Przetargi.pl
na usługę udzielenia i obsługi pożyczki/kredytu inwestycyjnego w wysokości 1 240 402,00zł z roczną karencją w spłacie dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Sanoku

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 38-500 Sanok, ul. 800-lecia 26
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4656290 , fax. 013 4656290
  • Data zamieszczenia: 2013-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
    ul. 800-lecia 26 26
    38-500 Sanok, woj. podkarpackie
    tel. 013 4656290, fax. 013 4656290
    REGON: 37044434500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zozsanok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    na usługę udzielenia i obsługi pożyczki/kredytu inwestycyjnego w wysokości 1 240 402,00zł z roczną karencją w spłacie dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Sanoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia pożyczki kredytu inwestycyjnego długoterminowego w kwocie 1.240.402,00 zł (słownie jeden milion dwieście czterdzieści tysięcy czterysta dwa złote 00/100) przeznaczonego na częściowe sfinansowanie zadań inwestycyjnych: a.Kompleksowa informatyzacja Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Sanoku jako element Podkarpackiego Systemu Informacji Medycznej - PSIM i.Inwestycja współfinansowana ze środków RPO WP na lata 2007-2013, umowa UDA-RPPK.03.01.00-18-011/11-00 ii.Wartość projektu 3.452.766,66 PLN, wydatki kwalifikowalne 3.451.672,25 PLN, dofinansowanie 2.933.921,41 PLN, wkład własny 518.845,25 PLN iii.Umowa UDA-RPPK.03.01.00-18-011/11-00 w trakcie aneksowania z w UM WP. Szacowana wartość końcowa projektu 3.902.235,30 PLN, wydatki kwalifikowalne 3.901.129,85 PLN, dofinansowanie UE 3.315.960,39 PLN, wkład własny 586.274,94 PLN iv.Konieczność zapewnienie wkładu własnego kredytem inwestycyjnym na poziomie 586.274,94 PLN v.Planowane zakończenie inwestycji 30.09.2014 b.Termomodernizacja obiektów Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Sanoku i.Inwestycja współfinansowana ze środków RPO WP na lata 2007-2013, umowa UDA-RPPK.02.02.00-18-054/12-00 ii.Umowa UDA-RPPK.02.02.00-18-054/12-00 w trakcie aneksowania z w UM WP. Szacowana wartość końcowa projektu 2.953.773,79 PLN, wydatki kwalifikowalne 2.134.830,19 PLN, dofinansowanie 1.245.246,44 PLN, wkład własny 1.708.527,35 PLN z czego na 1.485.300,81 PLN złożono wniosek o pożyczkę w WFOŚiGW w Rzeszowie (w trakcie rozpatrywania) 223.226,64 PLN SP ZOZ w Sanoku. iii.Konieczność zapewnienie wkładu własnego kredytem inwestycyjnym na poziomie 223.226,64 PLN iv.Planowane zakończenie inwestycji 30.06.2014 c.Rozbudowa Szpitala w Sanoku poprzez budowę Oddziału Neurologicznego wraz z Administracją - realizacja prac niezbędnych do rozpoczęcia funkcjonowania nowego obiektu i.Szacowana wartość inwestycji w okresie IV kw. 2013 do I kw. 2014 5.564.162,78 PLN w tym rezerwa ogólna Premiera Rady Ministrów w wysokości 3.700.000,00 PLN, dotacja Powiatu Sanockiego 1.550.000,00 PLN, 314.162,78 PLN ii.Konieczność zapewnienie wkładu własnego kredytem inwestycyjnym na poziomie 314.162,78 PLN iii.Planowane zakończenie inwestycji 28.02.2014 d.Budowa Skoncentrowanej Dyspozytorni Medycznej i.Szacowana wartość inwestycji 656.420,05 PLN. Inwestycja realizowana w II etapach: I etap na wartość 256.293,05 PLN z czego dotacja UM w Rzeszowie 200.000,00 PLN wkład własny 56.793,05 PLN, II etap planowany do realizacji po aneksowaniu umowy UDA-RPPK.03.01.00-18-011/11-00 poprzez rozszerzenie zakresu zadania na wartość 399.627,00 PLN z czego dofinansowanie UE 339.682,00 PLN wkład własny 59.945,00PLN. ii.Konieczność zapewnienie wkładu własnego kredytem inwestycyjnym na poziomie 116.738,05 PLN iii.Planowane zakończenie inwestycji 30.09.2014 2.Wspólny Słownik Zamówień CPV - 66.11.30.00 - 5 (3)- usługi udzielania kredytu. 3. Całkowity koszt realizacji inwestycji wynosi 13.076.591,92 PLN, z czego 4.900,888,83 PLN środki pomocowe UE, rezerwa ogólna i dotacje 5.450.000,00 PLN, pożyczki WFOŚiGW (planowane) 1.485.300,81 PLN, wkład własny 1.240.402,28 PLN. 4. Szacowana wartość pożyczki/kredytu inwestycyjnego długoterminowego w kwocie 1.240.402,00 zł (słownie jeden milion dwieście czterdzieści tysięcy czterysta dwa złote 00/100). 5. Przewidywany termin uruchomienia kredytu i postawienie go do dyspozycji Zamawiającego w pełnej kwocie tj. 1.240.402,00 zł (słownie jeden milion dwieście czterdzieści tysięcy czterysta dwa złote 00/100) to dzień 15-12-2013. 6.Kredyt będzie wykorzystywany w transzach i terminach wynikających z obsługi procesu inwestycyjnego. 7.Okres kredytowania 84 miesiące od dnia uruchomienia kredytu. 8.Okres spłaty kredytu ustala się na lata 2014-2021. 9.Karencja w spłacie kapitału 12 miesięcy od dnia uruchomienia kredytu. 10.Spłata kredytu następować będzie w 72 ratach malejących, w okresach miesięcznych, płatnych dziesiątego dnia miesiąca, począwszy od dnia zakończenia karencji w spłacie. 11. Odsetki będą naliczane w ratach miesięcznych liczone od faktycznie wykorzystanych środków i płatne do 10 dnia kolejnego miesiąca, z korektą odsetek miesięcznych przy skróceniu miesiąca w spłacie. 12.Samo postawienie środków do dyspozycji Zamawiającego nie będzie stanowiło podstawy do naliczania odsetek. 13.W przypadku kiedy termin spłaty raty kapitałowo- odsetkowej wypada w dzień wolny od pracy rata kapitałowo-odsetkowa zostanie pobrana w następnym dniu roboczym. 14.Oprocentowanie kredytu będzie oparte na stopie procentowej, składającej się z sumy: części stałej w okresie kredytowania tj. marży banku oraz części ruchomej równej wysokości WIBOR 1M. 15. Do określenia wysokości oprocentowania kredytu w okresie obowiązywania umowy każdorazowo przyjmowana będzie aktualna stawka WIBOR 1M z danego miesiąca, w którym oprocentowania będzie obowiązywać. 16. Odniesienia do innych parametrów rynkowych kosztu pieniądza spowodują odrzucenie oferty jako niezgodnej z wymogiem niniejszej specyfikacji, mającym wpływ na stabilizację w okresie kredytowani 17. W okresie kredytowania, przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu i roku. 18. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki stopy redyskontowej weksli nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 19. Wykonawca (Bank) może naliczyć jednorazową prowizję od całej kwoty udzielonego kredytu tj. 1.240.402,00 zł (słownie jeden milion dwieście czterdzieści tysięcy czterysta dwa złote 00/100). Płatność jednorazowej prowizji nastąpi wraz z terminem spłaty pierwszej raty odsetkowej. Kwota prowizji ma obejmować wszystkie czynności i opłaty związane z uruchomieniem i obsługą kredytu. 20. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. O zmianie terminu spłaty kredytu, Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej. 21. Wcześniejsza spłata może nastąpić bez wymogu zmiany umowy (planu spłaty kredytu załączonego do umowy kredytowej). 22. Wcześniejsza spłata kredytu spowoduje stosowne zmniejszenie kosztów kredytowania. 23. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie skorzystania z kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tym zamiarze w formie pisemnej. 24. Ze względu na trwałą zdolność kredytową Zamawiającego będącego jednostką sektora finansów publicznych - zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie zabezpieczenie rzeczowe ustanowione przez organ założycielski (Powiat Sanocki) - SPZOZ w Sanoku proponuje, aby formą zabezpieczenia było: zabezpieczenia w postaci hipoteki do dwukrotnej wysokości planowanego kredytu/pożyczki na nieruchomości objętej KW nr KS1S/00040815/8 obejmującej działki 725/4, 725/20, 725/21, 725/22, 829/2, 829/4, o łącznej powierzchni 9,7557 ha na którą to SP ZOZ w Sanoku posiada wycenę dla wyodrębnionej funkcjonalnie części nieruchomości stanowiącą część działki o numerze 829/4 a zabudowaną budynkiem szpitala - pawilony Ci D 25. Rozliczania pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w walucie obowiązującej w Rzeczpospolitej Polskiej w okresie kredytowania. 26. Zamawiający udostępni Wykonawcy wszelkie niezbędne dokumenty do udzielenia przedmiotowego kredytu. ZABEZPIECZENI KREDYTU Zabezpieczenie kredytu obrotowego stanowią: weksel własny Zamawiającego in blanco z deklaracją wekslową, hipoteka na nieruchomości objętej KW KS1S/00040815/8, zabezpieczenie na rachunku bankowym Zamawiającego, Bank musi posiadać współczynniki wypłacalności wg stanu na dzień 31 grudnia 2012r. zgodny z zapisem art. 128 ust. 1 pkt.3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe ( Dz. U. Z 2002r. Nr 72 poz. 665 z późń. zm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 84 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zozsanok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach