzenia odpadów. 3) zadanie 3 - usługa polegająca na przeprowadzeniu objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych, położonych na terenie gminy Czastary, bez odpadów powstałych w związku prowadzoną działalnością przez podmioty gospodarcze. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Zadanie 1. 1.Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, z terenu gminy Czastary oraz wyposażenie na koszt wykonawcy (w okresie obowiązywania umowy) wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 2. Zakres zadania 1 przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) niesegregowanych ( zmieszanych ) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01. 2) segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje: a) zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 ( papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe )- tzw. odpady suche b) opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07; 3) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 z punktu gromadzenia mieszczącego się w: a) Aptece Familia ul. Szkolna 6, Czastary 3. Częstotliwość, zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.Odpady komunalne odbierane i wywożone będą przez wykonawcę z częstotliwością zgodną z zasadami określonymi w: - uchwale XVIII/104/2013r Rady Gminy Czastary z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czastary ; - uchwale XVI/90/2012 Rady Gminy w Czastarach z dnia 29 grudnia 2012 r w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów czyli: 1) z terenu nieruchomości zamieszkałych: odpady komunalne zmieszane - 1 raz w miesiącu; odpady opakowaniowe szklane - 1 raz w kwartale; odpady suche - 1 raz w miesiącu; 2) z terenu nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne: odpady komunalne zmieszane - nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu; odpady opakowaniowe szklane - 1 raz w kwartale; odpady suche - 1 raz w miesiącu 3) przeterminowane leki z punktu wyznaczonego w aptece - raz na kwartał 2.W razie zagrożeń epidemiologicznych częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zostanie zwiększona. 3.Podczas realizacji przedmiotu zamówienia niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 4.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania w terminie 7 dni od podpisania umowy wzoru harmonogramu na odbiór odpadów komunalnych. Wzór harmonogramu Wykonawca przedstawia do zaakceptowania i zatwierdzenia Zamawiającemu. Pierwszy harmonogram powinien obejmować okres od 01.07.2013 do 31.12.2013r. Harmonogram na rok 2014 Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającemu najpóźniej do 30 listopada 2013r. Harmonogram będzie uwzględniał w/w częstotliwości odbioru poszczególnych rodzajów odpadów biorąc w szczególności pod uwagę, że: a) odbiór odpadów może odbywać się tylko w dni robocze; b) odbiór odpadów w poszczególnych miejscowościach powinien następować zawsze w ten sam dzień miesiąca ( np. w każdą pierwszą środę miesiąca) c) w sytuacji, gdy ustalony dzień miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu wolnym od pracy. d) harmonogram powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć opracowany i zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram wszystkim właścicielom nieruchomości w terminie do 25.06.2013 r. 4. Obowiązek zapewnienia pojemników 1)Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszystkim posiadaczom nieruchomości pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale XVIII/104/2013r Rady Gminy Czastary z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czastary ; 2)Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne. 3) Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Czastary, w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej. 4)Wykaz nieruchomości wraz z ilością osób zamieszkujących, do których powinny zostać dostarczone pojemniki zostanie Wykonawcy przekazany w ciągu 7 dni od podpisania umowy i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 1 m-ca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 5)Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości pojemniki na posesje w terminie do 20.06.2013r. W terminie do 28.06.2013 r. wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 20.06.2013 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 6)Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietników, do których zapewniony jest swobodny dojazd. Niespełnienie tego warunku przez właściciela nieruchomości będzie skutkowało nieodebraniem odpadów. 7)W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 8)Wykonawca wyposaży punkt, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w tym punkcie. 9) Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 10) Szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady, wraz z liczbą i rodzajem pojemników, w które należy je wyposażyć, zostanie dostarczony Wykonawcy w ciągu 7dni od podpisania umowy. Szacunkowe ilości pojemników, które Wykonawca powinien zabezpieczyć, określa poniższa tabela sporządzona na podstawie danych uzyskanych ze złożonych deklaracji na dzień 31.03.2013r: Rodzaj odpadu Rodzaj pojemnika Szacowana ilość pojemników Szacowana ilość odpadów (m?) do odbioru z pojemników Nieruchomości zamieszkałe - gospodarstwa domowe Odpady komunalne zmieszane 120l 707 84,84 240l 286 68,64 Razem 153,48 Odpady opakowaniowe szklane 120l 982 117,84 Zmieszane odpady opakowaniowe 240l 982 235,68 Nieruchomości niezamieszkałe - firmy i pozostałe instytucje Odpady komunalne zmieszane 120l 27 3,24 240l 5 1,2 1100l 9 9,9 KP-7 Razem 14,34 Odpady opakowaniowe szklane 120l 2 0,24 Zmieszane odpady opakowaniowe 120l 24 2,88 Zmieszane odpady opakowaniowe 240l 4 0,96 Dane przedstawione w tabeli mają charakter szacunkowy. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z uwzględnieniem migracji ludności oraz budowy nowych nieruchomości. Zadanie 2 1.Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zebranych selektywnie, gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanym na terenie gminy Czastary w miejscowości Parcice, wraz z wyposażeniem tego punktu w pojemniki do gromadzenia odpadów. 2. Z wyżej wymienionego punktu odbierane i zagospodarowywane przez Wykonawcę będą następujące rodzaje odpadów: 1) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34; 2) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 35*, i 20 01 36 oraz urządzenia zawierające freony 20 01 23; 3) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07; 4) zużyte opony o kodzie 16 01 03; 5) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32; 6) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*,, 20 01 15*, 20 01 19, 20 01 27*, i 20 01 29*,; 7) odpady budowlano - rozbiórkowe o kodach z grupy 17; 8) odpady zielone o kodzie 20 02 01; 9) opakowania szklane oraz szkło o kodzie 15 01 07; 10) opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02; 11) opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura o kodzie 15 01 01; 3.Wykonawca wyposaży najpóźniej w terminie do 20.06.2013r Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w następujące pojemniki do gromadzenia odpadów : 1) zużyte baterie i akumulatory - pojemnik o pojemności 120 l 2) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - wyznaczone miejsce do magazynowania; 3) odpady wielkogabarytowe - wyznaczone miejsce do magazynowania; 4) zużyte opony - wyznaczone miejsce do magazynowania;; 5) przeterminowane leki - pojemnik o pojemności 120 l ; 6) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - wyznaczone miejsce do magazynowania; 7) odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener o pojemności 5,5 m3; 8) odpady zielone - pojemnik 1100 l; 9) opakowania szklane oraz szkło - pojemnik o pojemności 1,5 m3; 10) opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności 2,5 m3; 11) opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura - pojemnik o pojemności 1100 l; 4.Zebrane odpady wymienione powyżej będą odbierane przez Wykonawcę z częstotliwością uzależnioną od stopnia zapełnienia pojemników, na zgłoszenie Zamawiającego, z terminem odbioru 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia. 5.Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dla zadania 2:. L.p. Rodzaj odpadu Kod odpadu Miesięczna ilość odpadów (Mg) Całkowita ilość odpadów(Mg) 1 Zużyte baterie i akumulatory 20 01 34 0,002 0,036 2 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz urządzenia zawierające freony 20 01 35 20 01 36 20 01 23 0,25 4,50 3 Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 0,55 9,90 4 Zużyte opony 16 01 03 0,20 3,60 5 Przeterminowane leki 20 01 32 0,002 0,036 6 Chemikalia 20 01 13 20 01 14 20 01 15 20 01 19 20 01 27 20 01 29 0,03 0,54 7 Odpady budowlano-rozbiórkowe Grupa 17 1,00 18,00 8 Odpady zielone 20 02 01 0,10 1,80 9 Opakowania szklane oraz szkło 15 01 07 0,25 4,50 10 Opakowania z tworzyw sztucznych oraz tworzywa sztuczne 15 01 07 0,10 1,80 11 Opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura 15 01 01 10 01 01 0,10 1,80 Zadanie 3 1.Przedmiotem tej części zamówienia jest usługa polegającą na przeprowadzeniu przez Wykonawcę objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych pochodzących z gospodarstw domowych położonych na terenie gminy Czastary, bez odpadów powstałych w związku z prowadzoną działalnością przez podmioty gospodarcze. 2.W okresie objętym przedmiotem zamówienia przewiduje się 1-krotną zbiórkę odpadów wielkogabarytowych ( pierwsze półrocze 2014r). 3.Zadanie będzie obejmowało: zebranie wystawionych przed posesje odpadów; załadunek odpadów na środek transportu; zagospodarowanie zebranych odpadów; uprzątnięcie miejsc, z których odebrane będą odpady. 4.Podczas zbiórki odbierane będą następujące rodzaje odpadów: 1) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 (elementy mebli, meble tapicerowane, dywany, wykładziny, okna); 2) metale (złom metalowy) o kodzie 20 01 40; 3) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 35 (telewizory, monitory); 4) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 36 (pralki, odkurzacze, drukarki, radia); 5) urządzenia zawierające freony o kodzie 20 01 23 (lodówki); 6) zużyte opony o kodzie 16 01 03; 7) baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34; 8) odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 (listwy drewniane, powiązane gałęzie). 5.Termin zbiórki zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z 2 - miesięcznym wyprzedzeniem. Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć harmonogram zbiórki w terminie 30 dni przed jej przeprowadzeniem. 2. Informacje dodatkowe istotne z punktu widzenia zamówienia: 1) Gmina Czastary to gmina wiejska, obejmująca swoim zasięgiem 11 sołectw. Mapa topograficzna Gminy Czastary stanowi (załącznik nr 10) 2) Powierzchnia gminy 62,67 km2 3) Długość dróg przebiegających przez gminę 101,54 km Nieruchomości zamieszkałe 4) Łączna liczba mieszkańców zameldowanych ( stan na dzień 19.04.2013) - 4056 5) Liczba mieszkańców zamieszkujących na terenie gminy ( wg. zebranych deklaracji na dzień 31.03.2013r), którzy powinni zostać objęci systemem odbioru odpadów - 3460 6) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych ustalonych na podstawie zebranych deklaracji na dzień 31.03.2013r) - 982 Nieruchomości niezamieszkałe 7) Do nieruchomości niezamieszkałych zalicza się zabudowane działki rekreacyjne i letniskowe, obiekty użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa, cmentarze. Na terenie gminy istnieje około 50 nieruchomości, gdzie pobyt właścicieli jest sezonowy (np.w okresie letnim). Szacuje się, że w przypadku tych nieruchomości około 20% właścicieli zdeklaruje konieczność wywozu odpadów komunalnych w miesiącach pobytu. Na dzień 31.03.2013 zdeklarowało się 36 firm, obiektów użyteczności publicznej i instytucji,które wytwarzają odpady komunalne na terenie gminy i zostaną objęte obowiązkiem wywozu odpadów. Szczegółowy wykaz nieruchomości niezamieszkałych stanowi (załącznik nr 11) 8) Ilości odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Czastary w 2012r, z uwzględnieniem podziału na poszczególne frakcje: L.p. Rodzaj odpadu Kod odpadu 2012 (Mg) 1 Odpady komunalne zmieszane 20 03 01 144,40 2 Odpady opakowaniowe szklane 15 01 07 37,00 3 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 6,20 4 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 2,00 5 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 - 6 Zużyte baterie i akumulatory 20 01 33 20 01 34 0,02 7 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz urządzenia zawierające freony 20 01 35 20 01 36 20 01 23 - Ilość umów na wywóz odpadów komunalnych, zawartych przez mieszkańców Gminy oraz pozostałe podmioty i instytucje działające na terenie Gminy na dzień 31.12.2012 r. wynosiła 588. szt. Ilości odebranych w 2012 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Zamawiający prognozuje znaczący wzrost ilości odbieranych odpadów po wprowadzeniu na terenie Gminy Czastary nowego systemu zbiórki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości : 6.900,00 zł/słownie: Sześć tysięcy dziewięćset złotych/ 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r, o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r, Nr 42 poz.275, ze zmianami). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie, oddział w Czastarach, nr konta : 69 9256 0004 3900 0101 2000 0030 z adnotacją : wadium przetargowe -na wykonanie usługi - odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Czastary . Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upłynięciem terminem składania ofert. 4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje się na rachunku bankowym. 5.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed terminem składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 6.Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7.Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 8.Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 9.Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania. 10.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 11.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14.W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art.45 i art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czastary.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach