Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Burzenin

Urząd Gminy Burzenin ogłasza przetarg

  • Adres: 98-260 Burzenin, ul. Sieradzka 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8214095 , fax. 042 8214095
  • Data zamieszczenia: 2013-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Burzenin
    ul. Sieradzka 1 1
    98-260 Burzenin, woj. łódzkie
    tel. 043 8214095, fax. 042 8214095
    REGON: 00053816500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugburzenin.home.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Burzenin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    *Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Burzenin. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych i niezamieszkałych. *Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: *W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Burzenin. *Powierzchnia gminy: 119 km2. *Dane dotyczące liczby mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, oraz szacowanej liczby gospodarstw domowych wg stanu na dzień 31.12.2012 r. zamieszczono w SIWZ. *Załącznikiem nr 11 do SIWZ jest wykaz wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Burzenin i liczby zameldowanych w nich osób. Wykaz załączony jest pomocniczo w celu oszacowania zakresu zamówienia. W okresie realizacji zamówienia dane objęte wykazem będą ulegać zmianie. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji umowy jest niezmienna. * Ilości odpadów zebranych w 2011 i 2012 r. na terenie gminy przez firmy odbierające odpady zamieszczono w SIWZ.Wskazane ilości odebranych w 2011 i 2012 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Zamawiający prognozuje, że po wprowadzeniu na terenie Gminy nowego systemu zbiórki odpadów ilość odbieranych odpadów znacznie wzrośnie. Zamawiający oszacował , że ilość odpadów komunalnych zmieszanych jaka może być wyprodukowana na terenie gminy Burzenin to ok. 5400m3. Zamawiający nie przewiduje zwiększenia częstotliwości odbierania odpadów wynikającej z uchwały Rady Gminy Burzenin w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, załącznik nr 12. Ilość umów na wywóz odpadów zawartych przez mieszkańców wg stanu na dzień 31.12.2012 r. wynosiła 1129 szt. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: Z zamieszkałych i niezamieszkałych posesji: a.niesegregowane zmieszane odpady komunalne o kodzie 20 03 01, b.segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe odpady suche o kodzie 15 01 06 opakowania ze szkła o kodzie: 15 01 07, Z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych PSZOK pozostałe odpady komunalne: a.przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 b.zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 c.zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, d.odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 e.odpady budowlano rozbiórkowe o kodach z grupy 17 f.zużyte opony o kodzie 16 01 03 g.odpady ulegające biodegradacji zielone o kodzie 20 02 01 h.opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach. Przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 wykaz punktów: a.przy aptece Panaceum ul. Rynek 7 w Burzeninie, b.przy gminnym ośrodku zdrowia ul. Polna 19 w Burzeninie, Zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34 z następujących punktów: a.w Urzędzie Gminy Burzenin ul. Sieradzka 1 b.w Zespole Szkół w Burzeninie ul. Sieradzka 11 c.w Zespole Szkół w Waszkowskiem 12 d.w Publicznym Gimnazjum w Burzeninie ul. Polna 5 *Wyposażenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych PSZOK. * Wykonawca ma wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Burzenin w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Burzenin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Burzenin. * Wykonawca podczas odbioru odpadów odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. * PSZOK zlokalizowany w Burzeninie ul. Dojazdowa przy oczyszczalni ścieków będzie odbierał odpady od mieszkańców jeden raz w tygodniu środa w godz.14oo do 19oo i dodatkowo w ostatnią sobotę każdego miesiąca w godz. 800 do 1600. * Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwałą Rady Gminy Burzenin w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Burzenin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Burzenin * Zbiórka odpadów wielkogabarytowych. * Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania wywozu odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz odpadów wielkogabarytowych w ramach umowy powinien być zrealizowany raz w okresie październik 2013 i dwa razy w 2014 r. w miesiącu kwietniu i październiku. * Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną. O szczegółach przeprowadzeni a zbiórki mieszkańcy będą poinformowani poprzez rozplakatowanie w każdym sołectwie. * Zbiórka polega na : załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, zagospodarowaniu odebranych odpadów, posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. * Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. * Obowiązek zapewnienia pojemników. * Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych pojemników na odpady, przystosowanych do opróżniania mechanicznego, o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale Rady Gminy Burzenin w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów załącznik nr 12 do SIWZ oraz uchwale Rady Gminy Burzenin w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy- załącznik nr 13 do SIWZ. Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne. Do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych dopuszcza się inne oznakowanie kolorystyczne niż do odpadów selektywnie zbieranych. * Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Burzenin, w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych bądź przebywających na niej. Wykaz nieruchomości i ilości osób je zamieszkujących stanowi załącznik nr 8 do SIWZ i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 1 miesiąca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. * Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 20.06.2013 r. W terminie do 25.06.2013 r. wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych na dzień 20.06.2013 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono z podaniem przyczyny niedostarczenia. * Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem uchwał Rady Gminy Burzenin stanowiących załącznik nr 12 i 13 do SIWZ. * Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach. * Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. * Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. * Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Burzenin w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. * Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zgodnie z harmonogramem. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy święto, wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym, lub przesunie się o jeden dzień. * Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych i do zamawiającego harmonogram wywozu odpadów do dnia 25.06.2013 r. * Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. * Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. * Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. * W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe brak utwardzonej drogi Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości w uzgodnieniu z Zamawiającym. * W sytuacjach nadzwyczajnych, jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi, gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu przez Zamawiającego zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. *Kontrola obowiązku segregowania odpadów. * Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. * W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. * W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik np. samoprzylepna kartka, informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. * O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. * Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia w postaci: raportu na koniec II kwartału 2013 r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach; raportów miesięcznych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym miesiącu wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach, załącznik do faktury; sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca. Jako załączniki do faktury miesięcznej Wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Burzenin. * Pozostałe obowiązki Wykonawcy: * Osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. * Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. * Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu. zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego. * Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 12.000,00 PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugburzenin.home.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach