Przetargi.pl
Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap I - PSP Byczyna

Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie ogłasza przetarg

  • Adres: 46-220 Byczyna, Rynek 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 413 41 50 , fax. 77 413 41 50
  • Data zamieszczenia: 2012-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie
    Rynek 1 1
    46-220 Byczyna, woj. opolskie
    tel. 77 413 41 50, fax. 77 413 41 50
    REGON: 53141299300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap I - PSP Byczyna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Prowadzenie zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego dla uczniów klas I-III szkół podstawowych na terenie Gminy Byczyna w ramach projektu pt. Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna. Zamawiający wymaga, aby kompleksowa realizacji każdej z części zamówienia przeprowadzana była przez osobę prowadzącą zajęcia (bądź przez Wykonawcę, który jest jednocześnie osobą prowadzącą zajęcia), czyli przez osobę wskazaną w Załączniku nr 5 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Będą to w szczególności następujące czynności: 1) Opracowania w oparciu o wytyczne przekazane przez Zamawiającego, w uzgodnieniu z Dyrektorem PSP w Byczynie: - programu nauczania dla przydzielonej grupy uczniów (program nauczania może ulec zmianie i aktualizacji w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Byczynie), - przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych na podstawie programu nauczania, 2) Przekazania Zamawiającemu do akceptacji programu zajęć (zarówno pierwszego planu zajęć, jak zmian planu zajęć) - w terminie do 3 dni od dnia zawarcia Umowy, 3) Monitorowanie udziału uczestników oraz prowadzenia dokumentacji zajęć, w szczególności: -prowadzenia dziennika zajęć wraz z lista obecności - na każdych zajęciach, -zebranie od uczniów deklaracji uczestnika - na pierwszych zajęciach, -dokumentacji z przeprowadzonych testów diagnostycznych, -karty obserwacji ucznia. 4) Przeprowadzenia testów diagnostycznych (pierwszy test przed rozpoczęciem zajęć, następne po ukończeniu kolejnego semestru i roku szkolnego) 5) Zapewnienia bezpieczeństwa uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych, 6) Oznaczenia wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją Umowy, zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamówienie składa się z 12 części, w tym: I) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu - dla dzieci z grupy ryzyka dyslekcji rozwojowej(zajęcia specjalistyczne), II) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (zajęcia specjalistyczne), III) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (zajęcia specjalistyczne), IV) zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (zajęcia specjalistyczne), V) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia z terapii pedagogicznej dla uczniów klasy I (zajęcia specjalistyczne)*, VI) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia z terapii pedagogicznej dla uczniów klasy II (zajęcia specjalistyczne)*, VII) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia rewalidacyjne dla uczniów klasy I (zajęcia specjalistyczne), VIII) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia rewalidacyjne dla uczniów klasy II, w tym uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności (zajęcia specjalistyczne)*, IX) zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego (zajęcia specjalistyczne), X) zajęcia taneczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia), XI) zajęcia śpiewu (zajęcia rozwijające uzdolnienia), XII) zajęcia plastyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia). * wzięto pod uwagę przynależność uczniów odpowiednio do klasy I lub II w roku szkolnym 2011/2012. Realizacja zajęć odbywać się będzie na podstawie programu nauczania opracowanego przez Wykonawcę, z uwzględnieniem higieny pracy uczniów, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, na terenie której odbywać się będą zajęcia, w siatce godzin lekcyjnych PSP w Byczynie. Harmonogram zajęć została załączony do SIWZ - załącznik nr 7. Zamawiający przedstawia harmonogram zajęć na miesiące od marca do czerwca 2012 r. Harmonogram zajęć może ulec nieznacznym zmianom w przypadku np.: zmiany planu lekcji w PSP w Byczynie, w przypadku okoliczności, których na dzień dzisiejszy nie można przewidzieć. Nie ma możliwości przedstawienia harmonogramu zajęć za cały okres trwania projektu, ze względu choćby na fakt, że nie jest znany plan lekcji PSP w Byczynie na rok szkolny 2012/2013. Wszystkie zajęcia odbywać się będą zarówno w godzinach przedpołudniowych (od 8.00) jak i popołudniowych (do 16.00 w wyjątkowych sytuacjach do 19.00), w siatce godzin lekcyjnych PSP w Byczynie. Szczegółowy Opis przedmiotu Część I i II Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu Zajęcia są przeznaczone dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zagrożonych dysleksją. Specyfika zajęć przewiduje udział rodziców w zajęciach w celu zapewnienia kompetentnej pomocy uczniowi nie tylko w szkole, ale i w domu ze względu na nieodzowną ciągłość ćwiczeń. Praca odbywać się będzie w oparciu o najskuteczniejsze metody edukacyjno- terapeutyczne. Oczekiwane efekty to zminimalizowanie trudności uczniów w nauce oraz podniesienie samooceny uczniów. Ze względu na specyfikę zajęć od prowadzących wymagane jest wykształcenie wyższe pedagogiczne oraz doświadczenie w pracy z uczniem o specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu, doświadczenie w edukacji wczesnoszkolnej oraz w pracy pedagogicznej z uczniem i jego rodzicem, a także znajomość metod terapeutycznych przewidzianych programem edukacyjno- terapeutycznym Ortograffiti, znajomość metody P. Dennisona, programu rozwijającego percepcję wzrokową M. Frostig, D. Horne; ćwiczeń przygotowujących M. Bogdanowicz i M. Drożyńskiej. Część III Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych Celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów, dla których te braki są przyczyną niepowodzeń szkolnych. Specyfika zajęć oraz ich atrakcyjność (np. nauka przez zabawę) mają umożliwić niwelowanie trudności, trenować umiejętność skupienia się na zadaniu, zwiększać motywację do pokonywania trudności. Ryzyko porażki na lekcji w klasie staje się (główny cel zajęć) znacznie mniejsze. Zajęcia muszą przewidywać: indywidualizację, rozwijanie zainteresowań, różnorodność wykonywanych zadań, wyzwalanie twórczej aktywności pozwoli uczniom lepiej funkcjonować w zespołach klasowych. Od prowadzącego wymagane jest wykształcenie wyższe pedagogiczne, doświadczenie w pracy w edukacji wczesnoszkolnej. Istotna jest znajomość zakwalifikowanych uczestników i bardzo dokładne zdiagnozowanie ich braków edukacyjnych. Część IV Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej W PSP im. J. Zamojskiego w Byczynie od czterech lat realizowany jest program przeciwdziałania wadom postawy u dzieci i młodzieży w województwie opolskim. Zajęcia wymagają ustawicznej pracy z uczniem, począwszy od zakwalifikowania go na zajęcia gimnastyki korekcyjnej, poprzez monitorowanie udziału i zaangażowania w ćwiczenia uczestników zajęć, a skończywszy na wyjazdach na specjalistyczne badania. Udział w zajęciach uczniów objętych programem Nowe szanse- edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna ma umożliwić aktywny udział w zajęciach gimnastyki korekcyjnej jeszcze większej grupy dzieci z PSP Byczyna. Efektem zajęć ma być nabycie przez uczestników nawyku prawidłowej postawy ciała oraz świadomość istotnej roli prawidłowej postawy dla zdrowia i rozwoju. Niezbędny jest program nauczania dostosowany do korygowania wad postawy u dzieci i młodzieży. Od prowadzącego wymagane jest wykształcenie wyższe pedagogiczne oraz specjalizacja z gimnastyki korekcyjnej, jak również doświadczenie w pracy z uczniami z wadami postawy. Część V, VI, VII, VIII Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu. Celem zajęć jest praca nad relacjami uczniów w grupie rówieśniczej oraz relacjami w kontaktach uczeń- nauczyciel. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne wymagają gruntownej znajomości środowiska domowego uczniów, współpracy z rodzicami, opiekunami dzieci oraz znajomości trudności dziecka, indywidualizacji pracy przy jednoczesnym wdrażaniu w umiejętności pracy w zespole klasowym. Korygowanie zachowań oraz niwelowanie trudności w uczeniu się ma pozwolić uczestnikom na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości w zespole klasowym. Ze względu na specyfikę zajęć prowadzący muszą legitymować się wykształceniem wyższym pedagogicznym, doświadczeniem w zakresie kształcenia umiejętności społecznych najmłodszych, posiadać kwalifikacje w zakresie rewalidacji lub oligofrenopedagogiki lub terapii pedagogicznej. Niezbędna jest znajomość środowiska uczniów zakwalifikowanych na zajęcia, gruntowna diagnoza trudności oraz dobór odpowiednich metod terapeutycznych. Część IX Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego Na zajęcia kółka przyrodniczo- ekologicznego będą uczęszczali uczniowie chcący poszerzać swoje zainteresowania przyrodnicze. Zamawiający przewiduje, że większość zajęć to zajęcia/ warsztaty, również w terenie. Ze względu na to, iż uczestnikami są najmłodsi uczniowie, zajęcia muszą mieć atrakcyjną formę, a metody i narzędzia muszą być dostosowane do możliwości percepcyjnych uczestników. Celem jest przygotowanie do działań ekologicznych oraz motywowanie do świadomego uczestniczenia w różnego rodzaju aktywności uczniowskiej ukierunkowanej na ochronę środowiska naturalnego, energii, wody, lasów. Od prowadzącego wymagane jest wykształcenie wyższe pedagogiczne, doświadczenie w edukacji wczesnoszkolnej. Wymagane jest, aby w trakcie zajęć prowadzący zorganizował spotkania z instytucjami zdecydowanymi na współpracę- przyrodnicze, ekologiczne prelekcje, warsztaty, zajęcia w terenie. Część X Zajęcia taneczne Zajęcia taneczne mają za zadanie rozwijanie w uczestnikach muzykalności, wrażliwości muzycznej, umiejętności tanecznych. Zajęcia taneczne mają dotyczyć w znacznej mierze nauki polskich tańców ludowych. Zajęcia dają ogromną szansę realizacji pasji, prezentowania się na forum szkoły, w środowisku lokalnym oraz na festiwalach, konkursach tanecznych. Uczestnicy mają możliwość integrowania się z grupą i wraz z nią aktywnego udziału w kulturze. Ze względu na to, iż zajęcia taneczne wymagają wielu ćwiczeń i prób, są alternatywną, aktywną forma spędzania wolnego czasu. Zwykle uwieńczoną sukcesem. Od prowadzącego zajęcia wymagają wykształcenia wyższego pedagogicznego, doświadczenia w pracy twórczej z dziećmi i młodzieżą, dyspozycyjności i dużej ilości czasu poświęcanego na próby oraz wyjazdy. Zadaniem prowadzącego zajęcia będzie również określenie wymogów co do zakupu strojów ludowych odpowiadających swoim charakterem tańcom, których nauka będzie prowadzona w trakcie zajęć, z uwzględnieniem potrzeb szkoły. Prowadzący zajęcia musi legitymować się wykształceniem w zakresie: pedagogika tańca. Część XI Zajęcia śpiewu Główny cel zajęć to praca z uczniem uzdolnionym muzycznie i pragnącym rozwijać swoją pasję w tym kierunku. Zakres zajęć obejmie kształtowanie głosu i umiejętność posługiwania się nim, rozwijanie słuchu muzycznego oraz pobudzanie wrażliwości intonacyjno-emisyjnej. Uzyskane efekty zajęć to również wyrobienie umiejętności artystycznego wykonywania pieśni chóralnych i solowych, nadawanie im indywidualnego wyrazu interpretacyjnego oraz nauka podstawowych ruchów dyrygenta. Zajęcia będą polegały także na nauce gry na instrumentach perkusyjnych, dętych i klawiszowych. Nauczyciel prowadzący powinien mieć kwalifikacje wyższe pedagogiczne z przygotowaniem do nauczania muzyki z elementami dyrygentury. Ze względu na wiek uczestników (uczniowie klas I- III) niezbędne są kwalifikacje do edukacji wczesnoszkolnej oraz doświadczenie w pracy z dziećmi. Część XII Zajęcia plastyczne Zajęcia plastyczne w każdej szkole są jedną z najatrakcyjniejszych, ulubionych również przez najmłodszych uczniów, form zajęć pozalekcyjnych. W PSP im. J. Zamojskiego są one tradycyjnie ukierunkowane na rozwijanie talentu, umiejętności i zdolności artystycznych, ale też na pracę na rzecz szkoły- wystawy prac, dekorowanie hollu szkolnego, wykonywanie prac na kiermasze i akcje charytatywne. Taki jest również cel pracy z najmłodszymi w ramach realizowanego programu. Praca twórcza z najmłodszymi ma zostać uwieńczona wystawą propagującą zasadę równości. Od prowadzącego wymagane jest wykształcenie wyższe pedagogiczne, wykształcenie w kierunku plastyka, doświadczenie w pracy z najmłodszymi uczniami ze względu na konieczność doboru odpowiednich do wieku i możliwości metod i narzędzi pracy. Nr Części/Rodzaj zajęć/PSP Byczyna/Liczba Godz. w 2012 r./Liczba Godz. w 2013 r./Liczba uczniów; I /Dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu - dla dzieci z grupy ryzyka dyslekcji /42/ 18 /4; II /Dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu/ 42/ 18/ 4; III/ Dla dzieci z trudnościami matematycznymi/ 42 /18 /5; IV/ Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej/ 42/ 18/ 12; V /Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia z terapii pedagogicznej dla uczniów klasy I/ 42/ 18 /3; VI /Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia z terapii pedagogicznej dla uczniów klasy II/ 42/ 18/ 3; VII/ Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia rewalidacyjne dla uczniów klasy I /42/ 18/ 3; VIII/ Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia rewalidacyjne dla uczniów klasy II, w tym uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności/ 42/ 18/ 3; IX /Zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego /30 /- /10; X /Zajęcia taneczne /42/ 18 /12; XI /Zajęcia śpiewu /42/ 18 /12; XII /Zajęcia plastyczne/ 42/ 18/ 12. Realizacja zajęć rozliczana będzie godzinowo, przy czym pod pojęciem godzina należy rozumieć godzinę lekcyjną (45 minut). Zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych zakupionych w ramach przedmiotowego projektu, w pomieszczeniach zapewnionych przez szkołę, w której odbywać się będą zajęcia. Wykonawca za zgodą Zamawiającego może wyznaczyć inną osobę do realizacji przedmiotu umowy w zastępstwie tylko w wyjątkowych sytuacjach, w przypadku choroby nauczyciela wyznaczonego do prowadzenia zajęć lub innych obiektywnych przeszkód uniemożliwiających pełnienie przez niego obowiązków. Wskazana osoba powinna posiadać niezbędne kwalifikacje do wykonania przedmiotu umowy. W przypadku nagłej nieobecności Wykonawca ma obowiązek powiadomienia o zmianach w harmonogramie zajęć biuro projektu Zamawiającego. Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV: 80.00.00.00-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.10.00.00-5 - usługi szkolnictwa podstawowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach