Przetargi.pl
Nadzór inwestorski dla realizacji zadania pn.: „Termomodernizacja budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 28”

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2017-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5
    42600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór inwestorski dla realizacji zadania pn.: „Termomodernizacja budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 28”
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją Projektu (inwestycji) „Termomodernizacja budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 28” obejmująca swoim zakresem: 1) koordynację i nadzór nad realizacją Projektu pn. „Termomodernizacja budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 28” w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót wymagań dotyczących jakości wykonania, kontroli kosztów realizacji oraz zgodności z dokumentacją projektową i wydanymi decyzjami zezwalającymi na prowadzenie robót, 2) sprawowanie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego, przez osobę lub zespół osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, w rozumieniu przepisów prawa budowlanego nad realizacją robót budowlanych wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 3) współpracę z Zamawiającym i podejmowanie działań na jego rzecz w okresie realizacji inwestycji oraz przekazywanie informacji z realizacji inwestycji, 4) obsługę w okresie trwania udzielonej gwarancji i rękojmi, tj.: a) organizacja i udział w przeglądach gwarancyjnych (corocznych) i przeglądzie pogwarancyjnym wraz z powiadomieniem Zamawiającego, b) nadzór nad usuwaniem usterek stwierdzonych w trakcie trwania okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia. 2. Zakres robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru przy termomodernizacji budynku obejmuje wykonanie: 1) docieplenia ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych warstwą styropianu samogasnącego gr. 14 cm wraz z wykonaniem gotowej cieńkowarstwowej wyprawy tynkarskiej; 2) docieplenia ścian zewnętrznych piwnic ponad gruntem oraz ściany cokołu warstwą styropianu ekstrudowanego gr. 12 cm wraz z wykonaniem gotowej cieńkowarstwowej wyprawy tynkarskiej; 3) docieplenia ścian piwnic (przy gruncie w części podpiwniczonej budynku) do poziomu ław fundamentowych warstwą styropianu ekstrudowanego gr. 12 cm wraz z wykonaniem izolacji pionowej przeciwwilgociowej na całej wysokości ścian przy gruncie; 4) docieplenia ścian fundamentowych (przy gruncie w części niepodpiwniczonej budynku) do poziomu 100 cm poniżej gruntu warstwą styropianu ekstrudowanego gr. 12 cm wraz z wykonaniem izolacji pionowej przeciwwilgociowej na całej wysokości ścian fundamentowych przy gruncie; 5) docieplenia ościeży okiennych i drzwiowych warstwą styropianu samogasnącego gr. min. 2 cm, wraz z wykonaniem gotowej cieńkowarstwowej wyprawy tynkarskiej; 6) docieplenia stropu ostatniej kondygnacji budynku szkolnego (z pominięciem stropu nad aulą) poprzez rozłożenie wełny mineralnej gr. 15 cm; 7) docieplenia stropodachów ostatniej kondygnacji budynku szkolnego część stara poprzez rozłożenie wełny mineralnej gr. 15 cm; 8) docieplenia zadaszenia nad aulą poprzez ułożenie pomiędzy krokwiami wełny mineralnej gr. 15 cm z zabudową od strony poddasza nieużytkowego płytami g-k ognioodpornymi; 9) docieplenia stropodachu pełnego sali gimnastycznej warstwą styropianu EPS jednostronnie laminowanego papą gr. 16 cm wraz z wykonaniem nowego pokrycia z papy termozgrzewalnej dwuwarstwowej; 10) wymiany istniejącego okna drewnianego nad wejściem głównym do budynku na nowe wykonane również z drewna z szybą zespoloną; 11) wymiany drzwi zewnętrznych (oznaczonych: D1, D2, D3, D5 i D6) na nowe wykonane z drewna; 12) wymiany drzwi zewnętrznych (oznaczonych D4) na nowe stalowe o odporności ogniowej EI 30; 13) renowacji drzwi zewnętrznych (oznaczonych D7); 14) nadmurowania kominów wentylacyjnych zakończonych na poziomie poddasza (cz. nowa budynku szkoły) z wyprowadzeniem ich ponad dach oraz nadmurowanie niskich kominów wyprowadzonych obecnie ponad dachem; 15) wymiany istniejącego pokrycia dachu z papy na pokrycie wykonane z papy termozgrzewalnej dwuwarstwowej wraz z wymianą pełnego deskowania na płyty OSB oraz wymianą silnie zawilgoconych, zmurszałych i przegniłych elementów konstrukcji dachu; 16) zamurowania istniejących otworów okiennych na poziomie piwnic (elewacja północna N1) oraz otworów zsypowych do byłego składu opału (elewacja południowa S2); 17) remontu schodów zewnętrznych; 18) wymiany istniejących balustrad stalowych przy schodach wejściowych do poziomu piwnic; 19) wymiany istniejących obróbek blacharskich; 20) wymiany istniejącego systemu odprowadzania wody deszczowej – rynny i rury spustowe; 21) montażu systemowych zadaszeń nad drzwiami zewnętrznymi wejściowymi; 22) rozbiórki budynku garaży; 23) przełożenia istniejących elementów mocowanych do elewacji z zastosowaniem odpowiednio dłuższych uchwytów; 24) wymiany istniejących krat okiennych z częściową likwidacją wytypowanych krat; 25) wymiany istniejących opraw oświetleniowych elewacyjnych; 26) wymiany instalacji zamontowanych na elewacji budynku (monitoring, instalacja telekomunikacyjna, elektroenergetyczna); 27) odtworzenia istniejących gzymsów nad i podokiennych na elewacji zachodniej W1 oraz północnej N1 (w części) oraz odtworzenie istniejących boni na elewacji północnej N1; 28) ułożenia opaski wokół budynku z kostki brukowej; 29) remontu istniejącego rowu odwadniającego przy elewacji zachodniej W1; 30) zabezpieczenia elewacji przed graffiti; 31) wymiany instalacji odgromowej obejmującej: a) demontaż istniejącej instalacji odgromowej, b) wykonanie nowej instalacji odgromowej na dachu, c) wykonanie przewodów odprowadzających, uziemiających i uziomu; 32) demontażu istniejącego słupa oświetleniowego; 33) wymiany istniejącej wewnętrznej instalacji c.o. wraz z montażem grzejników wyposażonych w zawory z głowicami termostatycznymi, regulacją i uruchomieniem całego układu oraz wykonanie towarzyszących robót budowlanych (nowe wnęki podokienne, naprawa ścian, uzupełnienie tynków z malowaniem); 34) wymiany wewnętrznej instalacji wodociągowej przeciwpożarowej w budynku szkoły. 3. Szczegółowy zakres robót budowlanych termomodernizacji obiektu będących przedmiotem zamówienia ( usługi nadzoru ) przedstawiony jest w: 1) dokumentacji technicznej (załącznik nr 9a-e do SIWZ), 2) przedmiarach robót (załącznik nr 10a-e do SIWZ), 3) specyfikacji STWiOR (załącznik nr 11a-e do SIWZ). 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR oraz wizję w miejscu prowadzenia robót. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 9a-e, 10a-e, 11a-e do SIWZ. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 104). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2) zadania Wykonawcy usługi: A. na etapie poprzedzającym rozpoczęcie robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru: a) zapoznanie się z dokumentacją projektową przekazaną przez Zamawiającego niezbędną do prowadzenia nadzoru nad realizacją robót budowlanych, b) przeprowadzanie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją techniczną, c) sprawdzenie planu bezpieczeństwa ochrony zdrowia oraz projektu ruchu przed przekazaniem Zamawiającemu do zatwierdzenia (w przypadku konieczności opracowania projektu organizacji ruchu), d) udział w opracowywaniu harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji przez Wykonawcę robót, przy współuczestnictwie Zamawiającego, B. na etapie realizacji robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru: a) udział w przekazaniu Wykonawcy robót terenu budowy, a także dokumentów formalno-prawnych wraz z dziennikiem budowy, b) organizowanie i prowadzenie przynajmniej dwa razy w miesiącu narad technicznych przy udziale wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego wraz ze sporządzeniem protokołu z narady i przekazaniem tego protokołu stronom. Celem tych narad będzie systematyczne śledzenie postępu robót w stosunku do założeń harmonogramu rzeczowo-finansowego i planów odnośnie dalszej działalności, stanu załogi, sprzętu, bezpieczeństwa, wyposażenia, dostaw materiałów, płatności, obecnych i przewidywalnych trudności, powiązań z Podwykonawcami, wzajemnych roszczeń ze szczególnym uwzględnieniem dodatkowych kosztów, które mogłyby spowodować przekroczenie kwoty umownej za roboty, itp., c) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli i egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlanych z: - dokumentacją projektową i przetargową, obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami wiedzy inżynierskiej i sztuki budowlanej, - decyzją zezwalającą na wykonanie robót budowlanych nr 201/15 z dnia 23.02.2015 r., - założeniami finansowymi inwestycji oraz założeniami harmonogramu rzeczowo-finansowego, stanowiącego załącznik do umowy Zamawiającego z Wykonawcą robót na roboty budowlane ze szczególną dbałością nie przekraczania wartości umowy, d) informowanie Zamawiającego na bieżąco w formie pisemnej o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i potencjalnych zagrożeniach związanych z realizacją umowy na roboty budowlane, a w szczególności w zakresie terminowości i wzrostu wartości umowy, e) systematyczne sprawdzanie postępu robót na budowie, jakości ich wykonania i stosowanych materiałów oraz wszystkich innych działań Wykonawcy robót w aspekcie zobowiązań wynikających z umowy na wykonanie robót budowlanych, f) stałe /co najmniej cotygodniowe/, w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, prowadzenie cyfrowej dokumentacji fotograficznej z realizacji robót, w szczególności zanikających i ulegających zakryciu oraz w przypadkach wystąpienia ewentualnych usterek. Kopia dokumentacji fotograficznej powinna być przekazywana sukcesywnie Zamawiającemu (nośnik płyta CD), g) bieżące rozwiązywanie problemów technicznych i formalnych w trakcie realizacji Projektu (inwestycji), h) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz kontrola usunięcia stwierdzonych wad, i) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących konieczności usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i zagrożeń, wpisów dotyczących prowadzonych badań, wpisów dotyczących stosowanych materiałów oraz dowodów dopuszczenia ich do obrotu w budownictwie, j) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek lub ponownego wykonania robót wykonanych wadliwie, a także wstrzymania robót w przypadku zagrożenia lub wystąpienia niezgodności z projektem lub pozwoleniem na budowę, k) akceptowanie lub odrzucenie proponowanych przez Wykonawcę robót, materiałów przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową na roboty budowlane, l) sprawdzenie dokumentacji odbiorowej, w tym atestów, certyfikatów, deklaracji, świadectw jakości, wyników badań stosowanych materiałów przez Wykonawcę przy realizacji robót oraz zapobieganie zastosowaniu materiałów niedopuszczonych do obrotu, m) kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych w uzgodnieniu z Zamawiającym, dokonywanie ich wyceny wstępnej oraz sprawdzenie wycen dokonywanych przez Wykonawcę robót, w zakresie umożliwiającym podjęcie decyzji o udzieleniu zamówienia na te roboty zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, n) weryfikacja rzeczowa i finansowa (ze stanem faktycznym) przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych kosztorysów i protokołów częściowych odbioru wykonanych elementów, robót, o) nadzór nad prawidłowością prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania, wyceny i odbioru robót oraz gromadzenie i przechowywanie wszystkich dokumentów budowy, p) kontrola Wykonawcy robót w zakresie przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i ochrony środowiska, q) organizowanie, przeprowadzanie i dokonanie wraz z Zamawiającym, po jego uprzednim zawiadomieniu czynności odbiorów częściowych oraz odbioru ostatecznego dla poszczególnych części wykonywanych robót budowlanych od Wykonawcy robót budowlanych, a w szczególności: - sprawdzenie gotowości do odbioru, - przeprowadzenie komisyjnych odbiorów częściowych i odbioru ostatecznego oraz przekazanie przedmiotu odbioru Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą, - sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej (między innymi zawierającej: oryginał Dziennika Budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji Projektu np.: uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą) i przekazanie Zamawiającemu, r) współpraca z projektantem w ramach nadzoru autorskiego, s) sprawdzanie posiadanych kwalifikacji i uprawnień do prowadzenia robót budowlanych osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót, t) konsultacje z Zamawiającym w zakresie podejmowania decyzji dotyczących możliwości zastosowania równoważnych materiałów i rozwiązań systemowych w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej, u) podejmowanie decyzji związanych z ewentualnymi zmianami wprowadzonymi do projektów (zmiany nieistotne od zatwierdzonej dokumentacji projektowej), niewymagającymi opracowania rysunków, wykonania obliczeń, wykazów, itp. o ile przedmiotowe zmiany nie powodują wzrostu kosztów budowy. W przypadku konieczności podjęcia decyzji zwiększających koszty budowy należy to bezwzględnie uzgodnić z Zamawiającym, v) udział w kontrolach zarządzanych przez Zamawiającego i/lub Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 na terenie budowy. C. w zakresie budżetu i rozliczenia zadania: a) uzgadnianie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji Projektu (inwestycji), b) egzekwowanie od Wykonawcy robót rozliczeń rzeczowo – finansowych i weryfikowanie ich łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia, c) sprawdzenie pod względem merytorycznym protokołów odbioru elementów (finansowych) wystawionych przez Wykonawcę robót na podstawie faktycznie wykonanych robót, d) ścisła współpraca z Zamawiającym i dostarczanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących rozliczeń finansowych, e) dokonania końcowego rozliczenia rzeczowo-finansowego robót budowlanych, f) Inspektor nadzoru uczestniczyć będzie w kontrolach przeprowadzonych przez instytucje wymienione w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków unijnych, będzie udostępniał dokumenty z realizacji robót i sprawowanego nadzoru nad Projektem oraz udzielał koniecznych wyjaśnień. D. w okresie trwania gwarancji i rękojmi (liczonego od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru): a) Inspektor nadzoru zorganizuje i dokona przeglądu w okresie trwania gwarancji i rękojmi raz w ciągu roku, powiadamiając o tym przeglądzie Zamawiającego oraz sporządzi każdorazowo protokół i przekaże go Zamawiającemu, b) Inspektor nadzoru wezwie Wykonawcę do usunięcia wad i usterek stwierdzonych podczas przeglądu, będzie nadzorował prace Wykonawcy robót związane z usunięciem stwierdzonych wad i usterek w okresie trwania rękojmi i gwarancji oraz dokona odbioru robót po usunięciu wad i usterek sporządzając protokół, c) przed upływem (zakończeniem) okresu trwania gwarancji i rękojmi, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, Inspektor nadzoru - dokona przeglądu pogwarancyjnego wykonanych robót. Dokumenty z wymienionych powyżej czynności Inspektor nadzoru dostarczy Zamawiającemu wraz ze sprawozdaniem ostatecznym. 3) Wykonawca usługi: a) będzie dysponować osobą lub zespołem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane, zapewniając nadzór inspektorów nadzoru w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, oraz zagwarantuje ciągłość i skuteczność nadzoru inwestorskiego na terenie budowy, b) w przypadku dysponowania zespołem osób, koordynatorem czynności na budowie jest Inspektor nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, c) na czas urlopu wypoczynkowego lub nieprzewidzianej wcześniej nieobecności koordynator zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie (faksem), by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych. 4) Wszyscy inspektorzy nadzoru muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego, a w przypadku, gdy nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, są zobowiązani zapewnić tłumacza na okres i dla potrzeb realizacji umowy na koszt własny. 5. Wykonawca usługi zobowiązany jest realizować zamówienie przy zachowaniu należytej staranności i zgodnie z najlepszą praktyką zawodową, w sposób gwarantujący spełnienie warunków prawa budowlanego, właściwych przepisów bhp i ppoż. 6. Sformułowania: Wykonawca usługi i Inspektor nadzoru inwestorskiego stosowane (z uwzględnieniem odmiany gramatycznej) w SIWZ i załącznikach są zamienne. 7. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego opisany został w istotnych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. 8. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art.29 ust. 3a ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71631300-3

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach