Przetargi.pl
„Oczyszczanie ręczne wybranych chodników i jezdni dróg gminnych na terenie miasta Świdnica, na których częściowo dopuszczono prawo parkowania samochodów”

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2017-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Oczyszczanie ręczne wybranych chodników i jezdni dróg gminnych na terenie miasta Świdnica, na których częściowo dopuszczono prawo parkowania samochodów”
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi ręcznego oczyszczania wybranych chodników i jezdni dróg gminnych na terenie miasta Świdnica, na których częściowo dopuszczono prawo parkowania samochodów. 2. Zakres zamówienia: 1) Zadanie A - oczyszczanie chodników i jezdni w Rynku i strefie centralnej miasta 2) Zadanie B - oczyszczanie chodników i jezdni w strefie śródmiejskiej i peryferyjnej 3. Lokalizacja: wybrane chodniki i jezdnie dróg gminnych na terenie miasta Świdnica – Załącznik nr 8 do SIWZ. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ. Przedmiot zamówienia pn. „Oczyszczanie ręczne wybranych chodników i jezdni dróg gminnych na terenie miasta Świdnica, na których częściowo dopuszczono prawo parkowania samochodów” obejmuje wykonanie następujących czynności: I. Zadanie A – oczyszczanie chodników i jezdni w Rynku i strefie centralnej miasta 1. Oczyszczanie chodników i jezdni w Rynku i Strefie Centralnej Miasta będzie realizowane na całej powierzchni poprzez zamiatanie wszelkich nieczystości (w tym błota, piachu, ziemi, żwiru itp.), zbieranie odpadów komunalnych, usuwanie odchodów zwierzęcych, usuwanie wykwitów trawy i chwastów, usuwanie darni, usuwanie zanieczyszczeń uprzątniętych przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej, oczyszczanie interwencyjne oraz zmywanie powierzchni utwardzonych. 2. Oczyszczanie będzie realizowane przez cały okres trwania umowy z wyjątkiem dni w których będą występowały niekorzystne warunki atmosferyczne, np. duże opady deszczu, opady śniegu lub niskie temperatury lub dni wyłączonych na polecenie Zamawiającego (np. z powodu remontu, najmu części powierzchni terenu itp.). W takich warunkach Zamawiający może zawiesić wszystkie prace w zakresie oczyszczania lub np. tylko prace w zakresie zamiatania. 3. W sezonie letnim (od m-ca kwietnia do m-ca października danego roku kalendarzowego) zamiatanie dróg powinno być zakończone do godz. 7.00. W sezonie zimowym (od m-ca listopada danego roku kalendarzowego do m-ca marca roku następnego) zamiatanie dróg powinno być zakończone do godz. 9.00. W sezonie letnim i zimowym oczyszczanie dróg polegające na zbieraniu odpadów komunalnych powinno być wykonywane w godzinach popołudniowych od 14.00 do 16.00 z wyjątkiem niedziel, w których prace należy wykonywać w godzinach rannych od 7.00 do 9.00. Usuwanie odchodów zwierzęcych będzie wykonywane zarówno w czasie przewidzianym dla prac w zakresie zamiatania jak również prac w zakresie zbierania odpadów komunalnych. 4. Oczyszczanie, realizowane poprzez: a) zamiatanie wszelkich nieczystości (w tym błota, piachu, ziemi, żwiru itp.) oraz usuwanie odchodów zwierzęcych będzie wykonywane zgodnie z harmonogramem z wyjątkiem dni świątecznych; prace przewidziane do wykonania w dni świąteczne będą wykonywane w pierwszym dniu roboczym występującym po dniu świątecznym, b) zbieranie odpadów komunalnych oraz usuwanie odchodów zwierzęcych będzie wykonywane również w dni świąteczne. 5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający pozostawia sobie prawo zmiany harmonogramu prac lub zmiany godzin wykonywania prac w zakresie oczyszczania ulic. 6. Zebrane w trakcie oczyszczania odpady komunalne oraz odpady zielone muszą być wywiezione najpóźniej do końca dnia, w którym realizowane były te prace i nie mogą być pozostawione na dzień następny. 7. Zebrane odpady Wykonawca zobowiązany jest przekazać do unieszkodliwienia/zagospodarowania na zasadach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa. 8. Oczyszczanie w sezonie letnim 8.1 Podstawowy zakres prac: a) oczyszczanie poprzez zamiatanie wszelkich nieczystości (w tym błota, piachu, ziemi, żwiru itp.), usuwanie odchodów zwierzęcych, bieżące usuwanie wykwitów traw i chwastów oraz darni z jezdni, chodników, pasów przykrawężnikowych, a także wykwitów traw i chwastów przy barierkach łańcuchowych, słupach oświetleniowych i znakach drogowych oznakowania pionowego wraz z wywozem odpadów komunalnych i innych do unieszkodliwienia/zagospodarowania; przedmiar prac oraz częstotliwość zamiatania zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, b) oczyszczanie poprzez zbieranie odpadów komunalnych (kubki, butelki, szkło, tworzywa sztuczne, papiery, folie itp.) oraz usuwanie odchodów zwierzęcych wraz z wywozem odpadów komunalnych i innych do unieszkodliwienia/zagospodarowania; przedmiar prac oraz częstotliwość zbierania zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, 8.2 Uzupełniający zakres prac, realizowany na dodatkowe polecenie Zamawiającego: a) chemiczne usuwanie wykwitów traw i chwastów na chodnikach, zatokach parkingowych, parkingach, przejściach i pasach przykrawężnikowych poprzez wykonanie oprysku środkiem chwastobójczym oraz usunięcie suchych resztek roślinnych i ziemi; wykonywanie prac uwarunkowane jest występowaniem korzystnych warunków atmosferycznych (brak opadów) umożliwiających wykonanie efektywnego oprysku; prace należy wykonać w ciągu 5 dni od daty otrzymania polecenia Zamawiającego; Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania prac zobowiązany jest do zapoznania się i stosowania obowiązujących przepisów w zakresie używania środków chemicznych chwastobójczych, b) ręczne usuwanie wykwitów traw i chwastów i ziemi na chodnikach, zatokach parkingowych, przejściach i pasach przykrawężnikowych wraz z wywozem odpadów zielonych do unieszkodliwienia/zagospodarowania; prace należy wykonać w ciągu 2 dni od daty otrzymania polecenia Zamawiającego, c) usuwanie zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej; prace należy wykonać do dnia następnego od daty otrzymania polecenia Zamawiającego, d) oczyszczanie interwencyjne - Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia interwencyjnego oczyszczania jezdni na polecenie Zamawiającego przekazane drogą telefoniczną, mailową lub pisemnie w czasie zadeklarowanym w ofercie złożonej do postępowania, mieszczącym się w następujących przedziałach czasowych:  czas reakcji w przedziale pow. 3 godz. do 4 godzin  czas reakcji w przedziale pow. 2 godzin do 3 godzin  czas reakcji w przedziale pow. 1 godziny do 2 godzin  czas reakcji do 1 godziny. Przedmiar prac będzie określany na podstawie dokonanego wspólnie z Wykonawcą przeglądu stanu czystości jezdni. Z dokonanego przeglądu będzie sporządzony protokół konieczności. Oczyszczanie interwencyjne winno zostać dokonane poprzez zamiatanie i zbieranie wszelkich nieczystości oraz usuwanie odchodów zwierzęcych, wykwitów traw i chwastów wraz z wywozem odpadów komunalnych i innych do unieszkodliwienia/zagospodarowania; polecenie wykonania oczyszczania interwencyjnego może zostać wydane w godzinach 7.00 – 20.00 od poniedziałku do niedzieli, z wyłączeniem dni świątecznych, e) zmywanie powierzchni utwardzonych poprzez mycie wskazanych przez Zamawiającego powierzchni przy użyciu myjek ciśnieniowych; Zamawiający każdorazowo określi Wykonawcy powierzchnię do zmycia oraz uzgodni termin wykonania prac; zmywanie powierzchni należy wykonywać w godzinach porannych, tj. do godz. 9.00. 9. Oczyszczanie w sezonie zimowym W okresie zimowym, w zależności od panujących warunków atmosferycznych, Zamawiający będzie decydował o rodzaju podejmowanych prac w zakresie oczyszczania jezdni, chodników, placów, zatok, parkingów oraz ciągów pieszo – jezdnych w Rynku i strefie centralnej miasta. 9.1 Podstawowy zakres prac: a) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie zamiatania i zbierania będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.1 a, b, b) w czasie utrzymywania się pokrywy śnieżnej prace polegające na zamiataniu opisane w pkt 8.1 a będą zawieszane przez Zamawiającego, natomiast prace polegające na zbieraniu odpadów komunalnych opisane w pkt 8.1 b będą wykonywane na podstawie polecenia Zamawiającego (polecenie będzie zawierało informację dotyczącą przedmiaru robót i terminu wykonania). 9.2 Uzupełniający zakres prac, realizowany na dodatkowe polecenie Zamawiającego: a) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie ręcznego lub chemicznego usuwania wykwitów traw i chwastów będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.2 a, b, b) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie usuwania zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.2 c, c) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie oczyszczania interwencyjnego będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.2 d, d) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie zmywania powierzchni utwardzonych będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.2 e. II. ZADANIE B - oczyszczanie chodników i jezdni w strefie śródmiejskiej i peryferyjnej 1. Oczyszczanie chodników i jezdni w strefie śródmiejskiej i peryferyjnej będzie realizowane poprzez zamiatanie wszelkich nieczystości (w tym błota, piachu, ziemi, żwiru itp.), usuwanie odchodów zwierzęcych, usuwanie wykwitów traw i chwastów, usuwanie darni, usuwanie zanieczyszczeń uprzątniętych przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej, oczyszczanie interwencyjne oraz zmywanie powierzchni utwardzonych. 2. Oczyszczanie będzie realizowane przez cały okres trwania umowy z wyjątkiem dni w których będą występowały niekorzystne warunki atmosferyczne np. duże opady deszczu, śniegu lub niskie temperatury lub dni wyłączonych na polecenie Zamawiającego (np. z powodu remontu, najmu części powierzchni terenu itp.). W takich warunkach Zamawiający może zawiesić prace. 3. W okresie letnim (od m-ca kwietnia do m-ca października danego roku kalendarzowego) zamiatanie dróg powinno być zakończone do godz. 8.00. W okresie zimowym (od m-ca listopada danego roku kalendarzowego do m-ca marca roku następnego) zamiatanie dróg powinno być zakończone do godz. 10.00. 4. Prace, o których mowa w zadaniu B, będą wykonywane zgodnie z harmonogramem z wyjątkiem niedziel i dni świątecznych; prace przewidziane do wykonania w dni świąteczne będą wykonane w pierwszych dwóch dniach roboczych występujących po dniu świątecznym. 5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający pozostawia sobie prawo zmiany harmonogramu prac w zakresie oczyszczania ulic. 6. Zebrane w trakcie oczyszczania odpady komunalne oraz odpady zielone muszą być wywiezione najpóźniej do końca dnia i nie mogą być pozostawione na dzień następny. 7. Zebrane odpady Wykonawca zobowiązany jest przekazać do unieszkodliwienia/zagospodarowania na zasadach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa. 8. Oczyszczanie w sezonie letnim 8.1 Podstawowy zakres prac obejmuje zamiatanie wszelkich nieczystości (w tym błota, piachu, ziemi, żwiru itp.), usuwanie odchodów zwierzęcych, bieżące usuwanie wykwitów traw i chwastów oraz usuwanie darni z jezdni, chodników, pasów przykrawężnikowych, a także wykwitów traw i chwastów przy barierkach łańcuchowych, słupach oświetleniowych i znakach drogowych oznakowania pionowego wraz z wywozem odpadów komunalnych i innych do unieszkodliwienia/zagospodarowania; przedmiar prac oraz częstotliwość zamiatania zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, 8.2 Uzupełniający zakres prac, realizowany na dodatkowe polecenie Zamawiającego: a) chemiczne usuwanie wykwitów traw i chwastów na chodnikach, zatokach parkingowych, przejściach i pasach przykrawężnikowych poprzez wykonanie oprysku środkiem chwastobójczym oraz usunięcie suchych resztek roślinnych i ziemi; wykonywanie prac uwarunkowane jest występowaniem korzystnych warunków atmosferycznych (brak opadów) umożliwiających wykonanie efektywnego oprysku; prace należy wykonać w ciągu 7 dni od daty otrzymania polecenia Zamawiającego; Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania prac zobowiązany jest do zapoznania się i stosowania obowiązujących przepisów w zakresie używania środków chemicznych chwastobójczych, b) ręczne usuwanie wykwitów traw i chwastów wraz z ziemią na chodnikach, zatokach parkingowych, przejściach i pasach przykrawężnikowych wraz z wywozem odpadów zielonych; Wykonawca zobowiązany jest do ręcznego usunięcia wykwitów traw i chwastów w ciągu 4 dni od daty otrzymania polecenia Zamawiającego, c) usuwanie zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej; Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia zanieczyszczeń do dnia następnego od daty otrzymania polecenia Zamawiającego, d) oczyszczanie interwencyjne – Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia interwencyjnego oczyszczania jezdni na polecenie Zamawiającego przekazane drogą telefoniczną, mailową lub pisemnie w czasie zadeklarowanym w ofercie złożonej do postępowania, mieszczącym się w następujących przedziałach czasowych: a. czas reakcji w przedziale pow. 3 godz. do 4 godzin b. czas reakcji w przedziale pow. 2 godzin do 3 godzin c. czas reakcji w przedziale pow. 1 godziny do 2 godzin d. czas reakcji do 1 godziny. Przedmiar prac będzie określany na podstawie dokonanego wspólnie z Wykonawcą przeglądu stanu czystości jezdni. Z dokonanego przeglądu będzie sporządzony protokół konieczności. Oczyszczanie interwencyjne winno zostać dokonane poprzez zamiatanie i zbieranie wszelkich nieczystości oraz usuwanie odchodów zwierzęcych, wykwitów traw i chwastów wraz z wywozem odpadów komunalnych i innych do unieszkodliwienia/zagospodarowania; polecenie wykonania oczyszczania interwencyjnego może zostać wydane w godzinach 7.00 – 20.00 od poniedziałku do niedzieli, z wyłączeniem dni świątecznych, e) zmywanie powierzchni utwardzonych poprzez mycie wskazanych przez Zamawiającego powierzchni przy użyciu myjek ciśnieniowych; Zamawiający każdorazowo określi Wykonawcy powierzchnię do zmycia oraz uzgodni termin wykonania prac; zmywanie powierzchni należy wykonywać w godzinach dopołudniowych, tj. do godz. 12.00. 9. Oczyszczanie w sezonie zimowym 9.1 Podstawowy zakres prac: a) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunkach atmosferycznych prace w zakresie zamiatania będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.1, b) w okresie zimowym w zależności od panujących warunków atmosferycznych Zamawiający będzie zawieszał lub wznawiał prace w zakresie oczyszczania. 9.2 Uzupełniający zakres prac, realizowany na dodatkowe polecenie Zamawiającego: a) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie ręcznego lub chemicznego usuwania wykwitów traw i chwastów będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.2 a, b, b) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie usuwania zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej oraz oczyszczania interwencyjnego będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.2 c, d c) w okresie bezśnieżnym przy występowaniu sprzyjających warunków atmosferycznych prace w zakresie zmywania powierzchni utwardzonych będą realizowane w sposób opisany jak w pkt 8.2 e. III. Obowiązki Wykonawcy w zakresie ZADANIA A i ZADANIA B 1. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania czynnej łączności telefonicznej umożliwiającej kontakt z Zamawiającym w godzinach od 8.00 do 20.00, od poniedziałku do niedzieli. 2. Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy osobę odpowiedzialną za nadzór nad realizacją prac. 3. Prace w zakresie oczyszczania należy wykonywać na całej powierzchni wskazanej w załączniku nr 8 do SIWZ. 4. W przypadku utrudnionego dostępu do powierzchni podlegającej oczyszczeniu, np. w wyniku parkujących samochodów, Wykonawca powinien dołożyć wszelkich starań aby wykonać prace w zakresie oczyszczania, bez ryzyka uszkodzenia mienia osób trzecich, np. poprzez oczyszczenie przy użyciu odkurzacza ulicznego. 5. Wykonawca zobowiązany jest gospodarować odpadami wytworzonymi w trakcie sprzątania zgodnie z przepisami prawa krajowego, tj. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) i ustawą z dnia 13 września.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 250) oraz przepisami prawa miejscowego. 6. W przypadku gdy odpady wytworzone w trakcie sprzątania Wykonawca będzie przekazywał podmiotowi odbierającemu odpady komunalne i/lub podmiotowi posiadającemu zezwolenie na zagospodarowanie odpadów komunalnych (dotyczy odpadów o kodach 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji, 20 03 03 odpady z czyszczenia ulic i placów, 20 03 99 odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach) – Wykonawca winien posiadać aktualną umowę z tym podmiotem/podmiotami, którą zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach