Przetargi.pl
Modernizacja ulicy Batorego polegająca na przebudowie nawierzchni drogi wraz z chodnikami i odwodnieniem

Gmina Iłowa ogłasza przetarg

  • Adres: 68120 Iłowa, ul. Żeromskiego
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 368 14 00 , fax. 68 368 14 01
  • Data zamieszczenia: 2017-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Iłowa
    ul. Żeromskiego 27
    68120 Iłowa, woj. lubuskie
    tel. 68 368 14 00, fax. 68 368 14 01
    REGON: 97077085300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja ulicy Batorego polegająca na przebudowie nawierzchni drogi wraz z chodnikami i odwodnieniem
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Modernizacja drogi w zakresie nawierzchni polega na wymianie starej nawierzchni bitumicznej na nową : warstwa asfaltowa ścieralna : 5cm i warstwa wiążąca (profilująca) : 3cm . W/w warstwy będą układane na istniejącej podbudowie tłuczniowej , z warstwą wzmacniającą bitumiczną i zatopioną siatką : 1,5cm Wzdłuż przebudowywanej ulicy zaprojektowano wymianę krawężników betonowych ulicznych prostych 30x15x100 cm, układanych na ławie betonowej z oporem (beton C12/15), wystających 12 cm ponad poziom jezdni. Na łukach należy zastosować krawężniki łukowe. Ograniczenie remontowanych zjazdów zaprojektowano z krawężników betonowych najazdowych 22x15x100 cm ułożonych na ławie betonowej z oporem (beton C12/15), wystających 3-4 cm ponad jezdnię. Wszelkie zakończenia zjazdów w powiązaniu z nawierzchnią gruntową bądź inną nawierzchnią na granicy pasa drogowego będzie zakończone (oddzielone ) krawężnikiem betonowym najazdowym 22x15x100 cm ułożonym na ławie betonowej z oporem, wystającym 2 cm ponad nawierzchnie zjazdu lub obrzeżem betonowym 30x8cm. Jako ograniczenie chodników zastosowano obrzeża betonowe o wym. 8x30x100 cm. Ze względu na stan istniejący przebiegu w planie ulicy Batorego koniecznym jest znormalizowanie przekroju poprzecznego jezdni oraz chodników, zjazdów w odniesieniu do ustaleń z Zamawiającym oraz obowiązujących przepisów. Oś jezdni remontowanego odcinka ma początek w hm 0+00,00 i jest nawiązaniem wysokościowym do prostopadłej jezdni i pasa ulicy Żagańskiej, natomiast koniec projektowanego odcinka w hm 0+156,60 nawiązuje się wysokościowo do istniejącej jezdni ul. Mickiewicza , nie przewidzianej do remontu. Spadek poprzeczny jezdni zarówno na początku jak i na końcu przebudowywanego odcinka należy dowiązać odpowiednio do spadku podłużnego w ulicach sąsiadujących (ulica Żagańska , Mickiewicza i prostopadła do ul. Batorego ulica Kościuszki). Przebudowywana ulica będzie nieznacznie skorygowana geometrycznie (w stosunku do stanu pierwotnego ), w celu podniesienia bezpieczeństwa komunikacji i skutecznego odwodnienia. Przewiduje się wymianę nawierzchni bitumicznej jezdni. Nawierzchnie chodników oraz zjazdów przewiduje się z kostki betonowej typu polbruk ułożonej na warstwie podsypki cementowo-piaskowej. Na chodnikach zaprojektowano kostkę betonową kolor czerwony, na zjazdach kostkę betonową koloru grafitowego. Wzdłuż przebudowywanych odcinków zaprojektowano ograniczenie jezdni w postaci krawężników betonowych ulicznych 30x15x100cm ułożonych na ławie betonowej z betonu C12/15. Na łukach o promieniu R<10m należy zastosować krawężniki łukowe. Chodniki ograniczono obrzeżem betonowym 8x30x100cm ułożonym na warstwie podsypki cementowo piaskowej. Ograniczenie zjazdów zaprojektowano z krawężników betonowych najazdowych 22x15x100 cm ułożonych na ławie betonowej z oporem (beton C12/15), wystających 3 cm ponad jezdnię. Na szerokości przejść dla pieszych należy obniżyć krawężnik do wysokości1cm. Profil podłużny Niweleta przebudowywanej drogi charakteryzuje się łagodnym przebiegiem. Na początku opracowania od strony skrzyżowania z pasem ul. Żagańskiej i od strony ulicy Mickiewicza niweleta stanowi nawiązanie wysokościowe do rzędnych istniejących i przebiega o spadkach podłużnych od 0,80%-1,50%. Przekrój poprzeczny Projektowana droga posiada zasadniczy przekrój jednojezdniowy o szerokości jezdni 5,50mm. Spadki poprzeczne na długości remontowanego odcinka ulicy Batorego zostały zaprojektowane 2% ,w sposób umożliwiający sprawne odprowadzenie wody z jezdni do wymienianych wpustów deszczowych. Spadek poprzeczny chodników zaprojektowano jako 1,50% w kierunku jezdni. Zjazdy do istniejących posesji zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający spływ wód deszczowych w kierunku jezdni. W przypadku gdy posesja (nieruchomość) zlokalizowana jest niżej niż projektowana droga, zjazd należy wykonać przełamując go w przekroju podłużnym w miarę możliwości w sposób gwarantujący odpływ wód deszczowych w kierunku jezdni. Zjazd taki w miejscu załamania profilu powinien być wyokrąglony promieniem umożliwiającym sprawną komunikację. Rozwiązania konstrukcyjne Podbudowa drogi ( warstwa tłuczniowa) pozostaje bez zmian. Konstrukcja nawierzchni remontowanej ulicy składać się będzie z następujących warstw: - warstwa ścieralna gr. 5 cm, - warstwa profilująca (wiążąca: gr. 3 cm, - siatka wzmacniająca podłoże zatopiona w warstwie bitumicznej:1,50cm - warstwa podkładowa bitumiczna wyrównująca ugięcia istniejącej podbudowy Konstrukcja remontowanych zjazdów: - warstwa ścieralna z kostki betonowej z fazą gr.8 cm kolor grafitowy - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 gr.3cm - podbudowa zasadnicza z kamienia łamanego do 32,5 mm gr.15 cm Konstrukcja chodników: - warstwa ścieralna z kostki betonowej z fazą gr.6 cm kolor czerwony, - podsypka cementowo – piaskowa 1:6 gr. 3 cm - warstwa profilująca piaskowa do 5 cm Zestawienie powierzchni elementów robót : Nawierzchnia asfaltowa gr. 8cm: 905,10 m2 Chodniki kostka betonowa 6cm: 542, 20 m2 Wjazdy na posesje kostka betonowa 8 cm: 123,80 m2 Branża sanitarna Wody opadowe i roztopowe z przebudowywanej drogi zostaną odprowadzone do istniejącej kanalizacji deszczowej 200- 250 mm poprzez istniejące studnie. Na studniach należy zastosować kaskady zewnętrzne ze względu na znaczną głębokość studni kanalizacyjnych. Przewiduje się do wymiany studnie kanalizacyjne 1200mm , z pełnym wyposażeniem: sztuk 2 oraz czyszczenie ciśnieniowe istniejącego rurociągu kanalizacyjnego na całym odcinku drogi Do przebudowy poprzez wymianę górnej części studni( górne kręgi ) do 1200mm: sztuk 2. Wszystkie nowe przykanaliki będą wykonane z rur i kształtek litych PVC SN8. Łączna długość przykanalików PCV średnica 150- 200mm – 32mb. Łącznie do wymiany: studzienki ściekowe z wyposażeniem, o średnicy 500mm z częścią osadnikową H=0,8m, szt.8. Kolizje z ewentualnym istniejącym uzbrojeniem należy zabezpieczyć zgodnie z wytycznymi poszczególnych użytkowników. Regulacja wysokościowa istniejących zaworów wodno - kanalizacyjnych: szt. 18 Regulacja wysokościowa istniejących studzienek telekomunikacyjnych: szt. 9 Rozbiórki Przewiduje się rozebranie: - nawierzchnie chodników z płyt betonowych: 695,60 m2, - elementy betonowe ograniczające nawierzchnie (krawężniki i obrzeża materiał pochodzący z rozbiórki ław wywieźć z placu budowy oraz poddać utylizacji): 303,10mb, - oznakowanie pionowe drogi 9 kpl. (przewieźć na magazyn inwestora) frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej gr.7 cm (odwiezienie urobku w miejsce wskazane przez Zamawiającego do 3 km): 905,10 m2 Wszystkie pozostałe materiały z rozbiórek należy wywieźć z placu budowy oraz poddać utylizacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach