Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie ogłasza przetarg
- Adres: 46-220 Byczyna, Rynek 1
- Województwo: opolskie
- Telefon/fax: tel. 77 413 41 50 , fax. 77 413 41 50
- Data zamieszczenia: 2012-03-01
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie
Rynek 1 1
46-220 Byczyna, woj. opolskie
tel. 77 413 41 50, fax. 77 413 41 50
REGON: 53141299300000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap III - PSP Roszkowice - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest Prowadzenie zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego dla uczniów klas I-III szkół podstawowych na terenie Gminy Byczyna w ramach projektu pt. Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna. Zamawiający wymaga, aby kompleksowa realizacji każdej z części zamówienia przeprowadzana była przez osobę prowadzącą zajęcia (bądź przez Wykonawcę, który jest jednocześnie osobą prowadzącą zajęcia), czyli przez osobę wskazaną w Załączniku nr 5 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Będą to w szczególności następujące czynności: 1)Opracowania w oparciu o wytyczne przekazane przez Zamawiającego, w uzgodnieniu z Dyrektorem PSP w Roszkowicach: - programu nauczania dla przydzielonej grupy uczniów (program nauczania może ulec zmianie i aktualizacji w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach), - przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych na podstawie programu nauczania, 2) Przekazania Zamawiającemu do akceptacji programu zajęć w terminie do 3 dni od dnia zawarcia Umowy, 3) Zmiany i aktualizacji planu zajęć w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach i przekazaniu zmienionego planu zajęć w terminie 3 dni od dnia zaistnienia okoliczności, powodujących zmiany w planie zajęć, 4) Monitorowanie udziału uczestników oraz prowadzenia dokumentacji zajęć, w szczególności: -prowadzenia dziennika zajęć wraz z lista obecności - na każdych zajęciach, -zebranie od uczniów deklaracji uczestnika - na pierwszych zajęciach, -dokumentacji z przeprowadzonych testów diagnostycznych, -karty obserwacji ucznia. 5) Przeprowadzenia testów diagnostycznych (pierwszy test przed rozpoczęciem zajęć, następne po ukończeniu kolejnego semestru i roku szkolnego) 6) Zapewnienia bezpieczeństwa uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych, 7) Oznaczenia wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją Umowy, zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamówienie składa się z 7 części, w tym: I) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (zajęcia specjalistyczne), II) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (zajęcia specjalistyczne), III) zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (zajęcia specjalistyczne), IV) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne (zajęcia specjalistyczne), V) zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VI) zajęcia humanistyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VII) zajęcia matematyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia). Realizacja zajęć odbywać się będzie na podstawie programu nauczania opracowanego przez Wykonawcę, z uwzględnieniem higieny pracy uczniów, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, na terenie której odbywać się będą zajęcia. Zajęcia odbywać się będą zarówno w godzinach przedpołudniowych (od 8.00) jak i popołudniowych (do 16.00 w wyjątkowych sytuacjach do 19.00), w siatce godzin lekcyjnych PSP w Roszkowicach. .2. Szczegółowy Opis przedmiotu Część I Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu Zajęcia te odbywać się mają w 3 etapach pracy. Etap wstępny obejmuje ćwiczenia stymulujące i korekcyjne zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych i ich koordynacji w formie zabaw i gier na materiale konkretnym i słownym oraz intensywne działania psychoterapeutyczne. W etapie drugim przechodzi się do operowania materiałem dydaktycznym, literowym i wyrazowym w różnorodnych ćwiczeniach usprawniających umiejętność czytania i pisania. Etap trzeci uwzględnia dalsze prowadzenie ćwiczeń korekcyjno - kompensacyjnych, usprawniających funkcję słuchową i wzrokową, kinetyczno - ruchową, oraz ich koordynację w czasie czytania i pisania. Celem tych ćwiczeń jest opanowanie umiejętności poprawnego czytania i pisania poprzez eliminowanie dysortografii tj. charakterystycznych błędów ortograficznych związanych ze specyfiką pisowni polskiej. Część II Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych Celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów, dla których te braki są przyczyną niepowodzeń szkolnych. Specyfika zajęć oraz ich atrakcyjność (np. nauka przez zabawę) mają umożliwić niwelowanie trudności, trenować umiejętność skupienia się na zadaniu, zwiększać motywację do pokonywania trudności. Ryzyko porażki na lekcji w klasie staje się (główny cel zajęć) znacznie mniejsze. Zajęcia muszą przewidywać: indywidualizację, stopniowanie trudności, rozwijanie zainteresowań, różnorodność wykonywanych zadań, wyzwalanie twórczej aktywności pozwoli uczniom lepiej funkcjonować w zespołach klasowych. Istotna jest znajomość zakwalifikowanych uczestników i bardzo dokładne zdiagnozowanie ich braków edukacyjnych. Część III Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej Efektem zajęć ma być nabycie przez uczestników nawyku prawidłowej postawy ciała oraz świadomość istotnej roli prawidłowej postawy dla zdrowia i rozwoju. Program zajęć powinien być dostosowany do korygowania wad postawy u dzieci i młodzieży. Powinien zawierać również instruktaż ćwiczeń domowych, dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb ćwiczących, zgodnie ze wskazaniami lekarskimi wynikającymi z istniejącej wady postawy. Część IV Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu. Celem zajęć jest praca nad relacjami uczniów w grupie rówieśniczej oraz relacjami w kontaktach uczeń- nauczyciel. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne wymagają gruntownej znajomości środowiska domowego uczniów, współpracy z rodzicami, opiekunami dzieci oraz znajomości trudności dziecka, indywidualizacji pracy przy jednoczesnym wdrażaniu w umiejętności pracy w zespole klasowym. Korygowanie zachowań oraz niwelowanie trudności w uczeniu się ma pozwolić uczestnikom na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości w zespole klasowym. Ze względu na specyfikę zajęć prowadzący muszą legitymować się wykształceniem wyższym pedagogicznym, doświadczeniem w zakresie kształcenia umiejętności społecznych najmłodszych, posiadać kwalifikacje w zakresie rewalidacji lub oligofrenopedagogiki lub terapii pedagogicznej. Niezbędna jest znajomość środowiska uczniów zakwalifikowanych na zajęcia, gruntowna diagnoza trudności oraz dobór odpowiednich metod terapeutycznych. Część V Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego Celem tych zajęć jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z edukacją ekologiczną. Program zajęć powinien służyć pogłębianiu i poznawaniu nowej wiedzy, pobudzaniu aktywności dzieci, twórczemu myśleniu. Uczyć współdziałania w zespole, kształtować właściwe postawy. Pomagać dzieciom w ciekawy i pożyteczny sposób spędzać wolny czas. Rozwijać zainteresowania. Część VI Zajęcia humanistyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym humanistycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności uczniów, wyobraźni, fantazji, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej, gromadzenie doświadczeń i przeżyć estetycznych, artystycznych i społecznych. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości, umożliwiają wypowiedź w różnych rodzajach ekspresji. Część VII Zajęcia matematyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym matematycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, szybkości podejmowania decyzji, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości. Nr Części/Rodzaj zajęć/Liczba Godz. w 2012 r. /Liczba Godz. w 2013 r./Liczba uczniów. I/ Dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu/ 30/ -/ 6. II/ Dla dzieci z trudnościami matematycznymi/ 30/ -/ 6. III/ Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej/ 42/ 18/ 12. IV/ Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne /90/ -/ 6, 3 grupy po 2 uczniów. V /Zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego/ 42/ 18/ 10. VI/ Zajęcia humanistyczne /30/ -/ 3. VII/ Zajęcia matematyczne/ 30/ - /3. Ogółem w ramach projektu 330 46 - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Przeprowadzenie kampanii edukacyjnej pokazującej korzyści zdrowotne i społeczne z eliminacji niskiej emisji oraz opracowanie bazy danych indywidualnych źródeł emisji w oparciu o inwentaryzację z natury źródeł niskiej emisji na terenie Miasta Kędzierzyn-Koźle.
Dodano: 2015-10-07 - Przetarg nieograniczony na usługę polegającą na pełnieniu funkcji trenera prowadzącego kursy dla nauczycieli p.n. Metodyka tworzenia programów nauczania z elementami neurodydaktyki wspomagane ICT w ramach Projektu POKL.09.04.00-16-002/13 pn. Neurony na rzecz ucznia i szkoły - przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w.
Dodano: 2015-09-28 - Przetarg nieograniczony na usługę edukacyjną polegającą na przeprowadzeniu szkoleń certyfikujących EEG Biofeedback I stopnia dla nauczycieli w Projekcie POKL.09.04.00-16-002/13 pn. Neurony na rzecz ucznia i szkoły - przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w.
Dodano: 2015-09-17 - Przetarg nieograniczony na usługę polegającą na pełnieniu funkcji trenera prowadzącego kursy dotyczące wykorzystania pracowni eksperymentalnych dla nauczycieli w ramach Projektu POKL.09.04.00-16-002/13 pn. Neurony na rzecz ucznia i szkoły - przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w.
Dodano: 2015-09-11 - Przetarg nieograniczony na usługę polegającą na pełnieniu funkcji trenera prowadzącego kursy w ramach Projektu POKL.09.04.00-16-002/13 pn. Neurony na rzecz ucznia i szkoły - przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w.
Dodano: 2015-09-11 - Przetarg nieograniczony na usługę polegająca na pełnieniu funkcji trenera prowadzącego kursy w ramach Projektu POKL.09.04.00-16-002/13 pn. Neurony na rzecz ucznia i szkoły - przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w..
Dodano: 2015-07-30 - Przetarg nieograniczony na usługę polegająca na pełnieniu funkcji trenera prowadzącego kursy w ramach Projektu POKL.09.04.00-16-002/13 pn. Neurony na rzecz ucznia i szkoły - przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w.
Dodano: 2015-06-25 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim. Poddziałanie 7.1.3. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Dodano: 2015-03-24 - Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie 7 szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim. Poddziałanie 7.1.3. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Dodano: 2015-02-19 - Prowadzenie zajęć wyrównawczych, specjalistycznych, rozwijających kompetencje kluczowe oraz doradztwa zawodowego, w Gimnazjum w Otmuchowie, Gimnazjum w Jarnołtowie, Liceum w Otmuchowie w ramach projektu pod nazwą: Swoją przyszłość wykuwamy dziś
Dodano: 2015-01-23