Przetargi.pl
Montaż instalacji fotowoltaicznej na obiektach użyteczności publicznej na terenie gminy Pasym

Urząd Miasta i Gminy Pasym ogłasza przetarg

  • Adres: 12-130 Pasym, ul. Rynek
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6212010 w. 35 , fax. 896 212 011
  • Data zamieszczenia: 2020-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Pasym
    ul. Rynek 8
    12-130 Pasym, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6212010 w. 35, fax. 896 212 011
    REGON: 53831400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pasym.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż instalacji fotowoltaicznej na obiektach użyteczności publicznej na terenie gminy Pasym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej oraz budowa instalacji fotowoltaicznej na budynkach użyteczności publicznej: 1)Stacja Uzdatniania Wody w Pasymiu – ul. Pocztowa 18 B (dz. 288/1 obręb 4 Pasym), 2) Stacja Uzdatniania Wody w Gromie – Grom, (dz. 232/26 obręb Grom), 3) Stacja Uzdatniania Wody w Tylkowie – Tylkowo, (dz. 151/8 obręb Tylkowo), 4) Szkoła Podstawowa w Tylkowie – Tylkowo 1 (dz. 49 obręb Tylkowo), 5) Zespół Szkół w Pasymiu – ul. Jana Pawła II 4 (dz. 393, 394, 396 obręb 3 Pasym) 2. Planowane przedsięwzięcie służyć będzie produkcji energii elektrycznej, która zostanie wykorzystania na potrzeby własne a ewentualne nadwyżki zostaną wprowadzone do sieci elektroenergetycznej. 3. Przewidywane prace instalacyjne i budowlane nie będą stanowiły źródła zagrożenia dla ochrony środowiska i nie będą przedsięwzięciem mogącym oddziaływać w sposób szkodliwy na środowisko naturalne. 4. Istotnym elementem doboru technologii będzie idea BAT (najlepszej osiągalnej technologii) oraz dobór technologii, która spełniła się w warunkach krajowych. Podstawowym kryterium oceny i doboru, będą koszty produkcji w przeliczeniu na jednostkę energii elektrycznej. Kryterium ekonomiczne, w głównej mierze związane jest z efektywnością przedsięwzięcia. Oferta dostarczona przez Oferentów winna obejmować komplet dostaw i usług koniecznych do przeprowadzenia przedsięwzięcia aż do przekazania Zamawiającemu. Oferta powinna być zgodna z niniejszą specyfikacją. Oferent ujmie w swoim zakresie również te dodatkowe roboty i elementy instalacji, niezbędne dla poprawnego funkcjonowania, stabilności i stabilnego działania, jak również dla spełnienia gwarancji sprawnego i bezawaryjnego działania. 5. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie: systemu paneli fotowoltaicznych wytwarzających energię elektryczną wraz z oprzyrządowaniem oraz niezbędnym okablowaniem i przyłączeniem elektrowni do sieci wewnętrznej w/w obiektu. 6. W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca sporządzi kompletny projekt techniczno-budowlany. 7. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej, dostawa materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania kompletnych systemów PV, przeprowadzenie robót budowlanych i montażowych, uruchomienie instalacji oraz dostarczenie dokumentacji powykonawczych pięciu instalacji fotowoltaicznych na budynkach o łącznej mocy 142,85 kWp zasilających Stację Uzdatniania Wody w Pasymiu, Stację Uzdatniania Wody w Gromie, Szkołę Podstawową w Pasymiu, Szkołę podstawową w Tylkowie. 8. Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Wykonanie wizji lokalnej obiektów objętych projektem i przedstawienie koncepcji budowy instalacji fotowoltaicznych wraz z symulacją pracy instalacji ze szczególnym przedstawieniem symulacji zacienienia oraz przewidywanych uzysków 2) Opracowanie harmonogramu realizacji inwestycji 3) Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej, z podziałem na branże dla pięciu niezależnych instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy 142, 85kWp (po 2 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej – płyta CD z plikami w formie edytowalnej doc, dwg oraz w pdf) 4) Dostawę materiałów, urządzeń oraz oprogramowania, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania instalacji PV 5) Dostawa certyfikatów i dokumentów potwierdzających zgodność produktów i materiałów z aktualnymi przepisami prawa i normami 6) Dostawa instrukcji montażowych wydanych przez producentów urządzeń i systemów montażowych wybranych do realizacji Zamówienia 7) Przedłożenie Flashtest`ów wszystkich dostarczonych modułów fotowoltaicznych 8) Umożliwienie Inwestorowi, jednorazowo, w okresie trwania realizacji zadania i gwarancji zlecenia przeprowadzenia badań dostarczonych modułów fotowoltaicznych w niezależnym laboratorium na koszt Wykonawcy. Partia testowa powinna być, wybrana losowo, w ilości 5 sztuk, a wyniki przeprowadzonych badań powinny potwierdzić jakość oraz deklarowane parametry techniczne dostarczonych modułów. Wykonawca zapewni w dostawie odpowiednią ilość modułów fotowoltaicznych uwzględniając partię testową podlegająca badaniom. (tj. + 5 sztuk modułów PV)Zamawiający posiada pomieszczenie do zmagazynowania dodatkowych 5 szt. modułów. Zamawiający nie obciąży Wykonawcy kosztami magazynowania. Zamawiający nie pokryje kosztów transportu modułów do laboratorium. Wybór, koszty oraz odpowiedzialność podczas transportu modułów do laboratorium leżą po stronie Wykonawcy. 9) Zamawiający przewiduje możliwość przebadania modułów w jednej z trzech jednostek badawczych: a) Platforma fotowoltaiki - Politechnika Warszawska, Instytut mikroelektroniki i optoelektroniki, Koszykowa 75, 00-662 Warszawa b) KEZO Centrum Badawcze Polskiej Akademii Nauk, Instytut Maszyn Przepływowych Akademijna 27, 05-110 Jabłonna c) Fraunhofer-Institut für Solare Energiesysteme ISE, Heidenhofstr. 2 79110 Freiburg. 10) Jeśli partia wybrana do przeprowadzenia testów nie uzyska wyników pozytywnych określonych przez niezależne laboratorium, w konsekwencji Zamawiający uzna, że produkty nie spełniają wymagań technicznych i jakościowych stawianych przez Zamawiającego w PFU oraz Zamawiający będzie wymagał dostarczenia produktów spełniających wymagania. W ramach dostarczenia nowej partii produktów Wykonawca również uwzględni dodatkowe 5 szt. modułów fotowoltaicznych i umożliwi przeprowadzenie badań celem potwierdzenia parametrów technicznych i jakościowych. Celem ułatwienia oferentom określenia ewentualnych kosztów badań Zamawiający informuje o zakresie testów których wykonanie się przewiduje. Badanie elektroluminescencyjne 5 szt. modułów Flash test 5 szt. modułów Badanie w komorze starzeniowej 5 szt. modułów (dampheat 48) Powtórzenie badania flash test 5 szt. modułów po przeprowadzeniu badań (dampheat 48) Wydajność modułów w STC dla 5 szt. modułów 9. Wykonanie robót budowlanych i montażowych, instalacja i konfiguracja systemów fotowoltaicznych wraz z systemem monitorowania on-line parametrów pracy instalacji fotowoltaicznych 10. Uruchomienie instalacji wraz z wykonaniem badań i pomiarów wymaganych aktualnymi przepisami prawa oraz normami, a w szczególności normą PN-EN 62446-1:2016 11. Zgłoszenie instalacji fotowoltaicznej do OSD wraz z uzyskaniem odbioru instalacji przeprowadzonego przez OSD. 12. Dostarczenie dokumentacji powykonawczej wybudowanych instalacji fotowoltaicznych 13. Dostarczenie Instrukcji Obsługi i Eksploatacji Instalacji Fotowoltaicznych 14. Dostarczenie procedur awaryjnego wyłączenia instalacji 15. Przeszkolenie personelu obsługującego instalacje w zakresie eksploatacji, bezpiecznego uruchamiania i wyłączania oraz awaryjnego wyłączania instalacji - minimum 6 godzin 16. Przeprowadzanie w okresie gwarancyjnym corocznych przeglądów wykonanych instalacji fotowoltaicznych w szczególności: 1) Stanu technicznego konstrukcji montażowej 2) Stanu technicznego modułów fotowoltaicznych 3) Stanu połączeń śrubowych 4) Stanu połączeń konstrukcji z połacią dachową (szczelność, jakość połączenia itp.) 5) Połączeń elektrycznych (m.in. konektorów przewodów) 6) Stanu technicznego wszystkich zamontowanych urządzeń (falowniki, liczniki itp.) 7) Zadziałania automatyki zabezpieczeniowej oraz usuwanie zaistniałych usterek w ramach napraw gwarancyjnych 17. Przeprowadzenie kompletnego przeglądu i weryfikacji instalacji oraz wykonanie wszelkich badań i pomiarów wymaganych aktualnymi przepisami prawa oraz normami, a w szczególności normą PN-EN 62446-1:2016 w ostatnim roku trwania gwarancji Wykonawcy oraz dokonanie napraw i usunięcia usterek wynikłych w trakcie przeglądu instalacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w Postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 15 000,00 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych 0/100) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Szczytnie Oddział w Pasymiu nr konta 32 8838 1060 2009 0600 0101 0003 z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postępowaniu na: Montaż instalacji fotowoltaicznej na obiektach użyteczności publicznej na terenie gminy Pasym". 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa u ust. 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. Obowiązkiem Wykonawcy jest dbałość o właściwy, odpowiednio wczesny termin dokonania zlecenia przelewu. 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Pasym - w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy, określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Oświadczenia wymienione w rozdziale VIII. pkt 1. 1)-4) niniejszej SIWZ (załącznik nr 2 do SIWZ); 3) Inne wymagane dokumenty: - załącznik nr 5 do SIWZ – wykaz podwykonawców; - dowód wniesienia wadium; - pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie – w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach