Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z gminy Solec nad Wisłą

Urząd Gminy w Solcu nad Wisłą ogłasza przetarg

  • Adres: 27-320 Solec nad Wisłą, ul. Rynek 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 3761266, 3761257 , fax. 048 3761266
  • Data zamieszczenia: 2013-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Solcu nad Wisłą
    ul. Rynek 1 1
    27-320 Solec nad Wisłą, woj. mazowieckie
    tel. 048 3761266, 3761257, fax. 048 3761266
    REGON: 00054530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.solec.pl, www.bip.solec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z gminy Solec nad Wisłą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z gminy Solec nad Wisłą. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. Charakterystyka gminy Solec nad Wisłą Powierzchnia gminy wynosi 12 983 ha. Liczba mieszkańców gminy - stan na 31 marca 2013 r.: 5.578 osób. Ludność w poprzednich latach: 31.12.2010: 5.780, 31.12.2011: 5.702, 31.12.2011: 5.620 Dane zawierają liczbę osób zameldowanych na pobyt stały i czasowy, wg danych z ewidencji ludności Urzędu Gminy w Solcu nad Wisłą Orientacyjna liczba gospodarstw domowych : 1545 Ilość wytwarzanych odpadów w gminie: 2010 r. selektywnie (w punktach wyznaczonych w sołectwach) : 29,13 Mg, niesegregowane: 360,80 Mg 2011 r. selektywnie (w punktach wyznaczonych w sołectwach) : 31,96 Mg, niesegregowane : 340,0 Mg 2012 r. selektywnie (w punktach wyznaczonych w sołectwach) : 42,37 Mg, niesegregowane : 336,73 Mg Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z gminy Solec nad Wisłą z następujących sołectw: Boiska, Boiska Kolonia, Dziurków, Kłudzie, Kolonia Nadwiślańska, Pawłowice, Przedmieście Bliższe, Przedmieście Dalsze, Solec nad Wisłą, Kępa Piotrowińska, Kalinówek Sadkowice Sadkowice, Kolonia Wola Pawłowska, Zemborzyn Pierwszy, Słuszczyn, Zemborzyn Drugi, Las Gliniański, Glina, Marianów, Zemborzyn Kolonia. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór wszystkich odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszanych i ich unieszkodliwianie w instalacjach wskazanych w uchwale Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 Nr 211-12 w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz uchwale Nr 212-12 w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. W przypadku gdy Sejmik Województwa Mazowieckiego rozszerzy i zatwierdzi nową listę instalacji regionalnych do obsługi Regionu Radomskiego lub wejdą w życie przepisy prawne regulujące inny sposób przekazywania odpadów do instalacji regionalnych, odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych będą mogły być przekazane do nowych Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji w tym zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, należy przekazać do regionalnej instalacji przetwarzana odpadów komunalnych zgodnie z ww. przepisami. W gminie Solec nad Wisłą obowiązywać będzie system mieszany zbiórki odpadów komunalnych (worki i pojemniki) zmieszanych i segregowanych. Obowiązkiem Wykonawcy jest zaopatrzenie właścicieli nieruchomości w worki na zbieranie odpadów (w cenie oferty) oraz powinien stworzenie możliwości zakupu/wydzierżawienia pojemników w których będą gromadzone odpady za odrębną opłatą wnoszoną przez podmioty zainteresowane. Przedmiot zamówienia obejmuje: odbiór i zagospodarowanie niesegregowanych, zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z segregowania 1 raz w miesiącu gromadzonych w następujący sposób : z gospodarstw domowych pojemnikach o pojemności 120 l oraz odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych 1 raz na kwartał gromadzonych w 4 rodzajach worków: NIEBIESKI - z przeznaczeniem na papier, tekturę ŻÓŁTY - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, drobne metale, opakowania wielomateriałowe ZIELONY - z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane. BRĄZOWY - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, zielone. Przewidywaną ilość niezbędnych worków oraz charakterystykę określono poniżej. Wykonawca zobowiązany jest opracować szczegółowy harmonogram odbioru odpadów z podziałem na frakcje, który należy uzgodnić z pracownikiem Urzędu Gminy odpowiedzialnym za prowadzenie spraw gospodarki odpadami, wpisanym do umowy. Tworzy się punkt selektywnej zbiórki przy Zakładzie Usług Komunalnych w Solcu nad Wisłą przy Al. Kazimierza Wielkiego 5 Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w wyznaczonym punkcie pojemniki na : przeterminowane leki, chemikalia inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych Pojemniki powinny posiadać zamknięcie uniemożliwiające otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwałego materiału z umieszczonym napisem informującym o rodzaju odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie w godzinach pracy Zakładu Usług Komunalnych monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał. Do punktu selektywnej zbiórki będzie można przekazywać również odpady wielkogabarytowe,opony i odpady budowlane i rozbiórkowe w workach typu big-bag. Odbiór tych odpadów z punktu selektywnej zbiórki będzie dokonywany na zgłoszenie zamawiającego. Dodatkowo odbiór odpadów wielkogabarytowych i opon będzie dokonywany bezpośrednio sprzed posesji (wystawka) raz na 6 miesięcy. Termin odbioru powyższych odpadów zostanie ustalony przez Zamawiającego z Wykonawcą i zapisany w harmonogramie na dany rok kalendarzowy. Charakterystyka worków do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych: materiał - folia LDPE, pojemność - 120 l grubość co najmniej 120 mikronów. Przewidywana Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów (na okres 18 miesięcy): niebieski - ok. 28 000 szt. żółty - ok. 28 000 szt. zielony - ok. 28 000 szt. brązowy - ok. 28 000 szt. Łącznie ok. 110 tys. worków. Zamawiający wymaga zabezpieczenia worków w poszczególnych kolorach w ilości 3 % powyższego szacunku, które zostaną złożone w siedzibie Zamawiającego przed rozpoczęciem terminu realizacji usługi. W okresie świadczenia usługi przewiduje się wywóz ok. 750 t odpadów w tym: odpady niesegregowane 225 t - odbiór z posesji raz w miesiącu papier tektura 75 t - odbiór z posesji raz na kwartał, plastik, metal, odpady wielomateriałowe 250 t - odbiór z posesji raz na kwartał, szkło 120 t - odbiór z posesji raz na kwartał, odpady biodegradowalne 20 t - odbiór z posesji raz na kwartał, odpady wielkogabarytowe, opony i odpady budowlane 30 t - odbierane z punktu selektywnej zbiórki ustanowionego w Solcu nad Wisłą na zgłoszenie Zamawiającego, chemikalia i inne odpady niebezpieczne 10 t - odbierane z punktu selektywnej zbiórki ustanowionego w Solcu nad Wisłą na zgłoszenie Zamawiającego, odpady budowlane i rozbiórkowe w workach typu BIG-BAG 20 t - odbierane z punktu selektywnej zbiórki ustanowionego w Solcu nad Wisłą na zgłoszenie Zamawiającego. Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości zamieszkałych, od których będą odbierane odpady na terenie gminy Solec nad Wisłą na co najmniej 14 dni przed dniem obowiązywania umowy co najmniej dwa worki na każdy rodzaj zbieranych odpadów w przeliczeniu na każde gospodarstwo. Przy odbiorze odpadów Wykonawca każdorazowo będzie dostarczał co najmniej tyle worków ile odbierze worków z odpadami. W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia w którym drogi staną się przejezdne. Wykonawca zobowiązany jest poinformować zamawiającego o fakcie i przyczynie nie odebrania odpadów z poszczególnych sołectw. Usługa będzie wykonywana w dni robocze (pon.- pt.) w godzinach od 7:00 do 20:00. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (np. gdy w worku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji) Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (faxem lub drogą elektroniczną) poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Za szkody w majątku Zamawiającego, właścicieli posesji lub osób trzecich powstałe w efekcie wykonywania usługi odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. W trakcie trwania umowy w uzasadnionym przypadku Zamawiający na wniosek mieszkańców może żądać zmiany harmonogramu wywozu odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne jest obowiązany spełnić wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013r. Dz.U. z 2013 r. poz. 122 Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz.U. z 2013 r. poz. 21, ustawy z dnia 13 września 1996r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r., poz.391 z poźn. zm. Dodatkowym obowiązkiem Wykonawcy jest wykonanie co najmniej 1 raz w każdym roku kalendarzowymulotki informacyjnej (edukacyjnej) promującej prawidłowy sposób selektywnego zbierania odpadów oraz rozpowszechnienie jej, tak aby każdy od kogo odpady są odbierane mógł się z nią zapoznać (np. na harmonogramie wywozu odpadów, poprzez wrzucenie do opróżnionego pojemnika na odpady). Przed wydaniem ulotki należy skonsultować jej treść z pracownikiem Urzędu Gminy odpowiedzialnym za prowadzenie spraw gospodarki odpadami, wpisanym do umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.solec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach