Przetargi.pl
„Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Włodawa i jej jednostek organizacyjnych wraz z udzieleniem kredytu w rachunku bieżącym od dnia 1 stycznia 2024r. do 31 grudnia 2025roku.”

Gmina Miejska Włodawa ogłasza przetarg

  • Adres: 22-200 Włodawa, Al. J. Piłsudskiego 41
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825721444
  • Data zamieszczenia: 2023-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Włodawa
    Al. J. Piłsudskiego 41
    22-200 Włodawa, woj. lubelskie
    tel. 825721444
    REGON: 110197902
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wlodawa.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Włodawa i jej jednostek organizacyjnych wraz z udzieleniem kredytu w rachunku bieżącym od dnia 1 stycznia 2024r. do 31 grudnia 2025roku.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Włodawa wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2025 r. Opisując przedmiot zamówienia w sposób wyczerpujący i jednolity informujemy, iż aktualna umowa na przedmiotową usługę zawarta jest do dn. 31.12.2023 r. Zamawiający przewiduje wcześniejsze podpisanie umowy z Wykonawcą, wyłonionym w niniejszym trybie, z mocą obowiązywania od 1 stycznia 2024 r. Wybrany w drodze przetargu bank podpisze jedną umowę główną z Zamawiającym.Zamówieniem niniejszym /warunkami zamówienia/ objęte są następujące jednostki organizacyjne Gminy Miejskiej Włodawa:1) Urząd Miejski we Włodawie2) Szkoła Podstawowa nr 23) Szkoła Podstawowa nr 3 4) Szkoła Muzyczna I stopnia5) Przedszkole Miejskie nr 16) Przedszkole Miejskie nr 27) Miejskie Przedszkole Integracyjne8) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej9) Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji 10) Warsztat Terapii Zajęciowejoraz gminne osoby prawne – samorządowe instytucje kultury (odrębne umowy)11) Włodawski Dom Kultury12) Miejska Biblioteka Publiczna4.2. Kompleksowa obsługa obejmuje:4.2.1. Prowadzenie bieżącej obsługi bankowej:1. Otwieranie i prowadzenie rachunku podstawowego w złotych polskich dla budżetu Gminy Miejskiej Włodawa oraz jej jednostek organizacyjnych w formie elektronicznej.2. Otwieranie i prowadzenie pomocniczych rachunków budżetu Gminyi jednostek organizacyjnych zgodnie z dyspozycjami wydanymi przez te jednostki w formie elektronicznej tj. m.in. na potrzeby realizacji projektów współfinansowanych środkami UE, rachunki zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, rachunki kaucji i depozytów i innych wynikających z przepisów prawa. Otwieranie kolejnych rachunków bankowych będzie następowało w terminie nie dłuższym niż do 2 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego wnioskuo otwarcie rachunku bankowego. Zamawiający zobowiązuje się do otwierania kolejnych rachunków na zasadach i warunkach wskazanych w ofercie.3. Realizacja operacji bankowych - prowadzenie rozliczeń pieniężnych w tym:3.1. bezpłatne (bez prowizji i opłat od osób wpłacających, w tym od Zamawiającego, jednostek organizacyjnych, osób trzecich) przyjmowanie wpłat bezgotówkowych i gotówkowych w kasie banku na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego w oddziale banku we Włodawie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić możliwość identyfikacji źródeł dochodów poprzez określenie nazwy podmiotu wpłacającego, tytułu płatności, daty dokonania wpłaty. Zakres informacji nie będzie wykraczał poza dostępny w systemie rozliczeń międzybankowych;3.2. dokonywanie wypłat gotówkowych w kasie banku we Włodawie, na podstawie czeku, list wypłat dostarczonych przez Zamawiającego i jednostki organizacyjne, w tym automatyczne dokonywanie wypłat masowych, w szczególności na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Włodawie w sposób następujący: usługa ma umożliwić złożenie elektronicznego zlecenia jednorazowej wypłaty w kasie banku, blokując środki na rachunku dla wskazanej osoby w określonej kwocie PLN. Usługa ta ma wskazywać w szczególności: datę ważności blokady środków na rachunku, kwotę zlecenia w PLN, nazwisko i imię oraz numer PESEL osoby, na rzecz której wykonana jest blokada środków, rachunek zleceniodawcy zgodny ze standardem NRB prowadzony w PLN;3.3. realizację wypłat gotówkowych i bezgotówkowych dokonywanych z rachunku gminy i jednostek organizacyjnych;3.4. realizację przelewów papierowych, w przypadku awarii systemu elektronicznego;4. Wydruk wyciągów bankowych w formie papierowej z każdego rachunku bankowego. Wykonawca zobowiązany jest wydrukować wyciągi bankowe w formie papierowej za każdy dzień wraz z załącznikami (tzw. wtórnikami) i dokumentami źródłowymi w następnym dniu roboczym dla każdego rachunku bankowego odrębnie i dla każdej jednostki organizacyjnej Gminy Miejskiej Włodawa, według potrzeb. Wyciągi bankowe w formie papierowej powinny zawierać:4.1. dokumenty stanowiące załączniki do wyciągu tzw. wtórniki do każdej operacji odrębnie z wszystkimi informacjami o dokonanej operacji bankowej;4.2. wszystkie informacje o płatnościach, jakie zostały umieszczone przez kontrahentów w opisie płatności;4.3. informacje tożsame z danymi umieszczonymi w systemie,4.4. pełną nazwę rachunku;4.5. walutę rachunku, pełną nazwę posiadacza rachunku, informacjęo przeprowadzonych wpłatach, wypłatach, numer rachunku beneficjenta, zleceniodawcy i jego pełną nazwę, pełny tytuł płatności, datę realizacji transakcji, kurs, jaki był zastosowany w przypadku operacji zagranicznych, informacje na temat otrzymanego kredytu, założonych lokat, kwotach i okresach naliczonych odsetek. Informujemy, że prawidłowe zaksięgowanie dokonanej wpłaty uzależnione jest od prawidłowego opisu tytułu wpłaty i wszystkich jej elementów;4.6. na żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie przekazaćw terminie dwóch dni od daty przekazania zlecenia informację z dokładnością co do godziny i minuty dokonania wpłaty przez kontrahenta;5. W ramach usługi bankowości internetowej (elektronicznej) Wykonawca zapewni:5.1. dostęp (obsługę) do bankowości internetowej dla wszystkich rachunków bankowych Gminy Miejskiej Włodawa (Urzędu oraz jednostek organizacyjnych)i bieżącą aktualizację;5.2. bezpłatne udostępnienie oprogramowania (jeśli jest konieczne) do prawidłowej pracy systemu bankowości internetowej) i jej zmiany oraz instalacji wymaganych komponentów w systemie Zamawiającego;5.3. przeniesienie bazy danych z obecnie wykorzystywanego systemu bankowości elektronicznej do systemu zaproponowanego przez Wykonawcę. Przeniesienie należy dokonać w terminie nie później niż 3 dni po rozpoczęciu realizacji umowy;5.4. zainstalowanie komponentów i bieżąca wymiana urządzeń takich jak np. tokeny, karty podpisu elektronicznego, czytniki kart czy inne urządzenia i wyposażenie komputerowe potrzebne dla bezpiecznej pracy systemu bankowego;5.5. przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi systemu, który umożliwi bezpieczne wdrożenie systemu i zapewni jego sprawne funkcjonowanie od pierwszego dnia obowiązywania umowy. Wykonawca zapewni możliwość szkoleń na bieżąco zarówno przed wdrożeniem systemu, jak również w trakcie obowiązywania umowy;5.6. uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych wszystkich jednostek organizacyjnych objętych niniejszym postępowaniem, w tym umożliwienie poglądu i wydruku wyciągu bankowego, szybki dostęp do aktualnych informacji o stanie środków na rachunkach i przeprowadzonych transakcjach, pogląd aktualnego salda na wybranym rachunku. Każdorazowo po dokonaniu operacji na rachunkach bankowych Zamawiającego, system musi zapewnić dostęp do danych o operacji.5.7. weryfikację danych kontrahenta, na rzecz którego dokonywane są płatnościw systemie bankowości elektronicznej przez Zamawiającego z numerem jego rachunku bankowego;5.8. pobieranie wyciągów za każdy dzień w formie pliku elektronicznego oraz pliku elektronicznego do wydruku w formacie PDF. Możliwość drukowania pojedynczych transakcji uznaniowych i obciążeniowych ze wszystkich rachunków bankowych oraz możliwość zapisu danych w formacie PDF. Import wyciągów w formie elektronicznej;5.9. możliwość importowania i eksportowania przelewów wystawionych w systemie finansowo-księgowym Zamawiającego do systemu bankowości elektronicznej;5.10. zabezpieczenie systemu bankowości internetowej przed podwójnym wczytaniem tego samego pliku z płatnościami; 5.11. tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych;5.12. przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, przy czym w okresie obowiązywania umowy wykonawca zobowiązany jest zapewnić możliwość przeszukiwania on-line zbiorów danych z okresu co najmniej 12 miesięcy oraz prowadzić w tym okresie archiwum;5.13. możliwość wygenerowania danych dla potrzeb obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami;5.14. dokonywanie przelewów w formacie „split payment” z jednoczesną weryfikacją kontrahentów w wykazie podatników VAT tzw. „biała lista podatników” oraz możliwością generowania raportu z transakcji o statusie weryfikacji.5.15. prawidłową pracę w przypadku korzystania ze wszystkich typów przeglądarek internetowych niezależnie od ustawionej rozdzielczości i wielkości okna w przeglądarce,5.16. generowanie przelewów „masowych”. Czynności, o których mowa w niniejszym punkcie polegają na dystrybucji dużej ilości danych (np. wynagrodzeń) w formie przelewów, a następnie skonsolidowanie w formę przelewu masowego i jednorazowe wysyłanie z zachowaniem poufności danych. Na rachunku powinna zostać zaksięgowana jedna operacja na łączną kwotę przelewów imiennych;5.17. usuwanie, przeglądanie i modyfikację przelewów przed wysłaniem;5.18. grupowanie przelewów w paczki przy korzystaniu z usług aktywnych (np. podpisanie zestawu przelewów przed wysyłką);5.19. składanie poleceń przelewu, w tym poleceń przelewu zagranicznego,z wszystkich rachunków;5.20. alternatywne realizowanie przelewów elektronicznych przygotowanych przez systemy informatyczne w razie awarii sieci komputerowej wykluczającej możliwość standardowego wykorzystania kanału elektronicznego wykorzystywanego przez system bankowości elektronicznej (np. możliwość przygotowania nośnika danych i jego fizyczne dostarczenie do dowolnego oddziału Banku);Ze względu na ograniczoną liczbę znaków cd. opisu przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale nr 4 SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 112 ust. 2 Ustawy, dotyczące:- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;1) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2022 r., poz. 2324 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, posiadają inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.W przypadku banków zagranicznych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju siedziby banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w formie oddziału.- zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę trwającą nieprzerwanie przez okres minimum 12 miesięcy, polegającą na bankowej obsłudze budżetu jednej jednostki samorządu terytorialnego o budżecie co najmniej 30.000.000,00 zł rocznie.UWAGA:W przypadku, gdy wartość wskazanych w warunkach usług realizowanych przez Wykonawcę wykazanych na spełnienie warunku będzie określona w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie - na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień opublikowania Ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-17

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach