Przetargi.pl
Nadzór inwestorski dla realizacji zadania pn.: "Termomodernizacja budynów Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14"

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2018-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5
    42600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tarnogorski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór inwestorski dla realizacji zadania pn.: "Termomodernizacja budynów Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją Projektu (inwestycji) „Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14” obejmująca swoim zakresem: 1) koordynację i nadzór nad realizacją Projektu pn. „Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14” w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót wymagań dotyczących jakości wykonania, kontroli kosztów realizacji oraz zgodności z dokumentacją projektową i wydanymi decyzjami zezwalającymi na prowadzenie robót, 2) sprawowanie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego, przez osobę lub zespół osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, w rozumieniu przepisów prawa budowlanego nad realizacją robót budowlanych wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 3) współpracę z Zamawiającym i podejmowanie działań na jego rzecz w okresie realizacji inwestycji oraz przekazywanie informacji z realizacji inwestycji, 4) obsługę w okresie trwania udzielonej gwarancji i rękojmi, tj.: a) organizacja i udział w przeglądach gwarancyjnych (corocznych) i przeglądzie pogwarancyjnym wraz z powiadomieniem Zamawiającego, b) nadzór nad usuwaniem usterek stwierdzonych w trakcie trwania okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia. 2. Zakres robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru przy termomodernizacji budynku obejmuje wykonanie: 1) rozbiórki istniejącej sali do tenisa stołowego (wykonanej w konstrukcji stalowej) – rozbiórka ścian zewnętrznych, demontaż dachu wykonanego z blachy trapezowej, demontaż słupów podtrzymujących stropodach, skucie warstw podłogi; 2) demontażu nieużytkowanego komina zewnętrznego z kotłowni gazowej (elewacja południowa); 3) demontażu gzymsu znajdującego się na południowej elewacji łącznika; 4) dobudowy nowoprojektowanej sali do tenisa stołowego w miejscu rozebranej wcześniej sali; 5) ocieplenia ścian zewnętrznych szkoły styropianem i otynkowanie ich tynkiem akrylowym ( w miejscach, które tego wymagają należy zastosować wełnę mineralną tj. na pasie 4 m na elewacji południowej i północnej); 6) demontażu istniejących pokryć dachowych (papy, istniejącego ocieplenia) do poziomu płyt korytkowych; 7) uzupełnienia ubytków powstałych przy demontażu pokryć dachowych; 8) docieplenia stropodachów; 9) nowej warstwy hydroizolacyjnej stropodachów; 10) wymiany drewnianej stolarki okiennej na nową PCV wraz z wymianą parapetów zewnętrznych i wewnętrznych; 11) demontażu krat stalowych okiennych; 12) montażu nowych krat stalowych okiennych w wyznaczonych oknach (wg części rysunkowej); 13) wymiany zużytej stolarki drzwiowej; 14) wymiany wkładów szybowych w istniejącej stolarce w sali gimnastycznej; 15) montażu nawiewników okiennych w wymienianych wkładach szybowych; 16) wymiany rynien i rur spustowych na nowe wraz z podłączeniem do kanalizacji; 17) wymiany obróbek blacharskich; 18) izolacji istniejących fundamentów oraz opaski betonowej wokół budynku; 19) wentylacji grawitacyjnej w toalecie chłopców na parterze i w gabinecie na pierwszym piętrze; 20) przebicia do istniejącego komina wentylacyjnego na parterze w pomieszczeniu biurowym i sali konferencyjnej; 21) stalowych wycieraczek przed każdym wejściem do budynku; 22) wymiany parapetów zewnętrznych; 23) wentylacji grawitacyjnej w sali judo; 24) remontu istniejących daszków nad wejściami; 25) demontażu istniejącego daszku znajdującego się nad wejściem na parter; 26) wymiany instalacji odgromowej; 27) przebudowy i remontu schodów zewnętrznych, głównych oraz znajdujących się na południowej elewacji prowadzących do piwnicy i na parter; 28) likwidacji istniejącego daszku żelbetowego; 29) systemowych daszków z poliwęglanu nad wejściami; 30) remontu i przebudowy (podwyższenia) kominów; 31) dostosowania wentylacji do obowiązujących wymagań; 32) wymiany instalacji centralnego ogrzewania; 33) nowych schodów przed wejściem głównym oraz schodów na elewacji południowej prowadzących do piwnicy (z nowym murem oporowym ) i na parterze; 34) odtworzenia istniejącego odwodnienia schodów prowadzących do piwnicy; 35) poręczy przy schodach na elewacji południowej oraz zachodniej; 36) demontażu napisu z nazwą szkoły oraz wykonanie nowego napisu; 37) demontażu nieużywanych kanałów zewnętrznych nawiewnych z wymiennikowni znajdujących się na elewacji zachodniej; 38) zaślepienia istniejących otworów (np. nawiewów) na elewacji; 39) montażu nawiewników w istniejących oknach; 40) rozbiórki i ponownego ułożenia nawierzchni utwardzonych wokół budynku (konieczne przy termomodernizacji ścian fundamentowych w miejscu gdzie nie projektuje się opaski betonowej wokół budynku); 41) demontażu istniejącej kotłowni gazowej; 42) docieplenia ścian fundamentowych oraz ułożenia nowej izolacji pionowej przeciwwilgociowej. 43) instalacji elektrycznych i oświetlenia w sali tenisa stołowego; 44) zasilania wentylacji sali tenisa stołowego i szatni. 3. Szczegółowy zakres robót budowlanych termomodernizacji obiektu będących przedmiotem zamówienia ( usługi nadzoru ) przedstawiony jest w: 1) dokumentacji projektowej (załącznik nr 9a-f do SIWZ) składającej się z: a) projektu budowlanego: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej – zał. nr 9a; b) projektu wykonawczego: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej; zakres: zagospodarowanie terenu– zał. nr 9b; c) projektu wykonawczego: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej; zakres: architektura– zał. nr 9c; d) projektu wykonawczego: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej; zakres: konstrukcja– zał. nr 9d; e) projektu wykonawczego: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej; zakres: instalacje sanitarne– zał. nr 9e; f) projektu wykonawczego: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej; zakres: wewnętrzne i zewnętrzne instalacje elektryczne – zał. nr 9f 2) przedmiarach robót (załącznik nr 10a-b do SIWZ) składających się z: a) przedmiaru robót: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej – branża budowlana i sanitarna zał. nr 10a; b) przedmiaru robót: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej - branża elektryczna – zał. nr 10b; 3) specyfikacjach STWiOR (załącznik nr 11a-d do SIWZ) składających się z: a) STWiOR: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej, zakres: część budowlana– zał. nr 11a; b) STWiOR: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej, zakres: instalacje sanitarne– zał. nr 11b; c) STWiOR: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej, zakres: instalacje elektryczne– zał. nr 11c ; d) STWiOR: Termomodernizacja , rozbudowa i przebudowa budynków Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach przy ul. Pokoju 14 wraz z budową infrastruktury towarzyszącej, zakres: roboty elektryczne - instalacja odgromowa– zał. nr 11d. 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR oraz wizję w miejscu prowadzenia robót. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 9a-f, 10a-b, 11a-d do SIWZ. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 9). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2) zadania Wykonawcy usługi: A. na etapie poprzedzającym rozpoczęcie robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru: a) zapoznanie się z dokumentacją projektową przekazaną przez Zamawiającego niezbędną do prowadzenia nadzoru nad realizacją robót budowlanych, b) przeprowadzanie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją techniczną, c) sprawdzenie planu bezpieczeństwa ochrony zdrowia oraz projektu ruchu przed przekazaniem Zamawiającemu do zatwierdzenia (w przypadku konieczności opracowania projektu organizacji ruchu), d) udział w opracowywaniu harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji przez Wykonawcę robót, przy współuczestnictwie Zamawiającego, B. na etapie realizacji robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru: a) udział w przekazaniu Wykonawcy robót terenu budowy, a także dokumentów formalno-prawnych wraz z dziennikiem budowy, b) organizowanie i prowadzenie przynajmniej dwa razy w miesiącu narad technicznych przy udziale wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego wraz ze sporządzeniem protokołu z narady i przekazaniem tego protokołu stronom. Celem tych narad będzie systematyczne śledzenie postępu robót w stosunku do założeń harmonogramu rzeczowo-finansowego i planów odnośnie dalszej działalności, stanu załogi, sprzętu, bezpieczeństwa, wyposażenia, dostaw materiałów, płatności, obecnych i przewidywalnych trudności, powiązań z Podwykonawcami, wzajemnych roszczeń ze szczególnym uwzględnieniem dodatkowych kosztów, które mogłyby spowodować przekroczenie kwoty umownej za roboty, itp., c) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli i egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlanych z: - dokumentacją projektową i przetargową, obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami wiedzy inżynierskiej i sztuki budowlanej, - decyzją zezwalającą na wykonanie robót budowlanych nr 77/15 z dnia 21.01.2015 r., - założeniami finansowymi inwestycji oraz założeniami harmonogramu rzeczowo-finansowego, stanowiącego załącznik do umowy Zamawiającego z Wykonawcą robót na roboty budowlane ze szczególną dbałością nie przekraczania wartości umowy, d) informowanie Zamawiającego na bieżąco w formie pisemnej o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i potencjalnych zagrożeniach związanych z realizacją umowy na roboty budowlane, a w szczególności w zakresie terminowości i wzrostu wartości umowy, e) systematyczne sprawdzanie postępu robót na budowie, jakości ich wykonania i stosowanych materiałów oraz wszystkich innych działań Wykonawcy robót w aspekcie zobowiązań wynikających z umowy na wykonanie robót budowlanych, f) stałe /co najmniej cotygodniowe/, w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, prowadzenie cyfrowej dokumentacji fotograficznej z realizacji robót, w szczególności zanikających i ulegających zakryciu oraz w przypadkach wystąpienia ewentualnych usterek. Kopia dokumentacji fotograficznej powinna być przekazywana sukcesywnie Zamawiającemu (nośnik płyta CD), g) bieżące rozwiązywanie problemów technicznych i formalnych w trakcie realizacji Projektu (inwestycji), h) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz kontrola usunięcia stwierdzonych wad, i) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących konieczności usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i zagrożeń, wpisów dotyczących prowadzonych badań, wpisów dotyczących stosowanych materiałów oraz dowodów dopuszczenia ich do obrotu w budownictwie, j) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek lub ponownego wykonania robót wykonanych wadliwie, a także wstrzymania robót w przypadku zagrożenia lub wystąpienia niezgodności z projektem lub pozwoleniem na budowę, k) akceptowanie lub odrzucenie proponowanych przez Wykonawcę robót, materiałów przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową na roboty budowlane, l) sprawdzenie dokumentacji odbiorowej, w tym atestów, certyfikatów, deklaracji, świadectw jakości, wyników badań stosowanych materiałów przez Wykonawcę przy realizacji robót oraz zapobieganie zastosowaniu materiałów niedopuszczonych do obrotu, m) kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych w uzgodnieniu z Zamawiającym, dokonywanie ich wyceny wstępnej oraz sprawdzenie wycen dokonywanych przez Wykonawcę robót, w zakresie umożliwiającym podjęcie decyzji o udzieleniu zamówienia na te roboty zgodnie z ustawą, n) weryfikacja rzeczowa i finansowa (ze stanem faktycznym) przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych kosztorysów i protokołów częściowych odbioru wykonanych elementów, robót, o) nadzór nad prawidłowością prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania, wyceny i odbioru robót oraz gromadzenie i przechowywanie wszystkich dokumentów budowy, p) kontrola Wykonawcy robót w zakresie przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i ochrony środowiska, q) organizowanie, przeprowadzanie i dokonanie wraz z Zamawiającym, po jego uprzednim zawiadomieniu czynności odbiorów częściowych oraz odbioru ostatecznego dla poszczególnych części wykonywanych robót budowlanych od Wykonawcy robót budowlanych, a w szczególności: - sprawdzenie gotowości do odbioru, - przeprowadzenie komisyjnych odbiorów częściowych i odbioru ostatecznego oraz przekazanie przedmiotu odbioru Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą, - sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej (między innymi zawierającej: oryginał Dziennika Budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji Projektu np.: uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą) i przekazanie Zamawiającemu, r) współpraca z projektantem w ramach nadzoru autorskiego, s) sprawdzanie posiadanych kwalifikacji i uprawnień do prowadzenia robót budowlanych osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót, t) konsultacje z Zamawiającym w zakresie podejmowania decyzji dotyczących możliwości zastosowania równoważnych materiałów i rozwiązań systemowych w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej, u) podejmowanie decyzji związanych z ewentualnymi zmianami wprowadzonymi do projektów (zmiany nieistotne od zatwierdzonej dokumentacji projektowej), niewymagającymi opracowania rysunków, wykonania obliczeń, wykazów, itp. o ile przedmiotowe zmiany nie powodują wzrostu kosztów budowy. W przypadku konieczności podjęcia decyzji zwiększających koszty budowy należy to bezwzględnie uzgodnić z Zamawiającym, v) udział w kontrolach zarządzanych przez Zamawiającego i/lub Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 na terenie budowy. C. w zakresie budżetu i rozliczenia zadania: a) uzgadnianie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji Projektu (inwestycji), b) egzekwowanie od Wykonawcy robót rozliczeń rzeczowo – finansowych i weryfikowanie ich łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia, c) sprawdzenie pod względem merytorycznym protokołów odbioru elementów (finansowych) wystawionych przez Wykonawcę robót na podstawie faktycznie wykonanych robót, d) ścisła współpraca z Zamawiającym i dostarczanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących rozliczeń finansowych, e) dokonania końcowego rozliczenia rzeczowo-finansowego robót budowlanych, f) Inspektor nadzoru uczestniczyć będzie w kontrolach przeprowadzonych przez instytucje wymienione w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków unijnych, będzie udostępniał dokumenty z realizacji robót i sprawowanego nadzoru nad Projektem oraz udzielał koniecznych wyjaśnień. D. w okresie trwania gwarancji i rękojmi (liczonego od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru): a) Inspektor nadzoru zorganizuje i dokona przeglądu w okresie trwania gwarancji i rękojmi raz w ciągu roku, powiadamiając o tym przeglądzie Zamawiającego oraz sporządzi każdorazowo protokół i przekaże go Zamawiającemu, b) Inspektor nadzoru wezwie Wykonawcę do usunięcia wad i usterek stwierdzonych podczas przeglądu, będzie nadzorował prace Wykonawcy robót związane z usunięciem stwierdzonych wad i usterek w okresie trwania rękojmi i gwarancji oraz dokona odbioru robót po usunięciu wad i usterek sporządzając protokół, c) przed upływem (zakończeniem) okresu trwania gwarancji i rękojmi, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, Inspektor nadzoru - dokona przeglądu pogwarancyjnego wykonanych robót. Dokumenty z wymienionych powyżej czynności Inspektor nadzoru dostarczy Zamawiającemu wraz ze sprawozdaniem ostatecznym. 3) Wykonawca usługi: a) będzie dysponować osobą lub zespołem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane, zapewniając nadzór inspektorów nadzoru w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, oraz zagwarantuje ciągłość i skuteczność nadzoru inwestorskiego na terenie budowy, b) w przypadku dysponowania zespołem osób, koordynatorem czynności na budowie jest Inspektor nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, c) na czas urlopu wypoczynkowego lub nieprzewidzianej wcześniej nieobecności koordynator zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie (faksem), by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych. 4) Wszyscy inspektorzy nadzoru muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego, a w przypadku, gdy nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, są zobowiązani zapewnić tłumacza na okres i dla potrzeb realizacji umowy na koszt własny. 5. Wykonawca usługi zobowiązany jest realizować zamówienie przy zachowaniu należytej staranności i zgodnie z najlepszą praktyką zawodową, w sposób gwarantujący spełnienie warunków prawa budowlanego, właściwych przepisów bhp i ppoż. 6. Sformułowania: Wykonawca usługi i Inspektor nadzoru inwestorskiego stosowane (z uwzględnieniem odmiany gramatycznej) w SIWZ i załącznikach są zamienne. 7. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego opisany został w istotnych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 8. Wymagania w zakresie zatrudniania osób na podstawie umowy o pracę (art.25, ust. 3a ustawy).Z uwagi na fakt, iż czynności wykonywane przez osoby przy realizacji zamówienia nie wyczerpują pojęcia stosunku pracy, Zamawiający nie przewiduje wymogu zatrudniania osób na umowę o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71631300-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 1 800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych 00/100 zł).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a, ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 3) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a, ust. 1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, 4) wykaz doświadczenia Inspektora nadzoru, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ (w celu oceny oferty w ramach kryterium „doświadczenie inspektora nadzoru inwestorskiego”), 5) dokumenty, o których mowa w rozdziale IV, ust. 2 SIWZ (o ile dotyczy), 6) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 oraz pkt 3. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1, pkt 3. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w ust. 1, pkt 2 oraz pkt 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86, ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24, ust. 1, pkt 23 ustawy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w : 1) pkt III.4), ppkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, pkt 14 i pkt 21 ustawy, 2) pkt III.4), ppkt 2, 3, 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7. Dokumenty, o których mowa w ust. 6 pkt 1 i pkt 2 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 6 pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 8. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 7 stosuje się. 9. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt III.4), ppkt 1 składa dokument o którym mowa w ust. 6 pkt 1 w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 7 zdanie pierwsze stosuje się. 10. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 11. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4) 12. Zamawiający żąda od Wykonawcy, przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4) dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, 13. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach