Przetargi.pl
Obsługa bankowa budżetu Powiatu Chełmskiego

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501, , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2020-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, , fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://spchelm.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa budżetu Powiatu Chełmskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Powiatu Chełmskiego. 2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1) otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych w walucie krajowej oraz rachunków pomocniczych w walutach obcych dla Powiatu Chełmskiego (w tym Starostwa Powiatowego w Chełmie) i jego jednostek organizacyjnych, 2) dokonywanie operacji bankowych krajowych i zagranicznych (realizację poleceń przelewu, wpłat i wypłat gotówkowych), 3) zapewnienie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem usług, które mają być wykonane w ramach obsługi bankowej: 3.1. Otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych w walucie krajowej oraz rachunków pomocniczych w walutach obcych dla Powiatu Chełmskiego (w tym Starostwa Powiatowego w Chełmie) i jego jednostek organizacyjnych oraz dokonywanie operacji bankowych krajowych i zagranicznych (realizację poleceń przelewu, wpłat i wypłat gotówkowych): 3.2. Wykonawca zobowiązuje się do otwarcia i prowadzenia oraz zamykania rachunków bankowych prowadzonych w liczbie niezbędnej do prowadzenia prawidłowej gospodarki finansowej. Liczba jednostek organizacyjnych i liczba rachunków bankowych w okresie objętym zamówieniem może ulec zmianie. Zamówienie na dzień ogłoszenia obejmuje 70 rachunków bankowych w walucie krajowej. Liczba jednostek organizacyjnych (bez Starostwa Powiatowego w Chełmie) wynosi 11 i obejmuje: 1) Powiatowy Urząd Pracy w Chełmie, 22-100 Chełm, pl. Niepodległości 1, 2) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie, 22-100 Chełm, pl. Niepodległości 1, 3) Zespół Szkół w Siedliszczu, 22-130 Siedliszcze, ul. Szkolna 64, 4) Zespół Szkół w Dubience, 22-145 Dubienka, ul. 3 Maja 4, 5) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Dorohusku, 22-175 Dorohusk, ul. Graniczna 1, 6) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rejowcu Fabrycznym, 22-170 Rejowiec Fabryczny, ul. Lubelska 24b, 7) Dom Pomocy Społecznej w Nowinach, 22-105 Okszów, Nowiny 101, 8) Dom Pomocy Społecznej w Kaniem, 22-171 Kanie, Kanie 129 B, 9) Dom Pomocy Społecznej w Chojnie Nowym Pierwszym, 22-130 Siedliszcze, Chojno Nowe Pierwsze 118, 10) Dom Dziecka w Siedliszczu, 22-130 Siedliszcze, ul. Szkolna 66, 11) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Dubience, 22-145 Dubienka, ul. 3 Maja 4. Zestawienie operacji dokonywanych w 2019 r. na rachunkach bankowych Powiatu Chełmskiego i jego jednostek organizacyjnych zawarte jest w Załączniku nr 7 do SIWZ. 3.3. Wykonawca zobowiązuje się do zamykania rachunków bankowych i otwierania nowych w następnym dniu roboczym po dniu złożenia wniosku przez Zamawiającego. 3.4. Wykonawca zobowiązuje się do dokonywania operacji bankowych, w tym: - realizacji poleceń przelewu (we wszystkich trybach i systemach, krajowych i zagranicznych), - przyjmowania wpłat gotówkowych - dokonywania wypłat gotówkowych (dla wypłat musi istnieć możliwość określenia w zleceniu pobieranych nominałów banknotów i bilonu). 3.5. Wykonawca zapewni Zamawiającemu realizację operacji bankowych, w tym w szczególności wpłat i wypłat gotówkowych w placówkach, oddziałach, filiach Wykonawcy mieszczących się na terenie miasta Chełm. 3.6. W przypadku awarii systemu komputerowego i w innych wyjątkowych (sporadycznie występujących) sytuacjach Wykonawca zapewni realizowanie poleceń przelewu w wersji papierowej. 3.7. Wykonawca zobowiązuje się, że koszty za przelew zagraniczny przychodzący nie będą obciążały Zamawiającego. 3.8. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić możliwość automatycznej identyfikacji źródeł wpłat poprzez określenie nazwy i adresu kontrahenta, tytułu płatności, kwot wpłat, daty dokonania wpłaty przez kontrahenta za pośrednictwem poczty lub innych sposobów wpłat. 3.9.Wykonawca zobowiązuje się do sporządzania i przekazywania Zamawiającemu wyciągów bankowych drogą elektroniczną oraz w przypadku awarii systemu komputerowego w formie papierowej. Wyciągi bankowe będą zawierały wszystkie dane i informacje o płatnościach, jakie zostały umieszczone przez kontrahentów w opisie płatności. 3.10. Wykonawca zapewni możliwość wygenerowania pliku JPK WB na wszystkich rachunkach bankowych Zamawiającego. 3.11. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia doradcy bankowego oraz doradcy technicznego dedykowanego do współpracy z Zamawiającym. 3.12. Wykonawca zobowiązuje się do wydawania czeków zgodnie z potrzebami Zamawiającego. Zamawiający wyraża zgodę na zastąpienie czeków gotówkowych dyspozycjami wypłaty składanymi przez system bankowości elektronicznej, wypłata odbywałaby się za okazaniem dowodu osobistego. Wszystkie dane o transakcji wypłaty gotówkowej (wolumen, ilość wypłat, dane osoby wypłacającej, status transakcji) będą na bieżąco dostępne w systemie. 3.13. Wykonawca zobowiązuje się na wniosek Zamawiającego do zmiany kart wzorów podpisów. 3.14. Wykonawca zobowiązuje się na wniosek Zamawiającego do wydawania opinii i zaświadczeń o prowadzonych rachunkach bankowych w terminie do 1 dnia roboczego od złożenia stosownego wniosku. 3.15. Wykonawca zapewni jeden terminal płatniczy, jego skonfigurowanie, podłączenie oraz serwis w terminie od dnia 01.09.2021 r. 3.16. Wykonawca zapewni usługę związaną z realizacją i rozliczaniem transakcji płatniczych opłacanych przy użyciu kart płatniczych oraz systemu BLIK. 3.17. W przypadku awarii terminala Wykonawca zobowiązany jest do jego natychmiastowej wymiany, nie później niż do godziny 12.00 następnego dnia roboczego. 3.18.Wpłaty realizowane za pośrednictwem terminala podlegać będą przekazaniu na konta Zamawiającego w pełnej wysokości najpóźniej następnego dnia roboczego. 3.19. Wykonawca nie będzie pobierał od kontrahentów opłat i prowizji z tytułu realizacji transakcji bezgotówkowych realizowanych za pomocą terminala. 3.20. Wykonawca umożliwi na wniosek Zamawiającego usługę "zerowania sald", polegającą na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach bankowych wskazanych przez Zamawiającego na rachunek bieżący Powiatu Chełmskiego. 3.21. Po zakończeniu umowy, w przypadku zmiany banku obsługującego budżet powiatu, Wykonawca przekaże na wniosek Zamawiającego salda rachunków w dniu 02.11.2023 r. na rachunki innego banku wskazane w tym wniosku. 3.22. Po zakończeniu trwania okresu umowy rachunki bankowe zamawiającego będą funkcjonowały przez okres 7 dni wraz z systemem bankowości elektronicznej. Salda na rachunkach będą podlegały codziennie automatycznemu przelaniu na rachunek wskazany przez Zamawiającego. Za usługę w tym okresie bank nie będzie pobierał żadnych opłat. Po upływie tego okresu bank jest zobowiązany do zamknięcia wszystkich rachunków bankowych. 3.23. Zamawiający zastrzega możliwość lokowania wolnych środków na rachunkach w innych bankach. 3.24. Wykonawca zapewni możliwość lokowania na wniosek Zamawiającego środków pieniężnych pozostających na koniec dnia na rachunkach bankowych na rachunki lokat typu "overnight" i innych krótkoterminowych na warunkach każdorazowo ustalanych z Zamawiającym. 3.25. Oprocentowanie środków na wszystkich rachunkach bankowych (bieżących i pomocniczych) prowadzonych w PLN będzie liczone w oparciu o stawkę referencyjną WIBID 1M i stałą w trakcie trwania umowy marżę Wykonawcy określoną w ofercie (WIBID 1M+marża). WIBID 1M ustalony będzie z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego dla ustalenia oprocentowania na następny miesiąc. W przypadku braku notowania w danym dniu obowiązywać będzie stawka z dnia poprzedzającego, w którym było ostatnie notowanie stawki. Jeżeli stawka WIBID 1M będzie liczbą ujemną lub równą 0, wówczas do obliczenia oprocentowania środków na rachunkach bankowych przyjmuje się wartość marży wskazaną w ofercie. Oprocentowanie ustalone będzie raz w miesiącu i utrzymane przez miesiąc kalendarzowy. Ustala się miesięczną kapitalizację odsetek (odsetki będą naliczane i dopisywane do salda rachunku na koniec każdego miesiąca). 3.26. Wykonawca zobowiązuje się dysponować na czas realizacji zamówienia placówką, oddziałem lub filią banku na terenie miasta Chełm. W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada na terenie miasta Chełm siedziby, oddziału lub filii, zobowiązuje się do uruchomienia na terenie miasta Chełm w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r. swojego oddziału lub filii. W takim przypadku do czasu uruchomienia oddziału lub filii Wykonawca zobowiązuje się zapewnić obsługę budżetu Powiatu Chełmskiego i przeprowadzenie wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Zamawiającego (transport gotówki - przywóz, odbiór gotówki dokonywany będzie przez Wykonawcę). 3.27. Wykonawca za czynności związane z obsługą bankową określone w opisie przedmiotu zamówienia pobierze miesięczną opłatę ryczałtową. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania żadnych innych dodatkowych opłat i prowizji. 3.28. Miesięczna opłata ryczałtowa należna za dany miesiąc będzie płatna z dołu ostatniego dnia danego miesiąca i pobierana ze wskazanego rachunku bankowego Powiatu Chełmskiego. 3.29. Wysokość miesięcznej opłaty ryczałtowej w okresie objętym zamówieniem nie ulegnie zmianie. Wykonawca nie może żądać jej podwyższenia, nawet w przypadku zwiększenia liczby jednostek budżetowych, liczby rachunków bankowych, ilości realizowanych transakcji. 4. Zapewnienie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych: 4.1. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usługi bankowości elektronicznej, umożliwiającej w szczególności: - autoryzację przelewu, czyli identyfikację osób wprowadzających i zatwierdzających transakcję, - nadawanie przez Zamawiającego poszczególnym użytkownikom systemu zróżnicowanego poziomu uprawnień (do ściśle określonych rachunków oraz do ściśle określonych operacji na nich, tj. podgląd, tworzenie, aktualizacja, kasowanie, autoryzacja), - uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych, - jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie, - tworzenie zbiorów danych kontrahentów, numerów rachunków i innych danych ewidencyjnych; - przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, rachunku, daty, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, - składanie poleceń przelewu, - składanie poleceń przelewu z datą przyszłą ich realizacji z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do banku, - grupowanie przelewów w paczkę (zestaw) umożliwiającą podpisanie całego zestawu przelewów przed wysłaniem do banku, - pobieranie wyciągów bankowych w formie elektronicznej (wyciąg bankowy drukowany z systemu winien spełniać wszystkie wymogi stawiane dowodom księgowym zgodnie z ustawą o rachunkowości), - zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług, - archiwizowanie wszystkich wprowadzonych danych, wykonanych operacji i sald na rachunkach, przez cały okres korzystania z systemu. 4.2. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy i instalacji systemu bankowości elektronicznej wraz z odpowiednią ilością narzędzi autoryzacji (tj. token, karta, czytnik, itp.). 4.3. Wykonawca zobowiązuje się do przeszkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi systemu bankowości elektronicznej. 4.4. Wykonawca zapewni bieżącą aktualizację i serwis oprogramowania oraz wsparcie merytoryczne i techniczne, w tym usunięcie ewentualnych awarii systemu bankowości elektronicznej w ciągu 12 godzin od zgłoszenia. 4.5. Zamawiający wyraża zgodę na dostęp do usług bankowych poprzez przeglądarkę internetową, obsługującą klucz szyfrowania minimum SSL-3 128 bit. 5. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320) wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: - otwieranie i prowadzenie rachunków bankowych, - obsługa i serwisowanie systemu bankowości elektronicznej, - obsługa terminali, wydawanie i obsługa kart płatniczych, rozliczanie transakcji dokonywanych w terminalach płatniczych, - przygotowywanie opinii i zaświadczeń w zakresie prowadzenia obsługi bankowej. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto w istotnych warunkach umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienie do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2019 poz. 2357 ze zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania – załącznik nr 6 do SIWZ). 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 oraz ust 5 pkt 1 ustawy Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w sekcji 8.1 SIWZ. 6. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji 6.4.2 SIWZ. 7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Pełnomocnictwo 1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach