Przetargi.pl
„Ochrona osób i mienia – poprzez bezpośrednią ochronę fizyczną oraz zabezpieczenia techniczne - na obszarach użytkowanych przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu”

Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu ogłasza przetarg

  • Adres: 41800 Zabrze, ul. Jodłowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 630 30 91 , fax. 32 277 11 25
  • Data zamieszczenia: 2016-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
    ul. Jodłowa 59
    41800 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 32 630 30 91, fax. 32 277 11 25
    REGON: 24322042000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgornictwa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Ochrona osób i mienia – poprzez bezpośrednią ochronę fizyczną oraz zabezpieczenia techniczne - na obszarach użytkowanych przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest - na obszarach użytkowanych przez Zamawiającego - ochrona osób i ochrona mienia użytkowanego przez: a) Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, a w przypadku podpisania przez Zamawiającym stosownego indywidualnego porozumienia - z, którymś z poniższych podmiotów - również przez: b) podmioty (i ich zgłoszonych podwykonawców) wykonujących roboty na zlecenie Zamawiającego, c) dzierżawców i najemców części lub całości obiektów lub terenów użytkowanych przez Zamawiającego, d) podmioty zewnętrzne – współorganizatorów lub współprowadzących ekspozycje, e) tych, których użytkowane przez nich mienie zostało użyte do organizacji ekspozycji, realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej i doraźnej świadczonej posterunkami stałymi, doraźnymi i grupą interwencyjną oraz wykonywanej dozorem sygnałów z własnych i Zamawiającego, elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych (dozorowanie tych sygnałów przez pracowników ochrony, obsadzających posterunki); oraz realizowana w formie zabezpieczenia technicznego  poprzez montaż, na czas realizacji zamówienia, własnych systemów telewizji dozorowej CCTV,  poprzez eksploatowanie, konserwowanie i naprawianie własnych systemów telewizji dozorowej CCTV,  poprzez eksploatowanie, konserwowanie i naprawianie urządzeń i systemów alarmowych będących własnością Zamawiającego (konserwowanie i naprawianie nie dotyczy urządzeń i systemów na, które Zamawiający posiada gwarancje), oraz wykonywanie innych czynności, tj. a) sporządzenie instrukcji ochrony obszarów nie podlegających obligatoryjnej ochronie i, w razie potrzeby, ich aktualizowanie. Na wykonanie instrukcji Wykonawca będzie miał 40 dni od daty rozpoczęcia realizacji zamówienia; na aktualizację 30 dni od daty wezwania do wykonania aktualizacji, b) w razie potrzeby sporządzanie projektów planów ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu i projektów ich aktualizacji (włącznie z wszystkimi załącznikami w tym koncepcją zabezpieczenia obszaru/obiektu w zakresie antyterrorystycznym tj. tzw. załącznikiem antyterrorystycznym); reprezentowanie Zamawiającego w sprawie uzgodnienia tychże planów lub aktualizacji ze Śląskim Wojewódzkim Komendantem Policji w Katowicach i Dyrektorem katowickiej Delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego; nanoszenie poprawek do projektów zgodnie z uwagami Policji i ABW; doprowadzanie do uzgodnienia przez Policję i ABW planów lub aktualizacji. Wykonawca ma – od momentu wezwania – do 30 dni na przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu projektów aktualizacji i do 40 dni na przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu projektu planu. Projekty i aktualizacje planów muszą być przygotowane zgodnie z aktualna metodyką KG Policji i informacjami uzyskanymi z ABW; za porozumieniem stron terminy te mogą ulec zmianie. Za projekt Zamawiający będzie uważał kompletny dokument to jest z wypełnionymi wszystkimi rubrykami i wszystkimi załącznikami. Uwaga: obecnie złożone są w Komendzie Wojewódzkiej Policji dwa projekty planów (ich wersje robocze) w celu ich uzgodnienia. Zadaniem Wykonawcy będzie dokończenie procesu ich uzgodnienia w tym przygotowanie do nich tzw. załączników antyterrorystycznych, wymaganych przez ABW, i uzyskanie ich uzgodnień, c) wydawanie i przyjmowanie kluczy do obiektów i pomieszczeń osobom upoważnionym do ich pobrania, d) kontrola ruchu osobowo – materiałowego na poszczególnych obszarach i w obiektach według zakresu i zasad określonych przez Zamawiającego, e) w przypadku wezwania przez Zamawiającego kontrola wjazdów i wyjazdów pojazdów; prowadzenie rejestru tych czynności, f) w razie potrzeby (w szczególności podczas imprez, wzmożonego ruchu turystycznego) organizowanie parkowania pojazdów, g) na czas realizacji zamówienia wyposażenie obszarów podlegających obligatoryjnej ochronie w sejfy na broń a po zamontowaniu ich niezwłoczne zgłoszenie tego faktu Policji, h) w przypadku uzasadnionego podejrzenia Zamawiającego, że pracownik/pracownicy Muzeum stawili się do pracy w stanie po użyciu alkoholu albo spożywał/spożywali alkohol w czasie pracy - na wezwania, któregoś z upoważnionych pracowników Zamawiającego - udzielanie mu technicznej pomocy w kontroli trzeźwości pracownika/pracowników. Przez udzielenie pomocy technicznej należy rozumieć następująca sytuację: Zamawiający nabiera uzasadnionego podejrzenia, co do stanu trzeźwości pracownika/pracowników; jeden z upoważnionych do tego pracowników Zamawiającego powiadamia o tym Wykonawcę; od chwili tegoż powiadomienia Wykonawca ma 15 minut na przybycie jego pracownika/pracowników (np. Grupy Interwencyjnej) z urządzeniem wskazującym w promilach lub miligramach zawartość alkoholu; po jego lub ich przybyciu upoważniony pracownik Zamawiającego powtórnie proponuje pracownikowi/pracownikom badanie; jeśli pracownik/pracownicy wyrazi/wyrażą zgodę to pracownik/pracownicy ochrony wykonują technicznie tą czynność poprzez podanie urządzenia badającego badanemu/badanym i spisują z badania/badań protokół/protokoły, i) na okres realizacji całego zamówienia montaż własnego systemu kontroli obchodów (z kontrolą obchodów na wszystkich obszarach i obiektach na, których będą posterunki bezpośredniej ochrony fizycznej stałej) z wbudowaną funkcją natychmiastowego wezwania pomocy i ze zobrazowaniem na mapach w komputerach wskazanych przez Zamawiającego; dostarczanie, na żądanie, Zamawiającemu (do 14 dni od daty otrzymania wniosku) rejestrów wykonanych obchodów; umożliwienie – w czasie nieobsadzenia posterunku przez pracownika ochrony – korzystania z funkcji natychmiastowego wezwania pomocy wskazanym przez Zamawiającego pracownikom Muzeum (np. recepcjonistom w hostelu, kasjerkom w budynkach obsługi ruchu turystycznego). Ilość i rozmieszczenie punktów kontrolnych do uzgodnienia z Zamawiającym. Uruchomienie systemu do 14 dni od rozpoczęcia realizacji zamówienia, j) prowadzenie, przez obsadę posterunku stałego Hostelu Guido, książki meldunkowej Hostelu, k) przyjmowanie, przez obsadę posterunku stałego Hostelu Guido, zgłoszeń od gości Hostelu o usterkach i nieprawidłowościach i przekazywanie tych zgłoszeń pracownikowi recepcji Hostelu Guido, l) podejmowanie interwencji, przez obsadę posterunku stałego Hostelu Guido i grupę interwencyjną, wobec przebywających w Hostelu Guido i nieprzestrzegających Regulaminu Hostelu w szczególności w przypadkach:- nieprzestrzegania ciszy nocnej,- zakłócania porządku publicznego- nieprzestrzegania zakazu palenia wyrobów tytoniowych oraz w przypadkach niszczenia lub uszkadzania mienia. W przypadku podejmowania takich interwencji informowanie o nich pracownika recepcji Hostelu, m) odbieranie telefonów Hostelu Guido w szczególności celem udzielania informacji o możliwości noclegu w Hostelu; w tym celu, podczas obchodów, posiadanie przy sobie telefonów Hostelu Guido, n) w przypadku niemożności – z powodów technicznych – użycia przez gości Hostelu Guido i Kopalni Guido centrali sterującej parkingu Muzeum, znajdującego się przy ul. 3 Maja 93 w Zabrzu, otwieranie szlabanu parkingu za pomocą karty parkingowej, o) w przypadku podejrzenia zarejestrowania przez któryś z systemów telewizji przemysłowej CCTV (zarówno Zamawiającego jak i Wykonawcy) czynu lub usiłowania czynu godzącego w osobę lub mienie przekazywanie Zamawiającemu lub organom powołanym do zajmowania się takimi zdarzeniami – w terminie do 5 dni - zapisu z kamer, które takie zdarzenie zarejestrowały lub informacji o braku takiego zapisu. Wszystkie czynności objęte zamówieniem muszą wykonywać pracownicy ochrony fizycznej i kwalifikowani pracownicy zabezpieczenia technicznego. Część obszarów i obiektów Zamawiającego jest umieszczonych w ewidencji wojewody obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie. 3.2. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę. 1) Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie ochrony osób i mienia. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 roku poz. 1502 ze zmianami). 2) Zamawiający dopuszcza odstępstwo od konieczności zatrudnienia pracowników na umowę o pracę w stosunku do osób wykonujących następujące czynności: a) ochrona imprez, b) montażu, konserwacji i napraw zabezpieczeń technicznych – elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych. 3) Szczegółowe uregulowania w tym zakresie opisano w § 17 Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 20 000,00 PLN, (słownie: dwadzieścia tysięcy zł). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach