Przetargi.pl
Obsługa bankowa budżetu Powiatu Chełmskiego

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501 , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2021-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://spchelm.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa budżetu Powiatu Chełmskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Powiatu Chełmskiego. 3.2 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1) otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych w walucie krajowej oraz rachunków pomocniczych w walutach obcych dla Powiatu Chełmskiego (w tym Starostwa Powiatowego w Chełmie) i jego jednostek organizacyjnych, 2) dokonywanie operacji bankowych krajowych i zagranicznych (realizację poleceń przelewu, wpłat i wypłat gotówkowych), 3) zapewnienie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych. 3.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem usług, które mają być wykonane w ramach obsługi bankowej: 3.3.1. Otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych w walucie krajowej oraz rachunków pomocniczych w walutach obcych dla Powiatu Chełmskiego (w tym Starostwa Powiatowego w Chełmie) i jego jednostek organizacyjnych oraz dokonywanie operacji bankowych krajowych i zagranicznych (realizację poleceń przelewu, wpłat i wypłat gotówkowych): 3.3.2 Wykonawca zobowiązuje się do otwarcia i prowadzenia oraz zamykania rachunków bankowych prowadzonych w liczbie niezbędnej do prowadzenia prawidłowej gospodarki finansowej. Liczba jednostek organizacyjnych i liczba rachunków bankowych w okresie objętym zamówieniem może ulec zmianie. Zamówienie na dzień ogłoszenia obejmuje 70 rachunków bankowych w walucie krajowej. Liczba jednostek organizacyjnych (bez Starostwa Powiatowego w Chełmie) wynosi 11 i obejmuje: 1) Powiatowy Urząd Pracy w Chełmie, 22-100 Chełm, pl. Niepodległości 1, 2) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie, 22-100 Chełm, pl. Niepodległości 1, 3) Zespół Szkół w Siedliszczu, 22-130 Siedliszcze, ul. Szkolna 64, 4) Zespół Szkół w Dubience, 22-145 Dubienka, ul. 3 Maja 4, 5) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Dorohusku, 22-175 Dorohusk, ul. Graniczna 1, 6) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rejowcu Fabrycznym, 22-170 Rejowiec Fabryczny, ul. Lubelska 24b, 7) Dom Pomocy Społecznej w Nowinach, 22-105 Okszów, Nowiny 101, 8) Dom Pomocy Społecznej w Kaniem, 22-171 Kanie, Kanie 129 B, 9) Dom Pomocy Społecznej w Chojnie Nowym Pierwszym, 22-130 Siedliszcze, Chojno Nowe Pierwsze 118, 10) Dom Dziecka w Siedliszczu, 22-130 Siedliszcze, ul. Szkolna 66, 11) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Dubience, 22-145 Dubienka, ul. 3 Maja 4. Zestawienie operacji dokonywanych w 2019 r. na rachunkach bankowych Powiatu Chełmskiego i jego jednostek organizacyjnych zawarte jest w Załączniku nr 7 do SIWZ. 3.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do zamykania rachunków bankowych i otwierania nowych w następnym dniu roboczym po dniu złożenia wniosku przez Zamawiającego. 3.3.4. Wykonawca zobowiązuje się do dokonywania operacji bankowych, w tym: - realizacji poleceń przelewu (we wszystkich trybach i systemach, krajowych i zagranicznych), - przyjmowania wpłat gotówkowych - dokonywania wypłat gotówkowych (dla wypłat musi istnieć możliwość określenia w zleceniu pobieranych nominałów banknotów i bilonu). 3.3.5. Wykonawca zapewni Zamawiającemu realizację operacji bankowych, w tym w szczególności wpłat i wypłat gotówkowych w placówkach, oddziałach, filiach Wykonawcy mieszczących się na terenie miasta Chełm. 3.3.6. W przypadku awarii systemu komputerowego i w innych wyjątkowych (sporadycznie występujących) sytuacjach Wykonawca zapewni realizowanie poleceń przelewu w wersji papierowej. 3.3.7. Wykonawca zobowiązuje się, że koszty za przelew zagraniczny przychodzący nie będą obciążały Zamawiającego. 3.3.8. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić możliwość automatycznej identyfikacji źródeł wpłat poprzez określenie nazwy i adresu kontrahenta, tytułu płatności, kwot wpłat, daty dokonania wpłaty przez kontrahenta za pośrednictwem poczty lub innych sposobów wpłat. 3.3.9.Wykonawca zobowiązuje się do sporządzania i przekazywania Zamawiającemu wyciągów bankowych drogą elektroniczną oraz w przypadku awarii systemu komputerowego w formie papierowej. Wyciągi bankowe będą zawierały wszystkie dane i informacje o płatnościach, jakie zostały umieszczone przez kontrahentów w opisie płatności. 3.3.10. Wykonawca zapewni możliwość wygenerowania pliku JPK WB na wszystkich rachunkach bankowych Zamawiającego. 3.3.11. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia doradcy bankowego oraz doradcy technicznego dedykowanego do współpracy z Zamawiającym. 3.3.12. Wykonawca zobowiązuje się do wydawania czeków zgodnie z potrzebami Zamawiającego. Zamawiający wyraża zgodę na zastąpienie czeków gotówkowych dyspozycjami wypłaty składanymi przez system bankowości elektronicznej, wypłata odbywałaby się za okazaniem dowodu osobistego. Wszystkie dane o transakcji wypłaty gotówkowej (wolumen, ilość wypłat, dane osoby wypłacającej, status transakcji) będą na bieżąco dostępne w systemie. 3.3.13. Wykonawca zobowiązuje się na wniosek Zamawiającego do zmiany kart wzorów podpisów. 3.3.14. Wykonawca zobowiązuje się na wniosek Zamawiającego do wydawania opinii i zaświadczeń o prowadzonych rachunkach bankowych w terminie do 1 dnia roboczego od złożenia stosownego wniosku. 3.3.15. Wykonawca zapewni jeden terminal płatniczy, jego skonfigurowanie, podłączenie oraz serwis w terminie od dnia 01.09.2021 r. 3.3.16. Wykonawca zapewni usługę związaną z realizacją i rozliczaniem transakcji płatniczych opłacanych przy użyciu kart płatniczych oraz systemu BLIK. 3.3.17. W przypadku awarii terminala Wykonawca zobowiązany jest do jego natychmiastowej wymiany, nie później niż do godziny 12.00 następnego dnia roboczego. 3.3.18.Wpłaty realizowane za pośrednictwem terminala podlegać będą przekazaniu na konta Zamawiającego w pełnej wysokości najpóźniej następnego dnia roboczego. 3.3.19. Wykonawca nie będzie pobierał od kontrahentów opłat i prowizji z tytułu realizacji transakcji bezgotówkowych realizowanych za pomocą terminala. 3.3.20. Wykonawca umożliwi na wniosek Zamawiającego usługę "zerowania sald", polegającą na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach bankowych wskazanych przez Zamawiającego na rachunek bieżący Powiatu Chełmskiego. 3.3.21. Po zakończeniu umowy, w przypadku zmiany banku obsługującego budżet powiatu, Wykonawca przekaże na wniosek Zamawiającego salda rachunków w dniu 02.11.2023 r. na rachunki innego banku wskazane w tym wniosku. 3.3.22. Po zakończeniu trwania okresu umowy rachunki bankowe zamawiającego będą funkcjonowały przez okres 7 dni wraz z systemem bankowości elektronicznej. Salda na rachunkach będą podlegały codziennie automatycznemu przelaniu na rachunek wskazany przez Zamawiającego. Za usługę w tym okresie bank nie będzie pobierał żadnych opłat. Po upływie tego okresu bank jest zobowiązany do zamknięcia wszystkich rachunków bankowych. 3.3.23. Zamawiający zastrzega możliwość lokowania wolnych środków na rachunkach w innych bankach. 3.3.24. Wykonawca zapewni możliwość lokowania na wniosek Zamawiającego środków pieniężnych pozostających na koniec dnia na rachunkach bankowych na rachunki lokat typu "overnight" i innych krótkoterminowych na warunkach każdorazowo ustalanych z Zamawiającym. 3.3.25. Oprocentowanie środków na wszystkich rachunkach bankowych (bieżących i pomocniczych) prowadzonych w PLN będzie liczone w oparciu o stawkę referencyjną WIBID 1M i stałą w trakcie trwania umowy marżę Wykonawcy określoną w ofercie (WIBID 1M+marża). WIBID 1M ustalony będzie z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego dla ustalenia oprocentowania na następny miesiąc. W przypadku braku notowania w danym dniu obowiązywać będzie stawka z dnia poprzedzającego, w którym było ostatnie notowanie stawki. Jeżeli stawka WIBID 1M będzie liczbą ujemną lub równą 0, wówczas do obliczenia oprocentowania środków na rachunkach bankowych przyjmuje się wartość marży wskazaną w ofercie. Oprocentowanie ustalone będzie raz w miesiącu i utrzymane przez miesiąc kalendarzowy. Ustala się miesięczną kapitalizację odsetek (odsetki będą naliczane i dopisywane do salda rachunku na koniec każdego miesiąca). 3.3.26. Wykonawca zobowiązuje się dysponować na czas realizacji zamówienia placówką, oddziałem lub filią banku na terenie miasta Chełm. W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada na terenie miasta Chełm siedziby, oddziału lub filii, zobowiązuje się do uruchomienia na terenie miasta Chełm w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r. swojego oddziału lub filii. W takim przypadku do czasu uruchomienia oddziału lub filii Wykonawca zobowiązuje się zapewnić obsługę budżetu Powiatu Chełmskiego i przeprowadzenie wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Zamawiającego (transport gotówki - przywóz, odbiór gotówki dokonywany będzie przez Wykonawcę). 3.3.27. Wykonawca za czynności związane z obsługą bankową określone w opisie przedmiotu zamówienia pobierze miesięczną opłatę ryczałtową. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania żadnych innych dodatkowych opłat i prowizji. 3.3.28. Miesięczna opłata ryczałtowa należna za dany miesiąc będzie płatna z dołu ostatniego dnia danego miesiąca i pobierana ze wskazanego rachunku bankowego Powiatu Chełmskiego. 3.3.29. Wysokość miesięcznej opłaty ryczałtowej w okresie objętym zamówieniem nie ulegnie zmianie. Wykonawca nie może żądać jej podwyższenia, nawet w przypadku zwiększenia liczby jednostek budżetowych, liczby rachunków bankowych, ilości realizowanych transakcji. 3.4. Zapewnienie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych: 3.4.1. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usługi bankowości elektronicznej, umożliwiającej w szczególności: - autoryzację przelewu, czyli identyfikację osób wprowadzających i zatwierdzających transakcję, - nadawanie przez Zamawiającego poszczególnym użytkownikom systemu zróżnicowanego poziomu uprawnień (do ściśle określonych rachunków oraz do ściśle określonych operacji na nich, tj. podgląd, tworzenie, aktualizacja, kasowanie, autoryzacja), - uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych, - jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie, - tworzenie zbiorów danych kontrahentów, numerów rachunków i innych danych ewidencyjnych; - przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, rachunku, daty, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, - składanie poleceń przelewu, - składanie poleceń przelewu z datą przyszłą ich realizacji z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do banku, - grupowanie przelewów w paczkę (zestaw) umożliwiającą podpisanie całego zestawu przelewów przed wysłaniem do banku, - pobieranie wyciągów bankowych w formie elektronicznej (wyciąg bankowy drukowany z systemu winien spełniać wszystkie wymogi stawiane dowodom księgowym zgodnie z ustawą o rachunkowości), - zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług, - archiwizowanie wszystkich wprowadzonych danych, wykonanych operacji i sald na rachunkach, przez cały okres korzystania z systemu. 3.4.2. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy i instalacji systemu bankowości elektronicznej wraz z odpowiednią ilością narzędzi autoryzacji (tj. token, karta, czytnik, itp.). 3.4.3. Wykonawca zobowiązuje się do przeszkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi systemu bankowości elektronicznej. 3.4.4. Wykonawca zapewni bieżącą aktualizację i serwis oprogramowania oraz wsparcie merytoryczne i techniczne, w tym usunięcie ewentualnych awarii systemu bankowości elektronicznej w ciągu 12 godzin od zgłoszenia. 3.4.5. Zamawiający wyraża zgodę na dostęp do usług bankowych poprzez przeglądarkę internetową, obsługującą klucz szyfrowania minimum SSL-3 128 bit. 3.5 Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320) wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: - otwieranie i prowadzenie rachunków bankowych, - obsługa i serwisowanie systemu bankowości elektronicznej, - obsługa terminali, wydawanie i obsługa kart płatniczych, rozliczanie transakcji dokonywanych w terminalach płatniczych, - przygotowywanie opinii i zaświadczeń w zakresie prowadzenia obsługi bankowej. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto w istotnych warunkach umowy. 3.6. Kod numeryczny Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) dla przedmiotowego zadania: CPV przedmiotu głównego: 66110000-4 Usługi bankowe Podwykonawstwo 3.7. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3.8. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) czy wykona zamówienie samodzielnie, czy zamierza powierzyć je do wykonania podwykonawcom i wówczas powinien podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców (zgodnie z przepisami art. 36 b ust. 1 ustawy). 3.9. W przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. 3.10. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach