Przetargi.pl
Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni GOTSiR NAUTICA w Gorzycach w zakresie ratownictwa wodnego

Gminny Ośrodek Turystyki, Sportu i Rekreacji NAUTICA w Gorzycach ogłasza przetarg

  • Adres: 44350 Gorzyce, ul. Bogumińska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 609 042 223
  • Data zamieszczenia: 2016-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Turystyki, Sportu i Rekreacji NAUTICA w Gorzycach
    ul. Bogumińska 31
    44350 Gorzyce, woj. śląskie
    tel. 609 042 223
    REGON: 24073141000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni GOTSiR NAUTICA w Gorzycach w zakresie ratownictwa wodnego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zabezpieczenie ratownicze pływalni GOTSiR NAUTICA w Gorzycach przy ul. Bogumińskiej 31 (44-350 Gorzyce) , na którą składają się: - basen pływacki - wymiary 25 m x 12,5 m, głębokość od 1 do 2 m, 6 torów, - basen rekreacyjny - wymiary 12,5 x 6 m, głębokość od 0,1 do 1,0 m, - zjeżdżalnia – długość 63 metry, różnica poziomów 5 metrów - JACUZZI - cztery okrągłe wanny spa, w tym dwie z solą z Kłodawy, każda przeznaczona dla 6 osób, - tunel wodny - bicze ścienne i denne, parasol, armatki, kaskada, - grota solna - kameralna grota dla czterech osób. - widownia dla 145 osób. Godziny otwarcia pływalni: - od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 22:00 - w soboty , niedziele i święta w godz. od 9:00 do 21:00 2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ratowników pełniących dyżur w ilości zgodnej z przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. z 2012 r. poz. 108) jednak nie mniejsza niż trzech ratowników w godzinach popołudniowych (od godz. 14.00 do godz. 22.00) od poniedziałku do piątku oraz nie mniejsza niż trzech ratowników w godzinach otwarcia pływalni w soboty, niedziele i święta. 2.2.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby każdy z ratowników posiadał aktualne uprawnienia zawodowe (uprawnienia ratownika wodnego, ukończony kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy) i aktualne badania lekarskie oraz aktualne badania do celów sanitarno-epidemiologicznych uprawniające do wykonywania obowiązków ratownika wodnego na pływalniach. 2.3.Ratownicy pełniący dyżur zobowiązani są wykonywać obowiązki zgodnie z przepisami i zapisami niniejszej umowy a w szczególności zobowiązani są do: a) zapewnienia bezpieczeństwa osobom korzystającym z pływalni, b) pełnienia dyżuru na wyznaczonym stanowisku, stałego obserwowania powierzchni wody oraz osób znajdujących się na terenie pływalni, reagowania na każdy sygnał wzywania pomocy w sposób zgodny z zaleceniami, zasadami postępowania i zasadami etycznymi, c) sprawdzania przed przystąpieniem do pracy oraz na bieżąco, w trakcie trwania zmiany, stanu niecek, stanu technicznego urządzeń (w tym zjeżdżalni wodnej) i sprzętu zapewniającego bezpieczeństwo osób kąpiących się a w razie stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości informowania o nich niezwłocznie Zamawiającego, d) prowadzenia i dokumentowania bieżącej obserwacji wody oraz na początku pierwszej zmiany dokonywania pomiarów zawartości chloru wolnego, odczynu pH wody i temperatury wody, e) reagowania na bieżąco i niezwłocznie na wszelkie naruszenia regulaminu pływalni i zarządzeń kierownictwa, dotyczące w szczególności: - zachowań naruszających rygory sanitarno - epidemiologiczne (stany chorobowe, zmiany skórne, rany itp.); - zachowań zagrażających bezpieczeństwu klientów pływalni (bieganie, skoki do wody itp.); - spożywanie alkoholu i innych środków odurzających na terenie pływalni; - zachowań zagrażających uszkodzeniem lub zniszczeniem urządzeń i wyposażenia pływalni, f) uaktualniania danych dotyczących temperatury wody i powietrza na pływalni (w razie awarii automatycznego systemu pomiarowego), a w przypadku zauważonych nieprawidłowości w eksploatacji pływalni (brak wentylacji, zimna woda w natryskach, niewłaściwa temperatura powietrza i wody w nieckach itp.) zgłaszania ich niezwłocznie Zamawiającemu, g) oczyszczania powierzchni wody, dna obszaru wodnego z zanieczyszczeń i przedmiotów stanowiących zagrożenie dla klientów pływalni, a w przypadku zanieczyszczeń kałowych w porozumieniu z Zamawiającym zawieszania zajęć, h) prowadzenia na bieżąco dziennika pracy, rejestrowania wszystkich ważnych wydarzeń, a w szczególności faktów udzielania pomocy i podjętych akcji ratowniczych, g) utrzymywania w czystości i porządku stanowiska pracy i pomieszczeń socjalnych, h) podczas pełnienia swojego dyżuru kilkakrotnie w ciągu godziny obejść halę basenową, a swoją postawą stwarzać klientom pływalni poczucie pełnego bezpieczeństwa, i) zwracania szczególnej uwagi na klientów pływalni korzystających z urządzeń znajdujących się na hali basenowej (bicze wodne - masaże), w celu zapewnienia bezpiecznego i zgodnego z regulaminem ich wykorzystywania, j) dostosowywania wszystkich interwencji do zaistniałej sytuacji, k) odnoszenia się w sposób uprzejmy i grzeczny do klientów pływalni, a w przypadku braku reakcji na zwróconą uwagę, przekazania niezwłocznie sprawy Zamawiającemu, l) udzielania klientom wyczerpujących informacji dotyczących regulaminu oraz obsługi i działania urządzeń na terenie pływalni, ł) zapobiegania wszelkim szkodom materialnym wyrządzanym przez użytkowników pływalni; w sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi być natychmiast zgłoszony Zamawiającemu, m) sterowania i nadzorowania pracy atrakcji wodnych (np. bicze wodne, jacuzzi, gejzer), n) udostępniania osobom korzystającym z pływalni sprzętu do nauki pływania i zabawek wodnych oraz nadzór nad poprawnością ich używania i oddawania, o) obsługi urządzeń zabawowych (np. kula wodna, tor przeszkód) zgodnie z harmonogramem Zamawiającego, p) wykonywania poleceń kierownika pływalni w zakresie przedmiotu umowy, r) kontroli stanu apteczek pierwszej pomocy oraz zgłaszania kierownikowi pływalni konieczności uzupełnienia jej w niezbędne środki s) na zakończenie pracy pływalni dokonania kontroli pomieszczeń znajdujących się na terenie hali basenowej (w tym dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych), natrysków, szatni celem stwierdzenia czy wszyscy klienci opuścili te miejsca t) na zakończenie pracy pływalni wyłączenia sprzętu nagłaśniającego i części oświetlenia, u) kontroli nad powierzonym mieniem i zgłaszania kierownikowi pływalni wszelkich nieprawidłowości wynikających z powyższego. 2.4. Wykonawca i osoby przy pomocy, których wykonuje przedmiot umowy nie mogą wykonywać na obiekcie pływalni innych czynności niż wynikające z umowy z wyjątkiem działań uzgodnionych wcześniej z Zamawiającym. 2.5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na hali basenowej, organizując we właściwy sposób prace załogi ratowniczej. 2.6 Obowiązki Wykonawcy 1) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania usługi zabezpieczenia ratowniczego w zakresie organizacji pracy ratowników wodnych zgodnie z postanowieniami umowy i jest odpowiedzialny za całokształt spraw związanych z pracą ratowników, respektowaniem i stosowaniem przez nich zapisów regulaminu krytej pływalni GORSiR Nautica w Gorzycach oraz postanowień umowy. 2) Osoby zatrudnione przez Wykonawcę do realizacji usług będących przedmiotem niniejszej umowy będą posiadać aktualne przeszkolenie w zakresie BHP i P. Poż. Wykonawca oświadcza, że znany jest mu plan budynku, w tym hali basenowej oraz rozkład dróg pożarowych i ewakuacyjnych. 3) Wykonawca na własny koszt zobowiązuje się do bieżącego wyposażania ratowników w jednolite stroje i obuwie zgodne z wymogami BHP. 4) Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną za powierzony mu przez Zamawiającego sprzęt i wyposażenie. 5) Wykonawca będzie stosował się do wszelkich uwag i zaleceń Zamawiającego w kwestiach technicznych i organizacyjnych. 6) Wykonawca imiennie wyznacz na każdej zmianie kierownika zmiany nadzorującego wypełnianie przepisów owiązujących służby ratownicze na pływalni. 7) Wykonawca zobowiązuje się do udzielania pomocy w organizowaniu imprez sportowych i zawodów. 8) Wykonawca oraz ratownicy zobowiązani są do zachowania w tajemnicy, zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej rozwiązaniu lub wygaśnięciu, wszelkich informacji jakie uzyskali w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 9) Celem właściwego wykonania umowy Wykonawca zobowiązuje się do opracowania i wdrożenia dokumentu obejmującego w szczególności zakres czynności ratowników, plan rotacji zespołu w czasie zmiany z określeniem miejsca i czasu pełnienia dyżuru, procedury obejmowania, przekazywania i zakończenia dyżuru i inne konieczne opracowania. 10) Podczas pełnienia dyżuru ratownikowi zabrania się: a) zezwalania na przebywanie osób postronnych w pomieszczeniu ratowników lub na stanowisku ratownika, b) prowadzenia rozmów prywatnych z osobami przebywającymi na pływalni, jak również prywatnych rozmów przez telefon komórkowy, c) czytania książek, prasy, itp., d) oglądania i słuchania nośników informacji (laptop, notebook, smartphon, itp.) oraz noszenia słuchawek, e) podejmowania działalności gospodarczej i prywatnej, f) innych czynności utrudniających należyte wykonanie obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 11) Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania zmiany osoby ratownika wodnego realizującego usługi w terminie 3 dni od dnia zgłoszenia takiego żądania. 12) Wykonawca wyraża zgodę na poddawanie badaniu stanu trzeźwości ratowników przez upoważnionych pracowników Zamawiającego, każdorazowo w przypadku podejrzenia, że ratownik znajduje się w stanie po spożyciu alkoholu/nietrzeźwości. Zamawiający po uzyskaniu zgody tego ratownika, przeprowadzi badanie stanu trzeźwości za pomocą alkomatu. W przypadku niewyrażenia zgody przez ratownika zamawiający odsunie/niedopuści ratownika od/do świadczenia usług będących przedmiotem umowy. 2.7. Klauzula społeczna 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie ratownictwa wodnego w trakcie realizacji zamówienia. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) Obowiązek określony w ust. 1 dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1. 13) W przypadku nieprzybycia ratownika lub przybycia w stanie uniemożliwiającym świadczenie usług Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie skierować innego pracownika do świadczenia usług informując o powyższym Zamawiającego. 14) Wykonawca umożliwi Zamawiającemu wgląd w prowadzone przez Wykonawcę dokumenty związane z wykonaniem przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75252000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc i 00/100). 2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 07.12.2016r do godz. 14:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr konta 59 8469 0009 0007 6946 2000 0002 Wniesienie wadium jest skuteczne tylko w przypadku uznania rachunku bankowego zamawiającego należną kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert. Sama dyspozycja przelewu nie jest równoważna z dokonaniem wpłaty. Wykonawca winien dokonać czynność przelewu z odpowiednim wyprzedzeniem mając świadomość procedury przelewów międzybankowych i konieczności przeprowadzenia czynności kontrolnych i sprawdzających przez bank celem udostępnienia odbiorcy przelewu określonej kwoty pieniężnej. Zamawiający od momentu upływu terminu składania ofert powinien mieć potencjalną możliwość dysponowania kwotą wadium, aby można było uznać, że wniesienie wadium stanowi prawidłowe zabezpieczenie finansowe oferty wykonawcy. 5. Miejsce złożenia wadium w formie gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej lub poręczenia: a) oryginał należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, kopię potwierdzoną przez dyrektora GOTSiR „NAUTICA” lub główną księgową, należy dołączyć do oferty przetargowej b) dopuszcza się dołączenie oryginału do oferty przetargowej (włożyć luźno do oferty, nie zszywać, nie spinać). Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa będzie ważna na okres ważności oferty. Za pierwszy dzień przyjmuje się dzień, w którym upływa termin składania ofert. Z treści gwarancji winno wynikać że jest gwarancją nieodwołalną oraz bezwarunkową, wykonalną na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą w związku z przesłankami określonymi w art. 46 ust 4a lub 5 ustawy PZP. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze 1.oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 24 ust.1 oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust.1,pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach